VW Golf 1.4TSI 90kW vm.2010 öljyvuoto turbon yhteydessä

Aloittaja kuka, 29.01.12 - klo:19:24

« edellinen - seuraava »

kuka

Variant, noin 30tkm ajettu, vuotaa öljyä edestä katsottuna turbon oikealta puolelta. Turbon viereiset osat ja letkut ovat öljyiset ja öljyä tippuu myös pohjalevylle. Onko vastaavaa tullut kenelläkään esille ja onko syytä tiedossa. Takuu on vielä voimassa ja tarkoitus on kysyä myös VW huollosta asiaa. Toinen kysymys liittyy bensan kulutukseen. Miten paljon bensan kulutus kasvaa pakkasten myötä. Olen huomannut toistuvaa työmatkaa ajaessani selvää kasvua (1-2 l) viime viikkoina. 

Newman

Litran suurempi kulutus on normaalia. Paukkupakkasilla voi mennä enemmänkin, mutta tuo öljyvuoto on niin selvä tapaus kuin olla ja voi. Vie auto pajalle, vaadi sijaisauto ilmaiseksi ja pyydä soittelemaan kun kaikki on kunnossa. Auto on epäkunnossa, ja siksi myös kulutus voi olla tavallista suurempi.

Boot

Lainaus käyttäjältä: kuka - 29.01.12 - klo:19:24
Variant, noin 30tkm ajettu, vuotaa öljyä edestä katsottuna turbon oikealta puolelta. Turbon viereiset osat ja letkut ovat öljyiset ja öljyä tippuu myös pohjalevylle. Onko vastaavaa tullut kenelläkään esille ja onko syytä tiedossa. Takuu on vielä voimassa ja tarkoitus on kysyä myös VW huollosta asiaa. Toinen kysymys liittyy bensan kulutukseen. Miten paljon bensan kulutus kasvaa pakkasten myötä. Olen huomannut toistuvaa työmatkaa ajaessani selvää kasvua (1-2 l) viime viikkoina. 

Mulla oli 1,6TDI:ssä samanlainen vuoto. Kyseessä oli turbon öljyputki. Heti korjaamolle!
Suomi on ahdin valtakunta

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Newman - 29.01.12 - klo:19:30
Vie auto pajalle, vaadi sijaisauto ilmaiseksi ja pyydä soittelemaan kun kaikki on kunnossa.

Muuten oikein, mutta tuo sijaisauton saaminen ilmaiseksi on melkoisen epätodennäköisä. Toki sitä voi vaatia, mutta kokemuksen mukaan pitää olla suhteita liikkeeseen jos meinaa sijaisauton ilmaiseksi saada.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Newman

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 29.01.12 - klo:23:02
Muuten oikein, mutta tuo sijaisauton saaminen ilmaiseksi on melkoisen epätodennäköisä. Toki sitä voi vaatia, mutta kokemuksen mukaan pitää olla suhteita liikkeeseen jos meinaa sijaisauton ilmaiseksi saada.
Jos asenne on alistuvan suomalainen, varmasti pitää olla suhteita. Autossa on kuitenkin kahden vuoden virheettömyystakuu. Tuollaisella autolla ei kannata ajella yhtään ylimääräistä. Tilanne on selvä. Mutta kukin tyylillään.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Newman - 30.01.12 - klo:08:43
Jos asenne on alistuvan suomalainen, varmasti pitää olla suhteita. Autossa on kuitenkin kahden vuoden virheettömyystakuu. Tuollaisella autolla ei kannata ajella yhtään ylimääräistä. Tilanne on selvä. Mutta kukin tyylillään.

Tottakai siinä on takuu ja auto varmasti tuleekin takuun piikkiin kuntoon, mutta takuuseen ei valitettavasti kuulu sijaisautoa eikä sen saaminen veloituksetta ole mitenkään varmaa vaikka sitä kuinka painokkaasti vaatisi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Newman

Jos kyse olisi jostain nitinästä tai pikku sähköviasta, silloin sijaisautoa ei periaatetasolla voisi vaatia. Nyt voi.

Myyjäliikkeet eivät oletuksena anna sijaisautoa, koska monet idiootit maksavat siitä huoltosopimuksen muodossa. Jos takuuaikana autolla ei käytännössä voi ajaa suurempien vahinkojen pelossa, minä en ainakaan maksaisi sijaisautosta penniäkään. Enkä ole koskaan maksanutkaan. Simple as that.

Skula

Jos auton ostaa "paikallisesta" liikkeestä niin olen aina itse neuvtellut jo kaupantekotilaisuudessa sijaisauto"ehdon" kauppaan.. Suullinen maininta asiasta on toistaiseksi pitänyt kaikissa kutinsa.. Viimeksi tänän vein oman auton takuuhoivaan, ja sijaisauto oli jo odottamassa  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy