Missä Yetin roiskeläpät asennetaan

Aloittaja automaattori, 15.01.12 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

automaattori

Nyt kuin näin Qualityn Volvon ilman roiskeläppiä, tuli mieleen että missä ne Skodien, tai ainakin Yetin etuläpät asennetaan. Nykyisen auton tilauksen yhteydessä pari vuotta sitten jo asiaa kysyin ja annettiin ymmärtää että ne tulee kaikkiin autoihin tehtaalta. Voiko kuitenkin olla niin että ne laitetaan Hangossa? Mää en halua roiskeläppiä uuteen Yetiini, voin maksaa siitä ettei niitä tule!!! :'( :'( :'(

Edit: Korjasin kirjoitusvirheen otsikossa. -Quality-
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 15.01.12 - klo:21:02
Nyt kuin näin Qualityn Volvon ilman roiskeläppiä, tuli mieleen että missä ne Skodien, tai ainakin Yetin etuläpät asennetaan. Nykyisen auton tilauksen yhteydessä pari vuotta sitten jo asiaa kysyin ja annettiin ymmärtää että ne tulee kaikkiin autoihin tehtaalta. Voiko kuitenkin olla niin että ne laitetaan Hangossa? Mää en halua roiskeläppiä uuteen Yetiini, voin maksaa siitä ettei niitä tule!!! :'( :'( :'(

Jotenkin luulisin, että ne laitetaan SE Mäkisellä. Helppohan ne on itsekin pois ottaa eikä auton pitäisi siitä tuhoutua.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 15.01.12 - klo:21:23
Jotenkin luulisin, että ne laitetaan SE Mäkisellä. Helppohan ne on itsekin pois ottaa eikä auton pitäisi siitä tuhoutua.

Mulle viimeksi sanottiin että jää pahat jäljet. Pitää tiedustella uudestaan maahantuojalta.
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 15.01.12 - klo:22:03
Mulle viimeksi sanottiin että jää pahat jäljet. Pitää tiedustella uudestaan maahantuojalta.

No jos noin on, niin sitten ne on laitettu tehtaalla. Silloin poisotto lienee vaikeampaa ja jäljet voi jäädäkin.

moispey

Jos roiskeläpät on vähänkin samanlaiset Yetissä kuin Octaaviassa niin ne on muutamalla liuku"klipsillä" kiinni jotka on helppo avata eikä jää mitän kiinnitysjälkiä. :o

Edit: Korjasin kirjoitusvirheen otsikossa. -Quality-

automaattori

Lainaus käyttäjältä: moispey - 16.01.12 - klo:19:50
Jos roiskeläpät on vähänkin samanlaiset Yetissä kuin Octaaviassa niin ne on muutamalla liuku"klipsillä" kiinni jotka on helppo avata eikä jää mitän kiinnitysjälkiä. :o

Kiitos tiedosta! Tänään kuulin autokauppiaalta että Superbien mukana läpät tulee peräluukussa, saa asentaa jos tuntuu tarpeelliselta. Tuo olis käytäntö josta minäkin tykkäisin.

wellup

Läpät on kyllä käytännössä ihan hyvät. Eikä mikään huomattava ulkonäkökysymys?

Kotkis

Itse asensin nyt renkaanvaihdon yhteydessä läpät Yetiini taaksekin edessä jo valmiiksi tulleiden lisäksi. Omasta mielestäni tuollaiset pienet läpät sopii auton tyyliin erittäin hyvin, on mun silmään paremman näköinen kun joka kulmassa on läpät vs. ainoastaan edessä. No kokonaan ilman läppiä en tosiaan ole kokeillut, mutta kun auto on hieman "offroad-henkinen" ja puskuritkin on samaa mustaa kuin läpät, mun mielestä tosiaan sopii oikein hyvin.
Ja läppien asennus on erittäin helppoa, ruuvit irti lokasuojasta, läppä paikalleen, ruuvit takas ja sitten yksi sellainen lisäklipsi. Pala kakkua. Ja takaläpät maksoi jonkun reilu 30 euroa marmoritiskillä.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy