Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

Sande

Lainaus käyttäjältä: teemur - 06.07.12 - klo:14:41
Taitaa kuitenkin olla 0,7% seos, ei vielä täytä 2T-moottorin vaatimuksia  ;D

Täyttää. Uuden tekniikan 2-tahtimoottorin kuluttavat jopa ainoastaan 0,5 % öljyä. Esim. Evinruden E-TEC.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

tsiih

Lainaus käyttäjältä: teemur - 06.07.12 - klo:14:41
Taitaa kuitenkin olla 0,7% seos, ei vielä täytä 2T-moottorin vaatimuksia  ;D
Mä arvasin että väärin se menee kuitenkin  ;D Yritä nyt sitten esittää täällä fiksua...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.07.12 - klo:10:12
Liekö sitten omassani tosiaan jo parannettu koneversio koska esim pitkässä tuhansien kilsojen loman matka-ajossa oilia ei kulunut juuri lainkaan. Ja matkanopeus oli jo kantatietasoisilla teillä yleisesti 120 ja motareilla 140-150.

Juu ei ole sulla hätää koneen kanssa jos motin numero 261914 tai suurempi. Uusissa koneissa on aiempaa paksumpi öljyrengas (0,1 mm) ja uudet forged männät, nuo kaikkein uusimmat öljyrenkaat kun eivät käy vanhoihin mäntiin.

As known, from January 10th is avaiable a different piston ring:

03C 198 151 M The old one >>09.01.2012
Composto da:
Segmento Sup. 76,5x1,2
Segmento Inf. 76,5x1,2
Anello Raschiaolio 76,5X1,9

03C 198 151 Q New one from 10.01.2012>>
Composto da:
Segmento Sup. 76,5x1,2
Segmento Inf. 76,5x1,2
Anello Raschiaolio 76,5X2

Notice that the scraper ring is increased of 0.1mm

Ai saatana sullahan taitaa sittenkin olla se vanhanmallinen kone jossa on noi ekat öljyrenkaat...toi uusi kun on tullut vasta tämän vuoden tammikuussa...mulla on vielä noitakin vanhemmat öljyrenkaat vuodelta 1 ja 2...

Kuvia dokkareista jossa tuosta on kerrottu, huomaa että noita ei vaihdeta jos öljynkulutus ei ole yli 0,5 litraa per 1 tkm. Eli vaikka öljyrenkaiden vaihto mitä todennäköisimmin korjaisi kaikki vialliset moottorit niin koska VW:llä hyväksytään 15 litran öljynkulutus 30 tkm:n huoltovälillä niin ei tarvitse korjailla. Laatu ratkaisee osta volkkari!

Uudet öljyrenkaat CAVE 261914 alkaen:
-------------------------------------
http://www.kolumbus.fi/keni1/2012-07-17-216

http://www.kolumbus.fi/keni1/2012-07-17-210

Noiden jälkeen on vielä tullut kokonaan uudet forged männät ja uusi öljyrengas.

Niin ja kokonaisia moottoreitakin edelleen vaihdetaan, tässä yksi tuore esimerkki: aivan uusi tehtaan vaihtomoottori joka on valmistettu saksassa, nämä meidän suomalaisten kuramoottorit tulevat kiinasta made in hong kong LOL

http://www.kolumbus.fi/keni1/uusi_cave_moottori.jpg

Polo 6R päivityksiä mm. uudet männät ja männänrenkaat (MY12):
--------------------------------------------------------------

Polo 6R model year changes

MY10
The original Polo 6R

MY11
Removal of underseat drawers (except GTI)
Removal of rear power socket
Update to new, Golf R style dsg lever
Removal of rear parking sensors as standard (GTI)

MY11.5
Proposed updated to Climatronic unit

MY12
Actual update to Climatronic unit from blue-lit negative screen to white lit positive screen
Updated to revised pistons (forged) and piston rings
Touch screen Bluetooth

MY13
CTHE Motor to replace CAVE Motor
Option for 17" Detroit wheels (Aus)

uusia osia joilla päivitetään CAVE -> CTHE
--------------------------------------------

03C 145 702 B - col. scar. tubocomp. Gas scar. - P 03C 145 702
03C 133 062 D - throttle control unit - 03C AA 133 062

Inherent to the oil pump, oil filter, oil cooler
03C 11 121 M - pinion - 03C 11 121 J
251 N 1115 03C - 03C intake pipe 251 1115 AE
03C 103 669 E - cover - 03C 103 669 H

Inherent in 'camshaft, valve adj. camshaft
036 109 411 H - roller lever drag - 036 109 411 K

03C 107 065 BL - complete piston - 03C CE 107 065

inherent to the head cylinders that
BC 103 475 03C 03C 103 475 cylinder head cover DC

Näillä ja näitä odotellessa...nyt rupee oleen aika pitkälti kaikki tässä eikä mitään huohottimia ole tulossa.

Mainittakoon vielä että maahantuoja vetoaa vanhaan tietoon koskien noita öljyrenkaiden vaihtoja, ne edelliset eivät täysin korjanneet rajua öljynkulutusta, mutta vähensi radikaalisti, edellisen listan uusilla osilla näistä kaikista moottoreista saadaan kelvollisia. Ei muuta ko lista mukaan huoltoon! Ei toi sen kummenpaa päivitystä ole kuin ne softat mitä jatkuvasti päivitetään paitsi että noi konkreettiset osat ovat maahantuojalle tietty kalliimpia kun niitä ei voi kopioida kuten softaa :)

Olen puhunut! Korjatkaa jos tuo osalista ei täsmää...

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.07.12 - klo:00:56
Näillä ja näitä odotellessa...nyt rupee oleen aika pitkälti kaikki tässä eikä mitään huohottimia ole tulossa.

Tuossa keskimmäisessä liitekuvassasihan kyllä väitettiin että on tulossa. Siellä lukee "optimised crankcase ventilation in preparation".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ando76

Jahas, tänään sitten aloitettu 1000km öljykulutusmittaus...ei kyl taida olla epäillystä miten mittauksessa menee :) Viimeksi pääsin sentään jopa 1400km ennen kuin varoitusvalo alkoi taas palaa :D

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 25.07.12 - klo:14:03
Jahas, tänään sitten aloitettu 1000km öljykulutusmittaus...ei kyl taida olla epäillystä miten mittauksessa menee :) Viimeksi pääsin sentään jopa 1400km ennen kuin varoitusvalo alkoi taas palaa :D

Muista antaa kaasua kunnolla että pääsee turbo töihin! :)
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

ando76

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 26.07.12 - klo:20:50
Muista antaa kaasua kunnolla että pääsee turbo töihin! :)
Mun ajotyylillä ei ole pelkoa etteikö turbo pääsis töihin. Tykkään käyttää S-vaihdetta paljon :)

Peeveli

Tsekattu taas kerran öljyt mittatikusta: ei silmin havaittavaa vajumista edelliskertaan verrattuna. Yli 7000 km menty viimeisen öljynlisäyksen jälkeen. Vaikuttaa lupaavalta eli taitaa tämän yksilöni kone olla sieltä paremmasta päästä....

ando76

Noniin, öljynkulutusmittauksen tulokset ovat selvillä. 1040 km ja 1.1l öljyä...sen verran hyvä tulos että varmaan saan mitalin? :)

Maahantuojan ohjeistusta seuraten VWn kaveri tilasi uuden huohotinputken saksanmaalta...kun se on vaihdettu niin taas uusi öljynkulutusmittaus...hohhoijjaaa.....

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 03.08.12 - klo:17:07
Noniin, öljynkulutusmittauksen tulokset ovat selvillä. 1040 km ja 1.1l öljyä...sen verran hyvä tulos että varmaan saan mitalin? :)

Maahantuojan ohjeistusta seuraten VWn kaveri tilasi uuden huohotinputken saksanmaalta...kun se on vaihdettu niin taas uusi öljynkulutusmittaus...hohhoijjaaa.....

Kultaa tuli!

Btw, aika väsynyttä...hohhoijjaaa...paas kuva sun GTI:stä jos sulla sellasta edes on...

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.08.12 - klo:17:38
Kultaa tuli!

Btw, aika väsynyttä...hohhoijjaaa...paas kuva sun GTI:stä jos sulla sellasta edes on...

Mitenkäs Kenillä mennyt? Auto jo kunnossa?  8)

ando76

Laitan kuvaa aamulla

ando76

ando76

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.08.12 - klo:17:38
Kultaa tuli!

Miks muuten olisin tällä palstalla jos en omistaisi GTI:tä?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 03.08.12 - klo:17:40
Mitenkäs Kenillä mennyt? Auto jo kunnossa?  8)

Mun auto on tutkittu kahdessa eri VW huollossa ja sillä on ns. puhtaat paperit eli autossa ei ole mitään vikaa, öljynkulutus on tehtaan rajoissa, kaikki muu toimii. Itse olen paasannut tuosta huohotinmuutoksesta koska maahantuojan vastaus asiaan oli niin hupaisa ja poikkesi täysin TM:n toimittajan vastauksesta. Tarkemmissa selvityksissä paljastui yhtä sun toista epämääräistä kuten esim. öljyrengas vaihdetaan vain jos kulutus yli 15 litraa per 30 tkm etc.

On myös väitetty että CAVE moottorin korvaavaa parannettua CTHE konetta ei olisi tuotannossa, dokumentit kertovat muuta.

CAVE
----
http://www.kolumbus.fi/keni1/erWin_CAVE

CTHE
----
http://www.kolumbus.fi/keni1/erWin_CTHE

Ei tän volkkarin kanssa tiedä enää mitä ja ketä uskoisi, miksi olisi julkaistu virallisia dokumentteja jotka eivät ole totta? Osalista CAVE -> CTHE muutoksista on julkaistu joten mitään syytä ei ole epäillä noiden dokumenttien todenperäisyyttä, kyseessä on jättiläisluokan autonvalmistaja jolla on aika pitkät perinteet moottoreiden valmistuksessa ja halutessaan voi varmasti tehdä todella laadukasta jälkeä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 04.08.12 - klo:17:16
Miks muuten olisin tällä palstalla jos en omistaisi GTI:tä?

Sorry että en ollut havainnut sinun aiempia viestejäsi aiheesta, ei taida auto olla täällä 'tallissa'. Onhan tuo sinun 'projekti' näköjään ollut pitkä kuin nälkävuosi, ilmankos läppäsi alkaa jo olla aika väsynyttä :)

Kaamee kulutus sulla, 33 litraa huoltovälillä. Tosi hyvä että sun autoosi on tulossa uusi huohotin ja sehän tarkoittanee myös sitä, että kaikki sen huohottimen ympäriltä uusitaan samalla eli uusi kone tulossa sulle, tai sitten iso kasa uusia osia koneeseen tai sitten tosiaan vihdoin viimein se uusi parannettu huohotin on saatavilla (jippii). Mulle luvattu vastaava huohotinkorjaus vaikka kulutukset ei läheskään tuota luokkaa, innolla odotan jo viestiä Airportin Martti Muonalta :)

s-mod

Iso öljynkulutus on normaalia johonkin 45000 tkm asti. Mutta siitä edespäin se tarkoittaa sitä, että koneessa on jotain väljää (pyttyt, mrenkaat, turbo, mutta tuskin huohotuksesta johtuu)! Mulla vei fabia räsässä johonkin 16000 reilusti useampi purkki. Nyt 35000 tuhannessa litralla pääsee ainakin 7000 km. Ja todennäköisesti enemmänkin. Eli kulutus loppunut! Tosin castrol slx:hän vaihtui jossain vaiheessa edge:en. Tai ollakumminkin sama öljy!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 05.08.12 - klo:17:02
Iso öljynkulutus on normaalia johonkin 45000 tkm asti. Mutta siitä edespäin se tarkoittaa sitä, että koneessa on jotain väljää (pyttyt, mrenkaat, turbo, mutta tuskin huohotuksesta johtuu)! Mulla vei fabia räsässä johonkin 16000 reilusti useampi purkki. Nyt 35000 tuhannessa litralla pääsee ainakin 7000 km. Ja todennäköisesti enemmänkin. Eli kulutus loppunut! Tosin castrol slx:hän vaihtui jossain vaiheessa edge:en. Tai ollakumminkin sama öljy!

No ei tuokaan lukema (1L/7000km) mielestäni normaalilta kuulosta jos ei nyt lähes pahinkaan. Kumma, että oma 118kW 1.4 TSI vie vain noin litran 30tkm:ssä. On vienyt niin uutena kuin nyt 100+ tkm ajettuna. Kyllä noissa GTI Poloissa on jotain urakalla pielessä ja onhan se valmistajakin taholta huomattu jos jonkinnäköistä korjaussarjaa on tulossa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.08.12 - klo:17:29
No ei tuokaan lukema (1L/7000km) mielestäni normaalilta kuulosta jos ei nyt lähes pahinkaan. Kumma, että oma 118kW 1.4 TSI vie vain noin litran 30tkm:ssä. On vienyt niin uutena kuin nyt 100+ tkm ajettuna.

Puhumattakaan juuri pois vaihtamaani Golfia, joka vei ekalla 30 tkm matkalla vain puoli litraa. Tosin oli eri kone eli 90kW, mutta silti. Eihän se isompi teho tarkoita että öljyä kuluisi enemmän, bensallahan se teho pitäisi tehdä eikä öljyllä. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ando76

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 05.08.12 - klo:14:47
Sorry että en ollut havainnut sinun aiempia viestejäsi aiheesta, ei taida auto olla täällä 'tallissa'. Onhan tuo sinun 'projekti' näköjään ollut pitkä kuin nälkävuosi, ilmankos läppäsi alkaa jo olla aika väsynyttä :)

Kaamee kulutus sulla, 33 litraa huoltovälillä. Tosi hyvä että sun autoosi on tulossa uusi huohotin ja sehän tarkoittanee myös sitä, että kaikki sen huohottimen ympäriltä uusitaan samalla eli uusi kone tulossa sulle, tai sitten iso kasa uusia osia koneeseen tai sitten tosiaan vihdoin viimein se uusi parannettu huohotin on saatavilla (jippii). Mulle luvattu vastaava huohotinkorjaus vaikka kulutukset ei läheskään tuota luokkaa, innolla odotan jo viestiä Airportin Martti Muonalta :)

Juu, tuo mun sininen enkeli on tosiaankin otettu käyttöön 26.4.2011 eli aika vanha kone siinä on ja öljynkulutus on pikkuhiljaa vaan pahentunut ja pahentunut. 30tkm huollon jälkeen pääsin 1300km ja sitten lähti öljyn varoitusvalo palamaan...ja eiku takaisin korjaamolle. Pidän peukkuja että ne nyt ymmärtää vaihtaa tarpeeksi osia että loppuu tuo öljyn hörppiminen. Ei jaksais rampata korjaamolla koko ajan :)

Raportoin taas projektin etenemisestä kunhan osat saapuu saksasta ja saan huoltoajan.

s-mod

No niin, tarvii varmaan ostaa seuraavaksi käsin koottu volkkari R8. Niin on vähemmän ongelmia. Mutta jos auto kulkee 233km/h(testattu) ja kiihtyy alle 6,8 sekunnin o-100km/h, niin ei väliä vaikka kerran vuodessa joutuisi lisäämään öljyä. Kun ottaa huomioon, että ilmanvastuskerroin on surkea (suoritusarvot). Ja on se vaan kivaa vilkutella perusgolfeille valoja, että väistäisivät, ohi pääsemisen takia (Saksan motari).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

ando76

Dodii, auto haettu aamulla korjaamolta ja nyt sitten katsotaan seuraavat 1000km miten öljyä kuluu. Toivottavasti ei kuluis :)

Tonto

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 13.08.12 - klo:14:39
Dodii, auto haettu aamulla korjaamolta ja nyt sitten katsotaan seuraavat 1000km miten öljyä kuluu. Toivottavasti ei kuluis :)

Raportoippa tänne tuloksia, meinaan mulle tulossa sama juttu Poloon.

ando76

Jees, minä kerron sitten miten nuo korjaukset puri.

ando76

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 04.07.12 - klo:09:06
Oman Poloisen öljykulutuksen osalta olisin kallistumassa tähän vaihtoehtoon:

Öljy ei kulu pois huohottimen kautta, vaan sen mahdollinen ahtaus tai tukkeutuminen saa öljyn nousemaan kampikammion kohonneen paineen vuoksi männänrenkaiden ohi palotilaan. Sieltä öljy palaa pois ja poistuu kaasuina pakoputken kautta.

Tähän päätelmään olen nyt tullut parina päivänä, kun olen ajanut moottoripyörällä Poloiseni perässä työmatkoja (vaimo siis ajelee Pololla).  Tuntuu toi polo pöläyttelevän mustaa savua aina välillä voimakkaamman kiihdytyksen tai moottorijarrutuksen seurauksena.
Työmatka on 30/70 (kaupunki/maantie) ajoa.
Ei pöläyttely mitään kovin runsasta ole, mutta kyllä sen auton perässä ajaessa huomaa ;)

Minulla nyt näyttäisi käyvän samalla tavalla, eli työkaveri ajoi mun perässä ja totesi sitten että kylläpäs Polo tuprutti mustaa savua kun lähdin kiihdyttämään vähän reippaammin...tämä siis huohotinputken vaihdon jälkeen vielä :(

Pepeto

Tänään näin Mellunmäessä Helsingissä Fabian, joka tuprautteli oikein kunnolla mustaa, kun kiihdytti. Oli semmoinen hieno Rally Green-värinen hatchback. Lähti aseman kohdalta valoista suoraan kiihdyttämään kohti Kontulaa edestäni, niin putkesta tuli ihan näkyvä musta savu.
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

tsiih

Öljystä tulee vaaleansinistä savua.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ando76

Jahas, väliaikatietoa. Pääsin 700 kilsaa korjaustoimenpiteiten jälkeen kunnes öljyvalo rupesi taas palamaan...eli eiku takaisin avautumaan huollolle...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 04.09.12 - klo:16:21
Jahas, väliaikatietoa. Pääsin 700 kilsaa korjaustoimenpiteiten jälkeen kunnes öljyvalo rupesi taas palamaan...eli eiku takaisin avautumaan huollolle...

Eli sulle näköjään vaihdettiin pelkkä huohotinputki joka ei tietenkään ongelmaa korjaa, tossa alla linkki sivuun jossa kuvat uudesta ja vanhasta huohotinputkesta, ei noissa päälisinpuolin ole mitään eroa, voihan toki olla että putken sisustaa on avarrettu jyrsimellä (vitsivitsi). Vaadi uusi moottori tai koneremppa ei toi näytä kuntoon tulevan. Taisi olla pelkkää silmälumetta ja valohoitoa tuo korjaus.

http://www.vwwatercooled.org.au/forums/f128/polo-gti-high-oil-usage-discussion-thread-57967-76.html

Keke78

Lainaus käyttäjältä: ando76 - 04.09.12 - klo:16:21

Ootko saanu / vaatinu jotain hyvitystä öljystä mitä oot ehtiny sulloa koneeseen ennen kuin mitään tehtiin + kilometreistä pajalle?? Jos lasketaan alkuperäinen mussutus aiheesta+öljyjen laitto sisään+öljyjen punnitus+vikakoodien luku+vikakoodienluku osa 2 / komponenttien varaosanumeroiden pällistely niin mulle on tullu tästä ylimmääräisiä ajoja sellaiset 150km + aikaa menny varmaan 1 työpäivä pajalla odotteluun vaikka osaakaan ei ole vielä edes vaihdettu. Ja öljyä oon ostanu ainakin 10-11 x litran tonkan 17 euroa /kpl. En muista tarkkaan montako tonkkaa mutta laskennallinen ois yli 20 litraa 32 000 kilsan matkalla ja ongelman virallisen toteamisen jälkeenkin 4 litraa oon pannu ite uutta öljyä.

Seuraava huolto ilmatteeksi vois olla kova sana jos meinaavat että ostan vielä joskus konsernin vehkeitä.
Fabia rs combi -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy