Pioneer AVH-3300BT

Aloittaja Pona11, 30.09.11 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

Pona11

Olisin (tällä hetkellä) hankkimassa vanhan RCD300 autoradioni tilalle Pioneer 3300BT soittimen. Alunperin soittimen vaihtoidea tuli AUX-liittimen puuttumisen vuoksi. Samalla haluaisin jonkunlaisen Handsfree systeemin iPhonea varten.
Nyt heräsi kova kiinnostus sellaista laitetta kohtaan, jolla saisi hoidettua kaikki multimediatarpeet. Samalla olin asennuttamassa pysäköintitutkaa, mutta jos päädyn hankkimaan Pioneerin 3300BT:n niin näyttönsä takia voisikin peruutuskamera tulla kyseeseen.

Olen keröillyt kokemuksia muilta palstoilta itse soittimesta ja sen asennuksesta. Pelkkää ylistystä ei ole ollut esim. volumerullan puuttuminen on yksi miinuspuolista, mutta toisaalta sekin on vain tottumiskysymys.

Onko kukaan asentanut kyseistä vehjettä VAG-autoonsa? Itselläni on Passat -08, joten onko asennus enemmän plug and play vai pitääkö hankkia erillisiä sovitinpaloja ja adaptereita? Itse asennuksen teetätän autosähköliikkeessä, mutta tarkoitukseni oli hankkia asennukseen tarvittavat osat itse.

Kyseinen soitin on tällä hetkellä kiikarissa sen vuoksi, että se tosiaan täyttäisi kolme vaatimustani: handsfree, iPhone/iPod musiikinsoitto ja parkkikamera. Toki siinä on lisänä vielä ekstraa kuten DVD-soitin, iPhonelta videoiden ja esimerkiksi navigaattorin streemaus ym.
En ollut ajatellut hankkia "merkitöntä" Kiinasoitinta, mutta en myöskään haluaisi kuluttaa huomattavia summia rahaakaan, eli jos löytyy hyviä kilpailevia vaihtoehtoja, niin otan ehdotuksia mielelläni vastaan.

JarnoF

Eikös Pioneerin nettisivujen varusteselain kerro auton merkin ja mallin perusteella mitä lisävarusteita mahdollisesti tarvitset?

TT_rex

Yksi asia missä yleensä mennään metsään tai sen toteutusta ei edes tiedetä (ei edes alan johtivissa autohifi -asennusliikkeissä)
on tuo uudempien VAG-autojen antennisysteemi. Eli ne perustuu diversiteetti antenniin, jossa on vahvistimet siellä antennien
juuressa tai lähellä niitä. Tämä toteutus vaatii siis virransyöttöä vahvistimille, joka hoidetaan erillisellä virransyöttöyksiköllä (antennisovitin).
OEM-purkeissa tämä on valmiiksi sisäänrakennettu ominaisuus, mutta Pioneerissa ei eikä muissakaan jälkiasenteisissa.

Virhe tapahtuu yleensä siinä, että käytetään yleisesti saativilla olevaa single fakra -liittimellä varustettua antennisovitinta, jolloin radion kuuluvuus
on mitä on. Tarvitaan siis dual fakra -liittimellä varustettu yksikkö, jotta radio tulisi kuulumaan laadukkaasti.  

Tästä asiasta on omakohtaisia kokemuksia :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Vankka

Itse olen asentanu  2din soittimen omaan passattiin. Se mitä tarvit on CAN-adapteri, siihen sopiva quadlock johtosarja, asennus kaulus ja nuo TT_rexin mainitsema fakra-adapteri. Itse asennus on aika yksin kertainen operaatio. kehys irti (Lähtee vetämällä) soitin pois (4-torx ruuvia) johdot irti. uusi soitin asennus kehykseen johdot ja adapterit kiinni. kehys niillä 4 torxlla kiinni ja kehys paikoilleen. Näin raapastuna!

Tässä pari esimerkkiä:
Connect2 ctsvw002
Piuha rattinapaille (Jos on)
Asennus kehys setti
Antenni adaptri

Minulla olisi zenec ze-mc294+asennus hilpettöörit (can-adapter+johdot+asennuskaulus+antenni hässäkkä+ipod/iphone kaapeli) myytävänä 450â,¬. Tuo ei kyllä taida täyttää kaikkia sinun vaatimuksia.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

DyyD

Itselläni kävi myös tuo sama yllä mainittu fiba, ja hankin tietämättömyyttäni 1 fakran kaapeli, kun tupla-antennia varten olisi pitänyt olla täällainen:

http://www.ebay.co.uk/itm/Dual-Double-Fakra-Antenna-Ae-rial-Adaptor-ISO-/270785053333?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item3f0c0c0295

Kuuluvuudessa ei huomatakseni ole ollut mitään vikaan, mutta tuon tilaan vielä. Ei ole pahan hintanenkaan. :)

tsiih

Minun autooni tuo tupla-adapteri ei sopinut suoraan, piti hakea vielä muutoskappale paikallisesta hifiliikkeestä. Olisko tuon tuplapään toinen liitin ollut erilainen yms. Vanha soitin oli rcd310.

Kuuluvuus nyt melko huono  :( Enkä tiedä, onko adapterin  vahvistin juuri siinä antennissa missä auton oma vahvistinkin on, sillä ne sopivat miten päin vaan. Farkussa on sekä katto- että ikkuna-antenni ja käsittääkseni vahvistin on vain toisessa  ???
Voisitko TT_rex asiantuntijana vääntää rautalangasta tämän antennihomman?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy