Suositko konsernikavereita liikenteessä?

Aloittaja Golfauto, 27.03.12 - klo:23:07

« edellinen - seuraava »

Ketä suosit?

Kaikkia konsernikavereita
5 (6%)
Vain oman merkin konsernikavereita
6 (7.1%)
Vain oman merkin ja saman mallin konsernikavereita
6 (7.1%)
En ketään
67 (79.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 82

Golfauto

Annatko paremmin tilaa vaikka kaistanvaihtajalle, jos henkilö on konsernikaveri (VAG tai joku muu millä nyt ajatkaan)? Itse ehkä tulee oltua myötämielisempi muille golf kuskeille ::)

BeeKasi

Vekki VAGgineelta ei ole sen kauniimpi kuin vekki nissanilta. En suosi, enkä suosittele suosimaan.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

eGetin

Eipä ole mitään väliä minkä merkkinen ja mallinen auto siellä menee, niin kauan kun vilkku toimii meikäläisen edestä löytyy tilaa.

Vankka

Minulta jos tahtoo "suosiota" pitää se ansaita oli merkkinä lada tai mersu. Noh ehkä joillekkin vähän erikoisempia tulee päästettyä herkemmin :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

tommyt

En suosi ja välillä tuntuu että jotkut "konsernikaverit" ei meinaa antaa tietä vaikka pitäisi.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Kasis

"Joskus".  ::)
Pitää olla uskomattoman hyvä päivä itselläni, että teen niin. ;D
Scirocco & VI Golf Variant

M0gstis

Eipä tuo merkki asiaan vaikuta, taitaa olla enempi päivästä kiinni...

Urlaub

Ymmärtäisin kysymyksen, jos oltaisiin vaikkapa Kissalankulmalla eli Jagge-palstalla.

Mutta, että Kansanvaunupalstalla.. Ei jummarra..  :P

Zaasa

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.03.12 - klo:07:26
Ymmärtäisin kysymyksen, jos oltaisiin vaikkapa Kissalankulmalla eli Jagge-palstalla.

Mutta, että Kansanvaunupalstalla.. Ei jummarra..  :P

Mielestäni on hieman kyseenalaista pitää kansanvaunupalstan lukijoita tyhmempinä ja huonosti ymmärtävinä muiden palstojen lukijoihin nähden, vai tarkoitatko että jagge palstalla fontti on jotenkin selkeämpä kuin täällä, kun siellä ymmärtäisit kysymyksen mutta täällä et? Itse uskon että täällä kaikki ovat ymmärtäneet kysymyksen varsin hyvin. Tietysti aina tulee jotain soraääniä, mutta se on luonnollista. Onneksi yleensä nämä kateelliset monkujat osaavat ohittaa aiheet mitkä eivät kiinnosta heitä ja jättävät ketjusta kiinnostuneille täydellisen lukunautinnon muiden palstalaisten kanssa.

savolaiskollega

No en tosiaan suosi. Yhtikäs minkään merkin ajajia. >:(

JeanC

M-B kuskeille annan yleensä tietä ja sitten hieman erikoisimmille biileille

Tuksuu

En suosi ketään.

Tai jos suosinkin niin en ainakaan taksikuskeja.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.03.12 - klo:15:57
Mielestäni on hieman kyseenalaista pitää kansanvaunupalstan lukijoita tyhmempinä ja huonosti ymmärtävinä muiden palstojen lukijoihin nähden, vai tarkoitatko että jagge palstalla fontti on jotenkin selkeämpä kuin täällä, kun siellä ymmärtäisit kysymyksen mutta täällä et? Itse uskon että täällä kaikki ovat ymmärtäneet kysymyksen varsin hyvin.

Olenko väittänyt kansanvaunupalstan lukijoita jotenkin tyhmemmiksi tai ymmärrystä vailla oleviksi?

En tasan varmasti ole.

Et vissiin ole Vagginetta harvinaisemmalla kalustolla ajellut, kun et näemmä ymmärrä koko asiaa. Esimerkiksi Jaguarilla liikkuvilla on tapana morjestaa toisia Jaguar-kuskeja ja on täysin luonnollista mennä juttelemaan sinällään ventovieraan Jaguar-kuskin luokse vaikkapa huotoasemalla. Tuolla taustalla olisi täysin normaalia kysyä, että suositko lajitovereita liikenteessä.

Sen sijaan kansanvaunukonsernin tuotoksilla liikkuvien on täysin mahdoton alkaa suosimaan konsernivaunuja saati kohtelemaan niiden kuljettajia jonkinlaisina hengenheimolaisina.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.03.12 - klo:17:26
Sen sijaan kansanvaunukonsernin tuotoksilla liikkuvien on täysin mahdoton alkaa suosimaan konsernivaunuja saati kohtelemaan niiden kuljettajia jonkinlaisina hengenheimolaisina.

Hohoijaa... on sullakin ajanpuutetta, kun nyt on ikävä ketju häiritsemässä sua. Ei tässä nyt mistää kahvikekkereistä toisten samamerkkisten autojen kanssa puhuta tai edes morjestamisesta. Ihan vaan pikkuasioista. Esim joskus näen liikenteessä vastaavan auton erivärisenä ja haluan nähdä paremmin miten kyseinen väri sopii autoon, niin saatan jättää tilaa ennakoivasti ja toivoa kyseisen auton tulevan eteeni. Pahoiteluni tästä järkyttävästä ketjusta joka on aiheuttanut sinulle mielipahaa, koska olet joutunut lukemaan sitä vapaaehtoisesti. Kiitos

Newman

Suosin ja aina, ihan säälistä vaan. Kaikkia muita merkkejä puolestaan sorsin ja aina. Nimittäin ne - jotka eivät syystä tai toisesta ole älynneet ostaa TSI+DSG-namupakettia - eivät juuri ansaitse hyväntahdon eleitä liikenteessä. Tähän loppuun oli tarkoitus lisätä hymiö. Tarkoitus ei kuitenkaan pyhittänyt keinoa.

Reneto

Urlaubin pointti oli ihan paikallaan. Jos ajelisin jollain harvinaisella merkillä, niin asiaa tulisi ehkä jopa ajateltua. Mutta ei VAG:in ratissa. En siis suosi konserni"kavereita" liikenteessä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Pepeto

En suosi. Eri asia olisi, jos olisi itsellä joku harvinaisuus ja samanlainen sattuisi kohdalle, mutta perusautojen kesken en tuota suosimista harrasta ja ymmärrä.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

ttdriver

Kyllä mää kaikkia vastaantulevia Yetejä morjestan ja joskus joku jopa morjestaa takaisin... ;)
Ajotyylini ottaa huomioon muutkin tielläliikkujat merkistä tai mallista riippumatta. Kohteliaisuus liikenteessä ei maksa mitään, enkä ole koskaan mistään myöhästynyt joustavuuteni vuoksi.

Vastasin siis: "en suosi."
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 15 Pro, iPad 9 , Apple Watch Ultra ja MacMini

DyyD

Kerran olen suosinut söpöä tummatukkaa kauniilla Turrella joka huomasi joutuneensa väärälle kaistalle. Sain ison hymyn ja sormien heilautuksen.  ;D

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 28.03.12 - klo:21:03
Ã,,lytön kysymys. Miksi helv... suosisin. Tasaisen vittumaisesti suhtaudun kaikkiin autoilijoihin. Antaa pahan kiertää.

Noinkohan on  ;D

Entäpä jos konsernin autossa on siniset vilkut ja/tai virkapukuisia, etkö suosi? Itse ainakin suosin sellaisia sen minkä kerkeen syytä en tiedä varmaan äidinmaidon vastikkeesta tullu geeneihin moinen ominaisuus :)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.03.12 - klo:15:57
Onneksi yleensä nämä kateelliset monkujat osaavat ohittaa aiheet mitkä eivät kiinnosta heitä ja jättävät ketjusta kiinnostuneille täydellisen lukunautinnon muiden palstalaisten kanssa.

Mites tämä nyt poikkeaa yhtään mitenkään siitä monkumisesta, jota itse harrastat joka toisessa topicissa? Aika herkkähipiäinen taidat olla kun ei minkäänlaista kommentointia itse kestä, vaikka huutelet vähän väliä asiattomia itsekin.

Peeveli

En suosi tai sorsi ketään, ajoipa millä tahansa. Ajotapa ja -käytös ratkaisevat. Jos esim. vilkkua näyttäen ja kohteliaan oloisesti joku haluaa vaihtaa eteeni kaistaa, saa tilaa. Jos taas siihen tungetaan ilman vilkkua törkeästi kiilaten lähes kolarin aiheuttaen (niitäkin muuten löytyy yllättävän paljon pks:lla), saattaapi tulla ihan jotain muuta. Ja muukin ajon joustavuus ratkaisee; jos joku hidastelee kummallisesti ilman syytä niin pyrin ajamaan ohi, olipa konserniveli tai ei. Jos ajaa sujuvasti, hieno homma.

Olin "sekunnin verran" alfistina, vaan en ymmärtänyt edelleen keskuudessaan olevaa tapaansa heiluttaa kättä tuntemattomalle alfistille. Muutamia kertoja sattui kohdalleni enkä vastannut. Miksi tervehtisin jotakin ketä en tunne? Noh, ehkä olen epäsosiaalinen...

Tommi13

En suosi enkä soisi muidenkaan suosivan tällä perusteella.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Taskukeke

Pääsääntöisesti en suosi ketään liikenteessä. Jos vilkkua käyttää niin eteen pääsee aina. Ehkä joskus olen jotain hieman harvinaisempaa sporttista peliä suosinut, mutta aika vähiin nekin jää. Mieleeni tulee tapaus viime viikolta kun olin A3:lla liikenteessä ruuhka-aikaan liittymässä liikenneympyrään. Olin tulossa tieltä, josta ei yleensä ketään tule niin muutama auto siinä ajoi ohitse kunnes tuli keski-ikäinen mies vanhemmalla A6:lla ja antoi samantein tietä. Naureskeltiin siinä kaverien kanssa että oiskohan ollu Audilla vaikutusta asiaan  :D

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.03.12 - klo:03:28
Mites tämä nyt poikkeaa yhtään mitenkään siitä monkumisesta, jota itse harrastat joka toisessa topicissa? Aika herkkähipiäinen taidat olla kun ei minkäänlaista kommentointia itse kestä, vaikka huutelet vähän väliä asiattomia itsekin.

Sä olet tarkkasilmäinen kaveri, mutta et tarpeeksi tarkka. Ei tossa kommentoinnissa missä sanoin vastapalloon haittaa muu kun se, että ehkä tyhmin kommentti mitä keskustelupalstoilla voin kuvitella on "tää on tylsä alotus, "miksi kysyt tällaista?", tätä saa kysyä ferraripalstalla vaan", jne... Palstojen ideahan on, että voi kysyä asoita mitkä kiinnostavat ja jos ei kiinnosta niin ei voi mitään. Toki minua saa haukkua, mutta en muista haukkuneeni toisia kirjoittajia siittä, että joku on kysynyt jotain 'väärää' palstalla. Mielestäni tuollainen on jotain lapsellisen ja vielälapsellisemman väliltä. Voit toki selata viestihistoriani jos on intoa. No toki noi nassikat tossa kettuilee osittain tarkoituksella, mutta eka kaveri tais olla jopa ihan tosissaan.

pokkus

Eipä täällä mitään viestihistoriaa tarvitse edes selata. Niinhän ne kissalanpojatkin tekee, että häiriköiden tekemisiä tarkkaillaan enemmän kuin niiden, jotka käyttäytyvät asiallisesti.

Ja ettei mene kokonaan offiksi, niin en suosi mitään merkkejä liikenteessä. Kaikki ovat lähtökohtaisesti samalla viivalla. Liikennesääntöjen mukaan ajavat saavat parhaan kohtelun. Ne, jotka ajavat "omilla säännöillä", eivät saa itseltä ainakaan respectiä millään tavalla.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.03.12 - klo:21:54
Eipä täällä mitään viestihistoriaa tarvitse edes selata. Niinhän ne kissalanpojatkin tekee, että häiriköiden tekemisiä tarkkaillaan enemmän kuin niiden, jotka käyttäytyvät asiallisesti.

Ei sun tarvi ottaa noin henkilökohtaisesti, jos sanon yhden hymiöllä laitetun kommentin viesteistäsi. Mut jos toi kissalanpoikana olemisen fiilistely tekee sut onnelliseksi, niin ei muuta kun suurennuslasi esiin ja kyttään mun viestejä oikein innolla. Niissä voi olla vaikka jopa pilkku tai kirjoitusvirheitä :o

jalkkis

Otsikon kysymykseen, miksi ihmeessä pitäisi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy