Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

heikkiv

Saa nähdä jospa tekisivät samat toimeenpiteet autooni. Olivat huohotukseen tehneet säätöjä jo tuossa mittauksen aloituksessa. Mittaus on nyt puolessä välissä (ajettu reilu 500km) ja tikku näyttää maksimit. Mietitytti vain kun tämä öljyn kulutus mittaus alkoi niin mmi pyysi vähentämään öljyä. Kysyin tätä huollosta ja sanoivat vain että ei haittaa ja kovaa ajoa vain.

Ifa

Hah, no olivat sitten täyttäneet liikaa öljyä koneeseen, sillähän saa mittaus tulokset "sopivaksi" ja kulutuksen
tehtaan toleranssiin... :o
Muistappa mainita asiasta kun menet kulutustarkastukseen !
A5 Cab

heikkiv

Sitä vähän pelkäänkin. Mutta tässäkin viestiketjussa oli puhetta että öljy mitattaisiin punnittaen, joten eihän silloin pitäisi olla ongelmaa..

Cubbe

Täällä myös eka audi (tai ylipäätään eka omistamani kulkupeli) johon ei ole tarvinnut öljyä lisätä öljynvaihtovälillä. 27tkm, jonka aikana öljypalkki näytössä putosi puoleen. Viiden edellisen öljynkulutus on ollut litra / 5 - 15tkm audista riippuen.

Autona 1.8 TFSI 125kw, 2012.
Extercore ferrum durum

heikkiv

Reilu 1700 km mittauksen aloituksesta ajettu ja mmi näyttää että noin 20 % jäljellä. Ã,,sken vein mittauksen toiseen osaan takaisin liikkeeseen. Kohta selviää tarkka kulutus..

re2

Onko kukaan laskeskellut paljonko tuo öljyntason näytön skaala on litroissa minimistä maksimiin? Eli paljonko pitää lisätä siinä vaiheessa kun tolppa on pudonnut alarajaansa? Jostain kumman syystä tuohon ei oteta kantaa edes käyttöohjekirjassa. Kyseessä 2.0TFSI kone.

Markku J

Minulle on jostain iskostunut päähän käsitys, että litra pitää lisätä, jos auto pyytää lisää öljyä (taso minimissä).
Ainakin kahteen VAG -dieseliini olen lisännyt tuolla litran skaalalla.

Bemarini just näytössä pyysi: lisää 1 litra öljyä heti sopivan tilaisuuden tullen.

Ohikulkija

Juu. litra koneeseen kun auto pyytää lisää öljyä.
Kun tolppa häviä näytöstä niin saa ajella aika pitkään, ennen kuin tulee tuo pyyntö.

Pertsa

Niin, se on maksimissaan litra kun siinä vaiheessa SAA lisätä kun hälytys tulee. Voi toki lisätä vähemmänkin.

Silloin kun menee alarajalle mutta hälytystä ei vielä ole tullut niin ei ehkä kannata sitä litraa lisätä ettei mene liikaa. Itse lisään aina vasta kun hälytys on tullut (joka sekään ei vielä ole se viimeinen varoitus, sehän ilmoittaa jotain "add 1 liter of oil, you may continue driving")

EDIT:
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 08.01.13 - klo:15:50
.....Kun tolppa häviä näytöstä niin saa ajella aika pitkään, ennen kuin tulee tuo pyyntö.
Tuokin lienee yksilöllistä, jos kulutus on kova ei välttämättä mene kovinkaan pitkään. Maltillisemmalla kulutuksella voi tosiaan mennä satojakin kilometrejä vielä.

Latexi

Eilen satuin vilkaisemaan sitä öljyn määrää. Yllätyin, kun tolppa olikin tullut miltei puolivälissä enkä ole sellaista ilmiötä ennen havainnut. Päättelin moottorin olevan vielä hakemassa normaalia käyntilämpötilaansa ja niinhän se olikin. Muutaman kymmenen kilometrin jälkeen tolppa oli taas ylhäällä. Ei siis mitään hätäilyä moisen asian kanssa.
Latexi

heikkiv

Kulutusmittaus näytti 0,6 l / 1000km. Korjaavana toimenpiteenä tullaan tekemään mäntien vaihto.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: heikkiv - 09.01.13 - klo:08:12
Kulutusmittaus näytti 0,6 l / 1000km. Korjaavana toimenpiteenä tullaan tekemään mäntien vaihto.
Paljonko autolla on nyt ajettu ja minkäikäinen auto?

heikkiv

2010 ja sellanen 150 tkm rullattu.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: heikkiv - 09.01.13 - klo:09:35
Ok, suht paljon ajettuihinkin näyttävät noita tekevän vaikka takuutakaan ei enää varmaan ole.

jummi78

Lainaus käyttäjältä: heikkiv - 09.01.13 - klo:09:35

Onko autosi aina vienyt öljyä reippaasti vai onko kulutus alkanut nousemaan pikku hiljaa kilometrien karttuessa?

heikkiv

Itse kerennyt ajaa noin 3 tkm, vaikea sanoa siis onko vika ollut kuinka kauan. Tehdas tulee vastaan 70 % osista ja myyjäliike/takuun antaja vastaa lopuista.

fleetwood

Omassanikin käynnistetään tuo öljynkulutuksen mittaus ensi viikolla. Eli aikaisempi huohotinputken vaihto + ohjelmisto tms. korjaus ei ole auttanut yhtään - ellei kulutus ole jopa lisääntynyt siitä mitä se oli vuosi sitten.

Huoltoneuvoja oli ihan hyvin asiassa mukana, mutta omassani kulutus on ilmeisesti vähän siinä rajoilla että hyväksyykö maahantuoja korjauksen. Jos ei hyväksy, niin mieliala saattaa olla aika herkkänä naapurimerkin nelivetokampanjalle.
Passat GTE Variant

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 11.01.13 - klo:10:16
Omassanikin käynnistetään tuo öljynkulutuksen mittaus ensi viikolla. Eli aikaisempi huohotinputken vaihto + ohjelmisto tms. korjaus ei ole auttanut yhtään - ellei kulutus ole jopa lisääntynyt siitä mitä se oli vuosi sitten.

Huoltoneuvoja oli ihan hyvin asiassa mukana, mutta omassani kulutus on ilmeisesti vähän siinä rajoilla että hyväksyykö maahantuoja korjauksen. Jos ei hyväksy, niin mieliala saattaa olla aika herkkänä naapurimerkin nelivetokampanjalle.

Paljonko omien mittausten mukaan on kulunut öljyä about?

fleetwood

Siinä 0,3-0,4 litraa tuhannella kilometrillä. Ja perustuu siis ihan yksinkertaisiin muistiinpanoihin öljyn lisäämisestä.
Passat GTE Variant

Ohikulkija

LainaaSiinä 0,3-0,4 litraa tuhannella kilometrillä. Ja perustuu siis ihan yksinkertaisiin muistiinpanoihin öljyn lisäämisestä.

Minun autoon on tehty kaksi kertaa öljynkulutuksen korjaustoimenpide.
Alussa öljyä meni noin 0.5 L/1tkm. Ensimmäinen korjaus ei paljon auttanut.
Toisen kerran jälkeen huolto sai kulutukseksi 0.19 L/1tkm. Oman seurannan mukaan kulutus on vähän alle 0.3 L/1tkm. Korjaukset eivät ollet isoja männän vaihtoja jne.
Mittaan kulutusta siten, että kun tulee öljynlisäyspyyntö, niin laitan km ylös ja 1L öljyä koneeseen.
Sen olen huomannut, että huollon jälkeen ensimmäinen mittaus on pienempi. Ilmeisesti laittavat enemmän öljyä kuin mitä 1L lisäys on.

heikkiv

Tuon mäntien ja kiertokankien vaihto tulee maksamaan töineen 5500 â,¬. Tehdas tulee vastaan maksamalla 70 % osista. Jolloin maksettavaa jää koko rempasta 3600 â,¬. Minun tapauksessa todennäköisesti myyjäliikee ja takuunantaja tulevat jakamaan nuo kulut. Viime kädessä myyjäliike joutuu ottamaan kaikki kulut virhevastuun periaatteella, sillä auto on vienyt tolkuttomasti öljyä siitä lähtien kun sen liikkeestä ostin (2kk sitten).
Vähän jäi kyllä huono maku, sillä ensiksi Audin huollossa luvattiin hoitaa kaikki kulut, tästä ei tietenkään mitään kirjallista dokumenttia ole, joten vaikea mitään todistella.

mza

Onkos tämän aiheen suhteen kokemuksia faceliftin osalta? Onko ongelmia saatu ratkaistua vai onko homma entisellään? Ilmeisesti öljyä kuluu nimenomaan 2.0TFSI:ssa vai onko havaintoja myös uuden 1.8:n osalta?

jusba31

Lainaus käyttäjältä: mza - 21.01.13 - klo:10:26
Onkos tämän aiheen suhteen kokemuksia faceliftin osalta? Onko ongelmia saatu ratkaistua vai onko homma entisellään? Ilmeisesti öljyä kuluu nimenomaan 2.0TFSI:ssa vai onko havaintoja myös uuden 1.8:n osalta?

FL 2.0TFSI ajettu 11tkm ja öljynäytössä täydet palkit.

Petex

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 22.01.13 - klo:16:15
FL 2.0TFSI ajettu 11tkm ja öljynäytössä täydet palkit.

Kun kerran kulutus on noin pieni, niin kerropa pysyykö pakoputkenpäät kirkkaina?
Mulla menee n. 0.1 l/1000 km ja nokiset näyttää olevan.

Ohikulkija

LainaaKun kerran kulutus on noin pieni, niin kerropa pysyykö pakoputkenpäät kirkkaina?

Eikös nuo "kirkkaat/harmaat" pakoputkenpäät hävinyt silloin kun lyijy poistui polttoaineesta (pensa)?

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Petex - 22.01.13 - klo:17:28
Kun kerran kulutus on noin pieni, niin kerropa pysyykö pakoputkenpäät kirkkaina?

Kun ei kuulu tapoihin noita pakoputkenpäitä kiillotella niin paskasethan ne on.

rob-s

LainaaAuto menee kulutusmittaukseen ja mikäli kulutus yli 0,5 ltr/1000km niin toimenpiteisiin ryhdytään. Kaikki menee kuulemma maahantuojan piikkiin. Näin lupaili Audi center airport.

Onko tälle jokin kamppanja myös Suomessa? (mikä on sen koodi) Vaiko ainoastaan takuunalaisiin autoihin?

Kun tuli myytyä traktorikoneinen A5 (3.0tdiq) pois ja ostettua 2.0TFSI tilalle, niin tulikin ihan uusia topicceja luettavaksi. Ensituntuma: n. 1litra/1000km

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rob-s

Löysinkin itse aiheeseen:
LainaaElsasta löytyy korjauskampana 15D6 koskien 1.8TFSI ja 2.0TFSI (Audi A5, Audi TT, Audi A4, Audi A3, Audi Q5) moottoreita. Nokkien laakerointilevyssä on joku ongelma jonka takia nokkien tukilevy pitää vaihtaa seuraavan huoltokäynnin aikana.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

katteja

Mikä on moottorin koodi tuolla 2.0 TFSI koneella, EA888 vai jokin muu..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.01.13 - klo:18:55
Löysinkin itse aiheeseen:
Mistä tuo lainaus oli? Mulla on mennyt tuo ohi. Milloin tuollainen kampanja on julkaistu?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy