Audi A4 2.0TDI Quattro, -07

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Jos ei ihmeitä satu niin kyllä tää monen vuoden VAGina jakso on nähnyt päätepisteensä.. Asiaa ei helpota huolto-organisaation toiminta.. Harmi kun pari erinomaisen loistavaa myyjää jää osaltani käyttämättömiin.. Onneksi vaihtoautopuolilta löytyy vielä VAG liikkeistäkin asiallisto toimintaa.. Ei olisi myyjän mikään pakko sijaisautoa antaa.. Mutta hyvä näin.. Monta kauppaa hänen kanssa takana, ja tod.näk monta edessä..

Nää on näitä päiviä kun ei tarttis olla hereillä ollenkaan... Purin kiukkuani Imelda Marcosmaisesti kaupassa, kunnes katseeni jäi kiinni hyvään perseeseen, ja siitäkin mä jäin kiinni  :-X
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Guest-218968

Mitäs siitä koneesta nyt on kerrottu menneen rikki?

Voitko ihan 100% puhtaalla omallatunnolla sanoa etteikö autoa olisi kannattanut sammuttaa ja soitella huoltoon jo ennen viimeistä inahdusta? Minun "korviini" hyvin kaunokielellisesti kertomasi tapahtumat viittasivat siihen että auto kyllä yritti kuskiressulle kertoa että mullois vähän hätää tässä, et viitsisitsä antaa vähä armoo. Mut ei leipää, jengaa ja uusintastartteja. :P

Ei sulla pitäis isoa hätää olla, kun onhan sulla kai joku takuu tai virhevastuu voimassa, mutta kustannuksia tuosta mahtaa tulla kaikesta huolimatta. Vaikka sitten uuden auton oston muodossa.

Skula

Mitä ihminen tekee kun auto sammuu keskelle tietä? Ilman merkkivaloja?

Soittaa siltä istumalta huoltoon?

Guest-218972

LainaaTärinä ja vapina kautta auton penkin,
kertoi ettei nyt kaikki palikat ole kunnossa mun Audin,
kaasulla annostelin tonneja kierroksiin lisää jottei sammuis,
helpottihan tuo niin jotta tärinä kaikkos
sen sijaan savu perserööreistä yltyi ja tummeni
takana jonottavana näkö varmasti sumeni,

Ei syttyny lamppu että savupilvi ja hervoton tärinä ei ois normaalia?

Skula

Tuo on tärissyt aina, ja usein juuri tuollai satunnaisesti hytkyny, nyt vaan vähän voimakkaammin- tämä oli huollon mukaan "normaalia", joten.. Ja savusta... Diesel savuttaa myös aina -näin ainakin legendan ja huollon mukaan ::)

Sande

Tunnustan, että olisin toiminut aivan samoin Skulan asemassa. Monesti nuo käyntihäiriöiset ovat alkaneet toimimaan kun ovat saanet vähän kierroksia.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Guest-218985

Ok... minä vaan mietin kun oma 240tkm rullattu 2004 vuosimallin nokileka ei savuta tai tärise, et josko 2007 vuosimallin DPF:llä varustettu sitten tärisisi ja savuttelisi vielä vähemmän kunnossa ollessaan.

Voin olla, siis olenkin väärässä tämän asian suhteen. Mielikuva vaan oli että auto pomppii ja hyppii ja tienoo täyttyy valkoisesta/mustasta savusta, semmoisen tapauksen kun on nähnyt ja siinä tapauksessa auto EI enää lähtenyt ajamalla pois. Proosallinen tarinointisi vain sai tämän mielikuvan nousemaan ensimmäisenä muistin syövereistä. :)

No enihau... leijonanosan korjauksesta maksaa joku muu kuin nimimerkki skula tässä(kin) casessa. Olkoot se sitten myyjäliike tai maahantuoja.

MAR-10

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.03.12 - klo:14:58
Tuo on tärissyt aina, ja usein juuri tuollai satunnaisesti hytkyny, nyt vaan vähän voimakkaammin- tämä oli huollon mukaan "normaalia", joten.. Ja savusta... Diesel savuttaa myös aina -näin ainakin legendan ja huollon mukaan ::)

Omaani vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä ja samalla kytkin kun alkoi täristää samanlaisin oirein..korjaantui.
Kulutuskamaa näissä.

Minullekkin kerrottiin marmoritiskihuollosta että normaalia on ja paskat, vauhtipyörän keskireikä ovaalina..

Savutusta minulla ei ollut..
Onko suuttimia ja ahdinta tsekattu millonkaan?

Skula

Siis kyllähän tuossa nyt väriä oli tottakai tuossa veistelyssä. Totutta se ei kuitenkaan muunna, ja savutus oli semmoista että sitä ei olis huomannu ellei olis katsonu tarkemmin peiliin, ei mulla ole tämä koskaan savuttanu tuolla tavalla..

Kävin jututtamassa huoltoa ja auton moottori on auki tuolla huollossa, diagnoosi on vielä virallistamatta, eivät suostu vielä kertomaan syytä.. No saattaa olla että saavat pitää sen siellä kunnes se on taas jonkun muun kuin minun nimissäni  ::) siis jos suhtautuminen asiakkaaseen on tämmöistä...

Kysyinkin että mikä on se numero johon tekstata kun Airportilla on se iso "asiakaspalvelututkimustauluteevee" siellä katosta roikkumassa joka kuvastaa viimeaikaisia palvelutekstaripalautteita...  ;D

Oho, just hymyilin  >:(

Tai sit se on toi mun (ehkä) seuraava auto jolla vissiin ajelen jo  :D

Skula

Vikaa olisi ainakin öljypumpussa ja pumppusuuttime(/i)ssa.. Sainko kaikki viat kerralla? Kone on kuitenkin auki ja lopullinen damage on selvittämättä..

Yölliset painajaiset ja ajossa oleva auto takaavat sen että konserni vaihtuu, nyt vain odotellaan milloin... Paljon riippuu miten tuo Audi saadaan kuntoon, ja onko vaateita maksumieheksi vielä tarkoitus esittää yms...

tmr97

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.03.12 - klo:07:31
Vikaa olisi ainakin öljypumpussa ja pumppusuuttime(/i)ssa.. .

Kaverilta meni A6:sta (2.0 TDI DPF) kone, kun öljypumppu laukes. Kilsoja taisi kuitenkin olla tuplat. Onkohan uudemmissa (ja vanhemmissa) versioissa 2.0TDI:stä eri öljypumppu?

Tos®

Tuskin se itse pumppu olis lauennu, käyttöketjun kiristin ja rattaiden kuusiopultti kulahtaa pyöreeks.
Vahvistettua akselia taitaa saada muutamalla eurolla, eikä olisi suuri vaiva jakorempan yhteydessä tarkistaa kuluneisuus.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182

http://www.pistonheads.com/GASSING/topic.asp?h=0&t=584706&nmt=A4%20tdi%20170%20-%20misbehaving/%20oil%20light/%20main%20dealer%20dilema

http://www.motor-talk.de/forum/motorschaden-a4-2-0-tdi-bj-2005-t1527309.html
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skula

Just olin kirjoittamassa että mitään ei kuulu vaikka luvattiin... Niin puhelin soi..

Auto on kasassa..

1kpl pumppusuutin vaihdettu, johtosarjaa yms. Öljypumppukin(ja jotain muutakin roinaa) olis kuulemma vaihdettu.. Pitää tarkemmin kysellä kun haen auton pois..

Suru puserossa luovun nykyisestä sijaisautosta : LINKKI

Tos®

No seuraavan pumpparin hajoomiseen ei mene kauaa  :o
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

eGetin

Eikös tuossa ollut nyt ne perinteiset tyyppiviat ko. moottorista joista on koko foorumi täynnä juttua? ;) Et vissiin BMW:täkään kauaa voi pitää kun pieni metallinen läppä imeytyy koneen sisään ja aiheuttaa astetta paremmat vauriot.

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.12 - klo:12:58
Eikös tuossa ollut nyt ne perinteiset tyyppiviat ko. moottorista joista on koko foorumi täynnä juttua? ;) Et vissiin BMW:täkään kauaa voi pitää kun pieni metallinen läppä imeytyy koneen sisään ja aiheuttaa astetta paremmat vauriot.

Elämässä pitää punnita asioita..

Voi joko
a) ajaa autolla joka on vähän sinnepäin ja odottaa jännäkakka koko ajan perskolosta kurkkimassa auton hyytymistä
tai
b) ajaa autolla josta nauttii, ja hyytymisen jälkeen ottaa ne kakat reilusti housuun

Mut joo.. Realiteetit on kuitenki ne että Audia en nyt vielä vaihtanut, odottelen ehkä seuraavaan katastrofiin(?).. Sen verran heikko tarjous tuli tuosta Baijerilaisesta, toki vähän kieli poskella kysyttynäkin, mutta silti... Melko vahvasti kuitenkin vaihdan leiriä seuraavalla autokierroksella, joka (sormet ja varpaat ristissä) tapahtuisi suunnitellusti pitemmän ajan päästä.. Ajan määrittelee toki siis se paukkuuko lisää osia tästä yksilöstä, ja millä aikataululla..

Mutta, siis asiaan.. Kävin huollosta kuittaamassa auton, näin korjauskustannuksen.. 3000euroa.. 2 kpl suuttimia + johtosarjaa uusittu, jotain muutakin listalla oli, kopio tuosta listasta löytyy autosta, joka jäi vielä liikkeen pihaan.. En niin tarkkaan ehtinyt lappua tutkia..

Miksi se jäi liikkeen pihaan?

Siksi että kun starttasin, auto sammui välittömästi... Eikä lähde uudestaan käyntiin.. Nyt palaa sitten jo vikavalojakin ruudulla... Joko se toinen katastrofi tuli? Maybe... On tää v*itun hienoo!

eGetin

Siis siitähän leviää vielä ainakin kaksi suutinta eikä niitä ainakaan Passat-kuskien kokemuksien perusteella suostuta vaihtamaan uusiin ennen kuin jäät taas johonkin tienposkeen...

Erkka

Ei jumankauta! Kyllä voi miehellä käydä huonoa tuuria. Minä olisin Skulan housuissa jo repinyt pelihousuni (vai miten se nyt meni).
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

duke7

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.03.12 - klo:12:30
No seuraavan pumpparin hajoomiseen ei mene kauaa  :o
Niin ei kai yleensä mene mutta olen nyt ajanut jo 40 tkm (~1 vuosi) ensimmäisen suuttimen hajoamisen jälkeen. Sinänsä huvittavaa, että 40 tkm ilman vikaa tuntuu paljolta.

Miten skula muuten tuo 325 xiA hörppi bensaa? Joskus käynyt ajatuksissa moinen mutta nykyisillä vuotuisilla kilometreillä ja bensan hinnalla ei tunnu oikein järkevältä. Vaikka samalla toki tämä 2.0 tdi:kin vähän pelottaa..

Minun Passatti menee kohta 120 tkm huoltoon ja tässä tuli kyllä hyvä muistutus tarkastuttaa samalla öljypumpun akseli ja ketjunkiristin/ketju.

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.12 - klo:13:46
Siis siitähän leviää vielä ainakin kaksi suutinta eikä niitä ainakaan Passat-kuskien kokemuksien perusteella suostuta vaihtamaan uusiin ennen kuin jäät taas johonkin tienposkeen...

Elämä on.. Ja mun tuurilla se on ihan sama mikä kikotin se on niin mä rikon sen.. Tämän yksilön kohdalla kun vaihtoautotakuu kilahtaa umpeen tossa syksyllä ja jos niitä kahta muuta suutinta ei ole vaihdettu niin autonvaihdon todennäköisyys on 100%. Ei tän nyt näin pitäny mennä?

Skula

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 29.03.12 - klo:14:00
Miten skula muuten tuo 325 xiA hörppi bensaa? Joskus käynyt ajatuksissa moinen mutta nykyisillä vuotuisilla kilometreillä ja bensan hinnalla ei tunnu oikein järkevältä. Vaikka samalla toki tämä 2.0 tdi:kin vähän pelottaa..

Se syö työmatkallani melko tarkkaan sen saman kun uusi A4 2.0TFSI quattro Stronic Avanttina... n.9 litraa satasella.. Maantiellä lukema alkaa 8:lla.. Sen verran vähän vielä kokemusta että vain työmatkoihin voin ottaa varmasti kantaa..

Sinällään tuo kulutus ei ole paha, kutoskone (~218hv), vanha automaatti ja neliveto.. Tuo oli oikeasti positiivinen yllätys..

Skula

Työmatka-analyysi kulutuksista..

CC 1.8TSI DSG - 7,8l/100km (2009)
A4 q stronic avant 9l/100km (2011)
BMW 325iXA Touoring 9,2l/100km (2006)
A4 2.0TDI 125kW Q man 6l/100km (2007)
A3 SB 2.0TDI q man 5,8l/100km (2008)
Passat 1.4TSI DSG Variant 5,8l/100km (2011)

Työmatka siis n.32km josta, 60% 50km/h tai alle rajoituksella kaupunki/kylä-alueella, loput 60km/h ja reipas kilsan pätkä 80km/h..

Lukemat melko suoraan verrannollisia omassa ajossani siis.. Pienillä toleransseilla kuitenkin..

Lisättäköön että en pidä yhtään vastenmielisenä maksaa esim tuon penarin lisäkulutusta  ;D Enkä jaksa välttämättä muutenkaan enää kiinnittää huomiota niin paljon tuohon kulutukseen kun muut kulut saattaa olla huomattavasti isompia  :D

Skula

Bemarista on kai pari sanaa lyhyesti laitettava..

Jos moottoria ei lasketa, niin ääni-melu-maailma hyvin samanlainen ajossa kuin B7 Audissani.. Alusta vain on paljon parempi omaan makuun tuossa Bemarissa, hivenen pehmeämpi ja muutenkin kaivonkannet yms menee sillä paljon mukavemmin.. Vaikka Bemarin rengastus oli 225/45-17, kun Audissain 205/55-16.. Yllättävää minusta..

Moottori ehkä pieni pettymys teholukemiin nähden.. Tuo automaatti syö voimasta varmaan pois sen tietyn "huipun".. Aivan riittävästi sitä voimaa kuitenkin on, ja voisin tämän ottaa hyvin manuaalinakin jolloin tätä ongelmaa ei olisi..

Tilat on melko identtisen Audiini, jostain syystä pidan kyllä bemarin sisustasta enemmän, se on jotenkin rauhallisempi..  Penkit ovat melko samanlaiset säätöineen.. Vain tuo bemarin tapa toteuttaa tuo penkin nousu/lasku on omituinen.. Bemarin jakkara ei ole ihan niin kortsu kuin audin, ja ehkä siksi vähän mukavempi? Hard to say..

Neliveto.. No se on neliveto, ei sutinu  ;D Takavetona en ottais, sit se pitäis olla se 335i  :)

Automaatin kanssa en ihan päässyt sinuiksi... Hienosti se vaihtaa, mutta tietty tunto puuttuu, varmasti tottuisi ajan myötä... Mutta mutta.. Ehkä kuitenkin ottaisin manuaalina...

Ohjaus on makuuni hivenen liian jämäkkä nurkkapyörityksessa mateluvauhdeissa, mutta kun vauhtiin pääsi niin aivan loistava ja mutkateillä todella upea..  Vaikka vähän semmosta tunnottomuutta motarilla esiintyi jota taas mielestäni nykyisessä Audissani ei ole..

Poppikone - peruskuraa.. Radion käyttölogiikka on vähän omituinen, Audin ja volkkarin suorempaan toimintaan tottuneelle..

Kutoskone - ihana.. Manuaalina vielä ihanempi..

Uskomattoman hieno auto ajaa.. Ja perusfarkuksi kiva kattella..

Mut joo.. Ei tuu tästä kauppoja mulle.. Ehkä joskus toiste..

Skula

Jaahas. Auto on valmis.. Vika oli kuulemma jossain huolimattomasti kiinnitetyssä anturissa?

Wau!

gloter

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.12 - klo:12:58
Et vissiin BMW:täkään kauaa voi pitää kun pieni metallinen läppä imeytyy koneen sisään ja aiheuttaa astetta paremmat vauriot.
Sen tiedän että ainakin joittenkin vuosimallien dieseleissä tätä ongelmaa oli/on mutta vaivaako sama bensakoneitakin siis? Tiedätkö mitkä koneet ja vuosimallit?
Lainaus käyttäjältä: skula - 29.03.12 - klo:14:32
Bemarista on kai pari sanaa lyhyesti laitettava..
Ohjaus on makuuni hivenen liian jämäkkä nurkkapyörityksessa mateluvauhdeissa, mutta kun vauhtiin pääsi niin aivan loistava ja mutkateillä todella upea..  Vaikka vähän semmosta tunnottomuutta motarilla esiintyi jota taas mielestäni nykyisessä Audissani ei ole..
Näissä koppaisissa nimenomaan ohjaus sopivan jämäkkä taas minulle kun uudessa taasen liian kevyt. Makuasioita. En tiedä sitten kuinka paljon merkitystä moottoreilla on tähän asiaan jos ei mitään ajoon vaikuttavia kilkkeitä ruksattu tilatessa. Olen kokeillut vain mopokoneisia.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Skula

Lyhyestä virsi kaunis..  Auto toimii mutta tärinää on vielä ja seuraava huolto varattu..

Kylläpä miestä harmittaa.. kun kauniisti sanotaan..

MAR-10

Lainaus käyttäjältä: skula - 30.03.12 - klo:19:07
Lyhyestä virsi kaunis..  Auto toimii mutta tärinää on vielä ja seuraava huolto varattu..

Kylläpä miestä harmittaa.. kun kauniisti sanotaan..

Vauhtipyörä!!!

Skula

Lainaus käyttäjältä: MAR-10 - 30.03.12 - klo:19:27
Vauhtipyörä!!!

Niin mä niille ehdotin. Olen vissiin niin tyhmän oloinen ettei mua oteta tosissaan. No we'll see...

765turbo

Nyt vaihat merkkii välillä, kelpaisko MB tai Volvo??
Itse suositan Mitsun Outlanderia, 75tkm ajelin ja nou vikaa yhtään vaikka oli vw:n pumppari disukalla.

Skula

Mä vaihdan konsernia ja pakko varmaan lopettaa tää notkuminen täälläkin, tässä nykyisessä määrin ainakin.. Jostain syystä ahistaa tää tiedon määrä...

Katsotaan..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy