Kesä- ja talvivanteet 2010

Aloittaja Kiviharju, 03.01.10 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 26.03.10 - klo:18:07
Kävinpä tuossa tutulla rengaskauppiaallani kyselemässä vähän rengas/vanne pakettien hintoja. Eli em. Brockin vanteet 19 tuumaisina 1295 euroa ja siihen renkaat (Falken,Kumho,Hankook) 820-1000 euroa. Kahteen tonniin varmaan saisin tuon paketin.
Brockin kyseinen vanne on kuulemma jossain kansainvälisissä messuilla  valittu viime vuonna Euroopan "kauneimmiksi" vanteiksi.
http://www.eurovanne.fi/

Tuolla Brock B21 1100e lähetyskuluineen kun kysyin huvikseni.Sieltä vaan ei saa renkaita.http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_19_tuumaa_225-40-19/cat/6054.Tuolla muuten Misukat tällä hetkellä halvalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ATM

Etabeta Tettsut/Jofiel X-Ceramic. Siinä olisi unelmavanne valkoiseen autoon.

woke

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.03.10 - klo:21:26
ET 45:ttä pienempää ei kärsi Ocuun laittaa.Muuten kyllä käy.Sulla varmaan ET35?
Ai eikö?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: woke - 27.03.10 - klo:15:48
Ai eikö?

Ei ainakaan isossa koossa, joku 16" saattaa mennäkkin pienellä ET:llä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

woke

No tuleeko esim. 7,5"x17" ET35 sitten liian ulos?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.03.10 - klo:16:25
Ei ainakaan isossa koossa, joku 16" saattaa mennäkkin pienellä ET:llä.

Ei kai vanteen halkaisija mahtumiseen vaikuta ? Oleelliset asiat ovat renkaan ja vanteen leveys sekä ET lukuarvo .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.03.10 - klo:16:31
Ei kai vanteen halkaisija mahtumiseen vaikuta ? Oleelliset asiat ovat renkaan ja vanteen leveys sekä ET lukuarvo .

No ei sinällään, mutta yleensä renkaan leveyskin kasvaa samalla kun kasvatetaan halkaisijaa. Mulla on vanhat 16" kesävanteet ET35, empä lähtisi noita 8x19" Interlagoseja veivaamaan alle kyseisellä ET:llä ::)

Pekka T

Ok , mikä muuten on Ocun vakiovanteen leveys ja ET , pystyisi paremmin arviomaan vanteen mahtumista.  :)
BMW 328 i xDrive -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.03.10 - klo:16:45
Ok , mikä muuten on Ocun vakiovanteen leveys ja ET , pystyisi paremmin arviomaan vanteen mahtumista.  :)

Orkkis Pegasuksen mitat taitaa olla 7x17" ET54 ::)

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.03.10 - klo:16:48
Orkkis Pegasuksen mitat taitaa olla 7x17" ET54 ::)

Raju on muutos silloin jos esim. 8 x 19 et 35 asennetaan , vanteen ulkoreuna on 32 mm ulompana silloin , jos tämä mahtuisi pitäisi vakiorenkaan olla aika syvällä lokasuojassa . Tähän toki vielä renkaan leveys vaikuttaa jonkin verran .
BMW 328 i xDrive -13

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 25.03.10 - klo:11:09
Tässä alkaa kohta olla viimehetket käsillä vanne asioissa. Jokin kolmesta alla olevasta on tulossa vaimon valkoiseen B8 Avanttiin.

18X8 et45

18X8 et45

18X8 et35

Jotenkin himottaisi tuo tumma S5 Replica, mutta et luku vain hieman askarruttaa, että jääkö vanne liian sisälle.

Noniin nyt on vanne ongelma ratkennut ja tilaukseen meni nuo tumman harmaat S5 replicat. Renkaiksi tulee Nokian Hakka Z koossa 225/45/18. Vielä kun se auto ja kesä sieltä tulisi.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Markku J

Hyvä valinta. Tuolla rengaskoolla minun ex A4 q oli aivan loistava ajettava. Ja vanteetkin minulla oli samalla ET:llä.

ram1

Ocun vanteista vielä.Kyllä et35:kin voi laittaa 7" vanteella, mutta kyllä omasta mielestä tulee etenkin edestä liian ulos.7.5" vanteella noin et40-45 ja kasin vanteella et45 ja 8.5 vanteella 45 vielä menee jos 225 rengas eikä ihan tontissa, muuten varmempi 47-50.Itsellä oli viime kesänä Rs Ocussa 8.5" 19" vanne 235 kumilla, mutta kun oli lievähkö 40mm madallus niin ei ottanut takana kinni niihin lipareihin.Jos olisi heittänyt kontin täyteen painavaa niin olisi ottanut kiinni.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 27.03.10 - klo:17:00
Raju on muutos silloin jos esim. 8 x 19 et 35 asennetaan , vanteen ulkoreuna on 32 mm ulompana silloin , jos tämä mahtuisi pitäisi vakiorenkaan olla aika syvällä lokasuojassa . Tähän toki vielä renkaan leveys vaikuttaa jonkin verran .

Laskinko tästä yhtälöstä oikein, että jos esim. vanteen leveys muuttuu tuumalla (sanotaan nyt vaikka 25mm) ja et pienenee 19mm, niin yhteensä rengas (tai siis vanne) tulee ulospäin 12,5mm + 19 mm, eli noin 32mm.

Toisinsanoen siis puolet vanteen kasvaneesta leveydestä + offset muutos. Meneekö se noin?

Qrmu

Ihan oikein laskit. Ulkoreunan muutos tulee kaavalla (leveys2-leveys1)/2 - (et2-et1).
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pekka T

Ironic32 , laskit ja päättelit aivan oikein . Käyttämällä noita offset calculatoreita homma sujuu vähän helpommin.

http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

Mutta tietenkin perehtymällä asiaan ja laskemalla itse ymmärtää asian paremmin , pätee ainakin minuun .
BMW 328 i xDrive -13

ram1

Itse en käytä kalkulaattoreita.Homma toimii hyvin kokemuspohjalta.Noilla kaavoilla ei saa aivan todellista pohjaa siihen mikä mahtuu ja mikä ei.Tottakai niistä saa hyvää infoa alkuun ei siinä mitään.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ironic32

Tuolla kenoin minä olen asiaa laskeskellut joskus aiemminkin, mutten ole koskaan vaivautunut tarkistamaan asian todellista laitaa ;D

Hyvin on valssit yleensä mahtuneet pyörimään.

Lähinnä nyt tuli mieleen kysellä tarkemmin, kun buimuriin pitäis laittaa 1,5" leveämmät vanteet kesäksi ja samalla et laskee 10mm, joten leveyttä tulee aika paljon enemmän. Toki tuossa mallissa taakse saa tullakin, mutta edessä ei tarvisi ihan ulos asti tulla. Näyttää siis elon laskuopin mukaan kuitenkin mahtuvan vielä alle.

ram1

Btcf:lltä saat kyllä tarkat tiedot mitkä mahtuu. Ei siinä tartte mitään laskeskella.Jos en väärin muista niin taakse menee 10" et32.Voin olla väärässä.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ironic32

En epäile, etteikö menis. Olen minä tuolla btcf:llä käynyt lueskelemassa. Eiköhän tuohon aika helposti 8,5" vanne istu 255 kumilla taakse. Lähinnä vaan mietin tuota samaa vannetta 225 kumin kanssa eteen. Näyttäisi vielä tuo 225 venyvän tuohon 8,5" päälle, mutta ei tarvisi tosiaan tulla ulos.

Golfissa tais olla alkuperäinen 16" 6,5" leveä, ja siinä 225/40/18 + 8" vanne tuli aikalailla rajoille lokasuojan reunan kanssa edessä. Eli tuon perusteella en usko, että on ongelmaa ensinkään.

Markku J

Mietin vaan, että onko Audi tehnyt raidevälin kasvatuksen A5:ssä A4:ään verrattuna pelkästään / vai vain osittain tuolla ET:llä, kun A5:ssä on vakiona ET28 ja A4:ssä 45. Paljonko ilmoitettu ero lienee - en löytänyt Audin Suomen saitilta sitä.

ram1

225 istuu parhaiten 8" vanteelle.255 alkaa olemaan hilkulla 8.5" vanteella mutta menee kyllä.Bemari kyllä vie voiton kaikista tuossa vanteiden sovittelussa.Sinne uppoaa kaikki ja suunniteltu oikein leveille vanteille.Toisin kuin Vagit.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ironic32

Paitsi, että bemarin ongelma onkin sitten juuri siinä, että se on valitettavan huonon näköinen (puhtaasti oma mielipiteeni) 16" vanteilla, kun ne on niiiiiiiiiiiiin sisässä tuolla... ::)

Edit: Mietin kyllä sitäkin, että jos vaan ottaisi koko setin 235/40/18...

ram1

Kyllä Bemun orkkikset karseita yleensä kun niin sisällä, mutta ota taakse leveämpi jos yhtään haluat näyttävyyttä.Tosin vannemallikin aika ratkaisevassa osassa.Etenkin huulivanne huutaa leveyttä taakse.Perus puolavanne menee samallakin koolla Bemuun.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Markku J

Tuo voisi olla hyvä koko. Audiin tilasin 235/40-19. Hiukan tulee mittarivirhettä (tai oikeasti näyttää just oikeaa nopeutta ilman toleransseja). 245 -levyinen Audissa veteli aika vahvasti. Bemun Coupessa minulla olleet eriparirenkaat myös vetelivät. Takana 255/40-17 muistaakseni. Ja edessä 225 -levyiset.

1.8 "APR" Q

LainaaTuolla Brock B21 1100e lähetyskuluineen kun kysyin huvikseni.Sieltä vaan ei saa renkaita.http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_19_tuumaa_225-40-19/cat/6054.Tuolla muuten Misukat tällä hetkellä halvalla.
Kiitos ram! Tätyypä pitää nuo mielessä,kun rengas/vannepakettia alan hommaamaan. Renkaat oli etenkin tuolla nordenrenkaassa halvat ja kyllähän nuo Brockitkin sai halvemmalla tuolta kuin tuosta käyttämästäni rengasliikkeestä.
Rengasliike varmaan ottaa jonkin verran vanteille laitosta,mutta silti jää vielä kivasti voiton puolelle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

pokkus

Laitetaan vielä tännekin oma mielipide Wheel-Basen toiminnasta:

Itse tilasin renkaat ja vanteet kyseisestä paikasta 5 päivää sitten ja paikka ei kyllä ansaitse ainakaan minun puolelta kiitosta palvelusta ja toimivuudesta. Hinnaltaan tuotteet ovat todella edullisia. Ensinnäkin itse koko tilaus oli todella hankala, kun heidän nettisivujensa lomakkeet eivät osaa ottaa vastaan liian pitkiä tekstikenttiä. Sama tekstikenttäongelma esiintyi myös palautetta/kysymyksiä tehdessä. Ennen tilausta ja tilauksen jälkeen sähköpostiviesteihin vastattiin todella huonosti ja vastaukset oli silloinkin todella ympäripyöreitä. Rengaspaketti saatiin matkaan nopeasti eli heti seuraavana päivänä tilauksesta. Nyt kuitenkin kuriirifirma (TNT) oli jotain sekoillut toimituksen kanssa ja paketti seilaa jossain päin Keski-Eurooppaa ihan väärillä raitella... Tähän mennessä melkein kaikki on siis mennyt jotenkin pieleen tilauksen kanssa. Katsotaan lopullinen tilanne, jos/kun renkaat saapuvat perille.

ram1

Oma tilaus Wheelbasella viime kesänä toimi loistavasti.S-postilla pyysin 19" vanteet Kumhoilla ja tavarat tuli 3:ssa päivässä keskiökupeilla, pulteilla ja lukkopulteilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

JaTSi

Täällä kun tutuu olevan asiantuntijoita paikalla niin tässäpä aihe. Olen saamassa Mustan Seat Leonin ja siihen tulee vakkarina 17" aluvanteet 225/45 renkailla (näyttelyautossa ainakin Potenzat esiasennuksena). Talvivanteet/renkaat pitäisi hankkia. Minkälainen vanne toimisi teidän mielestänne mustassa autossa. Itse olen talvivanteeksi ajatellut 16" kokoa. Saatta olla, että kesävanteetkin menee vaihtoon jos nätimpiä löytyy.
SEAT LEON 1,4 PHEV 204 eHybrid FR

Simola

Minulla on ollut vähän sellainen periaate että perusvanteet voi laittaa talvivanteeksi, ja kesäksi jotakin muuta.
Leoniinkin laittaisin kesäksi 18" renkaat, ja talveksi nuo 17" vakkarit.

Nämä on kyllä todella näkemys ja mielipideasioita, mutta minusta 16" vanne on Leoniin pienen näköinen.
Tämä toki tuo mukavuus ja hintapuolelle etua. Minulle kuitenkin pieni mukavuuden menettäminen ei ole suuri asia suhteessa parempaan ulkonäköön.

Jos 16" vannetta talveksi katselet, toimisi minusta parhaiten jokin selkeähkö ja ulkonäöllisesti tukevahkon näköinen viisi puolainen.

E: Ja talvirengas on sitten kitkarengas. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy