Moottoritilan puhallin hönkii vielä kun koneen sammuttaa (1.4 kaksoisahdettu)

Aloittaja Golfauto, 02.11.11 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

Golfauto

En epäile että olisi vika, mutta tietääkö joku millä logiikalla tuo toimii ja missä kaikissa koneissa tuo 'turbo timer' tyyppinen toteutus on? Eli itselläni 1.4 160hp golffi kaksoisahdettuna. Välillä aina kun sammuttaa auton ja nousee pois autosta, niin voi todeta moottoritilan puhaltimen vielä jäähdyttelevän jonkinaikaa moottoria.

Golfauto

Missä vastaukset? Johtava foorumi eikä muka kukaan tiedä. Nyt se kalja pois kädestä ja keskitytään tähän ongelmaan  ::)

3.6 V6

Mun mielestä tuo on vain hyvä asia. Ainakin volvo tekee samaa, varsinkin jos on antanut vähän enemmän kenkää myllylle.  :D

autofanaatikko

Mulla tekee kanssa samaa joskus ja auto ei ole VW. Ihan normaali juttu turboahdetussa autossa. Sillä koitetaan vaan estää ettei auto heti säry jos on sen mielestä rasitettu sitä eikä autoa tyhjäkäyteytä ennen sammutusta.

xmasa

Kyllä omassakin autossa välillä jää joku pieni puhallin pyörimään, kun moottori on sammunut. Eipä se sitä nyt viileämmillä keleillä ole tehnyt, kesällä taisi tehdä vähän useammin.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Wekotin

Coolant circulation pump V50 jää tarvittaessa pyörittämään jäähdytysnestettä max 15 minuutiksi. Tällöin ilmeisesti tuo ropelli myös pyörii. Oli tuossa myös hyvä varoituskin, että jos tuo pumppu leviää, auton itsediagnoosisysteemi ei tuota tunnista. ::). Eli jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (G62) ja öljynmäärä- ja lämpöanturin (G266) tietoja käytetään tarviiko tuo pumppu kytkeä päälle vai ei.

"Effects upon failure
If the coolant circulation pump fails, continued
coolant circulation will no longer be possible and
there could be overheating. A faulty pump will not be
recognised by the self-diagnosis system."

Itse voit opiskella tuolta lisää.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy