Kokemuksia 1.8 TSI 118Kw Moottorista

Aloittaja Jyri, 19.12.09 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

mol

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 10.08.10 - klo:21:57

Jos haluaa irrotella, siihen löytyy hauskempiakin laitteita kuin auto, eikös tuolla erotuksella saa moottoripyörän jolla maisema vaihtuu toiseen tahtiin ;D

Juu mutta moottoripyörä ei ole järin mukava sateella tai talvisin. Useimmilla meistä on tarve liikkua em. olosuhteissakin. Tässä tapauksessa tosin tuo vertaus on vähän ontuva koska 1.8:llakin varmasti pärjää. Monasti vaan ihmiset heittävät tuon mp-kortin pöytään kun puhutaan vähänkään tehokkaammista autoista. Minusta autoa ja mp:tä ei oikein voi verrata keskenään.

skula

Ja onko kaikilla edes MP korttia, tai siis AB korttia ;)

HAL9000

VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Skula - 12.08.10 - klo:15:00Ja onko kaikilla edes MP korttia, tai siis AB korttia ;)

Ei oo kumpaakaan...  ;D :(
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

njs

Kokemuksia on vasta parilta sadalta kilometriltä, mutta jos tämän kulutus on sitä mitä ajotietokone näyttää (tai virhe samaa luokkaa edellisen kanssa) niin huima moottori on. Aamuinen työmatka sujui 6.6l keskikulutuksella kun 2.0 PD TDI DSG vei samalla matkalla yleensä noin 5.4 - 5.6. Odotin seiskalla alkavaa lukemaa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

ram1

Lainaus käyttäjältä: njs - 17.08.10 - klo:08:44
Kokemuksia on vasta parilta sadalta kilometriltä, mutta jos tämän kulutus on sitä mitä ajotietokone näyttää (tai virhe samaa luokkaa edellisen kanssa) niin huima moottori on. Aamuinen työmatka sujui 6.6l keskikulutuksella kun 2.0 PD TDI DSG vei samalla matkalla yleensä noin 5.4 - 5.6. Odotin seiskalla alkavaa lukemaa.
Mulla menee työmatka vähimmillään 5.6 todellista, joten hyvinkin realistinen tuo sinun lukema.Edellinen tankillinen tankkauksesta mitattuna 6.2, 2 viikon ajeluilla.Ja pisin matka niistä 37km, joten ei edes mitään pitkää matkaa tullut ajettua.Tuostakin pystyisi nipistämään helposti vielä, mutta en näe järkeä pelkässä pihistelyajossa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Nykyinen Superb Combi 1.8 TSI DSG 12 tkm aikana keskikulutus 8,9 l
Edellinen Touran 1.9 TDI DSG 35 tkm aikana keskikulutus 7,8 l
Molemmat samanlaisessa ajossa.

Eli ei paha ero

njs

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 17.08.10 - klo:08:58
Mulla menee työmatka vähimmillään 5.6 todellista, joten hyvinkin realistinen tuo sinun lukema.Edellinen tankillinen tankkauksesta mitattuna 6.2, 2 viikon ajeluilla.

Onkos kulutus tippunut alun jälkeen vai meneekö suunnilleen samoilla?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

skula

Kova on Superbissa kulutus tällä motilla. Oma keskikulutus on 7,7l/100km...

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skula - 17.08.10 - klo:09:02
Kova on Superbissa kulutus tällä motilla. Oma keskikulutus on 7,7l/100km...

Niinhän sitä sanottiin Touranistakin, on tuo pätkäajo vaan aika kuluttavaa...

skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.08.10 - klo:09:03
Niinhän sitä sanottiin Touranistakin, on tuo pätkäajo vaan aika kuluttavaa...

Niin varmaan.. Silti tuntuu kovalta.. En ole saanut kuin jotain 8,2l/100km pahimmillaan, melkein pelkässä pätkäajossa...

No, yksilöitähän nämä..  ::)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skula - 17.08.10 - klo:09:09
Niin varmaan.. Silti tuntuu kovalta.. En ole saanut kuin jotain 8,2l/100km pahimmillaan, melkein pelkässä pätkäajossa...

No, yksilöitähän nämä..  ::)

Ihan samaa sanottiin Touranista, siis että kovalta tuntuu, ei pitäisi kuluttaa noin paljoa, no niin ne vaan tekee, itse asiassa melkein kaikki autot mitä mulla on ollut ovat vieneet keskikulutuksena suunnilleen sen mitä on luvattu EU -kaupunkikulutukseksi. Kylmällä koneella kun ajetaan paljon 1-4 km matkoja, niin kyllä ne vaan nostaa sitä keskikulutusta.

skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.08.10 - klo:09:20
Ihan samaa sanottiin Touranista, siis että kovalta tuntuu, ei pitäisi kuluttaa noin paljoa, no niin ne vaan tekee, itse asiassa melkein kaikki autot mitä mulla on ollut ovat vieneet keskikulutuksena suunnilleen sen mitä on luvattu EU -kaupunkikulutukseksi. Kylmällä koneella kun ajetaan paljon 1-4 km matkoja, niin kyllä ne vaan nostaa sitä keskikulutusta.

Mitenhän paljon Karviksen 1.2TSi Yeti söisi ajossasi ::) Hui!
(jos se nyt jo syö saman verran kuin sun 1.8TSIippa

:)

ram1

Lainaus käyttäjältä: njs - 17.08.10 - klo:09:01
Onkos kulutus tippunut alun jälkeen vai meneekö suunnilleen samoilla?
Kulutus on pudonnut alusta litralla.Tosin silloin oli talvi.Kyllä osuutensa on varmaan ajamaan oppimisellakin tuolla autolla, ja myös laatikon oppimisesta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.08.10 - klo:09:20Kylmällä koneella kun ajetaan paljon 1-4 km matkoja, niin kyllä ne vaan nostaa sitä keskikulutusta.
Totta se tuntuu olevan. 17000 km nyt Octavia 1.8TSI:llä ajeltu, ja todellinen keskikulutus ei varmaankaan ole ainakaan alle 8 litran. Ajoista suuri osa todella lyhyttä työmatka-ajoa, (4km/suunta) jolloin joka toinen sivu on ajeltu ilman esilämmitystä. Maantiellä 80-alueella "siististi" ajellen kyllä pääsee jopa alle kuuden litran. Ajotapa tuskin on ihan se säästäväisin mahdollinen :-\

Turbodog

Mulla ekan 14tkm aikana kulutus pyörinyt aika tasaisesti 7,2-7,3l:n paikkeilla.

Ja öljyn kulutus 1l / 6tkm, sitäkin tuntuu menevän aika tasaisesti  :)

Mutta moottorin suhteen ei muuta negatiivista...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Jacques

Kulutuslukemiin pystyy kuski vaikuttamaan todella paljon, enkä tällä tarkota sitä että nopeudesta tingittäisiin.
Vertailulukemissa olisi aina hyvä kuvailla sitä tyypillistä ajoa mitä pääasiassa tehdään.

Esimerkkinä ajan vaimoa taloudellisemmin reilun 0.5l/100km erotuksella, vauhdin ollessa jopa hieman kovempaa.

Jeppis

Kokoonpanolla Superb 1.8TSI+DSG on täällä menty pian 19tkm.
11tkm kohdalla lisätty litra öljyä, ja nyt ilmoittelee jälleen öljypinnan tasosta, eli toinen litra nähtävästi kelpaisi.

Niin, ihan normaalia nykyaikana. Mutta hieman ärsyttävää.

Bensaa palaa maantiellä 6-7 litraa, riippuen ohitettavien määrästä ;)
Pidemmän ajan keskikulutus on 8.1L - aika iso osa ajosta lyhyttä kaupunkikurvailua.

GTI

10 tkm täyteen 1.8 TSI  DSG Octavialla täyteen.Öljyä lisäsin juuri ensimmäisen kerran,meni vajaa litra.Olen ollut erittäin tyytyväinen kyseiseen moottoriin,edellinen autoni oli 2.0 TFSI  ( Skoda RS)Tehoissa ja kulkemisessa en kyllä huomaa eroa näiden kahden välillä,tehoahan pitäisi olla 40 hv;tä vähemmän ja vääntöä 30 nm vähemmän.Kuitenkin kiihtyvyyden ero 0-100km tunnissa eroa vain 1 sek.Ehkä suurempi teho näkyy huippunopeudessa.DSG toiminut myös moitteetomasti ja ohitukset sujuu ripeästi S asetuksella.Kulutus noin litran pienempi kuin 2.0 TFSI:llä ja toimii hyvin 95:llakin.Ja vielä käyntiäänikin hiljaisempi tyhjäkäynnillä.Upea moottori 1.8 TSI....

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jeppis - 27.08.10 - klo:14:42
Bensaa palaa maantiellä 6-7 litraa, riippuen ohitettavien määrästä ;)
Pidemmän ajan keskikulutus on 8.1L - aika iso osa ajosta lyhyttä kaupunkikurvailua.
Ovatko nuo lukemat oikeita kulutuslukemia (mitattuja) vai ajotietokoneen näyttämiä, kaikissa VAGineissa joilla olen ajanut on ajotietokone valehdellut huomattavasti (0,6-1,5 l/100km). Itse en voi tajuta miten 1.8 TSI DSG Superb yhdistelmällä voisi päästä alle 7 litran maantiekulutuksiin, siis jos ajetaan vähintään 80 km/h nopeudella normaaliliikenteessä.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 27.08.10 - klo:21:44
Ovatko nuo lukemat oikeita kulutuslukemia (mitattuja) vai ajotietokoneen näyttämiä, kaikissa VAGineissa joilla olen ajanut on ajotietokone valehdellut huomattavasti (0,6-1,5 l/100km). Itse en voi tajuta miten 1.8 TSI DSG Superb yhdistelmällä voisi päästä alle 7 litran maantiekulutuksiin, siis jos ajetaan vähintään 80 km/h nopeudella normaaliliikenteessä.
Kai nyt joka autolla nykyään pääsee alle 7 litran maantiellä 80 alueella.Mun kotterolla pääsee todellista alle kuuden maantiellä, jopa 5.5.Ei kai Superbi nyt niin paljon enempi paina.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

janilind

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.08.10 - klo:23:47
Kai nyt joka autolla nykyään pääsee alle 7 litran maantiellä 80 alueella.Mun kotterolla pääsee todellista alle kuuden maantiellä, jopa 5.5.Ei kai Superbi nyt niin paljon enempi paina.

Kyl se superbikin menee alle 7 maantiellä - itellä nyt 7.29l/100km(tankkaus.com 37632) keskikulutus neljältä kuukaudelta. Seitsemän kulutukseen saa olla jo vähän motariakin - ja melki järjestään on 10-20km/h mittarinopeus yli rajotusten.
Superb Combi 1.8TSI DSG

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 27.08.10 - klo:21:44
Ovatko nuo lukemat oikeita kulutuslukemia (mitattuja) vai ajotietokoneen näyttämiä, kaikissa VAGineissa joilla olen ajanut on ajotietokone valehdellut huomattavasti (0,6-1,5 l/100km).

Mulla pitää 2.0TFSi:ssä ajotietokone desin tarkkuudella kutinsa. Tai siis se heittää sen desin verran suuntaan tai toiseen, enkä ole kalibroinut sitä mitenkään vaikka VCDS:llä vissiin sekin onnistus.
OBD.fi - eXplore Your Car --- ID.4 1st Max 150kW, e-Golf 100kW & Mini R52S Sidewalk
Ex. GTE Variant, TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB, S4 TFSI Avant, IV GTI, R53.

Jyri

Katsotteko nuo maantiekulutukset ainostaan hetkellisesti tai ainoastaan maantieltä, mulla tulee jo kulutusta lisää ennen kuin pääse maantielle. Hetkellisesti kun katselee mitä maantiellä menee niin pääsee jopa alle 6 litraa, mutta ei koskaan mitään matkaa niin että matkan kulutus jäisi oikeasti alle 8???

Sande

Nelivedollakin on kulutusta lisäävä ominaisuus: 5 tkm ajettu nyt ja keskikulutus 8,5 l. Noh, tuosta 700 km isohko vene perässä jolloin keskikulutus oli >14 l. Mutta kulutus lukemat laskusuunnassa 6 km työmatkan pääsee n. 8 l/100 km kun ennen meni yli 10/100. Maantiajossa helteiden aikaan olin huomaavina helteiden vaikutuksen olevan n. 0,5 l/100 maantieajossa. Kaikki kulutukset kalibroimattoman ajotietokoneen mukaan.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Jyri

Oletteko seuranneet tankillisten keskinopeuksia, mulla pyörii normi tankkausvälillä siinä 34 km/h arvossa, jolloin keskikulutus pyörii keskimäärin 8,9 l hujakoilla.

Niin ja siitä raskaasta kaasujalasta ei voi puhua kun on kyse maantieajosta, sillä ajan maanitellä n. 95% ajasta vakkarilla, kilometrilleen suurinta sallittua, toki jos joku ajaa edessä hitaammin, niin ohi mennään aina jos mahdollista.

Jeppis

Niin,
Minulle riittää ajotietokoneen tarkkuus, enkä rupea kirjaamaan ja kalkyloimaan mikä pilkulleen on todellinen kulutus.
Eli jos ajotietokone näyttää pitkän ajan keskikulutukseksi 8,1 L, niin silloin se on sitä. Se on ihan sama, onko oikeasti 7,99 vai 8,237L /100km
Sitä en osaa sanoa, kuinka pitkältä ajalta tuo lukema on. Matkamittarissa lähes 19tkm, ja osamatkamittarissa 4600km. Pitkän ajan keskinopeus on 49kmh.

Varovasti ja tasaisesti matka ajossa pääsee 6,1 L/100km kulutukseen - keskinopeus luokkaa 70kmh.
Viimeisin reissu näin kesäkelissä; 560km, keskinopeus 92kmh, kulutus 7,3L - tässä 1/3 matkasta moottoritietä, jossa en ainakaan ollut hitain liikkeellä olija. Ja maantieosuuksilla aika monta ohitusta, ja suuressa osassa niistä TSI+DSG yhdistelmän resurssit täyskäytössä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jeppis - 31.08.10 - klo:09:47
Niin,
Minulle riittää ajotietokoneen tarkkuus, enkä rupea kirjaamaan ja kalkyloimaan mikä pilkulleen on todellinen kulutus.
Eli jos ajotietokone näyttää pitkän ajan keskikulutukseksi 8,1 L, niin silloin se on sitä. Se on ihan sama, onko oikeasti 7,99 vai 8,237L /100km
Noissa kun vaan on usein jopa 10% virhe niin antavat valitettavan positiivisen kuvan, jos oikea kulutus on tuossa sinunkin tapauksessa 8,1 + 10% eli silloin ollan jo samassa kuin minulla eli 8,9 l

skula

jos vain ajoteiturin näyttämä riittää ja kiinnostaa niin miksei samantien kalibroi sitä näyttämään jotain 1-3l/100km..  ;D

mol

Niinhän niissä monesti on virhettä mutta kaikille sen kulutuksen kanssa ei ole sillai merkitystä.

Octaviassa näytti muistaakseni -0,2l, Superbissa näytti -0,6l ja nykyisessä näyttää 0,3l liian vähän. Noin niinkuin parin tankkauksen perusteella tarkistettuja arvoja. Eipä tuolla kulutuksella minullekaan niin kauheasti ole merkitystä, sen verran kuitenkin että dieselillä ajelen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy