Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Stabilizer

Minulla vastaava ongelma hävisi akkua vaihtamalla. Tosiaan pitkänkin matkan jälkeen saattoi jäädä kabiini kylmäksi. 3v 200tkm ajettu akku oli vanha.
Superb 2,0 TDI 170 Elegance DSG vm.2010

gunman

Lainaus käyttäjältä: Stabilizer - 19.03.13 - klo:18:22
Minulla vastaava ongelma hävisi akkua vaihtamalla. Tosiaan pitkänkin matkan jälkeen saattoi jäädä kabiini kylmäksi. 3v 200tkm ajettu akku oli vanha.

Itselläni olikin jo kutina tuon akun suhteen muodostunut foorumia selaillessani..
Ja siis tietojeni perusteella autossa on alkuperäinen akku vielä kiinni..  :o
(vajaa 5v ja 120tkm)

Jospa sitä laittelisi uuden patterin ja katselisi sitten uudestaan...
(En jaksa vaivata myyjäliikettä moisen suhteen, ainakaan vielä  :) )

Edit: Kiitokset unohtui, eli Kiitos!
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

firstvw

Webaston T91 kake hiukan temppuilee. ON-nappia painettaessa (yleensä) vilkuttaa oranssia. Sitten OFF jolloin ensin punainen vilkutus ja sitten punainen yhtenäinen valo. Tämän jälkeen lähtee päälle ON napista.

Eli hukkaako ohjainlaite ja kaukosäädin toisensa vai missä on vika? Patteri on vuoden vanha, pitäiskö se vaihtaa? Ongelma ilmeni syksyllä kun webasto oli "kylmänä" viim. keväästä syksyyn, eli sulakkeet irti.

Rauska

Enpä tuosta kaukosta tiedä, mutta mulle huoltoliikkeessä sanottiin, että lämmitintä olisi syytä käyttää kesällä muutaman kerran.
Aivan kuten ilmastointiakin talvella.
Kuulemma saattaa muuten hyytyä.

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

firstvw

Webasto siis toimii ok, kauko vain kettuilee

Rauska

Niin huomasin kyllä, mutta runoilin omaa juttua lisää. Koska kaverin weba joka syksy huollossa. Ei käytellyt kesällä  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

MikkoP

Mulla ainakin alkoi kake vilkuttelee käynnistäessä oranssiin vivahtavaa valoa ja sitten ei suotunut enää sammumaan kakella. Pariston vaihto auttoi. Paristolla oli varmaan reilun vuoden verran ikää.

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: MikkoP - 27.03.13 - klo:10:41
Mulla ainakin alkoi kake vilkuttelee käynnistäessä oranssiin vivahtavaa valoa ja sitten ei suotunut enää sammumaan kakella. Pariston vaihto auttoi. Paristolla oli varmaan reilun vuoden verran ikää.
Oranssia valoa vilkutteli täälläkin. Yritin parittaa kaukoa uudestaan mutta ei apua. kas kummaa, uusi patteri oli ratkaisu :). Sitä kun olisi tajunnut ensin kokeilla niin pienemmällä kiroamisella olisi selvinnyt :).
Superb 2,0 TDI 170 Elegance DSG vm.2010

MiJuPe

Miteskä son ku tässä alakaa nuo aamu pikku hiljaa viilenee ja alkaa taas tuo webasto aika nii ku mulla on tuossa ocussa webasto ja siinä tuo T100 kaukosäädin.aamulla jos laitan ajastuksen päälle ja sen jälkeen menen kaukosäätimen kantaman ulkopuolelle nii lähteekö se webasto päälle sit olleskaa?töissä kun pitää mennä sen kantaman ulkopuolelle ja en pääse käymään ennen kotia lähtöä lähellä autoa jotta signaalin ottas..
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

lindhve

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 22.08.13 - klo:16:25
Miteskä son ku tässä alakaa nuo aamu pikku hiljaa viilenee ja alkaa taas tuo webasto aika nii ku mulla on tuossa ocussa webasto ja siinä tuo T100 kaukosäädin.aamulla jos laitan ajastuksen päälle ja sen jälkeen menen kaukosäätimen kantaman ulkopuolelle nii lähteekö se webasto päälle sit olleskaa?töissä kun pitää mennä sen kantaman ulkopuolelle ja en pääse käymään ennen kotia lähtöä lähellä autoa jotta signaalin ottas..

Jos ajastat niin se lähtee olit sitten missä hyvänsä. Ei kaukosäädöllä ole ajastuksen kanssa mitään tekemistä. Kaukosäätimen käyttö on manuaalista kytkentää/sammutusta tiettynä ajanhetkenä jos auto on kantaman sisällä.

jiii

Mulla on Golffissa -10 jälkiasennettu webasto kaukosäätimellä. Oli juuri huollossa, koska sisäpuhallin ei toiminut webaston kanssa, se tuli kuntoon kun vaihtoivat releen, mutta nyt ei lämpene moottori. Lähtee kaukosäätimestä ihan normaalisti päälle ja hörähtää käyntiin, mutta sammuu itsestään n. minuutin kuluttua.

Oiskos jollain jotain vinkkejä mitä koittaa / tehdä vai täytyykö kiikuttaa takaisin huoltoon ?
Golf Variant Highline -10

batman14

Eli jos on tehdaseberi (Audi A4 fl), niin paljonkohan tuo REMUC järjestelmä maksaa? En löytänyt niiden sivuilla mitään hinnastoa. Voiko sen siis asentaa suoraan tehdaseberiin? Auton oma kaukoohjaus on ihan kiva, mutta olisi paljon järkevämpää just saada puhelimella eberi päälle...

prinne

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.09.13 - klo:12:57
Eli jos on tehdaseberi (Audi A4 fl), niin paljonkohan tuo REMUC järjestelmä maksaa? En löytänyt niiden sivuilla mitään hinnastoa. Voiko sen siis asentaa suoraan tehdaseberiin? Auton oma kaukoohjaus on ihan kiva, mutta olisi paljon järkevämpää just saada puhelimella eberi päälle...

eeperi.com  350â,¬
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

batman14

Jep kiitos vastauksesta! Toinen kysymys, Sisältyyköhän hintaan moneen eri puhelimeen sovellukset? Ja toimiiko se eri puhelimista, koska omassa tapauksessa luultavasti olisi eri käyttäjiä.

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.09.13 - klo:13:29
Jep kiitos vastauksesta! Toinen kysymys, Sisältyyköhän hintaan moneen eri puhelimeen sovellukset? Ja toimiiko se eri puhelimista, koska omassa tapauksessa luultavasti olisi eri käyttäjiä.
Puhelinohjelmistot ovat ilmaisia ja voit liittää rajattomasti puhelimia / laite sekä rajattomasti laitteita / puhelin.
Eri käyttöjärjestelmät (Windows, Android, iPhone) toimivat luonnollisesti rinnakkain.
Käyttö mahdollista myöskin WEB-selaimella.
Käyttökokemus on myös aikalailla hieno, koska kyseessä ei ole pelkkä SMS-viestin esitäyttäjä (vrt kilpailevat tuotteet)

MiJuPe

Lainaus käyttäjältä: jiii - 27.08.13 - klo:13:22
Mulla on Golffissa -10 jälkiasennettu webasto kaukosäätimellä. Oli juuri huollossa, koska sisäpuhallin ei toiminut webaston kanssa, se tuli kuntoon kun vaihtoivat releen, mutta nyt ei lämpene moottori. Lähtee kaukosäätimestä ihan normaalisti päälle ja hörähtää käyntiin, mutta sammuu itsestään n. minuutin kuluttua.

Oiskos jollain jotain vinkkejä mitä koittaa / tehdä vai täytyykö kiikuttaa takaisin huoltoon ?

Ettei sattus oleen "tauko webasto" päällä..eli käyttää väin puhallinta ja moottorissa olevaa lämpöä hyödyksi..itellä oli sama vika edellisessä autossa ja siinä oli se on/off kaukkari nii sitä tietyllä näppäily systeemillä sai vaihettua normi webastoksi ja ohjeet löytyy netistä.
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 23.09.13 - klo:11:04
Ettei sattus oleen "tauko webasto" päällä..eli käyttää väin puhallinta ja moottorissa olevaa lämpöä hyödyksi..itellä oli sama vika edellisessä autossa ja siinä oli se on/off kaukkari nii sitä tietyllä näppäily systeemillä sai vaihettua normi webastoksi ja ohjeet löytyy netistä.
Ei ole tuosta kyse, tuuletustilassa / taukotilassa lämmitin ei edes yritä päälle.

Lainaus käyttäjältä: Taky - 23.09.13 - klo:12:48
Onnistuko REMUC:lla DEFA PlugIn Relekappale 12V DA 460854, siis...

http://www.defa.com/file/fe3d92d71370/FIN%20DEFA%20PlugIn%20Relekappale%2012V%20DA%20460854.pdf

... ohjaaminen?
Onnistuu, tuota relettä ohjataan ihan 12V virralla/maadoituksella.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

isopahasusi

Jees, eli kun ilmat alkaa kylmeneen niin pitäs alkaa lämmitteleen tolla 2013 mallin Ocu II:n tehdas weballa autoa aamuisin lämpöiseksi. Mikäs idea tossa on Tsekin pojalla ollu kun kellossa on kolmelle päivälle valittavana aloitusaika? Miten saan auton lämpiämään arkiaamuisin kellon avulla automaattisesti? Vai saanko? Kakella tietty onnistuu, mutta aina ei välttämättä muista painaa webasto päälle samalla kun vetelee aamupalaa naamariin. Onko ideoita? Positiivista että myös moottori tuntuu lämpiävän webaston avulla eikä pelkät sisätilat niin kun on jollain käynyt.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: isopahasusi - 23.09.13 - klo:21:07
Jees, eli kun ilmat alkaa kylmeneen niin pitäs alkaa lämmitteleen tolla 2013 mallin Ocu II:n tehdas weballa autoa aamuisin lämpöiseksi. Mikäs idea tossa on Tsekin pojalla ollu kun kellossa on kolmelle päivälle valittavana aloitusaika? Miten saan auton lämpiämään arkiaamuisin kellon avulla automaattisesti? Vai saanko? Kakella tietty onnistuu, mutta aina ei välttämättä muista painaa webasto päälle samalla kun vetelee aamupalaa naamariin. Onko ideoita? Positiivista että myös moottori tuntuu lämpiävän webaston avulla eikä pelkät sisätilat niin kun on jollain käynyt.

Eikös se kellonaika joka laitetaan, ole se aika jolloin lähdet, auto sitten laskee tarvittavan lämmitysajan sen mukaan?

Ja sitten siellä on 3 aikamuistipaikkaa, eli lähdet esim. arkena töihin klo 6.45, töistä klo 15.15 ja viikonloppuna mökille klo 12 niin saat nuo sinne muistiin, ja valitset vaan kulloinkin sopivan ja aktivoit sen käyttöön.

Tuo lämmitys pitänee aktivoida aina illalla kotiin tullessa seuraavaksi aamuksi, ja töihin tullessa iltapäiväksi, eli automaattinen ei ole tuokaan.

Helpompaa varmaankin on totutella käyttämään sitä kaukosäädintä.. Ja käyttöohjekirjakin voisi olla paikallaan vilkaista, tulee vähemmän yllätyksiä kuten esim. joitakin ihmetyttänyt webaston toimimattomuus kun bensavalo palaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Kalkkinen

Huomasin toisesta ketjusta, että aika monella oli ollut ongelmia Webaston ja akun kanssa. 

Onko näissä tyyppivikana että auto ilmoittaa "battery low" kun käyttää webastoa?  Työmatkaa tulee pari tuntia päivässä ja akku on uusittu ennen kesää, eli sielllä puolella ei pitäisi olla ongelmaa. 

Voisiko laturissa olla jotain vikaa?

vkjoki

^ Mikä auto, mikä vuosimalli, tehdas-Webasto vai jälkiasenteinen?
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ilkka83

Toimiisko toi remuc silleen, että jos nyt on webasto kaukosäätimellä niin sen kun lisää nii saa etäkäytön kanssa?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

J0LAH

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.09.13 - klo:12:57
Eli jos on tehdaseberi (Audi A4 fl), niin paljonkohan tuo REMUC järjestelmä maksaa? En löytänyt niiden sivuilla mitään hinnastoa. Voiko sen siis asentaa suoraan tehdaseberiin? Auton oma kaukoohjaus on ihan kiva, mutta olisi paljon järkevämpää just saada puhelimella eberi päälle...

REMUC ei toimi tehdasasenteisen A4 Eberin kanssa, Sorry.

Enhancer

Miksi ei toimi A4:ssä? Sehän ohjaa väylää, kuten kaukosäädinkin, vai onko vain että REMUC:ia ei ole päästy sovittamaan A4:n?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

vkjoki

^ Ainakaan Golf VII:n ja Octavia III:n tehdas-Webastoon sopivaa sovellusta ei ole vielä REMUC:ista tarjolla. Siispä odotellaan, milloin valmistaja saa sovelluksen valmiiksi.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

jarsiv

Terve,

viime kevään viat ilmenevät jälleen nollakeleillä kun Webastoa laittelin tulille. Webasto on putsattu viime syksynä.

Eli Webasto voi lähteä nätisti käyntiin, mutta hehkun ajettua alas voi liekki sammua. (minikello näyttää F03, mutta ali-/ylijännitettä ei kyllä ole...). Vikakoodina tulee usein näin:

01407 - Flame Extinguished
            000 - - - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 136
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: 143.0°C
                    Voltage: 12.21 V


Onko jollakin mennyt lämpötila-anturia hajalle? Voisiko se tietyissä lämpötiloissa aiheuttaa tuon, että pompahtaa tuonne 143'C ja liekki sammuu lämpötilaerojen vuoksi? Tuostakin koodista näkee, että ulkolämpötilan ollessa noin -1'C on lämpötila noussut kuitenkin 18'C joten Webasto on alkupöhinät ollut päällä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Lepu

Valitettavasti en jaksa lukea kaikkia 34 ketjun sivua läpi, joten pahoitteluni siitä. Mutta asiaan eli autona 2.0 tdi -06 octavia jälkiasennettu webasto thermo top e ja 1533 kellolla varustettuna, moottorin lämmittää kyllä, mutta sisätiloja ei lämmitä vaikka olisin jättänyt puhaltimen mihinkä asentoon vaan ja autosta siis löytyy automaatti-ilmastointi. Mistä kannattaa ruveta paikantamaan, että mistä johtuu tämä hauskuus, kun ei jaksais raapata ikkunoita joka aamu kerran webasto on.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Lepu - 20.10.13 - klo:22:13
Valitettavasti en jaksa lukea kaikkia 34 ketjun sivua läpi, joten pahoitteluni siitä. Mutta asiaan eli autona 2.0 tdi -06 octavia jälkiasennettu webasto thermo top e ja 1533 kellolla varustettuna, moottorin lämmittää kyllä, mutta sisätiloja ei lämmitä vaikka olisin jättänyt puhaltimen mihinkä asentoon vaan ja autosta siis löytyy automaatti-ilmastointi. Mistä kannattaa ruveta paikantamaan, että mistä johtuu tämä hauskuus, kun ei jaksais raapata ikkunoita joka aamu kerran webasto on.

Käännä climatronicista lämpötila täysille ennen auton sammutusta, läpät on siinä asennossa mihin ne sammuttaessa jäi eli normi lämpötilapyynnillä sisälle ei tule kovinkaan lämmintä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lepu

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 20.10.13 - klo:22:32
Käännä climatronicista lämpötila täysille ennen auton sammutusta, läpät on siinä asennossa mihin ne sammuttaessa jäi eli normi lämpötilapyynnillä sisälle ei tule kovinkaan lämmintä.

Ei toimi tämäkään konsti ja tarkennuksena vielä, että sisälle se ei puhalla minkäänlaista ilmaa ei edes kylmää. Onko mahollista, että olisi jätetty kytkemättä sisäpuhallusta? :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy