Gallup: Mikä on unelmakorimalli/autoyyppi

Aloittaja Jyri, 23.12.09 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

Mikä on sinun unelma korimalli/autotyyppi

Sedan
3 (5.6%)
Coupe
8 (14.8%)
Coupe (4 ovinen)
8 (14.8%)
Avoauto
5 (9.3%)
Urheiluauto
6 (11.1%)
Tila-auto
1 (1.9%)
Farmari
8 (14.8%)
City-maasturi
6 (11.1%)
Maastoauto
4 (7.4%)
Pakettiauto
0 (0%)
Minibussi (pakettiauto)
1 (1.9%)
Hatchback
4 (7.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 49

Jyri

Mikä on unelma-autosi tai autotyyppi, kuitenkin siten että sen tulisi olla ainut (vaimolla/miehellä voi toki olla oma) auto ei mikään kesä-/harrasteauto. Olisi kiva nähdä mikä on jakauma, perusteluineen...

Ironic32

Kun kerran unelma-autoa kysytään, niin tokihan se jonkin sortin urheiluauto on... Tuo urheiluautohan kattaa jo itsessään lähes kaikki muut noista korityypeistä tänäpäivänä, esim. R8, RS4, RS6 sekä muut oikeat urheiluautot ;)

Erkka

Meikäläinen ei enää tässä iässä kaipaa hurjia hevosvoimia kulkineeseen. Mielummin reilua vääntöä matka-ajoon. Minulle riittää, että autossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja muuten silmää hivelevän miellyttävät muodot. Listalla voisi olla jokin Audin coube malleista tai VW CC kaikilla herkuilla.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ironic32

Minä olen vielä niin "nuori", että "unelma-autossa" pitää olla seuraavat kriteerit:

1) Ahdin määrää tahdin
2) Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
3) Ranskalaiset grilliltä

;D

Reneto

Jos kysymys on unelma-arkiautosta, niin skippaan varsinaiset urheiluautot. Audin A5 sportback vastaisi tällä hetkellä sitä korimallia, jonka haluaisin. Koska vaadin ehdottomasti käyttöautooni takaovet, niin tavallinen 2-ovinen coupe ei tule kysymykseen. A5 sportbackissa on sporttinen ulkonäkö, mutta on silti käytännöllinen luukkuineen. CC ja sen tyyliset 4-oviset coupet ovat myös mieleen. Farmaria hiukan karsastan, mutta en mene vannomaan etten koskaan ostaisi sellaista.
Puuttuuko listalta muuten normi 5-ovinen hatchback??
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Ironic32

TSI_J

Jos kysymys unelma-autosta niin ei kahta sanaa että se on "urheiluauto".

Tälläistä pääsin ajelemaan viime kesänä ja mielelläni ajelisin useamminkin. Itse rajasin tämän siihen mistä on kokemusta, kaasua painaessa ne äänet... ne äänet... huh heijaa...

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 23.12.09 - klo:20:48

Tälläistä pääsin ajelemaan viime kesänä ja mielelläni ajelisin useamminkin.

Milläs kulkisit talvella? Linja-autolla?

jkvi

Uusi Land Cruiser kait se sitten on, sillä hinnastossa mainitulla teholastulla > maasturi.  :-\

Ennakkotietojen mukaan pitäisi olla maantielläkin kelvollinen ajaa. Tilaa riittävästi 7-paikkaisena. Eikä tuolla pitäsi jäädä pulaan huonoillakaan tieosuuksilla. Ja se toimintavarmuus...
CRDi & Collection

Tupo

Oikea maasturi olisi ilman muuta meidänkin unelma-auto.

Jyri

Täsmennetään vielä että tässä oli ajatuksena nimenomaan arkiautoksi kelpaava, eli tuolla autolla pitäisi joitaa kaikki ajot paitsi jos puolisolla on toinen auto...Mutta kuitenkin kaikki arkitarpeet sen pitäisi täyttää.

Ironic32

Lainaatuolla autolla pitäisi joitaa kaikki ajot paitsi jos puolisolla on toinen auto...Mutta kuitenkin kaikki arkitarpeet sen pitäisi täyttää.

= RS6 farkkuna kauppakassiksi ja R8 tarpeen vaatiessa ;D

Quality

Omiin tarpeisiin parhaiten soveltuva olisi hyvätasoinen, kohtuullisen tilava citymaasturi, esim. Q5. Perustelut: Ajoittain on tarvetta liikkua metsäautoteillä, mutta myös maantiekäytössä matkanteko on letkeää huonollakin kelillä. Sitä paitsi kabiiniin ja sieltä pois nouseminen on oleellisesti helpompaa kuin matalasta coupésta ;).

Jos voittaisin jossain arvonnassa 70 keuroa autorahaa, valinta olisi selvä. -- Tätä kyselyähän voinee soveltaa myös tuonsuuntaisesti ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 23.12.09 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 23.12.09 - klo:20:48

Tälläistä pääsin ajelemaan viime kesänä ja mielelläni ajelisin useamminkin.

Milläs kulkisit talvella? Linja-autolla?

Jopas täällä ollaan aikuisia ja käytännöllisyys edellä meneviä. Sanotaanko vaikka että tuollainen profiilisi 1.6 FSI Jetta voisi ajaa sen asian.   ;D

Jos urheilu-autoista puhutaan niin itse en oikein syty "karjankuljetusautoihin" joissa on 500 hevosvoimaa. Mielummin sitten vaikka yllämainittu skenario, "todellinen urheiluauto" ja "halpa käyttöauto".

Toisaalta toissa talvena näin juuri tuollaisen Modenan Himoksen hiihtokeskuksella maaliskuussa ja hyvin meni siellä liukkailla, tiedä sitten mitkä kitkat oli alla.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

-V-

Sellainenhan se että poikkeaa mahdollisimman paljon Kalle Kaupparatsun perustyösuhdebusinessliisarista...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 23.12.09 - klo:21:08
Jopas täällä ollaan aikuisia ja käytännöllisyys edellä meneviä.
No ei muuten, mutku Jyri pakotti: ...kuitenkin siten että sen tulisi olla ainut (vaimolla/miehellä voi toki olla oma) auto ei mikään kesä-/harrasteauto.

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 23.12.09 - klo:21:08
Sanotaanko vaikka että tuollainen profiilisi 1.6 FSI Jetta voisi ajaa sen asian.   ;D

:-*

skula

Unelma-auto?

Minä ajan sellaisella. Jos valuuttaa tulisi yhtäkkiä ovista ja ikkunoista riittävästi, vaihtaisin nykyiseen uuteen, tosin moottorina olis V6  8) Ja jos mahdollista, lisää kilkettä mukaan nykyiseen verrattuna.

Markku J

Pihassa pitäisi olla unelmissa jokin Premium SUV (Mersun GLK tai Bemun X5) ja lisäksi yksi Cabrio (Bemun 335 tai A5 - taitaisi tässä A5 jäädä kakkoseksi kangaskattonsa ansiosta). Mutta eipä noihin ole minulla taloudellisia edellytyksiä. Kunhan haaveillaan...

Kiviharju

Jos kyseessä olisi täysin unelma auto, ei tarvisi kauaa miettiä. Avo tietenkin :)

Mutta kun annettujen speksien mukaan mennään, sanoisin että 4 ovinen coupe taitaisi olla sellainen. Kävin juuri eilen kuolaamassa valkoista A5 Sportbackiä liikkeessä, ja oli paljon paremman näköinen livenä kuin kuvissa :P

LainaaSiksikin naurattaa enemmänkin tuo teinivillitys tunaroida (=tuunata) autonsa 'urheilullisiksi'.
Luulisin että tuossa on kyse siitä että halutaan autosta yksilöllisen näköinen, ettei kaikilla ole samanlaista. Ei siitä että auto kulkee kovempaa kun on ihan matala ja jumalaton siipi paksin kannella. Ainakin minun kohdallani se menee noin...
Audi A4 Allroad quattro -17

Markku J

Upeeta sitten Skulalle. CC oli minun "unelma-auto" huomioiden rahani aikanaan. Mutta metriäkään en moisella pyydyksellä ajaisi, jos rahaa olisi enemmän. Niin halvalla tuo CC on tehty. Ja sen tuntee. Jos vaikka vertaa muotonsa siltä varastetun Mersun CLS:ään. Kokeile paukutella ovia, sähköikkunoita, kokeile kojelaudan namiskoita. Onhan se laatuero suuri.

skodamig

Disco kerhoon siirtyisin, jos varat antaisivat myöden.. :-[
Taitaa Lumimies täytää tallin seuraavaksi; ai ku teki mieli linkittää mutta köyhä poika mä oon.. :D
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Mikko83

2ovinen sedan..jotai niin hienoa  8) Perkale ku VW ei tee enää Jettaa 2ovisena..
Kyllä jettamies on aina jettamies.

skula

Markku J ihannoi taas CC:tä:

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.12.09 - klo:21:30
Mutta metriäkään en moisella pyydyksellä ajaisi, jos rahaa olisi enemmän. Niin halvalla tuo CC on tehty. Ja sen tuntee. Kokeile paukutella ovia, sähköikkunoita, kokeile kojelaudan namiskoita. Onhan se laatuero suuri.

Mitähän tuostakin nyt sanoisi? Ei yksinkertaisesti pysty. CC on paska mikä paska.

Minä olen tosi hölmö, kun tykkäsin ja tykkään CCstä vieläkin enemmän kuin viime viikonloppusesta mersusta.. Olihan tuossa voimaa ja menohaluja... Mutta persoonallisuus täysin hukassa, sama vika konsernin tuotteissa, paitsi Seatin eräissä malleissa.

Ai niin mutta tämä meni nyt OT:ksi..

Jonde

Ehdottomasti tällä hetkellä se olisi tämä.

Jyri

Ei ehkä niin kovin näppärä arkiauto. Vaikka tuossa alkuperäisessä viestissä vilahtaakin sana unelma, niin tarkoitin unelmien käyttö/arkiautoa, ei mitään "jos olisin poikamies/jättäisin vaimoni ja voittaisin lotossa" -tyyppisiä vaan ihan nykyiseen elämäntilanteeseen sopivin arkiauto ,saa tietty olla kalliimpi mihin oikeasti olisi varaa, mutta kuitenkin sellainen jolla ne jokapäiväiset askareet parhaiten ja mieluiten hoituisi...

Ironic32

Miksei joku ferrarikin voisi olla ihan hyvä arkiauto? Tokihan olisi varmasti kallista ajoa ja huoltoa ja ei ehkä Suomen talvikeleissäkään paras mahdollinen vaihtoehto, mutta eihän kaikki välttämättä joudu talvea Suomessa kärsimään.

Jos ei tarvi kerran viikossa lähikauppaa/rautakauppaa tyhjentää, niin kyllähän kaksipaikkaisellakin pärjäisi ::)

EDIT: Kyllä minä esim. pärjäisin R8:lla mainiosti. Pihalla on jo raksavolle, josta löytyy vetokoukku, joten ei mitään ongelmaa. Voisin myös talvella ajella R8:lla ihan huoletta...

Quality

Taidan olla sen verran inhorealisti, että mitään Ferraria tai R8:a en arkiautoksi hyväksyisi. Sen sijaan urheilu- ja muiden erikoisautojen koeajot ja useammankin päivän käyttö kiinnostavat kovasti. Olisihan se upeaa ottaa tyyppejä laitteilla, joissa ei voi päästä lähellekään suorituskyvyn rajoja.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ironic32

No, en minäkään välttämättä Ferraria / Zondaa / Koenigseggiä / vastaavaa arkiautoksi, mutta itse en miellä esim. tuota R8:a niin "superautoksi", etteikö sillä voisi ajella.

Minusta se on vaan hieman tehokkaampi isoveli TT:lle ja kerran jopa luulin, että joku tuli R8:lla vastaan, kun vastaan tuli vastavahattu uusi TT isoilla R8:n vanteilla ;D

R.U.F

Sitten kun rahat riittää niin ostan Touaregin pienellä diisselillä tai pienellä bensakoneella, mutta tämä ei ole mahdollista ainakaan lähitulevaisuudessa :-[ näyttää siltä, että joutuu ajaan nykyisen passatin loppuun asti :-\

Simola

Kuten tuonne äänestelin, niin tässä vaiheessa unelma auto voisi olla A/S5, E-Coupe tai esim. BMW 3-Coupe.
Periaatteessa unelmana voisin tässä vaiheessa pitää myös uutta sedania niillä kaikilla varusteilla jotka haluan.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy