Passat variant 07 "ujeltaa"

Aloittaja tootsie98, 25.02.12 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

tootsie98

Moi

Uutena Passattilaisena kymysys edestä kuuluu ujelluksen tyyppistä ääntä etenkin 60-70 nopeudella sitten taitaa hukkua yleiseen meluun. Olisiko sitä kuuluisaa rengasmelua.

Guest-208665

Onko vaihteella merkitystä ujellukseen ja sen voimakkuuteen?

Itse olen huomannut että tietyllä vaihteella tasaista nopeutta ajaessa sopivassa tilanteessa vaihteistokin voi ujeltaa. Mutta ei nuo mainitsemasi renkaatkaan mikään mahdottomuus ole.

tootsie98

ei olla vaihteistolla merkitystä :) jos pääsisi lumiselle tielle viikonloppuna kokeilemaan niin voisi sitä rengashommoo eliminoida?

osviitan

Lainaus käyttäjältä: tootsie98 - 25.02.12 - klo:09:43
Moi

Uutena Passattilaisena kymysys edestä kuuluu ujelluksen tyyppistä ääntä etenkin 60-70 nopeudella sitten taitaa hukkua yleiseen meluun. Olisiko sitä kuuluisaa rengasmelua.

No itselläni oli ostaessa saman vuosimallin pasuunassa laadukkaat, mutta pirun loppuun kuluneet renkaat ja edessä varsinkin (johtuen EHKÃ,, koneesta :) ). Melu oli juurikin tuossa nopeushaarukassa aika reipas, siitä eteenpäin muuttui sitten eritaajuiseksi, eikä enää tarrannut korviin niin paljoa. Taitaa olla rungon/rengastuennan/puslien yhteensattuma, että taajuus on noilla nopeuksilla aika messevä korville? No mutta renkaita veikkaisin, voihan siinä toki muutakin olla.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

tootsie98

Renkaita itsekkin veikkaan, mutta tuli puolen vuoden vaihtoautotakuu, niin pitää tarkailla ;)

tsiih

Koitas ajaessa tehdä teräviä mutkitteluita, jos ääni silloin vaihtelee niin vois olla vaikka pyöränlaakeri. Ja voi toki olla vaikkei vaihteliskaan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Arcca

Ã,,äni täältäkin pyöränlaakerille.

Voi kuulostaa ihan renkaan ujellukselle ja juurikin tuossa 60-70 nopeudessa pahimmillaan (sattumoisin tuollaiseen tapaukseen olen törmännyt erään mondeon kanssa).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tootsie98

Mutkittelussa ääni ei muutu, mutta sen verran nyppii että pitänee viedä "korjaamolle".

tootsie98

Kesärenkaat vaihtui ujellus loppui, liikkeesä mainistivat renkaiden olevan jo melkein vaihtokamaa. Ei hakkapeliittoja enään?

Jamo

Ei se ole niinkään rengasmerkistä kiinni vaan juurikin siitä kuluneisuudesta - aivan samalla tavalla käynyt Contien ja Michelinien kanssa. Mitä ilmeisimmin Passatin kotelot tehostavat/vaimentavat huonosti tuota ujellusta, koska muissa autoissa en ole törmännyt ilmiöön läheskään yhtä voimakkaana.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Leroy

Mulla kuuluu myös kabiiniin tätä kuuluisaa "ujellusta". Aika varma olen, että renkaista (Nokian Hakkapeliitta 5, tämän talven ajettu, joo ei kiitos enää..) tuo tulee. Oulu-Joensuu välillä kun nuo persaukiset tiepiirit vaihtui toiseen ja samalla pinnoitteen karkeus, niin pikkaisen muuttui aina sävellajikin. No, viikonloppuna jos vihdoin uskaltaisi vaihtaa renkaat niin olen viisaampi.
Outback

Vankka

Mulla ujelsi passatiisa sisäreunalta kuluneet kesärenkaattella . Kannattaa tarkastaa kulmat ja rengaspaineet, kuulemma liian alhaset paineet syö renkaita väärin.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy