Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Late - 16.02.11 - klo:13:12
Mites webaston toiminta -35c pakkasessa... akku kun ei anna enään tuossa pakkasessa hyvin virtaa..   Täällä nimittäin aamulla oli toi -35 pakkasta.
Ocussa Defan 4A laturi,säteilylämmittimen kaapelien välissä.Hyvin on pärjätty,kovilla pkkasilla säteilylämmitinkin käytössä.

Laturia suosittelen muillekkin niin ei tule yllätyksiä virran loppumisen merkeissä :)

mla

Lainaus käyttäjältä: Late - 16.02.11 - klo:13:12
Mites webaston toiminta -35c pakkasessa... akku kun ei anna enään tuossa pakkasessa hyvin virtaa..   Täällä nimittäin aamulla oli toi -35 pakkasta.

Itsellä on 10A laturi antamassa virtaa autoon niin ei akku juuri pääse tyhjenemään Webaston tohottaessa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:13:11
Ihmetellyt olen juttuja joissa kerrotaan mittarin näyttävän 80-90astetta.Lämpömittarin anturin sijainti saattaa vaikuttaa mittarin näyttämään.

Yetissä mittari tosiaan nousee tuonne 80°C nurkille heti kun viisarit on vispauksensa tehneet, ei vaadi edes käynnistystä jotta lämpömittari herää.

Lainaus käyttäjältä: Late - 16.02.11 - klo:13:12
Mites webaston toiminta -35c pakkasessa...

Esilämmityksessä ei ole ollut ongelmia, mutta ajon aikana jos eberi menee säätötauolle niin joskus uudelleenkäynnistys tulee niin nopeasti ettei aina lähde ekalla uudelleen tulille. Toisella yrittämällä sitten käynnistyy normisti, eli tauko jäänee liian lyhyeksi kun lämpöä pyydetään niin pian uudelleen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.11 - klo:14:39
Yetissä mittari tosiaan nousee tuonne 80°C nurkille heti kun viisarit on vispauksensa tehneet, ei vaadi edes käynnistystä jotta lämpömittari herää.

Minkä kokoinen moottori on yetissä? Passatissa (1.9TDI) webasto ei paljoa viisaria näillä pakkasilla heilauta (oletan, että on isompi määrä nestettä lämmitettäväksi).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 16.02.11 - klo:14:43
Minkä kokoinen moottori on yetissä? Passatissa (1.9TDI) webasto ei paljoa viisaria näillä pakkasilla heilauta (oletan, että on isompi määrä nestettä lämmitettäväksi).

1.2TSI, nestetilavuudesta ei ole tietoa. Mutta moottori on sama kuin tibiksellä ja mulla mittari nousee reilusti ja hänellä ei juuri lainkaan, eli jotain Webasto ja Eberi tekee erilailla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.11 - klo:15:09
1.2TSI, nestetilavuudesta ei ole tietoa. Mutta moottori on sama kuin tibiksellä ja mulla mittari nousee reilusti ja hänellä ei juuri lainkaan, eli jotain Webasto ja Eberi tekee erilailla.
Asennetaankohan Eeberi ja Webasto samaan kohtaan samanlaisessa autossa? Kovasti kiinnostaa mistä johtuu mittarin näyttöerot,samatehoisen lämmittimen ollessa kyseessä ja sama lämmitysaika kovassa pakkasessa.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.11 - klo:15:09
1.2TSI, nestetilavuudesta ei ole tietoa. Mutta moottori on sama kuin tibiksellä ja mulla mittari nousee reilusti ja hänellä ei juuri lainkaan, eli jotain Webasto ja Eberi tekee erilailla.

onko toi webasto rikki mulla? onko moottori lämmin en tiedä sillon kuin on noin -30.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 16.02.11 - klo:15:15
onko toi webasto rikki mulla? onko moottori lämmin en tiedä.
Kokeile vesiletkuja lämpeneekö lämmityksen aikana.Tuskin Webastosi rikki on jos se käynnistyy.

duke7

Joistain tapauksista olen kuullut joissa Webaston vesipumpun piuhat on laitettu väärin päin ja myös kierto on silloin väärin päin. Eli vesi menee syylärin kautta ja jäähtyy.
Hitaasti lämpiää myös 2.0 tdi jonka jälkiasennettu Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin. Näillä pakkasilla 50 minuutin lämmityksen jälkeen ei lämpötilamittari heti näytä kyllä mitään. Pitää katsella joku aamu climan diagnostiikasta paljonko on oikeasti. Tai sitten mullakin on piuhat väärin..
Oletan että useimmissa nopeasti lämpenevissä autoissa Webasto on kytketty vain sisätilojen lämmitykseen. Näin oli ainakin tehdasasenteistan kanssa muutama vuosi sitten.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.02.11 - klo:15:30
Joistain tapauksista olen kuullut joissa Webaston vesipumpun piuhat on laitettu väärin päin ja myös kierto on silloin väärin päin. Eli vesi menee syylärin kautta ja jäähtyy.

Laitoin tuosta s-postilla kysymyksen Webaston asentaneelle liikkeelle,ovat asentaneet satoja lämmittimiä joten hiukan epäilen.
Vastauksen saan tod.näk. huomenna. 

tibis

Perjantai vien auto sinne webasto huolton ja lupasi korjaa asian.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 16.02.11 - klo:15:56
Perjantai vien auto sinne webasto huolton ja lupasi korjaa asian.
Eihän siinä ole vielä todettu vikaakaan,vai onko? Moottori lämpenee ja sisälle tulee lämmintä.

woke

Oisko tibiksellä niin, että webasto tosiaan lämmittää vai kabiinin ja kone jää kylmäksi. Muuten ei oikein mene jakeluun, että moottorin lämpömittari ei näytä lukemia jos puolikin tuntia lämmittää.

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.02.11 - klo:15:30
Joistain tapauksista olen kuullut joissa Webaston vesipumpun piuhat on laitettu väärin päin ja myös kierto on silloin väärin päin. Eli vesi menee syylärin kautta ja jäähtyy.
Korjaan sanomisiani.. Eli näyttää ainakin useimmat pumput näissä olevan keskipakopumppuja ja ne pumppaa kyllä aina oikeinpäin mutta virtaus on pienempi jos piuhat väärin.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:15:46
Laitoin tuosta s-postilla kysymyksen Webaston asentaneelle liikkeelle,ovat asentaneet satoja lämmittimiä joten hiukan epäilen.
Vastaus tuli puhlimella todella nopeasti,hyvää palveluaWakpallilta.
Polttoainelämmittimen voi asentaa kahdella tavalla,siten että neste kiertää ensin lämmityslaitteelle ja sieltä moottoriin, kuten Ocussani on tehty ja ilmeisesti myös tibiksen Yetissä.Tai vaihtoehtoisesti ensin lämmittämään moottoria ja sieltä lämmityslaitteelle,tässä vaihtoehdossa lämpömittari näyttää nopeammin korkeampia lukemia.Oletan Karviksen Yetissä asennetun Eeberin näin.

Lämmitin Ocua Webastolla päivällä 40min.-20 asteen pakkasessa. Moottorin kyljet oli oikein lämpöiset samoin lämmittimelle menevät vesiletkut,mittarin lämmöt ei nouse.

TS.Mitään vikaa ei ole,en usko oleva tibiksen Yetissäkään,mutta jos kääntävät letkut ensin lämmittämään moottoria niin sitten mittari nousee virrat päälle laittaessa.
Jos tibiksen autossa ei olisi lämpömittaria niin et tietäisi koko ongelmasta ;)  

tibis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:17:32
Vastaus tuli puhlimella todella nopeasti,hyvää palveluaWakpallilta.
Polttoainelämmittimen voi asentaa kahdella tavalla,siten että neste kiertää ensin lämmityslaitteelle ja sieltä moottoriin, kuten Ocussani on tehty ja ilmeisesti myös tibiksen Yetissä.Tai vaihtoehtoisesti ensin lämmittämään moottoria ja sieltä lämmityslaitteelle,tässä vaihtoehdossa lämpömittari näyttää nopeammin korkeampia lukemia.Oletan Karviksen Yetissä asennetun Eeberin näin.

Lämmitin Ocua Webastolla päivällä 40min.-20 asteen pakkasessa. Moottorin kyljet oli oikein lämpöiset samoin lämmittimelle menevät vesiletkut,mittarin lämmöt ei nouse.

TS.Mitään vikaa ei ole,en usko oleva tibiksen Yetissäkään,mutta jos kääntävät letkut ensin lämmittämään moottoria niin sitten mittari nousee virrat päälle laittaessa.
Jos tibiksen autossa ei olisi lämpömittaria niin et tietäisi koko ongelmasta ;)  

kiitos näistä tiedosta, helpotaa paljon, täytyy kysyy jos voivat vaihtaa niin että moottorin ensin ja sit lämmittimeen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:17:32
Vastaus tuli puhlimella todella nopeasti,hyvää palveluaWakpallilta.
Polttoainelämmittimen voi asentaa kahdella tavalla,siten että neste kiertää ensin lämmityslaitteelle ja sieltä moottoriin, kuten Ocussani on tehty ja ilmeisesti myös tibiksen Yetissä.Tai vaihtoehtoisesti ensin lämmittämään moottoria ja sieltä lämmityslaitteelle,tässä vaihtoehdossa lämpömittari näyttää nopeammin korkeampia lukemia.Oletan Karviksen Yetissä asennetun Eeberin näin.

Lämmitin Ocua Webastolla päivällä 40min.-20 asteen pakkasessa. Moottorin kyljet oli oikein lämpöiset samoin lämmittimelle menevät vesiletkut,mittarin lämmöt ei nouse.

TS.Mitään vikaa ei ole,en usko oleva tibiksen Yetissäkään,mutta jos kääntävät letkut ensin lämmittämään moottoria niin sitten mittari nousee virrat päälle laittaessa.
Jos tibiksen autossa ei olisi lämpömittaria niin et tietäisi koko ongelmasta ;)  

Kuulostaa varsin järkevältä selitykseltä. Asentajathan tekee homman lämmitinvalmistajan ohjeiden mukaan, tämä selittäisi miksi Webasto ja Eber eroaa toisistaan noin selvästi. Lopputulos on varmasti sama molemmilla asennustavoilla, tuskin se moottori jää kylmäksi kummallakaan tyylillä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: woke - 16.02.11 - klo:16:22
Oisko tibiksellä niin, että webasto tosiaan lämmittää vai kabiinin ja kone jää kylmäksi. Muuten ei oikein mene jakeluun, että moottorin lämpömittari ei näytä lukemia jos puolikin tuntia lämmittää.

juu sama här, en ymmärrä itse yhtään. Kallis laite pitää sadaa toimimaan vaika väkisin :)

Kapa

Onko tibiksellä sellainen ruumiinosa kuin käsi ja hyvä olisi, jos siinä olisi vielä tunto! Kokeile sillä sitä moottorin kylkeä! Se Moottori on se isoin metallinen murikka siellä konehuoneessa!

tibis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:16:02
Eihän siinä ole vielä todettu vikaakaan,vai onko? Moottori lämpenee ja sisälle tulee lämmintä.

no ei kyllä ole mutta mun mielestä kuin on -30 ja webasto päällä 40 tai jopa 50min niin sillon kyllä melkein heti tai pari sadan metrin päästä pitää kyllä visari näytää 80. Ja autossa pitää hyvin lämmin joka mun mielestä ei ole ollut.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: tibis - 16.02.11 - klo:22:01
no ei kyllä ole mutta mun mielestä kuin on -30 ja webasto päällä 40 tai jopa 50min niin sillon kyllä melkein heti tai pari sadan metrin päästä pitää kyllä visari näytää 80. Ja autossa pitää hyvin lämmin joka mun mielestä ei ole ollut.
Ei se pieni poltin kuitenkaan saunan kiuas ole ;)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 16.02.11 - klo:21:56
Onko tibiksellä sellainen ruumiinosa kuin käsi ja hyvä olisi, jos siinä olisi vielä tunto! Kokeile sillä sitä moottorin kylkeä! Se Moottori on se isoin metallinen murikka siellä konehuoneessa!


niinkö? En tiennyt

Rauska

Mulla lämmitys ulkona -10 n. 15 min. ja auton mittarissa ei mitään nousua, alin merkintä 50. Mutta lämppäri puhaltaa jo selvästi lämmintä.
Kun lähtee liikkeelle, niin 5 min kuluttua on lämpö siellä 90:ssä mittarin mukaan.
Ja jos se kone olisi 50 asteinen se olisi tosi kuuma, jopa polttava!
Jos ajatellaan kesäpäivää niin kone 20 asteisena on kylmä? Mutta talvella -20 :ssä se on tosi lämmin ;) ero on 40 astetta. Sen vesimäärän lämmittämiseen menee aikaa ja energiaa. Jos se webasto lykkää sen lämppärin kennon läpi ensin, niin kestäähän tuo koneen lämpiäminen.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:22:03
Ei se pieni poltin kuitenkaan saunan kiuas ole ;)

No ei juuri muutenkaan, onhan siinä kuitenkin se 5kw tehoa. Joskus olen katsonut öljyt ennen liikkeelle lähtöä ja kyllä se moottori on venttiilikopastakin sen verran kuuma ettei sitä huvikseen ala hipelöimään, pakkasta on varmaan ollut joku -10-15°C silloin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 16.02.11 - klo:22:07
Mulla lämmitys ulkona -10 n. 15 min. ja auton mittarissa ei mitään nousua, alin merkintä 50. Mutta lämppäri puhaltaa jo selvästi lämmintä.
Kun lähtee liikkeelle, niin 5 min kuluttua on lämpö siellä 90:ssä mittarin mukaan.
Samanlailla käyttäytyy Ocu 5.2Kw Webastolla. Eeberissä saattaa olla erilainen as.ohje kuin Webastossa.
Laittavat kierron ensin moottoriin.   

tarzi

Thermotop Evo 5 2.0 tdi octaviassa, puolen tunnin lämmityksen jälkeen reilut 70 astetta moottorin lämmöt. Varttiin ei tapahdu mitään mut sit alkaa viisari nouseen. Ikkunat alkaa sulaa siinä vartin jälkeen vauhdilla. ihan vaan vertailuks  ;)
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Taky

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.02.11 - klo:22:03
Ei se pieni poltin kuitenkaan saunan kiuas ole ;)

Meillä saunassa on 6 kw, webastossa reilu 5 kw joten kauas ei jäärä....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Rauska

Pikaisesti laskin, liekö oikein ???
Jos kone vesineen painaa 170 kg ja vaaditaan 70 asteen lämmönnousu.
Veden ominaislämpökapasiteetti on 4,186, jolloin tarvitaan 49800 kJ, joka on 13,8 kWh !
Jos teho on se 5 kW aikaa kuluu 2,7 tuntia. :-\
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Loungeliner

Onko jollakulla tietoa, onko edelleen vm. 2011 Octavian tehdas-Webaston yhteydessä koodattuna "pieni kierto" tehtaan jäljiltä lämmityskäytölle? Eli lämmittäisi vain matkustamoa kunnes moottori käynnistetään. Vai tekeekö maahantuoja mahdollisesti näihin jotain muutoskoodauksia koko nestekierron lämmittämiseksi?

Osaisiko joku kertoa tarkan kohdan, mistä tuota asetusta muutetaan testerillä/VCDS:llä? Muistelen nähneeni tiedon jossain vaiheessa foorumilla... Kiitos jo etukäteen

Taky

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 16.02.11 - klo:23:02
Onko jollakulla tietoa, onko edelleen vm. 2011 Octavian tehdas-Webaston yhteydessä koodattuna "pieni kierto" tehtaan jäljiltä lämmityskäytölle?

Ei ainakaan TDI:ssä vaan molemmat lämpiää tehtaan/luovutushuollon peruina.

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 16.02.11 - klo:23:02
Muistelen nähneeni tiedon jossain vaiheessa foorumilla... Kiitos jo etukäteen

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1706.0

Olisko tuossa ketjussa infoa siihen....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy