BMW 318d Business Sport, 2010

Aloittaja Erzi, 13.02.12 - klo:20:34

« edellinen - seuraava »

Erzi

Laitetaan tämäkin tänne nyt näytille :)

Muutama kuukausi sitten tämän hankin itselleni ja nyt on kilometrejä takana n. 5000 (kokonaiskilometrit n.26 000)

Varusteissa ei mitään erikoista. Business-varustelu johon lisätty "Sport-paketti" (m-sport -alusta, urheiluistuimet, 17" vanteet ja xenon-valot). Listalta lisättyjä lisävarusteita ei taida olla muita kuin säilytys- (mukitelineet ja verkot etuistuimien taakse) ja valopaketit (sisä- ja ovenkahvavalot) ja suksiluukku (ei ole ilmeisesti vakio?). Soittimen virkaa hoitaa professional-radio.

Alunperin piti ostaa b8 Audi, mutta autokaupoissa pyörimisen jälkeen alkoi kuitenkin sydän sykkimään enemmän e90:n suuntaan. Mielestäni tuo BMW:n sedan on paremman näköinen kuin Audin vastaava ja ajatus farmariautosta tässä iässä oli hieman ahdistava :) . Yleensä olen pitänyt autossa kuin autossa farmarimallia hienomman näköisenä, mutta ei sitä sitten itselle osannut ostaa.
Autoja tuli katseltua hyvä tovi nettiautosta ja sitten sattui löytymään yksityiseltä myynnistä tämä auto. Hinta oli enemmän kuin kohdallaan ja kaupat päästiin tekemään kun sain oman autoni myytyä.
Aikalailla kaikin puolin olen ollut tyytyväinen valintaani. Eniten ehkä mietitytti yhdistelmä diesel-manuaali, mutta halusin auton nimenomaan manuaalilaatikolla ja ottaisin manuaalin vieläkin.

Kulutusta olen seurannut fuelly.comin kautta ja todella pienellä polttoaineenkulutuksella 318d menee maantiellä. Paras suoritus maantieajossa n. 400km matkalla on tähän asti 4,4l/100km (laskettu, ajot. näytti 4,2). Itselläni on kuitenkin paljon ajoa, joka pitää sisällään aina kylmällä koneella lähdön ja sellaisia 4-10km pätkiä niin keskiarvokulutus nousee, ainakin näillä pakkasilla, yli 7 l / 100km.

Suurempia murheita ei auton kanssa ole eteen vielä sattunut (kopkop) kuin rikkinäinen penkinlämmitin, joka sekin vaihdetaan takuuseen ensi viikolla.

Viime viikolla lähti Englannista tilaukseen BBS LM replicat koossa 8,5 x 18 ja 9,5 x 18. Keskiviikkona pitäisi vanteiden olla minulla niin sitten pääsee hypistelemään.
M-sport-alusta on sinällään ihan riittävän matala, mutta pitää kesällä sitten katsoa laittaisiko eteen vielä madaltavat jousilautaset. Hieman tuo alusta siis "keulii" - kesärenkaiden kanssa näkee sitten miten häiritsevää tuo on.

Kaikki varmasti tietävät miltä musta e90 näyttää, mutta laitetaan nyt muutama kuva jatkoksi :) ...





Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Erzi

Kesävanteet tulla tupsahti tänään :)



Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

JeanC


Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 17.02.12 - klo:22:37
Enkelin silmät ledeiksi
Juu, jouluna poltellaan kynttilöitä joten valkoista valoa rinkuloihin.
Upeat vanteet kesäksi ;)

Jake

Vanteet on kyllä silkkaa pornoa :P

Kaivosmies

Hieno auto! Kulutus on kohdallaan, on kunnon penkit ja alusta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 17.02.12 - klo:22:37
Enkelin silmät ledeiksi

Meikäläinen ei ole oikein vielä hiffannut tätä hemmetin ledivillitystä, led sitä led tätä-kaikki mahdollinen ledeiksi. Innokkaimmat haluaisi jopa sumareihiin ledit ::) Suurimmaksi osaksi nuo lediviritelmät on tökerön näköisiä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JeanC

Ledit siksi että saisi nuo rinkulat xenonien kanssa samaan sävyyn, niin ei olisi niin tökerön näköinen

ram1

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 17.02.12 - klo:23:06
Ledit siksi että saisi nuo rinkulat xenonien kanssa samaan sävyyn, niin ei olisi niin tökerön näköinen
Ei siihen ledejä tarvitse saadakseen saman sävyn.Yksi niin hieno asia, ettei Bemu ole lähtenyt mukaan tähän ledipäivävalojuttuun.Karmeita suurin osa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

JeanC

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 17.02.12 - klo:23:09
Ei siihen ledejä tarvitse saadakseen saman sävyn.Yksi niin hieno asia, ettei Bemu ole lähtenyt mukaan tähän ledipäivävalojuttuun.Karmeita suurin osa.
Mitä valokuitua sitten liene

ram1

Tai voihan ne ledeilläkin hoitaa.Kunhan ei ole noita puoli keulaa killuttavia rivistöjä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 17.02.12 - klo:23:18
Kunhan ei ole noita puoli keulaa killuttavia rivistöjä.

Näin vai:



Erzi

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 17.02.12 - klo:22:37
Enkelin silmät ledeiksi

Vaihdoin nuo valot jo GP Thunder 7500K -polttimoihin. Niiden valoväri on aika lähellä xenoneja.
Noissa kuvissa valot ovat parkeilla eivätkä pala niin kirkkaasti kuin päivävaloasennossa.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.02.12 - klo:19:30
Vaihdoin nuo valot jo GP Thunder 7500K -polttimoihin. Niiden valoväri on aika lähellä xenoneja.
Noissa kuvissa valot ovat parkeilla eivätkä pala niin kirkkaasti kuin päivävaloasennossa.
Laitahan kuva missä ksenonitkin palaa

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Jake - 17.02.12 - klo:22:54
Vanteet on kyllä silkkaa pornoa :P

Kiitos kehuista! Innolla odotan että pääsee keväällä laittamaan nuo alle. Sitten pitää tehdä päätöksiä pitääkö eteen laittaa madaltavat jousilautaset.
Periaatteessa voisin jopa nostaa perää sen sentin että auton saisi vaateriin, mutta taitaa olla helpompi madaltaa keulaa.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Erzi

Ei ole nyt kuvaa missä olisi xenonit päällä, mutta tässä huono kuva kännykällä.



Jos haluat nähdä vastaavasta autosta kuvia näillä polttimoilla xenonit päällä niin googlaa e90post GP Thunder 7500k review
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

JeanC

Kännykkäkuva valehtelee aika paljon, googletuksella nuohan näyttää aika hyvältä  8)

Erzi

Tänään sain vihdoin kesärenkaat vanteille. Pitihän niitä sitten vähän mallailla :) ...




Ja vähän piti vielä fiilistellä ennen kuin laitoin vanteet varastoon odottamaan muutamaksi viikoksi...



Nappasin vielä autosta tuossa kadun varressa kuvan talvivanteilla.

Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

nikob

Oikein onnistunut vanne valinta  :)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Jacques

Blackline takavalot ennen muuta tuuninkia! :)

autofanaatikko

#20
Lainaus käyttäjältä: Jacques - 22.03.12 - klo:02:43
Blackline takavalot ennen muuta tuuninkia! :)

Facelift malliin ei saa käsittäkseni mitään blackline-takavaloja. Tämähän on facelift mallinen auto jossa on suurin osa takavaloista toteutettu ledein (myös rekkarikilpien valot) ja ennen faceliftiä olevassa mallissa ei ole ledivalotekniikkaa takavaloissa (ja etuvilkuissakaan) ja takavalon muotokielikin on aivan toinen.

Blackline takavalot saa vain E90 ja E91 malleihin ajalle ennen faceliftiä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 21.03.12 - klo:18:55
Tänään sain vihdoin kesärenkaat vanteille. Pitihän niitä sitten vähän mallailla :) ...




Ja vähän piti vielä fiilistellä ennen kuin laitoin vanteet varastoon odottamaan muutamaksi viikoksi...



Nappasin vielä autosta tuossa kadun varressa kuvan talvivanteilla.



Mulla on samanlaiset vanteet kesävanteina, jotka sulla on siis talvivanteina.

Erzi



Siinä on nyt kännykkäräpsy kesävanteilla. Otin tuon kuvan oikeastaan siksi että tarvitsisin vähän apuja arvon raadilta. Hieman tuntuisi olevan perä matalammalla kuin keula. Taakse menee kaksi sormea päällekkäin renkaan päälle niin, että laittaa pienessä kulmassa alaviistosta. Eteen taas mahtuu sormet suorassa ja sormien päälle jää n. puolen sentin rako. Korkeusero etu- ja takapään välillä on siis 1-1,5cm.
Kysymys kuuluukin, että antaako olla vai laittaako madaltavat jousilautaset? Itsellä on nyt hirveitä vaikeuksia päätöksenteon kanssa :D

P.S. Korkeusero näyttää aina huomattavasti pienemmältä kun on renkaat "mustattu" ag:n litkulla. Jos renkaat ovat harmaat niin erottuu tuo rako renkaan ja kaaren välissä selvemmin.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Erzi

Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Highland wanderer

Ihan hieno BMW! Vanttetki hyvät mut ite kyl tykkään alkuperäsist Msport vannemalleist. Sopii BMWn parhaten. Vaik tämmöset.


AP

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 24.04.12 - klo:14:53


Siinä on nyt kännykkäräpsy kesävanteilla. Otin tuon kuvan oikeastaan siksi että tarvitsisin vähän apuja arvon raadilta. Hieman tuntuisi olevan perä matalammalla kuin keula. Taakse menee kaksi sormea päällekkäin renkaan päälle niin, että laittaa pienessä kulmassa alaviistosta. Eteen taas mahtuu sormet suorassa ja sormien päälle jää n. puolen sentin rako. Korkeusero etu- ja takapään välillä on siis 1-1,5cm.
Kysymys kuuluukin, että antaako olla vai laittaako madaltavat jousilautaset? Itsellä on nyt hirveitä vaikeuksia päätöksenteon kanssa :D

P.S. Korkeusero näyttää aina huomattavasti pienemmältä kun on renkaat "mustattu" ag:n litkulla. Jos renkaat ovat harmaat niin erottuu tuo rako renkaan ja kaaren välissä selvemmin.

Tuo riippuu ihan siitä paljonko häiritsee ja paljonko tuon häitirsevän tekijän poistamisesta on valmis maksamaan. Itseäni tuollaiset asiat häiritsee melkoisesti. Vaikkei ero olisikaan kovin havaittava, riittää tieto korvienvälissä tekemään asialle jotain. Itse ratkaisisin asian vaihtamalla jouset, esim. Eibach ProKit settiin. Saisi samalla vähän jämäkämmän kaarrekäytöksen intapehmeyttä menettämättä. Madaltavista jousilautasista ei kokemusta..
A4 2.0TdiQ avant 2018

Erzi

Jousilautaset menee alle 30. päivä. Ei viitsi alkaa jousia vaihtamaan, kun on jo tosiaan tuo m-sport -alusta.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy