Sähkölasin häiriö

Aloittaja T0mmy, 06.03.12 - klo:04:55

« edellinen - seuraava »

T0mmy

Hei!

Kyseessä tuo 98vm Iv golf.

Ongelmana on kuskin puolen sähkölasi joka ei enää laske alas ilman että kädellä avittaa.

Vika alkoi siten että lasi aukesi mutta hetken matkaa laski hitaasti (panttasi jostain kohtaa) kunnes laski normaalisti alas ja sama juttu ylös noustessa.

Nyt tänään huomasin että moottori saattaa jurruttaa tyhjää eikä täten vedä lasia alas,ja jos sen kuitenkin saa laskettua niin lasin takareuna yrittää laskea ensin joten lasi on jotenkin myös löysästi siis kiinni millä kiskoilla ikinä siellä onkaan.

Eli löytyisikö keneltäkään kuvia puretusta ovipahvista ja vinkkejä miten korjata vika?

Sähkömoottori tuntuu toimivan kuitenkin moitteettomasti mutta itse lasi ei ole kohdillaan/ja on löystynyt.

Ovipahvin olen kerran purkanut irti,ja sitten tulee esiin tuo "panssarilevy" jonka irroituksessa ei kai kummempaa ole,kiinnostaa vain miten tuo lasi tuolla on.Pitääkö esim ne muoviklipsut vaihtaa vai miten vikaa lähteä korjaamaan? Klipsut ilmeisesti voi vaihtaa metallisiin jotka kestää sitten paremmin. :)

T0mmy

http://www.slamit.net/product/4169/ikkunannostimen-korjaussarja-4-ovinen-golf-iv--bora-etuvasen

Tuollaisen löysin,mahdollisesti tuolla hoituisi homma?

Millainen operaatio tuo on vaihtaa ellei ole ennen kauheasti autojen parissa touhunut,ja lasin nostin mekanismeista ei ole kyllä mtn tietoa.?

skodamig

Muistaakseni marmorilla noin 80 ekee valmis paketti (rautoineen) ts. vanha pois ja pulttaat uuteen moottorin ja kiinni.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 09.09.10 - klo:09:48
Ikkunannostimen korjaussarja = 66.40e
Asennustyö = 126,60e
Yht: 193e
Joensuun Autotalo Laakkonen

Asennutat jossain nyrkkikorjaamolla niin pääset helpommalla ja halvemmalla.

dosetti

Ohjeita löytyy paljon netistä, mutta jos kokemusta ei juurikaan ole niin ehkä jättäisin nyrkkipajalle. Paitsi jos haluat opetella laittamaan sen itse, kauan ei mene kun toinenkin puoli siitä menee rikki.

Kuvalliset ohjeet meni vanhan koneen mukana, mutta onhan noita sitten esimerkiksi tässä.

Se "panssarilevy" kannattaa sitten laittaa takaisin liima/tiivistemassalla, ettei ala vuotamaan. Niiden ruuvien lisäksi tietty.. Ja itse en lasia ottanut pois vaan teippasin sen korjauksen ajaksi oven yläkarmiin kiinni. Todennäköisesti muutama oven klipsi murtuu ja niitä pitää kans käydä lisää sitten.

T0mmy

Tuota ohjetta katselin eilen itsekin mutta ei tuo englanti taivu kovin hyvin,ja ymmärsin että nuo pitäisi olla kuvalliset ohjeet mutta jostain syystä minullä näkyy pelkkä teksti eikä kuvia niiden alla?

Tällä hetkellä ei olisi varaa viedä korjaamoille kun on tässä muuton alla rahalle parempaa käyttöä niin pitäisi itse opetella tuo tekemään jotta säästää.

T0mmy

Soittelin korjaamolle jota olen käyttänyt Golfin huollossa niin arvio osineen ja töineen 170e.

Osaako kukaan selostaa taikka laittaa kuvia jos kuitenkin itse innostuisin tuota koittamaan niin jatkoa ajatellen oppisi itsekin joskus jtn tekemään muutakuin öljyt,renkaat ja hifit vaihtamaan :)

dosetti

T0mmy

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.03.12 - klo:13:08
Olisiko tästä mitään apua?

Hienoa,kiitos :) Nyt hahmotan jo vähän enemmän mitä edessä on.

Nyt pitää miettiä että ryhdynkö itse harjoittelemaan vaihtotyötä kun kelit lämpenevät vai annanko periksi ja vien tuohon korjaamolle.Kunhan lasi nyt ylhäällä pysyy niin ei kiire vielä ole,näillä keleillä pitää mielellään ikkunat kiinni eikä auki ;)

Tos®

Samalla vaihtaa lukon uuteen, tulevan mikrokytkin vian ehkäisemiseks  8)
Uusia suht edukkaasti http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-4-1j/aussenausstattung/tuerschloesser-tuerleisten-und-dachleisten
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dosetti

Samalla vaimentaa oven, vaihtaa kaiutinelementin ja puhdistaa ne veden ulosmenoreiät. Mutta ihme tosiaan, jos ei jo ole mikrokytkimet paskana tuon ikäisessä  :D

T0mmy

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.03.12 - klo:18:07
Samalla vaimentaa oven, vaihtaa kaiutinelementin ja puhdistaa ne veden ulosmenoreiät. Mutta ihme tosiaan, jos ei jo ole mikrokytkimet paskana tuon ikäisessä  :D

Lukkopesä on vaihdettu syksyllä kun alkoi lukko pyörimään ympyrää,ne murtosuojat ilmeisesti olivat murtuneet.

Ja kyllä oikeassa olet,ihmehän se olisi jos ne ehjät olisivat.Ei tuo keskuslukitus pelaa kuten pitäisi,eli välillä saa kontaktia ja pelaa normaalisti,välillä eivät ollenkaan,ja on päiviä kun ne lukitus yrityksen yhteydessä seilaavat alas ja sitten taas ylös,tuon kanssa olen tottunut olemaan.

Mutta kevättä kohden mennään niin tuo lasi täytyy saada ensin kuntoon :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy