Käytettyjen autonvaihtopohdiskelu

Aloittaja KolmeC, 09.11.11 - klo:10:21

« edellinen - seuraava »

duuhannes

Kauhia autokuume päällä, mutta tässä foorumeita selaillessa alkaa kovasti epäilemään, että uskaltaako tässä mitään enää ostaa.

Vaihtoehdot ovat Audi A4/6, VW Passat, BMW 3- ja 5-sarja. Hintaluokkaa 20tâ,¬ +-3000â,¬.

Foorumeita tässä selaillu ja jokaisesta autosta ilmeisesti löytyy kamalat määrät kalliita vikoja. Auttakaa miestä hädän keskellä. Uskaltaako näistä mitään ostaa? Laittakaa ehdotuksia tulemaan.
2008 Passat 2.0 TDI DSG Highline

Flag

Suosittelen kokemuksesta että  kannattaa maksaa merkkiliikkeelle pari-kolmetonnia enemmän 20-30 tonnin käytetystä, kuin jos ostaa auton n.s. vapailta markkinoilta.

Maksaa itsensä pian, kun pamahtaa DSG tai vastaava.
Ja auto järjestyy alle huollon/remontin ajaksi mukisematta.

Näitä kun satuu paljon alle satatuhatta ajettuihinkin.

Vikoja ja tosi ihmeellisiä löytyy joka merkistä, saastelaitteet lasketaan EU:n puristuksessa markkinoille keskeneräisinä ja muuta vastaavaa.

Seuraava auto kai pitää etsiä 90-luvun puolivälin malli, niin ees jotain pystyy itsekin tekemään.

tuRboman

Ostappa tuohon rahaan vaikka joku Honda Accord farkkuna. Dieseliä ja automaattia kivoilla varusteilla ja kilsoja sadantonnin pintaan. Vuosimallia 2010 löytyy tuohon rahaan kun tiukasti tinkii. Nuo luultavasti toimii aika huoletta. Ja löytyy hyvillä varusteilla kun tarpeeksi hakee. Nahkat ja navigaattorit yms. Eihän nuo minkään A6:n tai 5srj:n veroisia ole, mutta pysyy koossa hieman pidempään.
"All 4 The Driver"

MMV

Tuo uusikoppainen Accord on vain niin totaalisesti pilattu etten sitä ainakaan itselleni huolisi. Edellinen korimalli oli erityisesti Tourerina vähän ruma, mutta muutoin japanilaiseksi erinomainen ajo-ominaisuuksiltaan. Uudesta Accordista tehtiin avensis tunnottomalla ohjauksella ja epämääräisellä alustalla.

Itse ajelin 2007 vuoden verran Accordilla ja uuden tullessa markkinoille, harkitsin jopa toista Accordia. Valitettavasti himo päättyi yhteen koeajoon. Aivan viaton tuo minun Honda ei ollut, mutta mitään fataalia ei tullut eteen.

duuhannes

Lainaus käyttäjältä: MMV - 17.11.13 - klo:20:17
Tuo uusikoppainen Accord on vain niin totaalisesti pilattu etten sitä ainakaan itselleni huolisi. Edellinen korimalli oli erityisesti Tourerina vähän ruma, mutta muutoin japanilaiseksi erinomainen ajo-ominaisuuksiltaan. Uudesta Accordista tehtiin avensis tunnottomalla ohjauksella ja epämääräisellä alustalla.

Itse ajelin 2007 vuoden verran Accordilla ja uuden tullessa markkinoille, harkitsin jopa toista Accordia. Valitettavasti himo päättyi yhteen koeajoon. Aivan viaton tuo minun Honda ei ollut, mutta mitään fataalia ei tullut eteen.

Minulla on nyt -06 Accord ja en tykkää yhtään se muovimaisesta ajotuntumasta.
Passat -06 DSG minulla on ollut muutama vuos sitten mutta vaihdoin sen typeryyksissäni -08 Golfiin ja siitä sitten vielä typerämpänä Accordiin kun kuvittelin säästävni suuren määrän rahaa.
Onhan Honda kyllä perusvarma auto ei siinä mitään, mutta saksalaiset autot on kyllä ylivertaisia ajo mukavuudessa.

tuRboman

No eikai siinä; ostaa sen Golfin. Tuolla budjetilla saa hyvän 1.8TSI DSG paketin. Jotain pari-kolme vuotta vanhana. Mielissään sillä sitten ajelee.
"All 4 The Driver"

duuhannes

Kävin istumassa 40tkm ajetussa 2011 vuoden Golfissa.
Ei kyllä tuntunut minun autolta.

Kävin koeajamassa 155tkm ajetun 2008 vuoden DSG 2.0TDI Passat CC:n.
Välitön ihastuminen.

Suunnilleen ovat saman hintaisia. On tämä auton valinta hankalaa.
"Järjellä" ostin kolme edellistä autoa ja tämä johti autonvaihto rumbaan.
Nyt pitäis löytää semmonen joka kiinnostaa minua vielä viidenkin vuoden päästä.

RK

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5937766
Mikä vikana? Ollut jo pari kk myynnissä? Kellään tietoa?

HessuT

Lainaus käyttäjältä: RK - 19.11.13 - klo:00:20
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5937766
Mikä vikana? Ollut jo pari kk myynnissä? Kellään tietoa?

No 300 tkm ajettu perusvarusteltu a4, miksi sen nyt pitäisi saman tien mennä?  Onhan sielä tarjolla vähemmän ajettuja halvemmalla?
Esim. tämä: http://www.nettiauto.com/audi/a4/6053444
Näyttäisi kuvien perusteella olevan yhtä hyvät varusteet ja hyväkuntoinen.

Guest-418570

Lainaus käyttäjältä: HessuT - 19.11.13 - klo:01:29
Näyttäisi kuvien perusteella olevan yhtä hyvät varusteet ja hyväkuntoinen.
Tuosta puuttuu se tärkein Audien varuste, eli taaemmat vetoakselit ja kardaani... Selittää aika hitosti tuota hintaeroa.

300tkm ajettu auto; oli sitten neliveto tai etuveto; on jo niin yksilö, ettei semmoinen myy hetkessä kun hinta on pitkästi toistakymmentä tuhatta...

duuhannes

hyle

Perjantaina ostettiin 530da -08
Todella hyvä ajaa sekä myös hiljainen 245/40-18 nastoilla.
varusteita:
-navi professional
-hifi system professional (logic 7)
-head up
-tv
-kattoluukku
-adaptiiviset xenonit
-tutkat eteen ja taakse
-beige nahkasisusta
-sähköiset comfort istuimet( muistilla-tuuletuksella)
-aktiiviohjaus
-voice control
-älykkäät ajovalot(high beam assistant)
-bluetooth
-dvd
-webasto kaukosäädöllä
-vakkari
-19" kesä
-18" talvi(m5 aluilla)
-sähköinen verho takalasissa
-verhot takasivuissa

ym ym.

Bmw 530da -08

Rauska

^ Onpahan kerrankin hyvät varusteet!  Onnea autolle....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 25.11.13 - klo:23:18
^ Onpahan kerrankin hyvät varusteet!  Onnea autolle....

Minulta onnittelut myös uudelle omistajalle.  :)

Todellakin hieno auto hyvillä lisävarusteilla hyle hankkinut, oliko sedan vai farkku?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

hyle

Sedani.
Mitäköhän uutena maksanut.. maltaita  ;D
Bmw 530da -08

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 25.11.13 - klo:23:26Todellakin hieno auto hyvillä lisävarusteilla hyle hankkinut, oliko sedan vai farkku?

Eiköhän tuo olisi valjennut lukemalla ajatuksen kanssa varustelistausta, sillä tokkopa yhdessäkään  :o  ::)  farmarissa on varusteena

Lainaus käyttäjältä: hyle - 25.11.13 - klo:22:57-sähköinen verho takalasissa

;)

Hylelle onnea hankinnasta ja ajamisen nautintoa!  :)

EDIT: sijamuodon korjaus

Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Ranssi

On pakko nostaa linkin takaa löytyvä myynti-ilmoitus esille, kun on niin myyvä kuva siinä:

http://www.nettiauto.com/ford/focus/6104762

superbdyberi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.12.13 - klo:14:58
On pakko nostaa linkin takaa löytyvä myynti-ilmoitus esille, kun on niin myyvä kuva siinä:

http://www.nettiauto.com/ford/focus/6104762
Mitä ihmettä  ;D ;D ;D Kyllä on kuva edukseen eiku. Tässä sitä on kuuluisaa sikaa säkissä...
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

DasAuto

Menee vaikeaksi autonvaihtopohdiskelu, välipäivien markkinatkin tulossa. Budjetti on 15 000-17 000 euroa, rahoitus autoliikkeen kautta, vaatimuksena vääntöä n. 200 Nm, manuaalilaatikko ja bensakone.

Kilometrejä tulee vuoteen n. 7000-12000 km joten ehkä uskaltaa ostaa enemmän ajetunkin jos ei tarvitse ruveta remontoimaan.

Listalle tuli Nettiautosta:

Opel Astra 1.4 Turbo 103 Kw / 1.6 Turbo 132 kw ->kestääkö Opelin turbo paremmin kuin VW?
Golf 1.4 TSI 90 kw--> tästä on kokemusta ja tykkäsin mutta uskaltaako ostaa n. 70000-100000 ajettuna, varaa ei ole sijoittaa ketjun laittoon ???
BMW 3-sarja vm. 2006-2008-->käyttäytyykö baijerilainen takavetoinen talvikelissä kuten etuveto kun ajonvakautus/luistonesto päällä? Kokemusta on takavetoisesta C-sarjan Mersusta ilman härpäkkeitä mutta jäi kiinni pieneenkin ylämäkeen ;D
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

Antza

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 19.12.13 - klo:16:08

BMW 3-sarja vm. 2006-2008-->käyttäytyykö baijerilainen takavetoinen talvikelissä kuten etuveto kun ajonvakautus/luistonesto päällä?
Ei se luistonesto siitä etuvetoista tee eli ei käyttäydy. Itse olen pari kertaa käynyt koeajamassa 1- ja 3-sarjalaisia takavetoisina ja todennut että niin kivoja kuin ovatkin pitävällä alustalla mutkatiellä niin omat hermoni eivät kestäisi pidemmän päälle huonoa etenemiskykyä. Enkä nyt puhu mistään erityisen huonosta alustasta vaan kuivasta asfaltista nastarenkailla (3-sarja) tai märästä asfaltista kesärenkailla (1-sarja). Mutta mielipideasioitahan nämä ovat, joku toinen voi olla aivan toista mieltä. Kannattaa itse käydä kokeilemassa.
Skoda

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: DasAuto - 19.12.13 - klo:16:08
Menee vaikeaksi autonvaihtopohdiskelu, välipäivien markkinatkin tulossa. Budjetti on 15 000-17 000 euroa, rahoitus autoliikkeen kautta, vaatimuksena vääntöä n. 200 Nm, manuaalilaatikko ja bensakone.

Kilometrejä tulee vuoteen n. 7000-12000 km joten ehkä uskaltaa ostaa enemmän ajetunkin jos ei tarvitse ruveta remontoimaan.

Listalle tuli Nettiautosta:

Opel Astra 1.4 Turbo 103 Kw / 1.6 Turbo 132 kw ->kestääkö Opelin turbo paremmin kuin VW?
Golf 1.4 TSI 90 kw--> tästä on kokemusta ja tykkäsin mutta uskaltaako ostaa n. 70000-100000 ajettuna, varaa ei ole sijoittaa ketjun laittoon ???
BMW 3-sarja vm. 2006-2008-->käyttäytyykö baijerilainen takavetoinen talvikelissä kuten etuveto kun ajonvakautus/luistonesto päällä? Kokemusta on takavetoisesta C-sarjan Mersusta ilman härpäkkeitä mutta jäi kiinni pieneenkin ylämäkeen ;D

BMW 3-sarja kannattaa melkein unohtaa tuolla budjetilla. Joutuu tyytymään nelosmoottoriin ja paljon ajettuihin malleihin. Ajamisen iloa slogan on aika kaukana.

Talvella kunnon renkaisiin kannattaa panostaa. Onko eroa sitten etenemiskyvyn suhteen verratuna etuvetoon, on hyvä kysymys?

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: Antza - 19.12.13 - klo:16:24
Ei se luistonesto siitä etuvetoista tee eli ei käyttäydy. Itse olen pari kertaa käynyt koeajamassa 1- ja 3-sarjalaisia takavetoisina ja todennut että niin kivoja kuin ovatkin pitävällä alustalla mutkatiellä niin omat hermoni eivät kestäisi pidemmän päälle huonoa etenemiskykyä. Enkä nyt puhu mistään erityisen huonosta alustasta vaan kuivasta asfaltista nastarenkailla (3-sarja) tai märästä asfaltista kesärenkailla (1-sarja). Mutta mielipideasioitahan nämä ovat, joku toinen voi olla aivan toista mieltä. Kannattaa itse käydä kokeilemassa.

Oon kuullut semmoisen jutun, että BMW kantsis olla nastattomilla talvirenkailla. Nastarenkaat saattavat hämätä luistonestoa. Tuo etenemiskyky liukkaalla on kai melko huono kaikilla muilla kuin nelivedolla? Itsellä ollu kahden takavetoisen jälkeen yks etuveto ja nyt taas takavetoinen enkä ny tiiä onko mitään eroa. Ainakaan risteyksissä ei jää "jumiin" vaan vähintään letkan vauhdissa mennään.
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

sambolo

C-mersu oli ainaki talven liukkailla, todella sivistynyt ja etenemiskykyinen eikä perä liusunu ees väkisin luistoneston kanssa. Entä onko vito takaveto? Voisin meinaa vannoa että se mitä mä ajoin talvella oli etuveto :D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 20.12.13 - klo:11:26
Entä onko vito takaveto? Voisin meinaa vannoa että se mitä mä ajoin talvella oli etuveto :D

Ensimmäinen Vito oli etuveto, nykymalli takaveto.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Sniiki

Premier parkin radalla C-farkulla ja A-kipolla ajelleena uskaltaa kyllä kehua mersun ajonvakautusta. C-farkku pysyi rauhallisena vaikka miten koitti paiskoa ja A oli suorastaan tylsä mikroauto jota ei saanu heittelemään märällä asvaltilla tai tekojäällä vaikka miten yritti riuhtoa. Rata-ajot nyt eivät tietty juuri kerro tositilanteen käyttäytymisestä jäisellä sivutiellä mutta tekojää antoi kyllä ymmärtää ettei paljon tartte huolehtia.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 20.12.13 - klo:12:18
Ensimmäinen Vito oli etuveto, nykymalli takaveto.
Mun ajama oli melko tuore tapaus, enkä saanut siitä takavedon ominaisuuksia esiin talvella tyhjällä kontilla edes yrittämällä..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Emil Eagle

On sitä kaiketi nelivetonakin :)
Kiitokset mukavasta foorumista.

Ranssi

On huolella valittu kuvat tähän Nettiauton myynti-ilmoitukseen:

http://www.nettiauto.com/skoda/yeti/6130424

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 27.12.13 - klo:11:11
On huolella valittu kuvat tähän Nettiauton myynti-ilmoitukseen:

http://www.nettiauto.com/skoda/yeti/6130424
On näköjään ottanut autonsa kuvat Austraalian reissullaan :D
Joutilas 76v

Ranssi

Päivän toisena poimintana "kohtuullisesti" hinnoiteltu C5 Sitikka:

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6131130

Panee miettimään, että mitä ihmiset oikein kelaavat autojensa arvoista... tuossakin on vähintään puolet liikaa, eikä varmaan siltikään olisi ostajia jonoksi asti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy