Yetin kattoikkunan sähkökäyttöinen aurinkosuoja menee itsestään kiinni

Aloittaja Asterion, 26.03.12 - klo:20:34

« edellinen - seuraava »

Asterion

Tietäisikö joku tähän mysteeriin ratkaisun...

Minulla on tuo kattoikkunan alla liikkuva aurinkoverko ollut koko syksy-talvi ajan auki, mitäpä sitä pimeässä hyttiä pimentämään. Vaimo lainaa autoa aina silloin tällöin ja aina hänen jäljiltään verho on ollut kiinni??? Hän vakuuttaa, ettei sitä itse ole sulkenut ja että se on ollut aina auki ajettaessa, joten uskottavahan tuo on, mutta ihan joka kerta hänen jäljiltään verho on siis ollut kiinni.  Jossain vaiheessa kun auto on jätetty parkkiin niin verho menee hänen jäljiltään kiinni. 

Onko tuossa Yetin avaimessa jokin toiminto, että kun painaa sulkunappulaa pidempää tms niin silloin tapahtuisi ovien sulkemisen lisäksi tällainen verhon ohjaus? Mikä muu tämän voisi aiheuttaa? En ymmärrä tätä Yetin burkhan sielunelämää.... ::)

VAG!

Käytättekö eri avaimia? Jos kyllä, niin avaimissa saattaa olla joku kattoluukkuun liittyvä muisti. Samalla tavalla kuten sähköjakkaroiden asetukset saa avainkohtaisiksi.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.03.12 - klo:20:36
Käytättekö eri avaimia? Jos kyllä, niin avaimissa saattaa olla joku kattoluukkuun liittyvä muisti. Samalla tavalla kuten sähköjakkaroiden asetukset saa avainkohtaisiksi.

Asia menee juuri noin. Mene vaimon avaimella sisään ja ruksaa maxi dotista ruksi pois raining jotain kohdasta ja sitten auto lukkoon vaimon avaimella. Kannattaa ehkä ainakin käyttää autoa välissä. Jos on sähköpenkki niin toiminto jää muistiin samalla tapaa kuin penkinkin säätö avaimeen.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Nestori

Käyttöohjekirja auttaa tässäkin: verho sulkeutuu tiettyjen tuntien kuluttua, jos autoa ei ole välillä käytetty  8). Itse aikoinaan Superbin Combissa ihmettelin samaa.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 27.03.12 - klo:09:48
Käyttöohjekirja auttaa tässäkin: verho sulkeutuu tiettyjen tuntien kuluttua, jos autoa ei ole välillä käytetty  8). Itse aikoinaan Superbin Combissa ihmettelin samaa.

Sulkeutuu automaattisesti tehdasasetuksilla, mutta maxi dotista automatiikan saa pois ja kuten Kukkanen yllä jo kertoi, niin toiminnon saa muistiin kaukosäädinavaimeen.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Nestori - 27.03.12 - klo:09:48

Ei sulkeudu minulla koskaan itsestään, koska olen ottanut sen asetuksista pois, mutta tuota en tiennyt, että toista avainta käytettäessä asetukset on erilaiset, kiitokset avusta!  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy