Autonpesuaine keskustelu

Aloittaja nikob, 10.11.11 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

nikob

Tulipa tilattua kokeeksi Dodo Juice Born to be Mild Maintainance
Ei ollut ihan halvinta shamppoota mutta kokeillaan. Löytyykö kokemuksia?
Myös Megun pesuaineita tullut käyteltyä.    
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

malinmip

Prestan Ultimate Shampoo Conditioner, loistokamaa myös.

Esipesuun Bilt-Hamber Surfex HD tai Prestan Taxi Cleaner
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Tos®

Yli vuoden ollu Autoglymin powermax 4, 25litran tonkka.
Viittä autoa pesty, vielä puolet jäljellä.

Toimii jotenkin myös foamgunilla.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HiTecci

Turtle Wax Big Orange 5 litraa tarjouksesta 5e tönikkä = hinta nyt ainakin on "kohillaan". Vieläpä kun ekasta pänikästä on kulunut vasta ehkä 1/2 about 4v aikana ja noita 2 pänikkää ostin, niin... ;D

Big Orange Autoshampoo sisältää vaahtoavia puhdistusaineita ja sitrusöljyn luonnollista pesuvoimaa. Se on suorituskyvyltään ainutlaatuinen pesuaine, joka ei vahingoita auton vahapintaa. Vesi helmeilee pois puhtaalta maalipinnalta ja kiiltoa lisäävät aineet viimeistelevät sen kauniisti.

* Sitrusöljyn luonnollista pesuvoimaa
* Turvallinen kaikille maalipinnoille
* Antaa kevyen kiillon
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 10.11.11 - klo:22:03
Turtle Wax Big Orange 5 litraa

Em on kyllä riittoisa ja tehokas pesuaine, käytössä myös Pineline ja Swissvaxin Car Bath -autonpesuaine.

Onko kellään kokemuksia Snow Foam-aineista?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.11.11 - klo:21:20
Yli vuoden ollu Autoglymin powermax 4, 25litran tonkka.
Viittä autoa pesty, vielä puolet jäljellä.

Toimii jotenkin myös foamgunilla.
Mistä saa noin isoissa astioissa,paljonko maksaa n....â,¬

Korrekin autopesua olen käyttänyt vuosikaudet käsinpesussa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 11.11.11 - klo:20:29
Mistä saa noin isoissa astioissa,paljonko maksaa n....â,¬

Korrekin autopesua olen käyttänyt vuosikaudet käsinpesussa.
Tuo pönttö tais olla 120â,¬, mutta on riittoisaa.
sekotus 1:20

http://tos.pp.fi/images/image/DSC_0563.JPG
Tosin foamgunin kanssa sitä lorahtaa monta desiä. Kun tuo tyhjenee, pitää harkita AG:n vaahtoavaa powermaxia

AG:ä kauppaavat autotarvikeliikkeet yleensä suostuu tilaamaan pönikän seuraavan isomman tilauksen yhteydessä.

e: Ã,,mpäriin ei tarvii kuin pienen lurauksen :D
Olen laimentanu litkua 1:1 pienempään pönttöön.

Hanskat olis hyvä olla kun iholle tuntuu jäävän joku "visva" pesuaineesta.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pekka T

^ Mitäs näin matemaattisesti laimennus 1:1 tarkoittaa?  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Tos®

niin no  ;D

siis osa vettä toinen litkua  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

makelja

Lainaus käyttäjältä: Macvolsu - 11.11.11 - klo:20:09
Onko kellään kokemuksia Snow Foam-aineista?

Minulla on sekä Valet Pro PH neautralista että Bilthamber Autofoamista. Jälkimmäinen pesee ensimmäisen mennentullen. Hintakin melkein sama. Bilthamberin ostin Projetechistä.
Aiemmin käytin esipesuun Bigorangea jossa seassa pikkusen Chemical Guys Maxisuds 2:sta antamassa paksuutta vaahdolle.

Pesuaineena käytän kesällä Dodon Sourpoweria ja talvella Valet Pro Poseidon's carnaubaa.

-ruoska-

Täällä käytössä Chemical Guys Citrus Wash & Gloss ja Dodon Born To Be Mild. Noin 1:800 käytän suhteena molemmissa.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

makelja

Tuosta Bilthamberin Autofoamista sen verran että tänään esipesin auton sillä että sain pahimmat pas..t pois pinnasta. Levitin painepullosta ja annoin olla muutaman minuutin, niin auto puhdistui pelkällä letkupistoolilla. Ei edes painepesuria tarvinnut. Eli hyvää ainetta on.

Leroy

Näitä tulee käytettyä:

-Turtle Wax Big Orange (harvoin tulee käytettyä)
-Clearkote Car Wash
-Chemical Guys Citrus Wash & Gloss (loistava talvishampoo, tymäkällä annostuksella pääsee myös vanhoista vahoista/sealanteista eroon)
-Chemical Guys Glossworkz (harvoin käytän, pitäisi olla ns. kiiltoa lisäävä shampoo, mutta häviää esim. Dodon Sour Powerille 100-0)
-Dodo Juice Basics Of Bling -Wax Safe Wash (ihan hyvä perushampoo, parhaimman tuoksuinen ikinä, taisi olla joku partavesi, Davidoff "Cool Water" tms.... ;D)
-Dodo Juice Born To Be Mild (loistavaa evästä, liukasta, hyväntuoksuista, tehokasta, runsasvaahtoista...)
-Bilt Hamber -Auto Wash (hajuton, väritön, TEHOKAS, taloudellinen/5ml/10l,)
-Meguiar´s Gold Class (peruskauraa, peruskauraa...)

Esipesuun käytän vaihtelevasti:
-Wurth Pineline
-Valet Pro Brute Force
-Valet Pro Snow Foam Combo
Outback

nikob

Tänään testattu Dodo Juice Born to be Mild Maintainance.
Kyllä tuntui olevan laatukamaa. Lika irtosi todella hyvin, ja hyvin tuo vaahtoaa.  :)

nikob

Kävinpä tänään ostoksilla. Mukaan tarttui Kungs painepullo 2L ja Solmasteria 1 litra AS40.
Ei löytynyt Solmasteria isommassa pakkauksessa.
Kuinka paljon tuota kannattaisi käyttää 2 litran painepulloon ettei vahat lähde?
Tarkoitus käyttää esipesuun.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: nikob - 23.11.11 - klo:16:35
Kävinpä tänään ostoksilla. Mukaan tarttui Kungs painepullo 2L ja Solmasteria 1 litra AS40.
Ei löytynyt Solmasteria isommassa pakkauksessa.
Kuinka paljon tuota kannattaisi käyttää 2 litran painepulloon ettei vahat lähde?
Tarkoitus käyttää esipesuun.

No toi litrakin kestää vähintään puoli vuotta. ;)
Itse laitan Kungsin pulloon 2-4 rkl eli 30-60 ml. Kesällä riittää tuo laimeampi seos, mutta pahimmilla suolakeleillä tulee laitettua tuplasti. 3-4 kk on kestänyt vahat (Collinite 476s / Swisswax Shield PTFE) mulla noilla seoksilla ja noin 1-2 viikon pesuväleillä.

Erkka

Itse olen tehnyt 5% sekoituksen. Eli 0.5dl litraa kohti ja hyvin ovat vahat pysyneet pinnassa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Reneto

nikob: huomioihan että 2 l painepullo täytetään vain n. 1,5 litraan. Kungsissa on muistaakseni viiva täyttörajan kohdalla. Ite olen laittanut tuostakin hiukan vähemmän. Riittää hyvin yhden auton esipesuun, ja pulloon saa pumpattua painetta sen verran ettei yleensä tarvitse pumpata lisää. Olen tehnyt Erkan tapaan n. 5% sekoituksen, mutta voithan kokeilla laimeammallakin liuoksella, miten sonta lähtee.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Mikko

Minä ole laittanut ihan täyteen tuon pullon kun 1,5 litraa ei omalla kohdalla ihan tunnu riittävän. Autoon riittää, mutta loppuu aina vanteiden kohdalla kesken. Silloin joutuu toki pikkuhiljaa pumppailemaan lisää sitä painetta sinne pulloon.

nikob

Kiitos. Nyt on tullut paljon hyviä vinkkejä! Jos pääsis vaikka huomenna testaan.

nikob

Tuli tuossa Solmasteria ja painepulloa perjantaina testailtua.
Mukavasti lika irtosi kun auton huuhteli. Laitoin Solmasteria noin vähän yli korkillisen.
Ja vahaa tuntuis piisaavan pinnassa viellä, ainakin mukavasti helmeilee.  :)

Tikka

Tänään Start-ohjelmassa käytettiin kuraiseen autoon pesuainetta, johon ei käytetä ollenkaan vettä. Ainetta suikutettiin kuraiselle auton pinnalle ja levitettiin liinalla. Aineen muututtua vaaleaksi, käytettiin toista liinaa, jolla kiillotettiin. Liinat olivat luonnollisesti aivan kurassa, hiekassa ja ties missä, ja liinoja vain vähän puisteltiin, että suurimmat hiekat lähtevät pois. Auto tuli puhtaaksi, eikä naarmujakaan toimittajan mukaan tullut! Vaikka näin olisi, niin en uskaltaisi, ainakaan vielä, käyttää tuota itse autoon.

Tos®

No fiiatille voisin tuon pesumenetelmän suoda  ::)
tais vielä olla uusinta keväältä

terveiset suoraa tallista vahauksen lomasta
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ePa

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 03.12.11 - klo:19:23
Tänään Start-ohjelmassa käytettiin kuraiseen autoon pesuainetta, johon ei käytetä ollenkaan vettä

Täällä on jutustelua moisesta useamman sivun verran.

Itse kuulun kanssa epailijoiden joukkoon tuon tuotteen osalta.

Mikko

Menee aavistuksen ohi aiheesta, mutta millä aineella ja miten olette pesseet noita auton kangasmattoja?
Vaihdoin juuri kumimatot tilalle ja nuo "kesämatot" näyttäisi olevan pesun tarpeessa. Meneekö ihan pieleen, jos pesen kuten lyhytnukkaiset matot yleensä eli mäntysuovalla ja harjalla (ei juuriharjalla vaan vähän pehmeämmällä) kylppärin lattialla hinkaten?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.12.11 - klo:13:53
Menee aavistuksen ohi aiheesta, mutta millä aineella ja miten olette pesseet noita auton kangasmattoja?
Vaihdoin juuri kumimatot tilalle ja nuo "kesämatot" näyttäisi olevan pesun tarpeessa. Meneekö ihan pieleen, jos pesen kuten lyhytnukkaiset matot yleensä eli mäntysuovalla ja harjalla (ei juuriharjalla vaan vähän pehmeämmällä) kylppärin lattialla hinkaten?

Yetin kangasmatot pesin juuri tuolla menetelmällä ja hyvin puhdistuivat, ja mäntysuovasta saa vielä mukavan tuoksunkin :) Harjana käytin sellaista hieman juuriharjaa pehmeämpää harjaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Ajattelin käyttää tiskiharjaa. :P
Pitää joku ilta pestä sitten kunhan saa ostettua mäntysuopaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.12.11 - klo:14:38
Ajattelin käyttää tiskiharjaa. :P
Pitää joku ilta pestä sitten kunhan saa ostettua mäntysuopaa.

Tiskiharja saattaa muuten olla tosi hyvä tuohon tarkoitukseen, kerroppa sitten kokenuksia kun saat matot puhtaaksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

savolaiskollega

Juuriharja vörkkii ihan hyvin kangasmattojen kanssa. Nestemäistä mäntysuopaliuosta ja ripaus astianpesuainetta antaa hyvän sekoituksen ja puhdasta tulee.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.12.11 - klo:13:53
Painepesurilla ja Solmasterilla. Mutta minun mattoni ovatkin vaaleat  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy