Kesä- ja talvivanteet 2010

Aloittaja Kiviharju, 03.01.10 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

ram1

Meneehän ne.Kaveri tilasi V-Golfiin tuolta nuo Rs4 vanteet noilla samoilla kumeilla.Ne vanteet oli Et42 ja tulee edestä lokarin tasalle.Et45 olisi ehkä parempi, mutta mahtumisen kanssa ei ongelmia eikä leiman.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.03.10 - klo:10:59
Meneehän ne.Kaveri tilasi V-Golfiin tuolta nuo Rs4 vanteet noilla samoilla kumeilla.Ne vanteet oli Et42 ja tulee edestä lokarin tasalle.Et45 olisi ehkä parempi, mutta mahtumisen kanssa ei ongelmia eikä leiman.

Kiitti tiedosta. Hitsi että meneekin hankalaksi tämä vanteiden valinta. Helpompaa olisi olla ostamatta koko satsia :D

Nyt silmääni pisti vielä pari aika tyylikästä settiä.

R8:
https://www.wheel-base.co.uk/prodimages/images/large/A3-grey-r8-front.jpg
https://www.wheel-base.co.uk/prodimages/images/large/Golf%28mk4%29-blue-r8-front.jpg
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3884177&postid=64355908

ACE 205: (melkein kuin R8)
https://www.wheel-base.co.uk/prodimages/images/large/A4-black-205-front.jpg

RS8: (ei tämäkään huonolta näytä)
http://www.ultimatevw.com/imanager/?kat=2&cmd=5&auto_id=5866&kuva_id=1

Kiviharju

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1444.0
Tuolla olisi Pokkukselle vanteet jotka käyvät tummaan Golfiin kuin nenä päähän :D Sellaisessahan ne on olleetkin ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

ram1

Jos nyt itse Replicaa olisin Golfiin ostamassa, ottaisin ne R32:t.Ne kuitenkin Golfin vanteet, sillä nuo muut erittäin kuluneita ja yleisiä.Tuo R32 yllättävän harvinainen ja sopii erittäin hyvin Golfiin.Ja itse ihmettelen niitä jotka ostavat 800 eurolla käytetyt, halvoilla kumeilla, kun uudet saa samaan hintaan.Toki itsekin olen aina myynyt vanhani ja kaupaksi on mennyt.Ei se tyhmä joka pyytää, vaan se kuka maksaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.03.10 - klo:09:00
Jos nyt itse Replicaa olisin Golfiin ostamassa, ottaisin ne R32:t.Ne kuitenkin Golfin vanteet, sillä nuo muut erittäin kuluneita ja yleisiä.Tuo R32 yllättävän harvinainen ja sopii erittäin hyvin Golfiin.Ja itse ihmettelen niitä jotka ostavat 800 eurolla käytetyt, halvoilla kumeilla, kun uudet saa samaan hintaan.Toki itsekin olen aina myynyt vanhani ja kaupaksi on mennyt.Ei se tyhmä joka pyytää, vaan se kuka maksaa.

Kyllä itsekin noita R32:n vanteita kattelin ja nätithän nekin ovat. Niissä on vaan puolia niin perkuleen paljon ja laiskana miehenä niiden peseminen käy työstä :)
Se on kyllä totta kanssa, että uusien vanteiden ja renkaiden hinnat ovat tällä hetkellä todella alhaalla, eikä käytetyistä kannata maksaa samaa hintaa kuin uusista.

Wilperi

Laitetaas nyt kesävanteet Lenso PD2 8,5x19" näytille, kun ne sain vihdoin kotiin. Vanteet menee maalarille vko.13.
Mikäs olisi sopivin rengaskoko tohon A4 Avantiin? Autossa on -20mm urheillullinenalusta ja tällä madalluksella olis tarkoitus pärjätä. Rengas kauppias oli sitä mieltä, että 245/35/19 olis passeli, mut ainakin Audin sivulla tarjotaan 255/35/19 kokoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
MB Vito -15
Seat Leon -13

Pekka T

Wilperi , nuo molemmat koot käyvät . Mikä on vanteiden leveys ?
Jos on 8" , niin silloin mielummin 245/35 tai 225/40 , 8,5" käy 245/35 tai 255/35 .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

_156_

Lainaus käyttäjältä: Wilperi - 22.03.10 - klo:15:58
Laitetaas nyt kesävanteet Lenso PD2 8,5x19" näytille, kun ne sain vihdoin kotiin. Vanteet menee maalarille vko.13.
Mikäs olisi sopivin rengaskoko tohon A4 Avantiin? Autossa on -20mm urheillullinenalusta ja tällä madalluksella olis tarkoitus pärjätä. Rengas kauppias oli sitä mieltä, että 245/35/19 olis passeli, mut ainakin Audin sivulla tarjotaan 255/35/19 kokoa.

Miehekkäät kuvauspaikat, keittiön pöytä ja olohuoneen (?) lattia. Hyvälle näyttää.

skula

Jaahas, omat vanteet tuleekin näköjään osissa.. Tai siis pari vannetta kerralla.. Tänään sai hakea kaksi vannetta. Ehkä huomenna toiset kaksi?

Ja ihan jees. Ei tullut mukana VW logoja vanteessa.. Saap tehdä ihan omat  :P

-karhu-

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.03.10 - klo:19:33
Kyllä itsekin noita R32:n vanteita kattelin ja nätithän nekin ovat. Niissä on vaan puolia niin perkuleen paljon ja laiskana miehenä niiden peseminen käy työstä :)

Talvivanteina noi R32:set ei oikeen toimi. On meinaan kiva putsailla, kun toi lumi jäätyy...

Tuksuu

^Taidat muutenkin toimia "lumiaurana" puskurista päätellen :D

Simola

LainaaTaidat muutenkin toimia "lumiaurana" puskurista päätellen

Oli kyllä tänä talvena tuttu tunne minullekkin. Tosi hyvin on kyllä helmat autossa kestäneet!
Tuo R32 vanne sattuu kyllä tosi hyvin myös muihin kun R32 Golffeihin.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Male80

Lainaus käyttäjältä: Wilperi - 22.03.10 - klo:15:58
8,5" Leveälle vanteelle paras rengasleveys on 245 tai 235. 255 on levein sallittu tuolle vanteelle.

Tuossa sallitut vanneleveudet eri kumeille:
http://www.nettivanne.fi/hyvaksyt-vanneleveydet/

Tuossa kuva 245/35/19"x8,5" setistä:
http://www.vagarena.fi/index.php?action=dlattach;topic=1133.0;attach=1338;image

Ja tuossa 235/35/19"x8,5":
http://male80.kuvat.fi/kuvat/Autot/vRS/018VRS.JPG/_small.jpg
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

Jukikyy

Tässä alkaa kohta olla viimehetket käsillä vanne asioissa. Jokin kolmesta alla olevasta on tulossa vaimon valkoiseen B8 Avanttiin.

18X8 et45

18X8 et45

18X8 et35

Jotenkin himottaisi tuo tumma S5 Replica, mutta et luku vain hieman askarruttaa, että jääkö vanne liian sisälle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Golf

Jos et35 menee ilman mitään ongelmia alle ja pysyy kaaren sisällä, niin siinä mielessä et45 on jo kyllä melko sisällä.

Markku J

Minulla oli A4 B8:ssa nuo 45 ET:n 18" -vanteet. Omaan silmääni ne olivat oikein sopiva ratkaisu. Katso autoni kuvia tuolta palstan autotallista.

Male80

ET35 pysyy vielä turvallisesti sisällä ja näyttää paremmalta.

pokkus

Itse laitoin just tilaukseen Wheel-Basesta 18" R8 replicat (ET45) Kendan KR20 kumeilla (224/40/R18). Vanne ei tarvi soviterenkaita mikä on hyvä juttu. Saa vain nähdä et millaset renkaat nuo ökyhalpikset oikein ovat. Aika ristiriitaisia mielipiteitä on ollut ihmisillä. Jos on tosi huonot niin sitten pitää laittaa vaan kumit vaihtoon.

Lopulliseksi hinnaksi muodostui kaiken kaikkiaan, sisältäen kuljetuksen kotiovelle, tasan 505£ eli noin 564 euroa. Hinnalla tuota settiä ei ainakaan ole pilattu. Toivotaan ettei ongelmia tule renkaiden kanssa. Kunpa tulis jo kesä... :)

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skula

Lainaus käyttäjältä: Skula - 23.03.10 - klo:16:50
Jaahas, omat vanteet tuleekin näköjään osissa.. Tai siis pari vannetta kerralla.. Tänään sai hakea kaksi vannetta. Ehkä huomenna toiset kaksi?

Ja ihan jees. Ei tullut mukana VW logoja vanteessa.. Saap tehdä ihan omat  :P

Osissapa hyvinkin. Kolmas vannekin tuli. Sen mukana tulikin sitten pultit ja VW logot kuppeihin  ;D

Nyt vielä yksi vanne on seurannan mukaan jossain Turussa? Toisaalta niin on toi nyt tullut vanne vielä seurannan mukaan vantaalla  ::)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.03.10 - klo:11:10
http://www.reifen-goeggel.de/website_neu/reifen/pdf/Autobild_14032008.pdf

Tuosta Pokkus vähän osviittaa Kendoista.
Juu tiedossa oli kyllä, että surkeita arvosanoja saanut tuo rengas. Tosin 29 euron kappalehinnalla hintalaatusuhde on varmaan ihan kohdallaan :)
Eli pelkkiä mittautuloksia katsellessa tulee melkein itku silmään. Toisaalta TyreTestin sivujen mukaan, tilanne ei vaikuta enää ihan yhtä pahalta. Toivoa siis on vielä :)
http://www.tyretest.com/pkw_sommerreifen/kenda/kr20/index.html

skula

^

Kunhan laatu ei tule ilmi puolihuolimattomassa ääritilanteessa jossa normilaatuinen rengas ei vaurioidu tms..

Golf

LainaaJuu tiedossa oli kyllä, että surkeita arvosanoja saanut tuo rengas.

En ymmärrä, en sitten millään. Miksi pitää tilata tuon tasoista rengasta? Ei varmaan olisi ollut niin kovin suuri ero hinnassa johonkin edes hieman tunnetumpaan halpamerkkiin? Kaikki tekee toki tyylillään eikä siinä mitään, enhän minä itse niillä joudu ajelemaan. Ihmetyttää vaan että ainoa kosketuspinta auton ja tien välillä, siitä sitten säästetään viimeinenkin penni jonka pystyy. Eikä oteta tästä mielipiteestä mitään herneitä nenään, en vaan pysty ymmärtämään.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 26.03.10 - klo:12:14
Toisaalta TyreTestin sivujen mukaan, tilanne ei vaikuta enää ihan yhtä pahalta. Toivoa siis on vielä :)

Noihin käyttäjien arvioihin en luottaisi tippaakaan. Joukossa on arvosteluita, joissa lumipitoa myöten on annettu viittä tähteä eli joko kyseiset arvostelijat ovat rengasvalmistajan leirissä, eivät tiedä yhtään paremmasta tai sitten ovat ihan rehellisesti vajaaälyisiä. Toki tuolla on sellaisiakin, missä lumipito on oikeaoppisesti jätetty joko nollille tai huonolle arvosanalle ja muuten annettu hyviä arvosanoja, mutta näiden arvosteluiden osalta voidaan sulkee pois lähinnä nuo vajaaälyiset.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

1.8 "APR" Q

Tuommoisia Brockin 19-tuumaisia vanteita olen harkinnut tänä kesänä hommata Audiin. Rautamon kuvastossa näytti oikeinkin hyvältä Audin alla.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Male80

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 26.03.10 - klo:12:54
Tuommoisia Brockin 19-tuumaisia vanteita olen harkinnut tänä kesänä hommata Audiin.
Ei nävy kuvatus...

1.8 "APR" Q

LainaaEi nävy kuvatus...
Joo,ei näy ei...kokeilen uudestaan..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

P.Alikka

En oikein ymmärrä miksi ostetaan isot vanteet ja p*skat renkaat? Miksi ei tuumaa pienemmät vanteet ja hyvät renkaat samaan hintaan? Toisaalta ei mikään ihme, kun itse ajan tyytyväisenä 195/65/15 renkailla! Ulkonäöstä viis, mukavuus ensin... ja tämä ei koske kaikkia asioita elämässä  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Golf - 26.03.10 - klo:12:44
En ymmärrä, en sitten millään. Miksi pitää tilata tuon tasoista rengasta? Ei varmaan olisi ollut niin kovin suuri ero hinnassa johonkin edes hieman tunnetumpaan halpamerkkiin? Kaikki tekee toki tyylillään eikä siinä mitään, enhän minä itse niillä joudu ajelemaan. Ihmetyttää vaan että ainoa kosketuspinta auton ja tien välillä, siitä sitten säästetään viimeinenkin penni jonka pystyy. Eikä oteta tästä mielipiteestä mitään herneitä nenään, en vaan pysty ymmärtämään.
Onneksi meitä on moneen junaan, jotkut ajavat jopa yli 20 vuotta vanhoilla autoillakin. Ei niissäkään voi turvallisuudesta puhua.
Itse mielsin asian niin, että tuota samaa Kendan rengasta myydään rengas-onlinessä noin 90 euron kappalehintaan, nyt itse maksoin sen 30 euroa/kappale. Tuntui järjettömältä olla ottamatta niitä mukaan tuohon hintaan. Myyn ne vaikka sitten käytettynä pilkkahintaan täällä Suomessa eteenpäin ja ostan itselle uudet kumit alle.

Golf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy