Passat Alltrack

Aloittaja ePa, 23.11.11 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

JeanC

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 08.03.12 - klo:18:35
jos tuon verran on laittaa niin silloin on varaa hankkia esim. Volvo XC70 joka mun nähdäkseni on kuitenkin jo premium luokan auto ja jälleenmyynti arvo on toista luokkaa.
Meneepi tuosta 50kâ,¬ hintaluokasta hieman yli  ::)

VAG!

jos tuon verran on laittaa niin silloin on varaa hankkia esim. Volvo XC70

Ai T6 vai? Hatarien muistikuvien mukaan se reilusti yli 70 tonnia. Siis ilman lisukelistalla käymistä.

EDIT: Kuinka vanha korimalli muuten XC70 on?

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 08.03.12 - klo:18:39
Meneepi tuosta 50kâ,¬ hintaluokasta hieman yli  ::)

Tuosta jälleenmyyntiarvosta uskaltaisin olla eri mieltä.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Sande

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 08.03.12 - klo:18:33
Jos jostakin saat hyvillä varusteilla olevan, nelivetoisen, tilavan, taloudellisen ja muutenkin kaikinpuolin kunnollisen auton tuolla 50:llä niin kerro ihmeessä. Itse näitä miettiny ja vaihtoehdot aika tarkalleen Superb Combi ja kyseinen Passat.

Kohta entisen Scout miehen vinkki toiselle; käy koeajamassa 4x4 Qashqai +2 CDI Tekna automaatilla  8)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.03.12 - klo:18:41
Ai T6 vai? Hatarien muistikuvien mukaan se reilusti yli 70 tonnia. Siis ilman lisukelistalla käymistä.

EDIT: Kuinka vanha korimalli muuten XC70 on?
D5 AWD n. 60kâ,¬ ja T6 AWD n. 77kâ,¬

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Sande - 08.03.12 - klo:18:47
Kohta entisen Scout miehen vinkki toiselle; käy koeajamassa 4x4 Qashqai +2 CDI Tekna automaatilla  8)

Citymaasturi ei ole vaihtoehto, eikä varsinkaan Nissan. Eikä välttämättä kokonaan merkin takia, vaan paikallisen kauppiaan. Vielä en ole toipunut edellisen Nissanin ajoista tarpeeksi :) Mut kiitti silti vinkistä.

jos tuon verran on laittaa niin silloin on varaa hankkia esim. Volvo XC70 joka mun nähdäkseni on kuitenkin jo premium luokan auto ja jälleenmyynti arvo on toista luokkaa.

Diesel Momentum D3 AWD alkaen 56 366â,¬. Eli melkein 10 tâ,¬ kalliimpi, eli n. 20%. Ei nyt mielestäni ihan sama asia.

JeanC

Kolmas mallisukupolvi tuosta XC70 tuli 2007

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 08.03.12 - klo:18:46
Tuosta jälleenmyyntiarvosta uskaltaisin olla eri mieltä.
Puhuttiin ilmeisesti kuitenkin uuden auton ostohinnasta

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 08.03.12 - klo:18:58
Puhuttiin ilmeisesti kuitenkin uuden auton ostohinnasta

Joo, tuohtuneena lainasin väärän viestin. :) Tarkoitin tuota käytetyn jälleenmyyntiarvoa luonnollisesti.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 08.03.12 - klo:18:56
Diesel Momentum D3 AWD alkaen 56 366â,¬. Eli melkein 10 tâ,¬ kalliimpi, eli n. 20%. Ei nyt mielestäni ihan sama asia.

Ei niin. Toinen on premium, toinen... niin no ehkä vähän nolo.

tuRboman

Ottiko lujille kun heitin XC70:n tähän soppaan? Dieseliä tarkoitin vaikka tässä bensasta kyllä puhuttiin. Mutta kun alkoi jo tuntua, ettei tuohon rahaan saa toista vastaavaa muilta merkeiltä. Vastikään Passat 3.6V6 4Motionia ajaneena pidän mielikuvani, että mun valinta ois XC70 (vs Alltrack). Volvon mukavuutta on paha pistää paremmaksi. Mutta nämä mun mielipiteitä, ei millään pahalla. Mukavuus tarkoittaa hyvää ilmastointia, penkkejä, äänieristystä, materiaalien tuntua, lämpöä, ajovaloja, tiloja ja kaikkea sitä mitä ajaessa joutuu kokemaan. Pariin otteeseen olen päässyt istumaan kaverin XC70:n kyydissä kunnon talvikelissä kun hiihtoreissulla käytiin. Vaikutti minut.
"All 4 The Driver"

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 08.03.12 - klo:23:50
Ottiko lujille kun heitin XC70:n tähän soppaan?

Budjetin puolesta kyllä, kun se T6 on niin himskatin kallis ;)

EDIT: Ja asiaa vielä sen verran, että nelivetoisten Alltrackien hinnat alkavat siis noin 45 tonnista. XC70 AWD painii kyllä selkeästi eri sarjassa hinnan puolesta.

tuRboman

Mun pointti edellä oli, että jos jollakulla on vara laittaa yli 50kâ,¬ Passattiin niin on sillä varaa ostaa myös XC70 halutessaan. Tuskin kukaan ostaa sitä Pasuunaa laittaen "all in"? Mutta näitähän tämä, valintoja, on maalima pullollansa. Oma aina oikea ja paras  ;D
"All 4 The Driver"

Skula

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 09.03.12 - klo:00:18
Mun pointti edellä oli, että jos jollakulla on vara laittaa yli 50kâ,¬ Passattiin niin on sillä varaa ostaa myös XC70 halutessaan. Tuskin kukaan ostaa sitä Pasuunaa laittaen "all in"? Mutta näitähän tämä, valintoja, on maalima pullollansa. Oma aina oikea ja paras  ;D

Eli jos on varaa ostaa 50ke Passat, niin sillä on varaa ostaa 70ke Kiinankone?

Kuka nyt kiinalaiseen autoon sitten laittaisi edes "half-in"? Tuo se vasta typerää on  ::)

Kyllähän tuo 2.0T Passatin keulalla on (jopa liian?) vanhaa tekniikkaa, ainakin päästöjen valossa.. Mutta nyt kai Nipedemu on hankkimassa TDI konetta.. Ja se on järkivalinta.. Erittäin hyvä sellainen, vaikka 50ke meneekin rikki..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.03.12 - klo:06:46
Kyllähän tuo 2.0T Passatin keulalla on (jopa liian?) vanhaa tekniikkaa, ainakin päästöjen valossa.. Mutta nyt kai Nipedemu on hankkimassa TDI konetta.. Ja se on järkivalinta.. Erittäin hyvä sellainen, vaikka 50ke meneekin rikki..

Viimeistä aamenta ei ole sanottu, mutta oletuksena on että ei mene ees rikki. Jää jopa reilusti alle. :) Jos ei sitten Alltrackin uutuusarvo tunnu myyntihinnassa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 09.03.12 - klo:07:48
Viimeistä aamenta ei ole sanottu, mutta oletuksena on että ei mene ees rikki. Jää jopa reilusti alle. :) Jos ei sitten Alltrackin uutuusarvo tunnu myyntihinnassa.

Se on muuten hauska juttu että jos auton saa lähtemään hinnalla 4 alkuisella luvululla, niin se on ihan eri asia kuin se seuraava 5:lla alkava lukema.. Ainakin henkisesti.. 49900e oon ihan eri asia kuin 50500e  ;D

Kuitenkin 50ke ei näin VW lasien läpi tunnu järkyttävältä, kun tietää että hilpettä on riittävästi..

Silti täytyy muistaa että VW Passat "kehikkona" on 30ke auto.. Olkoon koneena sitten 1.4 tai V6 ja roppana sitten perus sedan tai Alltrack..

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.03.12 - klo:08:18
Se on muuten hauska juttu että jos auton saa lähtemään hinnalla 4 alkuisella luvululla, niin se on ihan eri asia kuin se seuraava 5:lla alkava lukema.. Ainakin henkisesti.. 49900e oon ihan eri asia kuin 50500e  ;D

Kuitenkin 50ke ei näin VW lasien läpi tunnu järkyttävältä, kun tietää että hilpettä on riittävästi..

Silti täytyy muistaa että VW Passat "kehikkona" on 30ke auto.. Olkoon koneena sitten 1.4 tai V6 ja roppana sitten perus sedan tai Alltrack..

Näinpä :) Vaatehuoneen hinnat  ;D

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.03.12 - klo:08:18

No tässähän päästään mielenkiintoiseen aiheeseen. Valitako 50 kâ,¬:lla kalliimman malllin hinnat alkaen -versio vai edullisemman kulkineen karvalakkimalli? Eli mitä noissa vaihtoehdoissa rahalla saa? Itse olen useasti pohdiskelliut sitä, ostaako premium-auto käytettynä vaiko kansankulkine uutena. Molempia olen kokeillut eikä minulla ole vielä vakaata käsitystä kumpi olisi parempi. Kaikkihan kuitenkin ajavat käytetyllä...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 09.03.12 - klo:00:18
Mun pointti edellä oli, että jos jollakulla on vara laittaa yli 50kâ,¬ Passattiin niin on sillä varaa ostaa myös XC70 halutessaan.

Mä en edelleenkään käsitä tätä ajatusta. Jos joku on katselemassa 45 tonnin Volkkaria, niin miten hänellä yhtäkkiä olisi varaa ostaa yli kymppitonnin kalliimpi Volvo? Mistä se kymppitonni yhtäkkiä ilmestyy tilille? Tai jos katselee 55 tonnin volkkaria, niin miten budjetti yhtäkkiä venyy 75 tonnin Volvoon? Mistä se 20 tonnia nyt tulee tilille?

Sande

Komppaan Kukkasta. Useimmiten autokaupat rahoitetaan osamaksulla ja jokainen määrittelee oman kuukausittaisen erän sen mukaan mitä oma talous kestää. Onhan siinä nyt melkoinen ero jos osamaksun kk-erä on 450 eur 750 eur sijaan?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.03.12 - klo:13:59
Mä en edelleenkään käsitä tätä ajatusta. Jos joku on katselemassa 45 tonnin Volkkaria, niin miten hänellä yhtäkkiä olisi varaa ostaa yli kymppitonnin kalliimpi Volvo? Mistä se kymppitonni yhtäkkiä ilmestyy tilille? Tai jos katselee 55 tonnin volkkaria, niin miten budjetti yhtäkkiä venyy 75 tonnin Volvoon? Mistä se 20 tonnia nyt tulee tilille?

Mutta jos tässä vertaillaankin uutta 55ke Passattia ja käytettyä XC70:Stä?

En tiedä koska minäkään en ymmärrä erään logiikkaa.. Toki olisihan se kiva, mutta ei tänä aamuna kun kävin katselemassa yli 60ke volkkaria, tilille tippunut yhtään lisää rahaa  :(

Eikä myöskään kun katselin 26ke Beetleä niin tullut senttiäkään rahaa lisää tilille...

Nipademu

Jahas... Nyt on hinnastoa selattu ja varusteita ruksattu. Tosin normaali Passatin mukaan. Voi olla, että noista jotakin on jo vakiona Alltrackissa. Seuraavalle paketille tuli listahintaa n. 55 800â,¬. Eli se on nyt sitten myyjästä kiinni, saako se mulle Alltrackin myytyä vai ei.  ;D

Alltrack 2,0 Tdi 103kW 4Motion

Metalli- ja helmiäisväri
Passat Paketti 1
Passat Paketti 2
Passat Paketti 3
Valopaketti Ambiente
Lasien tummennukset ja laminointi
Ã,,änentoistojärjestelmä VW Sound
12-suuntaan säätyvät sähköjakkarat
Nahkaverhoilu Nappa, Sporttipenkit
Jalopuulistat Zebranopuuta
Kauko-ohjattu Webasto
Sähköisesti esiin tuleva vetokoukku

Skula

Ã,,lä tyydy alle 8% alennuksiin.. (verottomasta)

(tai sit pitää kyllä saada jotain "muuta" hyvää)

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.03.12 - klo:18:52
Ã,,lä tyydy alle 8% alennuksiin.. (verottomasta)

Hyvä tieto. Kiitos, tämä pidetään mielessä. Ja jos joku on saanu hyviä tarjouksia joltakin VW:n myyjältä, niin vinkkejä otetaan vastaan :)

Skula

Uutuusarvoa myyjä voi pitää verukkeena, mutta älä lannistu..  ;D

Nipademu

No niin... Ohkanen esittelyläpyskä saatu suomennettua, painatettua ja jaettua myyjille. Tosin esitteestä ei kyll käy ilmi mitään, mitä ei jo aikaisemmin tietäisi eikä siinä edes ole puoltakaan siitä tiedosta mikä on jo kertynyt  ;D

Mutta ensimmäiset autot on kuulema jo Suomeen saapuneet ja koeajoyksilöiden pitäisi olla myyjillä näinä päivinä. Viralliset hinnastot julkaistaan 2.4. Ilmeisesti tilauskantaa jo kuitenkin useita kymmeniä.

Himot nousee... Jospa se olisikin pettymys ja päätyisin odottamaan tn. 10 tâ,¬ halvempaa Ocu 3:sta...

NOOOT!  ;D

Skula

Sekoitanko pakkaasi jos tulen ja kerron että kävin kokeilemassa uutta Superbia(elegance) ja totesin sen hiljaisemmaksi kuin mitä Passat FL on?

Näin se nimittäin on.. En nyt osaa sanoa onko Alltrack hiljaisempi kuin perus Passat, mutta kunhan ajattelin kertoa  ;D

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: skula - 20.03.12 - klo:17:21
Sekoitanko pakkaasi jos tulen ja kerron että kävin kokeilemassa uutta Superbia(elegance) ja totesin sen hiljaisemmaksi kuin mitä Passat FL on?

Näin se nimittäin on.. En nyt osaa sanoa onko Alltrack hiljaisempi kuin perus Passat, mutta kunhan ajattelin kertoa  ;D
[/quote

Et sekoita. Alltrack on edelleen paremman näköinen, ja vois miellyttää vielä silmää muutaman vuoden ikäisenäki. Superb vanhahtava jo nyt. Itsekkin uskon sen olevan hitusen hiljaisempi ja ainakin laadukkamman oloinen sisältä. Toisaalta se on kalliimpiki :) (Tilausta ei kuitenkaan ole kummastakaa viel tehty)

Skula

Superb on mallina vanha, uutta pukkaa.. Ja minä en oikein koskaan ole päässyt sisään Skodan mittaristoon, enkä muutamaan muuhunkaan muotoilulliseen seikkaan, niin sisällä kuin ulkonakin...

Oli vain pakonomainen tarve käydä toteamassa tuon Superbin hiljaisuus.. Tarkoitus oli tulla tänne ilkkumaan Räpyläkeulan epäonnistunutta äänieristystä ja turhaa hypetystä... Nyt mä oon vain hiljaa  :D

Laadullisesti Passat ei eroa Superbista mielestäni juuri mitenkään.. Molemmat yhteä hyviä / huonoja.. VW ehkä vähän "harmonisempi" sisältä ja siksikin olisi minun suosikki, siis muotoilullisten asioiden lisäksi...

Alltrack it is siis  ;)

M@tti

Passat Alltrack esittelyssä telkkarin kanavalta 26 DW 17.30-18.00 ja verkosta
http://www.dw.de/dw/episode/202/0,,15781720,00.html
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy