Sekalaisia pieniä ongelmia Fabiassa

Aloittaja Minä, 16.03.12 - klo:22:04

« edellinen - seuraava »

Minä

Ajattelin perustaa tällaisen ketjun, missä voi keskustella Fabian vioista ja ongelmista. Kaksi ketjua olen muistaakseni jo erinäisistä Fabian vioista aloittanut, niin nyt ei minun tarvitse uutta ketjua perustaa aina, jos jotain ilmenee.   ;)

Sellainen ongelma on nyt ilmennyt Fabiassa, että vasen sivupeili ei käänny sisään koria vasten vaan on jumissa. Kyseessä ei siis mikään sähköinen sisäänkääntö. Niin kovaa olen jo sitä koittanut kääntää, että kovempaa en uskalla. Olisiko veikikauksia, mistä johtuu? Ajattelin huomenna irroittaa peilinkuoret, niin pääsekö siitä suoraan käsiksi mekanismiin? Yhden peilin olen kerran sähköongelmien takia purkanut, mutten enää muista miltä sisältä näyttää  :) .
Fabia 1.4 Elegance ´08

Minä

Huomasin, että konetilassa roikkuu yksi defan johto irti ilman päämäärää. Siis siitä jakajalta, mistä lähtee haaroitus sisätilanlämmittimelle ja moottorinlämmittimelle, niin tuo moottorinlämmittimen johto roikkuu ilman päämäärää jäähdyttimen kennon ja koneen välissä. Eikä moottori siis lämpiä tietenkään...

Mihinköhän Fabiaan on lohkolämmitin asennettu? Yritin etsiä, mutten vaan millään löytänyt. Luulisin, että autossa olisi perinteinen jäähdytysnestettä lämmittävä lohkolämmitin, mutta en tiedä vaikka olisi säteilylämmitin
Fabia 1.4 Elegance ´08

Minä

No löytyhän se. Säteilylämmitin oli. Siksi enheti löytänyt kun luulin että ois perinteinen lämmitin. Pitäis vielä saada vaan piuha kiinni kun on vähän pahssa paikkaa
Fabia 1.4 Elegance ´08

Länskäri

Peruutustutka toimii ja ei toimi. Toisinaan tulee kausia jolloin pakille laitettaessa tulee autokuva radion näyttöön, sen jälkeen kuuluu voimakas PIIIIIP, ja kuva häviää sekä piippi loppuu. Saman ajon aikana ei tutka enään puhu sitten mitään. Vika saattaa poistua itsekseen. Likaiset anturit aiheuttavat erilaisen reaktion.

Erkka

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Länskäri

Fabia on elegance combi -09 ja ajettu vasta vähän yli satatonnia, ja takuu on loppunut tietääkseni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy