Audi A7 3,0TDIQ

Aloittaja Rocco, 17.11.11 - klo:21:30

« edellinen - seuraava »

Tikka

Periaatteessa tällainen kokomusta on hieno ja ainakin on selvää mikä auton teema on. Täysmustat (ja itse asiassa minun makuuni liian isot) vanteet on hiukan rumentava tekijä, mutta tottakai kokomusta-teemaan ne kuuluvat.

Tervetuloa foorumille.

Ranssi

Onnittelut hienosta perusautosta pl. tuning :)

Auton omistaja kuuluu kyllä harvinaiseen joukkoon, jolla on ensinnäkin varaa tämän hintaiseen kulkupeliin ja sitten vielä leikkiä tuunaten kärry perinteisestä näkövinkkelistä katsoen mauttomaksi. Makuja on kuitenkin monia, ja tällä erottuvuus on taattu.

HenTo

Ranssi, sulla taitaa olla vähän erillainen näkemys "perusautoista" kuin mulla ;D

Jo aiemmin todettuna ja livenä ihmeteltynä niin TOIMII.
Mustat vanteet tuntuvat jakavan mielipiteitä. Yleensäkin mustat vanteet toimii yhtä hyvin kuin hopeat, mutta ovat huomattavasti kriittisemmät koosta, leveydestä ja stancesta että näyttävät hyvältä. Muutenkin propsit siitä että ovat kiiltävän mustat, ei todellakaan ole helppo pitää kiiltävänä, mutta puhtaana ovat näyttävät. Saishan noikin pilattua vetämällä punanen vanneteippi ympärille :P

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HenTo - 18.11.11 - klo:15:26
Muutenkin propsit siitä että ovat kiiltävän mustat, ei todellakaan ole helppo pitää kiiltävänä, mutta puhtaana ovat näyttävät.

Taas makuasiota, mutta mielestäni vanteet olisivat paremman näköiset, jos ne olisivat saman väriset kuin itse auto. Nyt on ovat "liian lähellä" samaa, kun ovat kuitenkin eri väriset.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.11.11 - klo:13:54
Onnittelut hienosta perusautosta pl. tuning :)

Auton omistaja kuuluu kyllä harvinaiseen joukkoon, jolla on ensinnäkin varaa tämän hintaiseen kulkupeliin ja sitten vielä leikkiä tuunaten kärry perinteisestä näkövinkkelistä katsoen mauttomaksi. Makuja on kuitenkin monia, ja tällä erottuvuus on taattu.

Jottei menis kokonaan offikselle, niin todella hieno peli ;) Omaan makuun olisin jättänyt parit kiiltävät yksityiskohdat, mutta teema jt. toimii :)

Ja Ranssilta sitten pakko kysyä, mikä tuossa mättää ja/tai mikä oikeastaan edes on niin thyninkiä?

Jos tuosta siis poistaisi mustat ûberkoon vanteet ja madalluksen, 99 prossaa tavistallaajista ei erottaisi autoa "normipelistä". Minusta siis varustelua parhaimmillaan, mutta tosiaan makuja on monenlaisia ja joillekin 16-tuuman alut ovat sitten se juttu ja toisille taas edustavat 90-luvun loppupuolta ;D

Rocco

Kiitos taas kommenteista.

Vanteet tähän oli tosiaan aika haastavat hommata. Nämä maalasin samalla värikoodilla kun esim. puskimien ritilät (vakiona nämä ovat maalamattomat muoviset), diffuusorin ja putkenpäät, eli natsaa niitten kanssa, muuten auto on Phantom Schwarts metallic.

Talveksi tosiaan tulee joko Rotiform BLQ repsut koossa 10x20 jossa kiiltävä lippa ja keskusta maalataan kullanväriseksi, vaihtoehtoisesti löytyy BBS/Speedline 8,5x20 jotka "pöllin" kollegan Q5:sesta kun hän ei niitä arvostanut  ???

Muuten autossa ei ole kauheesti kehitettävää, korkeussäädettävä ilmajousitus kiinnostaisi mutta se pelottaa aavistuksen kun ei ole kokemusta..

-Matti-

Ja iso peukku tällekki Audille!
Harvoin suomessa tälläisiä autoja näkee laitettuna ja tässä ei ole kyllä mitään ylimääräistä,musta teema sopii loistavasti tähän autoon..
Laita Rocco tänne kuvia talvilookista kunhan saat vanteet/renkaat alle..
Oem+

Docw

Lainaus käyttäjältä: Rocco - 18.11.11 - klo:18:30
BBS/Speedline 8,5x20 jotka "pöllin" kollegan Q5:sesta kun hän ei niitä arvostanut  ???

Sorry OT, mutta löytyisikö tuosta yhdistelmästä kuvaa? Tarkoituksena olisi hankkia Q5:n 20" vanteet ja olen tässä kartoittanut vaihtoehtoja.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Rocco - 18.11.11 - klo:18:30
.......Talveksi tosiaan tulee joko Rotiform BLQ repsut koossa 10x20 jossa kiiltävä lippa ja keskusta maalataan kullanväriseksi,.....
Tälle pointsit ! Kullanväriset vanteet kiiltävällä lipalla on kyllä niin makeet, sopii mustaan (ja valkoiseen) todella hienosti...ja aika hyvin kyllä muihinkin väreihin... :)

toniv

Tämähän on siis aivan jäätävän mahtava! Mustat vanteet toimii parhaiten ylikokoisina, pienissä koissa tulee poliisimondeolook.. Roni osaa kyllä rakentaa autoja, ja mikä tärkeintä, nämä herättävät aina mielenkiintoa!
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

monster

Upea - hyvä että perusharmaavarpus-OEM A7:jen ohella foorumilla on edes yksi tyylikäs A7  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

VAG!

Lainaus käyttäjältä: monster - 18.11.11 - klo:19:11
perusharmaavarpus-OEM A7

Tähän on kyllä pakko todeta, että minä en ole vielä missään ikinä nähnyt seiskaa harmaavarpusena. Kaikki ovat olleet varustelusta riippumatta vähintään tyylikkäitä. Toiset yksilöt vaan on vähän enemmän tyylikkäitä :D

Mikko

Tämä on kyllä hemmetin hieno. Niin kuin on nähty, jakaa mustat vanteet vähän porukkaa. Itsekään en niiden ylin ystävä ole. Rotiformit kultaisina kuulostaa puolestaan erittäin hienolta. Tuleeko (super-)konkaavia vai ei?

Kärki

Minusta tuo kokomusta tyyli sopii aivan loistavasti  MB CLS:n ja A7:n tyylisiin autoihin, aivan kertakaikkisen loistavasti!
Mustat vanteet on vähän kaksipiippuinen juttu yleisesti ottaen. Useimmiten en mustissa autoissa pidä mustista vanteista, mutta CLS-A7 tyylisiin kokomustiin ne istuvat aivan loistavasti nekin!
TODELLA hieno A7!!

Täytyykin tässä yhteyssä muuten todeta, että bongasin kesällä hyvin samaan tyyliin rakennetun A7:n, mutta tavallaan ihan toisen ääripään - nimittäin se A7 oli valkoinen! Hieno oli sekin, mutta kyllä tuo musta vie siitä voiton!

Ranssi

LainaaJa Ranssilta sitten pakko kysyä, mikä tuossa mättää ja/tai mikä oikeastaan edes on niin thyninkiä?

Golf R -topicissa oli taannoin keskustelua myynnissä olleesta kokomustasta R:stä, joka ei vaan iskenyt minuun, kuten ei iske tämäkään.

Ei millään pahalla, mutta minusta tämä näyttää sinerrettyine ajovaloineen ja muineen lähinnä lotossa voittaneen amissällin kaaralta.

A7 on perusautona sen verran komea ja näyttävä peli, että tällaista tuunausta minun on vaan yksinkertaisesti vaikea ymmärtää. Ehkä se johtuu korkeasta iästäni :)

Markku J

Ollaan varmaan Ranssin kanssa samassa kategoriassa sitten. Sanoit asian kuin minun näppäimistöstäni tulleena. Minusta tuo näyttää upean auton raiskaukselta. A7 ei ole mikään sportti, vaikka sitä kuinka tuunaisi - enemmänkin vanhan papan auto. Jos tuota joskus tarjoaa myyntiin, niin mikä lienee vastaanotto ? Jos on rahaa, niin tällaisetkin kokeilut ovat minusta erittäin OK, ja siitä pisteet tämän tekijälle. Itsellä vaan ei ole, ja tulee omaa seiskaa pidettyä kuin kukkaa kämmenellä uskaltamatta edes miettiä sen tuunausta.

Rocco

Makunsa tosiaan kullakin. En ota negatiivisestä palautteesta itseeni, todellakaan. Harrastepohjalta omaan makuun tätä autoa on muutettu samalla kun tämä toimii jokapäiväisenä käyttiksenä. Itse ihmettelen enempi mitä erikoista on esitellä kaupasta sellaisenaan ostettua "pappamallia", no kai sekin jonkinnäköinen harrastus on.. Itse pidän myös kulkineeni moitteettomassa kunnossa jos joku sitä epäilee, tuunaaminen tuskin heikentää auton kuntoa..?

Asia mistä olen lähes vakuuttunut on että hyvin todennäköisesti teen taloudellisesti reilusti paremman kaupan kun muut A7 omistajat tällä foorumilla (kokemuksen rinta äänellä, rakennettuja autoja ostaneena ja myyneenä).

Markku J

Taitaa tällä palstalla esittelyissä olla >90% tavallisia "suoraan kaupasta" pappamalleja, vaikka niissä ei mitään erikoista olekaan. Se vaan on tämän laaja-alaisen foorumin selkäranka mielestäni.

Rocco

Onneksi meitä on erillaisia, saattais muuten mennä tylsäks tää homma  :D

Flat

LainaaAsia mistä olen lähes vakuuttunut on että hyvin todennäköisesti teen taloudellisesti reilusti paremman kaupan kun muut A7 omistajat tällä foorumilla (kokemuksen rinta äänellä, rakennettuja autoja ostaneena ja myyneenä).

Tuo on varmasti totta, kunhan se oikea ostaja vaan kohdalle sattuu. Tuollasta kun ei kaupan hyllylätä saa, niin joka siitä tykkää ja himoaa, joutuu siitä maksamaan. Uskon tuon väitteen pitävän paikkaansa.

Itselläni on kanssa pieni toive, että omani muutoksista saisin muutaman pennin ekstraa verrattuna perusautoon. Jos ei näin käy, niin ei se paljoa harmita, auto on jo maksanut omistajalleen kaiken takaisin mielihyvässä.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Rocco - 18.11.11 - klo:21:22

Asia mistä olen lähes vakuuttunut on että hyvin todennäköisesti teen taloudellisesti reilusti paremman kaupan kun muut A7 omistajat tällä foorumilla (kokemuksen rinta äänellä, rakennettuja autoja ostaneena ja myyneenä).

Luulenpa että olet oikeassa. Toisaalta kulkineesi vaikuttais itseasiassa sellaiselta, jos ja kun kiertoon laitat että vois ostattelemaan ryhtyä. Joten en nyt kauhiasti kehu ettet hintaa kauhiasti kisuta ylöspäin. :D

Rocco

LainaaTuo on varmasti totta, kunhan se oikea ostaja vaan kohdalle sattuu. Tuollasta kun ei kaupan hylyllätä saa, niin joka siitä tykää ja himoaa, joutuu siitä maksamaan. Uskon tuon väitteen pitävän paikkaansa

Tämä on itseasiassa aika yksinkertaista matematiikkaa.. Se mikä maksaa autossa on suurimaksi osaa arvonalennus. Huomioitavia asioita on siis auton osto ja myyntihetki/hinta, toiseksi tärkein on "haluttavat specsit" verrattuna muihin vastaaviin.. Avaamatta sen enempää tämän auton ostohintaa sekä mitä kuluja tämän rakentamiseen on mennyt niin väitän että tämän omistaminen on tullut maksamaan maksimissaan muutaman tuhannen vuoden omistuksen jälkeen, hyvässä lykyssä ei ole maksanut mitään!

Esim. S-line paketin ostamatta jättäminen jopa maksoi B7 korisessa A4:sessa!

Nyt mennään vähän off topic mutta tämä on aihe johon olen jonkin verran ammattini johdosta perehtynyt ja kiinnostaa muutenkin suuresti :)

rob-s

Pääasiallisesti näitä autoja ostetaan itselleen jolle myöskin mahdollinen tuunaaminen tapahtuu. Jokaisen tulee toimia oman makunsa mukaisesti.

Tässä autossa ei ole minusta mitään "peli on menetetty" tuunauksia..vanteet saa vaihdettua ja kalvot saa poistettua jos on tarvetta.
Olen nähnyt sen livenä ja edestä muistuttaa itse asiassa R8:ia mataluutensa ja leveytensä takia.

Onko moottorille (tehoille/väännöille) tehty mitään? Onko jotain jo saatavana?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Rocco

LainaaPääasiallisesti näitä autoja ostetaan itselleen jolle myöskin mahdollinen tuunaaminen tapahtuu. Jokaisen tulee toimia oman makunsa mukaisesti.

Tässä autossa ei ole minusta mitään "peli on menetetty" tuunauksia..vanteet saa vaihdettua ja kalvot saa poistettua jos on tarvetta.

Amen  :-*

LainaaOnko moottorille (tehoille/väännöille) tehty mitään? Onko jotain jo saatavana?

Nope. Tämä on vakio. Kyllähän tähän saisi reilusti lisää potkua vissiin reilut 300hv ja 640nm mutta jotenkin en kaipaa tähän niitä lisäheposia. Sen hopean A5 3,0tdi:n (jos muistat kun nähtiin) kävin ohjelmoimassa. Tuo oli manuali askilla jolloin lisä teho tuntuu jotenkin "hyödyllisemmältä"  ???

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Rocco - 18.11.11 - klo:21:22

Olen kanssasi samaa mieltä ja myös aivan vakuuttunut siitä, että kun aikanaan laitat A7:n myyntiin, teet sillä paremman kaupan kuin rakentamattomalla A7:lla tekisit.
Olen nähnyt tuttavilla jo niin monta tavalla tai toisella massasta sopivasti erottuvaksi, taidolla ja maulla rakennettua autoa etten voi olla kuin vakuuttunut siitä, että kalliskin auto menee nopeasti kaupaksi ja hyvään hintaan kun se on personoitu sopivasti.
Yksi hyvä esimerkki on meikäläisen ensimmäinen Porsche. Auton ensimmäinen omistaja oli rakentanut tuon 911-yksilön sopivasti massasta erottuvaksi. Minä ostin auton 3 päivää sen jälkeen kun se tuli myyntiin, kun se meni minulta vaihtoautona liikeeseen, se myytiin sieltä samana päivänä eteenpäin. Kun auto aikanaan tuli uudelleen myyntiin, se meni 3:ssa päivässä jälleen eteenpäin. Hinta oli koko ajan selvästi yleistä hintatasoa korkeampi. Samaan aikaan myynnissä olleet vastaavanlaiset rakentamattomat Carrerat seisoivat myynnissä kuukausikaupalla.
Saman havainnon voi helposti tehdä esim. nettiautoa seuraamalla. Kalliit, mutta sopivasti rakennetut autot menevät nopeasti ja hyvään hintaan..riippumatta juurikaan edes talouden suhdanteista.
Olen siis aivan varma, että kun tämä A7 joskus menee myyntiin, se tulee menemään nopeasti ja siitä saa hyvän hinnan. Se kelpaa esimerkiksi erikoisautoihin keskittyneisiin autoliikkeisiin vaihtoautona erittäin hyvin ja siitä saa paremman hyvityshinnan kuin "tavis-A7:sta".

No, makuja on tottakia monia..mutta minä pidän kyllä todella tästä A7:sta! Samoin kuin pidin hyvin samaan tapaan rakennetusta mustasta CLS 55 AMG:stä joka tässä jokin aika sitten oli hetken myynnissä. Olin jopa siitä ostomielessä kiinnostunut, mutta kilsoja oli hiukan liikaa. No, sekin myytiin kuitenkin moninverroin nopeammin kuin pari muuta samaan aikaan myynnissä ollutta "tavallista" CLS 55 AMG:tä.

Voisin helposti nähdä itseni ostamassa tuota A7:aa kun se joskus myyntiin kenties tulee.

otoo

Itselläni on usein ilo kotimatkalla ihailla tätä A7 ja mielestäni on ehkä hienoin Audi mitä tiedän. Olenkin emännälle ilmoittanut, että KUN lotossa tulee 7-oikein niin tuosta tehdään tarjous. :D

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 18.11.11 - klo:19:00
Tälle pointsit ! Kullanväriset vanteet kiiltävällä lipalla on kyllä niin makeet, sopii mustaan (ja valkoiseen) todella hienosti...ja aika hyvin kyllä muihinkin väreihin... :)

Mä lähtisin vähän tähän kulta teemaan mukaan. Audin merkki kultaisena ja ehkä just jotain vanne puolelle jne.. Sais vähän erottuvuutta massasta. Niin no noita vanteita en ymmärrä silleen, että miksi koittaa tehdä Audin sivuprofiilista CLS mesen näköinen? Ostaa sitten suoraan sen mesen.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 19.11.11 - klo:11:22
Olen kanssasi samaa mieltä ja myös aivan vakuuttunut siitä, että kun aikanaan laitat A7:n myyntiin, teet sillä paremman kaupan kuin rakentamattomalla A7:lla tekisit.

Tää meni ihan ohi. Auto on aina helvetin huono sijoitus ja rakenneltuna vielä paskempi. Toki se menee ehkä hyvin kaupaksi mutta, jos siihen on lykännyt kilkettä 20t edestä ja saa sen nopeasti kaupaksi 2t keskihintaa kalliimmalla, niin ei voi kun onnitella itseään tyhmyydestä.

Rocco

LainaaAuto on aina helvetin huono sijoitus ja rakenneltuna vielä paskempi. Toki se menee ehkä hyvin kaupaksi mutta, jos siihen on lykännyt kilkettä 20t edestä ja saa sen nopeasti kaupaksi 2t keskihintaa kalliimmalla, niin ei voi kun onnitella itseään tyhmyydestä.

Toi on ihan höpöhöpöä. Näin enemmistö kuvittelee... Pitää tarkasti miettiä mitä autoon laitta ja millä hinnalla. Jollain varusteella on aina suhtteellinen jälleenmyyntiarvo, joissan varusteissa yli 100%...

RoccoScientist

Taitaa muutenkin mennä tuo rakentelukritiikki tämän auton osalta vähän ohi, kun rakentelua on loppujen lopuksi tehty aika vähän. Autosta löytyvät vanteet, coiloverit ja kalvot + pienet maalaukset ovat ainoat asiat, mitä ei autoon tehtaalta saa. Lopputuloksen hienoutta tämä ei tietenkään vähennä. Valittu teema on tässä IMHO se jälleenmyynnin kohderyhmää rajoittava tekijä, ei niinkään ne tuunaukset, joilla teema on toteutettu. Toisaalta uskon kyllä, että teemasta tykkäävät ovat valmiita tekemään autosta myyjän kannalta selvästi paremmat kaupat kuin tuunaamattomasta pelistä.

Minusta on muuten vähän yllättävää, että putkisto on tässä pelissä ulostulojen maalausta vaille vakio. rob-s:n auton kutosdieselistä on saatu custom-putkistolle ilmeisesti aika mukavat äänet pihalle, joten luulisi sopivasti valitun toteutuksen lisäävän tämän auton jälleenmyyntiarvoa entisestään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy