Ibizan huolto

Aloittaja jaybee, 30.12.11 - klo:19:31

« edellinen - seuraava »

jaybee

Koska tuossa pitäisi tehdä ensimmäinen huolto ? Onko se uudessa autossa 1000km jälkeen vai koska?

0251

15 000 km Tai yksivuosi

lemmentalja

Jos Long Life, niin 30tkm/2vuotta ja vaihtoehtoisesti jos ei, niin tuo 15tkm/vuosi. Huoltokirja käteen,niin sieltä selviää...tai soitto merkkihuoltoon.
Vw centerin ohjeiden mukaan ylinmääräinen öljynvaihtohuolto ei ole tarpeellinen sisäänajon jälkeen. LL öljynvaihto merkkiliikkeessä on sen noin 120kpl euron kolikkoa. Tästä syystä itse "siirsin" sen 15tkm kohdille, vaikka onkin LL.  ;D   Oma 1.2Tsi roottorilla.  
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Jubilee

Itse "tarjosin" kanssa omaani huoltoon muutaman tuhannen kilometrin iässä johon myyjäni totesi, että ei näitä tarvitse tässä vaiheessa huoltaa, auto pyytää huoltoon kun se tarvii sitä. Katsotaan nyt josko kuitenkin 10-15tkm välissä kävisin vaihdattamssa öljyt. Ihan ilman auton pyyntöä.

Itselläni huolto on tulossa tällä hetkellä 513 päivän/17700km jälkeen ja mittarissa nyt noin 8500km. Nämä luvut vähän elää, riippuu millaista ajoa on viime päivät/viikot ollut.
Nämä huoltoon aikaa jäljellä tiedothan löytyy mittarien välissä olevan näyttöruudun alta vasenta(?) nappia painaen, se missä on kaksi neliötä limittäin. Ensin kellon säädön läpi ja sit se näyttää päivät ja kilometrit seuraavaan huoltoon.

Ex vag Ibiza ST, Leon ST

Jerkus

Nyt auto ilmoitti ensimmäisen huollon tarpeesta. Mittarissa noin 26.500km. Onko jollakulla suoraa tietoa mitä LL-öljyä koneeseen tulee laittaa?
Castrolin öljyt tällä hetkellä koneessa ja tarkoitus ostaa omat vaatimukset täyttävät öljyt.

c-son

Minä laitatin ensimmäisessä öljynvaihdossa Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 öljyt. Tuo öljy täytti sekä valmistajan, että omat vaatimukset. 10 000 km kohdalla vaihdettiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy