Mieliväri autossasi?

Aloittaja Erkka, 30.12.09 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

XUE

eilen juuri ajelin takaisin Helsinkiin pikku maakuntamatkalta ja katselin vastaantulevien autojen värejä. Epätieteellisen tutkimuksen perustuulla voin todetta että VALKOINEN
on nykyään todella suosittu, se oli yleisin vastaantullut väri! Valkoinen on tainnut olla
viimeiset 2-3 vuotta "hittiväri".

Toisaalta kun itse ajan Passatilla, on varmaan lähes joka toinen Passat MUSTA.
Musta tai tumman harmaa on ollut vuosia sellainen perussuosittu väri.

VV Vantaalla on myynnissä aika sähäkän PUNAINEN Passat.
http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/A950A47C64EA1492C22578B80055541E?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100.010&if=&si=0

tosin omaan makuuni hieman liian räikeä, mutta melko harvinainen
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

nikob

Mieliväri on aikalailla semmoinen kuin on tulevan Fabia rs:n väri. Elikä race blue.  :D
Myös Subarun sininen on hyvän näköinen.
Mutta monet värit ovat autokohtaisiakin että mikä sopii mihin.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Pekka T

LainaaVV Vantaalla on myynnissä aika sähäkän PUNAINEN Passat.
http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/A950A47C64EA1492C22578B80055541E?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100.010&if=&si=0

tosin omaan makuuni hieman liian räikeä, mutta melko harvinainen

Tuosta tulee kyllä väkisin mieleen "palopäälikön" auto, yhteen aikaan Vantaan Hiekkaharjun asemalla oli 3 bg variant.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

XUE

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 28.07.11 - klo:19:12
Tuosta tulee kyllä väkisin mieleen "palopäälikön" auto, yhteen aikaan Vantaan Hiekkaharjun asemalla oli 3 bg variant.  :)

Eikö vaan :)
Kummasti se väri riippuu paljon autosta myös.

Ferrari olisi lähes "pakko" ottaa punaisena eikä siitä kyllä tulisi mieleen palopäällikköä :)
Kun taas joku esim A6 sedan tai M-B E-sarjalainen mustana tuo mieleen virka-autot,
ei puutu kuin ministeri takapenkiltä!

Oletteko muuten nähneet liikenteessä niitä ex. Huoneistokeskuksen oransseja
autoja, ei kyllä oikeen iske sekään :/

Hevosmies

Tällä hetkellä mielivärini on Audin sepang blue...näin viime viikolla Ideaparkissa A5 Cabrion (ruåtsinkilvissä) juuri sepang bluena ja ai että oli komea väri!!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Quality

LainaaOletteko muuten nähneet liikenteessä niitä ex. Huoneistokeskuksen oransseja
autoja, ei kyllä oikeen iske sekään :/

Eikös ne nykyään ole teipattuja? Mikä lie väri teippauksen alla? Tietääkö kukaan?

Itse sietäisin oranssinkin, ellei se väistämättä liittäisi auton tuohon asuntovälitysfirmaan - siihen katsomatta, oliko auto sieltä eli ei.

Usein kuitenkin on niin, että erikoisempikin väri menettelee katukuvassa, mutta omassa pihassa se alkaisi pian tuntua tympeältä ja menisi vaihtoon ehkä normaalia nopeammin. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa tämä:

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pekka T

Quolityn hyvä esimerkkikuva ei nyt näy jostain syystä?

edit. olin liian hätäinen, nyt näkyy, ja aika erikoinen väri onkin.  :D
BMW 328 i xDrive -13

Kapa

Tykästyin aikanaan kovasti Candy White väriin yhdessä autossani. Yllättävän mukava puhtaana pidettävä ja näet pestessä, minne harjaa näytät. Reippaat viisi vuotta oli tuo auto ja maalipinta oli tosi priima vaihtaessani sen; kiitos vuosittaisten kevät ja syksy vahausten. Kolmen viikon päästä taas päästään nauttimaan tuon värisestä kärrystä.

Pekka T

Kyllä se auto voi oranssin värinenkin olla, ei tule Huoneistokeskus mitenkään mieleen.  ;)

BMW 328 i xDrive -13

savolaiskollega

Kyllä minä edelleen sen räsän keltaisen ottaisin, jos vaikka superbiin saisi.....ja saisihan sen, jos löytyisi tarpeeksi monta samanmielistä ostajaa....

Quality

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 28.07.11 - klo:19:54
Kyllä minä edelleen sen räsän keltaisen ottaisin, jos vaikka superbiin saisi.....ja saisihan sen, jos löytyisi tarpeeksi monta samanmielistä ostajaa....

Eikö kukaan muu ole keltaista Superbia nähnyt? Töissä käydessäni näen sellaisen päivittäin, tosin selkeästi firman tunnuksin merkityn. Lie sitten erikoistilaus tai peräti teippaus.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 28.07.11 - klo:19:34
Tykästyin aikanaan kovasti Candy White väriin yhdessä autossani. Yllättävän mukava puhtaana pidettävä ja näet pestessä, minne harjaa näytät. Reippaat viisi vuotta oli tuo auto ja maalipinta oli tosi priima vaihtaessani sen; kiitos vuosittaisten kevät ja syksy vahausten. Kolmen viikon päästä taas päästään nauttimaan tuon värisestä kärrystä.

Tuli tuota lukiessa mieleeni, että tummemmassa värissä olisi tod. näk. näkynyt pesuvälineesi jättämät naarmut. Harja.. aargh  :D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.07.11 - klo:19:27
Eikös ne nykyään ole teipattuja? Mikä lie väri teippauksen alla? Tietääkö kukaan?

Teipattuja ne näyttäisi olevan, auton oikea väri milloin mitäkin mutta pääasiassa tummia värejä. Peilejä, kahvoja ym. pieniä yksityiskohtia ei monestikaan ole teipattu, tiedä sitten miksi noin. Täällä on myös yksi Mondeo huoneistokeskukselle teipattuna josta puskurit on kokonaan teippaamatta, auton oma väri on tumman sininen ::)

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.07.11 - klo:19:58
Eikö kukaan muu ole keltaista Superbia nähnyt? Töissä käydessäni näen sellaisen päivittäin, tosin selkeästi firman tunnuksin merkityn. Lie sitten erikoistilaus tai peräti teippaus.

Lienee teipattu, Skodalta pitää tilata viisi samanväristä autoa että saat valkata värin.

Laitetaampa vielä 2010 kevään Wienin reissulta bongattu erikoisen värinen Passat cc liitteeksi :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kapa

Saataisi minun harjani olla hyvä sinunkin autollesi? Se on todella miellyttävä ja pehmeä. Luuletko, että autoja pestään millään piha harjalla? Pehmeä harja on paras, sillä se on niin harva, että se ei hiero hiekkaa pitkin pintaa. Millä sitten itse peset ja millä perustelet asiaa?

wolf6

Kyllä se mieliväri tällähetkellä on valkoinen.
A3 Premium

nikob

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 28.07.11 - klo:19:39
Kyllä se auto voi oranssin värinenkin olla, ei tule Huoneistokeskus mitenkään mieleen.  ;)

Oikeassa olet! Tykkää ST:stä oranssina!  :D

XUE

Juuh kyllä oranssi toimii eikä tosiaan huoneistokeskuksen myyjä tule ekaksi mieleen :)

Ton-1

Vaikka punaisesta pidänkin pystyn silti olemaan kahden edellisen kommentin kanssa täysin samaa mieltä.  ;)

Ihmeen hyvännäköne kärry ja vielä mustilla vanteilla.  ;D

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 28.07.11 - klo:20:28
Millä sitten itse peset ja millä perustelet asiaa?

Ostin hiljattain mikrokuituisen pesuhanskan. Vähän tämän näköisen. Minusta on hyvä, että pesuvälineen ja pellin välissä on runsaasti pesuainetta+vettä, ja tuollainen imee ihan mukavasti. Lampaanvillainen olisi toki parempi.. Aiemmin pesin sienellä, ja imeehän sekin hyvin, mutta ainakin väittävät että mahdollinen roska naarmuttaa sienessä herkemmin kuin mikrokuidussa. Harjaan taas ei vettä juurikaan imeydy. Siinä perustelut.

Myönnän peseväni vanteet harjalla, koska niistä irtoaa aina sen verran jarrupölyä, etten viitsi joka pesun jälkeen heittää kinnasta pesukoneeseen. Enkä ole vanteiden suhteen niin tarkka. Eli ei tässä mitään pesufriikkejä kuitenkaan olla  ;D
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Sean80

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.07.11 - klo:19:27
Ainakin ne Huoneistokeskuksen tilaamat Golffit, mitä minä olen nähnyt, ovat olleet mustia. Niitä on ollut Hyvinkään Laakkosella teipattavana toisinaan melkoinen rivistö.

Ton-1

Ja tommonenki ihan silmään.

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pupa

Deep Black helmiäsväriin tuli tykästyttä ja siinä pysytään :)
ID.5 GTX Moonstone Gray -23
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Henri S

Metallin musta tai tumman harmaa
Hohhoijaa!

Newman

Kirkkaan punainen on just nyt tosi pop.  :D

nikob

Lainaus käyttäjältä: Newman - 04.08.11 - klo:14:19
Kirkkaan punainen on just nyt tosi pop.  :D
On hieno väri. Kaksi punaista auto omistaneena  ;)

Markku J

Audicenterin pihassa (Vantaalla) oli A5 cabrio esittelyauto punaisena mustalla katolla. Pirteä yhdistelmä, joka kääntää katseet.

Kapa

Ihan hyvä tuo hanskasi varmaan, mutta entä jos painat liian voimakkaasti ja alla on hiekan muruja? Harja jolla itse harjaan on niin pehmeä, että voit vaikka pyyhkiä sillä poskiasi, eikä se pesussa koskaan pohjaa, jolloin terävä hiekka esim. saattaa  aiheuttaa pahojakin naarmuja.

Zaasa

Race Blue ja valkoinen.
Harkinnassa vaihtaa tilattu Race Blue RS valkoiseksi,värin vaihto vielä mahdollinen.
Päätöstäni on kääntämässä lähistöllä oleva uusi valkoinen RS joka näyttää mielestäni hyvältä,mietintää :-\

Uppe

Itse on aina tullut suosittua vaaleita värejä,koska niissä ei naarmut pahemmin näy. Yksi musta auto riittää,se oli Civic Type-R ja omistuksessa noin kaksi tuntia ;D. Nykyinen on valkoinen ja olen kyllä tykännyt.

Markku J

Zaasa:

minusta Race Blue on hienompi (makuasia), mutta molemmat ovat oikein hyviä värejä RS:ään. Itselläni oli sininen ja pojallani valkoinen RS. Pari huonohkoa kuvaa tässä:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy