Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 04.09.12 - klo:16:21
Jahas, väliaikatietoa. Pääsin 700 kilsaa korjaustoimenpiteiten jälkeen kunnes öljyvalo rupesi taas palamaan...eli eiku takaisin avautumaan huollolle...

Kohtalotoveri: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5707372-car-consuming-lot-of-oil

Auto tosin 2003 100tkm ajettu mutta bensaPolo tuokin...

ando76

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.09.12 - klo:17:26
Ootko saanu / vaatinu jotain hyvitystä öljystä mitä oot ehtiny sulloa koneeseen ennen kuin mitään tehtiin + kilometreistä pajalle?? Jos lasketaan alkuperäinen mussutus aiheesta+öljyjen laitto sisään+öljyjen punnitus+vikakoodien luku+vikakoodienluku osa 2 / komponenttien varaosanumeroiden pällistely niin mulle on tullu tästä ylimmääräisiä ajoja sellaiset 150km + aikaa menny varmaan 1 työpäivä pajalla odotteluun vaikka osaakaan ei ole vielä edes vaihdettu. Ja öljyä oon ostanu ainakin 10-11 x litran tonkan 17 euroa /kpl. En muista tarkkaan montako tonkkaa mutta laskennallinen ois yli 20 litraa 32 000 kilsan matkalla ja ongelman virallisen toteamisen jälkeenkin 4 litraa oon pannu ite uutta öljyä.

Seuraava huolto ilmatteeksi vois olla kova sana jos meinaavat että ostan vielä joskus konsernin vehkeitä.
Enpä ole vielä kerenny vaatia mitään hyvityksiä mutta kyllä ajattelin jotain hyvitystä nyt vaatia kun olen kans ite rampannu tarpeeksi monta kertaa tuolla pajalla ja kuluttanut omaa aikaani siihen ja loppua kun ei näy vieläkään...vähän rupee kyl olemaan huumori lopussa tän asian kaa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.08.12 - klo:07:21
Tsekattu taas kerran öljyt mittatikusta: ei silmin havaittavaa vajumista edelliskertaan verrattuna. Yli 7000 km menty viimeisen öljynlisäyksen jälkeen. Vaikuttaa lupaavalta eli taitaa tämän yksilöni kone olla sieltä paremmasta päästä....

Osaltani viimeinen öljyntarkistus: samassa kohdassa öljytikussa pinta edelleen, kilsoja tullut lisää elokuun alkuun verrattuna eli kuukaudessa noin 1500 km.

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 04.09.12 - klo:17:14
Eli sulle näköjään vaihdettiin pelkkä huohotinputki joka ei tietenkään ongelmaa korjaa, tossa alla linkki sivuun jossa kuvat uudesta ja vanhasta huohotinputkesta, ei noissa päälisinpuolin ole mitään eroa, voihan toki olla että putken sisustaa on avarrettu jyrsimellä (vitsivitsi). Vaadi uusi moottori tai koneremppa ei toi näytä kuntoon tulevan. Taisi olla pelkkää silmälumetta ja valohoitoa tuo korjaus.

http://www.vwwatercooled.org.au/forums/f128/polo-gti-high-oil-usage-discussion-thread-57967-76.html

Paljon on nyt ollut puhetta tuosta putkesta, mutta kyllähän siihen huohottimeen kuuluu myös öljynerotin. Onko varma että siinä korjauksessa vaihdetaan vain putki, josko myös öljynerotyssysteemi olisi suunniteltu uusiksi?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.09.12 - klo:10:43
Paljon on nyt ollut puhetta tuosta putkesta, mutta kyllähän siihen huohottimeen kuuluu myös öljynerotin. Onko varma että siinä korjauksessa vaihdetaan vain putki, josko myös öljynerotyssysteemi olisi suunniteltu uusiksi?

Ei ole tietoa mitä kaikkea vaihtavat, koska kuitenkaan tuo korjaus ei näköjään tippaakaan vähennä öljynkulutusta niin eipä siinä varmaan muuta ole tehty kuin vaihdettu tuo moottorin päällä näkyvä huohotinputki. Andon ilmoittama kulutus on aivan samaa luokkaa kuin aiemmin eli ei mitään uutta auringon alla. Ainoa korjaus näihin on koneremppa tai uusi paremmilla osilla varustettu moottori siitä ei päästä mihinkään vaikka kuinka venkoilevat.

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:11:04
Ei ole tietoa mitä kaikkea vaihtavat, koska kuitenkaan tuo korjaus ei näköjään tippaakaan vähennä öljynkulutusta niin eipä siinä varmaan muuta ole tehty kuin vaihdettu tuo moottorin päällä näkyvä huohotinputki. Andon ilmoittama kulutus on aivan samaa luokkaa kuin aiemmin eli ei mitään uutta auringon alla. Ainoa korjaus näihin on koneremppa tai uusi paremmilla osilla varustettu moottori siitä ei päästä mihinkään vaikka kuinka venkoilevat.

No itse en näe mitään periaatteellista syytä miksi öljynkulutuksen syy ei voisi olla huohottimessa, mutta jos kerran sen vaihto uudempaan malliin ei auta niin sitten kai se ei ole huohottimen vika.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keke78

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 05.09.12 - klo:07:18
Enpä ole vielä kerenny vaatia mitään hyvityksiä mutta kyllä ajattelin jotain hyvitystä nyt vaatia kun olen kans ite rampannu tarpeeksi monta kertaa tuolla pajalla ja kuluttanut omaa aikaani siihen ja loppua kun ei näy vieläkään...vähän rupee kyl olemaan huumori lopussa tän asian kaa.

Sama vika rahikaisella: alkaa huumori loppumaan. Tuo huohotin-hässäkkä on nyt sit mulla edessä seuraavana. Ja eiköhän siitä seuraa taas uusintakierros öljyjen punnitusten ja vastaavien hässäköiden suhteen. Eli aikaa ja bensaa palaa iteltä koko ajan.

Jotenkin musta tuntuu että eivät taida oikeasti itsekkään tietää mitä noille pitäis tehdä (paitsi vaihtaa koko kone mutta siinä ei taida olla enää hirveästi järkeä taloudellisesti). Veikkaan että seuraava korjausehdotus on ohjelmoida sport-asento pois vaihteistosta ja rajoitin 5500 kiekkaan + paksummat öljyt sisään. Josko sitten päästäis alle sen maagisen missään määrittelemättömän 0.5 litran alle ja voitais pestä kädet koko jutusta.

Jotenkin tuntuu että kuluttaja-asiamiehelle tän auton kans vielä joudutaan jossain vaiheessa.
Fabia rs combi -11

Chaniri

Edelleenkin tuolla aikaisemmin ketjussa totesin että sen asian voi riitauttaa kuluttajariitalautakunnassa ja se kannattaa tehdä jos tämä uusi korjaus ei tuota tulosta.

Nimittäin nyt huollolla on tehtaan antamat ohjeet siitä miten ongelma korjataan ja jos ei korjaannu, suosittelisin vihdoin ja viimein sen joukkokanteen tekemistä.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 05.09.12 - klo:12:17
Edelleenkin tuolla aikaisemmin ketjussa totesin että sen asian voi riitauttaa kuluttajariitalautakunnassa ja se kannattaa tehdä jos tämä uusi korjaus ei tuota tulosta.

Nimittäin nyt huollolla on tehtaan antamat ohjeet siitä miten ongelma korjataan ja jos ei korjaannu, suosittelisin vihdoin ja viimein sen joukkokanteen tekemistä.

Ei sulla yhtään tarkempaa tietoa ole tuosta korjauksesta eli tiedätkö 'sisäpiiriläisenä' että mitä kaikkea noihin ovat vaihtaneet? Vai tietääkö joku muu sisäpiiriin kuuluva?

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:12:20
Ei sulla yhtään tarkempaa tietoa ole tuosta korjauksesta eli tiedätkö 'sisäpiiriläisenä' että mitä kaikkea noihin ovat vaihtaneet? Vai tietääkö joku muu sisäpiiriin kuuluva?

En ole sisäpiiriläinen. Tiedän ainoastaan sen että kaverin auto oli menossa huoltoon ja huollosta oli kerrottu että ovat saaneet nyt virallisesti ohjeistuksen tuon öljyongelman korjaamiseen. Eli heillä on nyt mustaa valkoisella suoraan tehtaalta asian korjaamiseksi ja siihen kai pitäisi nyt sitten luottaa. Ko. huoltoliike on siis VV-Auto airport.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 05.09.12 - klo:12:29
En ole sisäpiiriläinen. Tiedän ainoastaan sen että kaverin auto oli menossa huoltoon ja huollosta oli kerrottu että ovat saaneet nyt virallisesti ohjeistuksen tuon öljyongelman korjaamiseen. Eli heillä on nyt mustaa valkoisella suoraan tehtaalta asian korjaamiseksi ja siihen kai pitäisi nyt sitten luottaa. Ko. huoltoliike on siis VV-Auto airport.

Tarkoitatko kaverilla Andoa vai onko kyseessä joku muu? Andon autohan jo korjattiin tuolla korjaussarjalla eikä tullut kuntoon, todella luotettavaa menininkiä.

Guest-265380

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:13:34
Tarkoitatko kaverilla Andoa vai onko kyseessä joku muu? Andon autohan jo korjattiin tuolla korjaussarjalla eikä tullut kuntoon, todella luotettavaa menininkiä.
Ehkäpä kaikki eivät halua nimeään tänne huudeltavaksi että oma auto on menossa remonttiin jne... Saattaisi joutua hakemaan itse kuski korjaussarjaa kaupasta 24-päkin muodossa kun kyselijöitä voisi tulla ovista ja ikkunoista mitä tehtiin ja miksi ja onnistuiko jne...

Tympeä ongelma kyllä, mitä nyt sivusta seurannut...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 05.09.12 - klo:12:29
... huollosta oli kerrottu että ovat saaneet nyt virallisesti ohjeistuksen tuon öljyongelman korjaamiseen. Eli heillä on nyt mustaa valkoisella suoraan tehtaalta asian korjaamiseksi ja siihen kai pitäisi nyt sitten luottaa...

Luotetaan ja lujasti, Andon autohan ei tullut kuntoon, Tontosta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Tonto antoi ymmärtää, että hänen autoonsa tulisi sama korjaus kuin Andon autoon, näin siitäkin huolimatta että autoon ei hänen aikanaan oltu tehty vielä öljynkulutuksen mittausta ja Tsukun käytössä auto ei syönyt öljyä normaalia enempää. Pikkuisen ihmettyttää että Tonton autoa korjattaisiin ilman että tutkitaan vikaa jota kaikissa ei ole. Ei kai huolto pelkästään asiakkaan sanaan tässä luota vaan vaatii tietenkin kulutuksen mittauksen ennenkuin alkaa mitään korjauksia tekemään, sehän on itsestään selvää takuukorjauksissa. Olisiko kuitenkin niin että Tonton auton kulutus olisi jo ollut huollon tiedossa ja mitattu silloin kun Tsuku sen omisti. Mene tiedä mutta hiukka taas foliohattu lämpenee :)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.09.12 - klo:18:45
Luotetaan ja lujasti, Andon autohan ei tullut kuntoon, Tontosta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään. Tonto antoi ymmärtää, että hänen autoonsa tulisi sama korjaus kuin Andon autoon, näin siitäkin huolimatta että autoon ei hänen aikanaan oltu tehty vielä öljynkulutuksen mittausta ja Tsukun käytössä auto ei syönyt öljyä normaalia enempää. Pikkuisen ihmettyttää että Tonton autoa korjattaisiin ilman että tutkitaan vikaa jota kaikissa ei ole. Ei kai huolto pelkästään asiakkaan sanaan tässä luota vaan vaatii tietenkin kulutuksen mittauksen ennenkuin alkaa mitään korjauksia tekemään, sehän on itsestään selvää takuukorjauksissa. Olisiko kuitenkin niin että Tonton auton kulutus olisi jo ollut huollon tiedossa ja mitattu silloin kun Tsuku sen omisti. Mene tiedä mutta hiukka taas foliohattu lämpenee :)

Olen tyytynyt tällä välin vain seuraamaan keskustelua tästä asiasta.
Tosiaan autossani on nyt 1000km öljynmittaus päällä, joka saadaan päätökseen huomenna ja menee VW Center Turkuun. Meneekö tämä oravanpyörä nyt sitten niin, että minullekkin vaihdetaan tuo huohotinputki josta ei ole mitään apuja  ???

ando76

Kävin taas aamulla Espoon VW:llä ja nyt on seuraava huoltoaika 17.9. Lisäsivät nyt taas öljyä että pääsee liikkumaan siihen asti. Ei osaannu kaveri sanoa mitä ne sitten aikoo tehdä...eli onkohan taas lisää valohoitoa luvassa...

Tonto

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 06.09.12 - klo:09:23
Kävin taas aamulla Espoon VW:llä ja nyt on seuraava huoltoaika 17.9. Lisäsivät nyt taas öljyä että pääsee liikkumaan siihen asti. Ei osaannu kaveri sanoa mitä ne sitten aikoo tehdä...eli onkohan taas lisää valohoitoa luvassa...

Kuinka paljon sinulla nyt menee öljyä?

ando76

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 06.09.12 - klo:10:17
Kuinka paljon sinulla nyt menee öljyä?
Oli huollon yhteydessä täytetty öljy ja pääsin 700 kilsaa ennen kuin varoitusvalo lähti varoittamaan että öljy loppumassa taas...eli pitkälle ei pötkitä. Siinä melkein vain kaupunkiajoa(duunimatka 10 kilsaa suuntaan) ja paljon käynnistyksiä ja liikennevaloista lähtöjä(joskus jopa GTI tyyliin vauhdilla ;) ).

clima

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 06.09.12 - klo:08:59
Tosiaan autossani on nyt 1000km öljynmittaus päällä, joka saadaan päätökseen huomenna ja menee VW Center Turkuun. Meneekö tämä oravanpyörä nyt sitten niin, että minullekkin vaihdetaan tuo huohotinputki josta ei ole mitään apuja  ???

Samoissa merkeissä tulee itse huomenna mentyä Audi-puolelle, moikataan jos tavataan.  :)
(Huohotinremppa ei Audiin tuonut apua...)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 06.09.12 - klo:08:59
Olen tyytynyt tällä välin vain seuraamaan keskustelua tästä asiasta.

Ok, hyvä kun ilmoitit! Ilmeisesti pinta vajuu edelleen?

Tonto

Lainaus käyttäjältä: clima - 06.09.12 - klo:10:26
Samoissa merkeissä tulee itse huomenna mentyä Audi-puolelle, moikataan jos tavataan.  :)
(Huohotinremppa ei Audiin tuonut apua...)

Ilman muuta  :) Saas nähdä kuinka paljon poikkeaa meidän korjausmenetelmät  ::)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 06.09.12 - klo:10:46

900 kilsaa ajettu "tallapohjassa". Tsekkaan öljyn tänään ja ilmoittelen.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 06.09.12 - klo:10:46

Auto käväisi tänään huollossa... Katsoin mittatikusta että 1100 kilometrillä oli öljyt huvenneet puoleen siitä missä ne olivat silloin kun tehtiin täyttö. Kahden tunnin odottelun jälkeen kloppi toteaa, että kulutus on 1000 kilometrillä 0,38 ja mitään ei aleta tekemään.
Ilmoitin saman tien, että en missään nimessä hyväksy tätä ja kysyin mitä tehdään? "Ei mitään, kaikki long life autot vie öljyä paljon" Miksi minun aikaisemmat vagineet eivät ole vieneet öljyä lainkaan... "öh öh hö...." vastaus takaisin. "Nää geeteeiit on tämmösii". 40 000kilometrissä lisää öljyä 20litraa, normaalia?? Sanoin, että haluan tehdä reklamaation maahantuojalle. Lupasi sen tehdäkkin, mutta soitin jo itse hyvin vihaisen puhelun maahantuontiin ja sielläkin sanottiin että mitään ei tulla tekemään auton hyväksi, sanoin vieväni asian niin pitkälle kuin mahdollista jos mitään ei ala tapahtua. Maahantuoja lupasi lähestyä turun vw autoa sähköpostitse ja sieltä jonkun pitäisi soittaa minulle ja vien auton takaisin uusiin tutkimuksiin. Tällä menolla on tasan viimeinen Vag jonka tulen omistamaan.  >:(

Aanold

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.09.12 - klo:12:25
Auto käväisi tänään huollossa... Katsoin mittatikusta että 1100 kilometrillä oli öljyt huvenneet puoleen siitä missä ne olivat silloin kun tehtiin täyttö. Kahden tunnin odottelun jälkeen kloppi toteaa, että kulutus on 1000 kilometrillä 0,38 ja mitään ei aleta tekemään.
Ilmoitin saman tien, että en missään nimessä hyväksy tätä ja kysyin mitä tehdään? "Ei mitään, kaikki long life autot vie öljyä paljon" Miksi minun aikaisemmat vagineet eivät ole vieneet öljyä lainkaan... "öh öh hö...." vastaus takaisin. "Nää geeteeiit on tämmösii". 40 000kilometrissä lisää öljyä 20litraa, normaalia?? Sanoin, että haluan tehdä reklamaation maahantuojalle. Lupasi sen tehdäkkin, mutta soitin jo itse hyvin vihaisen puhelun maahantuontiin ja sielläkin sanottiin että mitään ei tulla tekemään auton hyväksi, sanoin vieväni asian niin pitkälle kuin mahdollista jos mitään ei ala tapahtua. Maahantuoja lupasi lähestyä turun vw autoa sähköpostitse ja sieltä jonkun pitäisi soittaa minulle ja vien auton takaisin uusiin tutkimuksiin. Tällä menolla on tasan viimeinen Vag jonka tulen omistamaan.  >:(

Oikein! Toivotaan että saavat jotain aikaiseksi. Harmi vaan että ihmisten täytyy alkaa huutaa perään jotta jotain tapahtuisi.

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.09.12 - klo:12:25

Puhelu tulikin varsin nopeasti.. Huohotinkampanjaan tuli nyt kutsu, laina auton sain ruinattua sentään sen ajaksi.

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.09.12 - klo:12:59

Puhelu tulikin varsin nopeasti.. Huohotinkampanjaan tuli nyt kutsu, laina auton sain ruinattua sentään sen ajaksi.

Siis pitikö laina-autoakin erikseen ruinata? Mä nyt olen ollut koko ajan siinä oletuksessa että automaattisesti saa pidemmän rempan ajaksi sijaiskulkuvälineen ilmatteeksi. Vitut mulla oo mahdollisuutta seisottaa autoa muutamaa tuntia pidempään virka-aikana pajalla.
Fabia rs combi -11

Tonto

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 07.09.12 - klo:13:07
Siis pitikö laina-autoakin erikseen ruinata? Mä nyt olen ollut koko ajan siinä oletuksessa että automaattisesti saa pidemmän rempan ajaksi sijaiskulkuvälineen ilmatteeksi. Vitut mulla oo mahdollisuutta seisottaa autoa muutamaa tuntia pidempään virka-aikana pajalla.

Eipä kertaakaan tarjottu autoa kun ei sopivaa aikaa meinannut löytyä. Kuulemma nyt "kampanja" että saan auton ilmaiseksi  ;D

Chaniri

Tämä on kyllä ärsyttävää kuulla että kaikki joutuvat tappelemaan asiasta. Kyllä VW-maahantuonnille pitäisi olla täysin selvää että tuo ongelma on olemassa ja siihen on haettu korjausta.

Fakta on, että tehtaan raja on se 0,5l/1000km. Vähemmän kuluttavasta joutuu varmasti tappelemaan, mutta ylimenevästä erästä kyllä pitäisi tehdä toimenpiteitä. Kohtuuttomia lukemia, mutta minkäs teet..

Tonto

^ Onhan tuo jotain aivan posketonta tuo kulutus, autollani ajettu vasta 27000km, en voi käsittää tuota 0,5rajaa.

s-mod

Joo kyllä ne on aika nihkeitä antaan sijaisautoja takuu korjauksiin. Mutta parhaiten saa viikonloppuna: Fabiaan tuli aikoinaan sähköongelma, mikään muu ei toiminnut kuin moottori. Eli ei keskuslukko eikä vilkut, ym. Mutta vein vasta perjantai iltana, kun huoltokin oli jo "kiinni". Valittamalla, että olen lähdössä pikku reissuun ja mun vakuutuksistahan ei mitään makseta jos auto varastetaan tai joku kolaroi. Niin anto huollon nissanin viikonlopuksi. Eikä tehty edes mitään papereita ja ajoin tankin tyhjäksi kun palautin auton. Vikaa en nyt enään muista mitä vaihdettiin. Mullakin aikoinaan mitattiin kulutuksia. Olikohan 0,25l 1000km. Oli jossain auton alkumetreillä kovempaakin. Nykyään 1l päsee 1000km, ja on pienentynyt kai siitäkin. Mittarissa 40000 km
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 07.09.12 - klo:14:26
^ Onhan tuo jotain aivan posketonta tuo kulutus, autollani ajettu vasta 27000km, en voi käsittää tuota 0,5rajaa.
Jos VW:n toiminta on noin vittumaista poskettoman öljyn kulutuksen suhteen niin suosittelen pientä öljyn imaisua mittatikun kautta jos ollaan lähellä VW;n asettamia kulutus arvoja,eikä aiota mitään tehdä.

Arvelluttava kommentti,voi poistaa jos koetaan pahaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy