Kokemuksia Skoda-merkkihuolloista pk-seudun liepeillä?

Aloittaja Sikarisakari, 27.09.11 - klo:16:37

« edellinen - seuraava »

Sikarisakari

Kun sekä Veho että Metro-Auto antoivat n. 460 euron hinta-arvion Skoda Superbin ekalle 30 tkm LL-huollolle, lähdin kyselemään hintoja valtuutetuista Skoda-merkkihuolloista vähän pk-seudun ulkopuolelta. Josko kannattaisi ajaa puoli tuntia ja säästää vähän?

Tässä hintoja:

Laakkonen Porvoo   285
Laakkonen Kerava   370
Lohjanportin auto   300
Mäkelän auto Järvenpää   389
Sveitsinportin auto Hyvinkää   360
Hämeen Tehoauto, HML   285

Hintaheittoa on aika paljon, ja kaikki olivat halvempia kuin Veho ja M-A. Vielä jos vie omat öljyt, niin säästää lisää.

Onko teillä kokemuksia em. putiikeista? Oliko työn laatu ja asiakaspalvelu hyvää? Tehtiinkö kaikki mitä piti? Mikä fiilis jäi? Kehä III:n Metro-Auto on saanut kohtuuhyviä arvioita TM:ssä, muita noista liikkeistä ei ole testeissä ollut. Herran haltuunhan lopputulos viime kädessä jää, mutta olisi kiva kuulla jos joku teistä on noissa liikkeissä asioinut.

vagsam

itse olen käyttänyt sveitsinportin autoa eikä valittamista ole tullut tähän mennessä..kaikki on tehty mitä pitänytkin ja palvelu ollut asiallista

jni

Itselläni on kokemusta jokunen vuosi taaksepäin Hämeenlinnan liikkeestä. Suosittelen ehdottomasti. Aivan loistavaa palvelua eduliseen hintaan.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

juupeli

Sveitsinportissa olen käynyt muutaman kerran. Koin palvelun ja touhut asiallisiksi. Voinen suositella  8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Sikarisakari - 27.09.11 - klo:16:37
Hämeen Tehoauto, HML   285

Täällä minäkin olen asioinut, vaikka hiukan tuli ylimääräistä ajoa. Oli selvästi edullisemmat hinnat kuin Helsinki- Järvenpää - Hyvinkää alueella.

Petri M

Aika kova hintaero noissa laakkosen liikkeissä keskenään.
Välimatkaa liikkeillä kuitenkin alle 50km...

Keravan laakkosella olen käynyt ja kaikki on mennyt ihan ok.
Pitänee seuraavalla kerralla huomioida myös Laakkonen Porvoo.

Markku J

Isoja hintaeroja ! Yllätys minulle, kun luulin, että nämä uudehkojen autojen perushuollot olisi maahantuojan toimesta standardoitu työpaketin osalta. Öljylaatu voisi tehdä eroa, toki, mutta ei noin paljoa.

skriko

Mitä ihmettä kuuluu skodan ekaan long life huoltoon. Kun voi noin paljon maksaa. Ainakaan Sciroccon ekassa ll-huollossa ei ole kuin öljyn ja putsarin vaihto. Vai mitä velottavat öljyistä ja putsarista. Mulla perjantain ll-huolto, hinta 50â,¬ merkkiliikkeessä (omat öljyt ja putsari)

diezel

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:19:55
Mitä ihmettä kuuluu skodan ekaan long life huoltoon. Kun voi noin paljon maksaa. Ainakaan Sciroccon ekassa ll-huollossa ei ole kuin öljyn ja putsarin vaihto. Vai mitä velottavat öljyistä ja putsarista. Mulla perjantain ll-huolto, hinta 50â,¬ merkkiliikkeessä (omat öljyt ja putsari)
Missä saa tähän hintaan???

Minä

Lainaus käyttäjältä: diezel - 28.09.11 - klo:20:38
Kerro mullekin. Fabiassa 60 tkm long life huolto oli yli 700 e...  Ja ei siis tehty mitään korjauksia, paitsi joku polttimo vaihdettiin (ei xenon)  ::) :'(
Fabia 1.4 Elegance ´08

skriko

Lainaus käyttäjältä: diezel - 28.09.11 - klo:20:38

Mitäs ihmettä tuossa on. Kova hintahan toi on pelkästä öljyn- ja putsarinvaihdosta sekä koneen nollauksesta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:22:24
Mitäs ihmettä tuossa on. Kova hintahan toi on pelkästä öljyn- ja putsarinvaihdosta sekä koneen nollauksesta.

Kuuluu siihen aika paljon muutakin, ja huolto-ohjelma mukaista LL huoltoa ei saa varmasti mistään 50:llä eurolla, ei vaikka veisi omat öljyt mukanaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

diezel

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:22:24

Kova ja kova, metroauton tuntilaskutus oli viime kysymällä 60â,¬/h.  ;)

Vai jauhaakos skriko vaan sitä kuuluisaa BS.  :P

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.09.11 - klo:22:28
Kuuluu siihen aika paljon muutakin, ja huolto-ohjelma mukaista LL huoltoa ei saa varmasti mistään 50:llä eurolla, ei vaikka veisi omat öljyt mukanaan.

Scirocco 118 kw, long life huolto joustavan huoltovälinäytön mukaan, 2 vuotta tai 30 000
Sisältö huoltokirjasta:
Määräaikaishuolto, tehtävät aika paljon muutakin työt
Akku tarkastus(katson itse autostani kaksi kertaa vuodessa)
Renkaat: urasyvyyden, renkaiden kuluneisuuden ja ilmanpaineiden tarkastus (katson itse autostani kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrujen kunnon ja tiiviyden silmämääräinen tarkistus(katson itse kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrupalat: paksuuden silmämääräinen tarkistus(katson itse kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrunesteen määrän tarkastus(kuten edellä)
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto(liike tekee)
Renkaanpaikkaussarjan tarkistus(olen nostanut autosta pois, ei tarvetta)
Kerroin nämä liikkeen huoltopäällikölle ja sanoin, että te tekisitte nämä asiat kerran kahdessa vuodessa long life huollon yhteydessä jos nyt tekisitte silloinkaan ja minä teen nämä asiat neljä kertaa kahdessa vuodessa joten en maksa valohoidosta mitään. Joten kaveri sanoi tekevänsä nuo työt ja veloitus 50â,¬ ja ll-huollon leima kirjaan. Ei siis jauha Skriko BS:ää
Huoltokoneen nollaus(liike tekee)
Tarra oveen(ei kiinnosta tarrat, koska kone näyttää seuraavan huollon)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:23:00
Scirocco 118 kw, long life huolto joustavan huoltovälinäytön mukaan, 2 vuotta tai 30 000
Sisältö huoltokirjasta:
Määräaikaishuolto, tehtävät aika paljon muutakin työt
Akku tarkastus(katson itse autostani kaksi kertaa vuodessa)
Renkaat: urasyvyyden, renkaiden kuluneisuuden ja ilmanpaineiden tarkastus (katson itse autostani kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrujen kunnon ja tiiviyden silmämääräinen tarkistus(katson itse kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrupalat: paksuuden silmämääräinen tarkistus(katson itse kaksi kertaa vuodessa renkaita vaihtaessani)
Jarrunesteen määrän tarkastus(kuten edellä)
Moottoriöljyn ja öljynsuodattimen vaihto(liike tekee)
Renkaanpaikkaussarjan tarkistus(olen nostanut autosta pois, ei tarvetta)
Kerroin nämä liikkeen huoltopäällikölle ja sanoin, että te tekisitte nämä asiat kerran kahdessa vuodessa long life huollon yhteydessä jos nyt tekisitte silloinkaan ja minä teen nämä asiat neljä kertaa kahdessa vuodessa joten en maksa valohoidosta mitään. Joten kaveri sanoi tekevänsä nuo työt ja veloitus 50â,¬ ja ll-huollon leima kirjaan. Ei siis jauha Skriko BS:ää
Huoltokoneen nollaus(liike tekee)
Tarra oveen(ei kiinnosta tarrat, koska kone näyttää seuraavan huollon)

Eli kyseessä ei ole ohjelman mukainen huolto, ihmettelen suuresti jos joku merkkiliike suostuu huollon leimaamaan vaikka hommat jätetään tekemättä ::)

Wekotin

^Ihan mielenkiinosta kysyn, että saako tuolla menettelyllä ns. leiman huoltovihkoon ja jatkuuko liikkumisturva? Entä miten takuu-asiat jos ja kun jokin laukeaa, raukeaako takuu jos itse suorittaa määräsikaishuollon vaatimat tarkistuskohdat? Tarkistuksen tulisi kuitenkin suorittaa VW:n valtuuttama taho.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 28.09.11 - klo:23:12
Eli kyseessä ei ole ohjelman mukainen huolto, ihmettelen suuresti jos joku merkkiliike suostuu huollon leimaamaan vaikka hommat jätetään tekemättä ::)
Niin varmaankaan kyseessä ei ole ohjelman mukainen huolto heillä tehtynä. Huoltoliike lyö sen leiman siksi kun vaihtavat öljyt ja putsarin ja nollaavat koneen. He tietävät, että teen nuo mainitsemani kohteet itse neljä kertaa 2:ssa vuodessa pilkuntarkasti. Nyt jos en niitä itse tekisi ne tehtäisiin vain kerran kahdessa vuodessa. Kummallakohan tavalla huolto tulee paremmin tehtyä, kun minä teen ne muut kohteet pilkuntarkasti 4 kertaa huollon välissä, kuin että merkkiliike tekisi ne kerran huollon välissä. Muistavat varmaan kun laitoin renkaanpaikkaussarjan tilalle cola pullon. Poika niin väitti autoa hakiessani tarkastaneensa pullon ja päivämäärän. Eivät koskaan lähettäneet laskua kun huomasivat, että olivat renkaanpaikkauspullon sijaan tarkastaneet cola pullon.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.09.11 - klo:23:13
^Ihan mielenkiinosta kysyn, että saako tuolla menettelyllä ns. leiman huoltovihkoon ja jatkuuko liikkumisturva? Entä miten takuu-asiat jos ja kun jokin laukeaa, raukeaako takuu jos itse suorittaa määräsikaishuollon vaatimat tarkistuskohdat? Tarkistuksen tulisi kuitenkin suorittaa VW:n valtuuttama taho.

Leiman olen aina huoltovihkoon saanut ja takuut ovat kunnossa. Jos esim. autostani pomppaa jakoketju venymisen vuoksi pois paikaltaan, ei sitä voi aiheuttaa se, että minä olen merkkiliikkeen sijastä tarkistanut akun, jarrunesteen, jarrupalat ,renkaat ,ilmanpaineet, ja renkaantäyttöpullon. Vian sattuessa myyjän on todistettava, että vika on aiheutunut laiminlyödystä tai puutteellisesta huollosta. Itse en koskaan vaihda öljyjä, putsaria, tulppia, ilmanputsaria. Liikkumisturva ei jatku koska oveen ei liimata tarraa, mutta mulla on vakuutuksessa vastaava turva, joka kattaa majoitukset hinaukset yms. Mutta eihän kait VW tielle jätä. ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:23:51
Leiman olen aina huoltovihkoon saanut ja takuut ovat kunnossa.

Eli kyseinen 50 euron huolto ei ole merkkiliikkeessä tehty LL-huolto, joka oikeuttaa ajoturvan jatkumiseen? Kyseessä on siis jonkun muun huoltopaikan tekemä öljynvaihto? Näitä öljynvaihtojahan nyt mainostetaan lukuisissa paikoissa noin 50 eurolla ja tämä sisältää myös ei LL-öljyt.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.09.11 - klo:23:51
Leiman olen aina huoltovihkoon saanut ja takuut ovat kunnossa. Jos esim. autostani pomppaa jakoketju venymisen vuoksi pois paikaltaan, ei sitä voi aiheuttaa se, että minä olen merkkiliikkeen sijastä tarkistanut akun, jarrunesteen, jarrupalat ,renkaat ,ilmanpaineet, ja renkaantäyttöpullon. Vian sattuessa myyjän on todistettava, että vika on aiheutunut laiminlyödystä tai puutteellisesta huollosta. Itse en koskaan vaihda öljyjä, putsaria, tulppia, ilmanputsaria. Liikkumisturva ei jatku koska oveen ei liimata tarraa, mutta mulla on vakuutuksessa vastaava turva, joka kattaa majoitukset hinaukset yms. Mutta eihän kait VW tielle jätä. ;)
Kerro ihmeessä huolto, joka leimaa vihkon tekemättä töitä, niin voin sitten 100%:n varmuudella välttää kyseistä huoltoa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.09.11 - klo:10:39
Eli kyseinen 50 euron huolto ei ole merkkiliikkeessä tehty LL-huolto, joka oikeuttaa ajoturvan jatkumiseen? Kyseessä on siis jonkun muun huoltopaikan tekemä öljynvaihto? Näitä öljynvaihtojahan nyt mainostetaan lukuisissa paikoissa noin 50 eurolla ja tämä sisältää myös ei LL-öljyt.

Huolto on merkkiliikkeessä tehty (vw:n valtuuttama ja löytyy vw:n sivuilta.) Ei jatka ajoturvaa. Pidän tuollaista valohoidon maksamista naurettavana jonkun ajoturvan vuoksi, koska itselläni on sama palvelu  kaskossa. Muut kulut alkuperäinen suodatin ja roppu 18,5â,¬ ja Modil 1 ESP 5W-30 0â,¬. Sain sitä öljyä 10 purkkiaerään kaupan yhteydessä ja myin ne merkkiliikkeeseen 30â,¬ purkki. Kyllä tuo on long life öljy.
Ainoa ero näissä lukuisissa paikoissa on että ne eivät pysty nollaamaan long life konetta vain 1 vuosi/15 000.

skriko

Lainaus käyttäjältä: clacson - 29.09.11 - klo:12:09
Kerro ihmeessä huolto, joka leimaa vihkon tekemättä töitä, niin voin sitten 100%:n varmuudella välttää kyseistä huoltoa.

Jos sinulla on tuttu huoltopaikka joka tietää että osaat katsoa renkaidesi ilmanpaineet, jarrunesteet, jarrrupalat ja muut valohoidot, jotka eläkkeellä oleva äitinikin tekee itse. Niin kyllä leiman saat. Ei sitä leimaa minullkaan lyö sellainen huoltopaikka jossa eivät tunne minua.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.09.11 - klo:13:05
Jos sinulla on tuttu huoltopaikka joka tietää että osaat katsoa renkaidesi ilmanpaineet, jarrunesteet, jarrrupalat ja muut valohoidot, jotka eläkkeellä oleva äitinikin tekee itse. Niin kyllä leiman saat. Ei sitä leimaa minullkaan lyö sellainen huoltopaikka jossa eivät tunne minua.

Eli käytännössä voidaan sanoa että tapauksesi on aikamoinen spesiaali case eikä hintaa kannata paljon verrata. Tästä oli muuten juttua joskus lehdessä että merkkikorjaamoja kismittää että jotkut asiakkaat ei halua kaikkia toimenpiteitä tehtävän, ja silti vaativat merkkihuoltoleimaa. Seurauksena on kahnausta asiakkaan kanssa.
Ymmärrän kyllä Skrikonkin kannan ei siinä mitään. Mutta katsovatko vikakooditkin ja softapäivitykset ynnä muut kampanjapäivitykset jos menet ja pyydät/maksat vain öljynvaihdon leimalla?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.09.11 - klo:19:45
Eli käytännössä voidaan sanoa että tapauksesi on aikamoinen spesiaali case eikä hintaa kannata paljon verrata. Tästä oli muuten juttua joskus lehdessä että merkkikorjaamoja kismittää että jotkut asiakkaat ei halua kaikkia toimenpiteitä tehtävän, ja silti vaativat merkkihuoltoleimaa. Seurauksena on kahnausta asiakkaan kanssa.
Ymmärrän kyllä Skrikonkin kannan ei siinä mitään. Mutta katsovatko vikakooditkin ja softapäivitykset ynnä muut kampanjapäivitykset jos menet ja pyydät/maksat vain öljynvaihdon leimalla?

Hyvä että edes joku ymmärtää. Kyllä öljyn ja putsarin vaihdon lisäksi tietysti nollataan huoltovälinäyttö ja katsotaan mahdolliset vikakoodit. Sciroccossa oli kampanjapäivityksenä joku moottorinohjausyksikköjuttu. Väittivät, että Sciroccoja on jäänyt talvella tien päälle ja autot eivät ole käyneet kunnolla, ovat nykineet yms. Omassa autossani ei ole mitään vikaa ollut missään vaiheessa. Selvitin asian yhden tutun kanssa. Totuus tässäkin asiassa oli, että moottorinohjausyksikönpäivityksessä tehdään auto paremmin etanolia sietäväksi ja seurauksena suurenpi polttoaineen kulutus ja tehon häviäminen. Koska olen ostanut ja maksanut autoni 118 kw,en halua päivityksiä, jotka laskevat tehoa, enkä myös ole käyttänyt, enkä tule käyttämmään viinabensaa. Soitin huoltoliikkeelle ja pyysin lähettämään maahantuojalle terveisiä, että asiakas kieltäytyy päivityksestä. Asia selvä sanoivat. Suurin osa huoltoliikkeiden ja maahantuojan jutuista on täyttä paskaa, rahat pois vaan. Kertaakaan ei vielä autoa vaihtaessa ole kukaan kysellyt oletko itse katsonut jarrunesteesi vai merkkiliike. Mutta jos joku haluaa kantaa rahaa Laakkosille niin kyllä sitä kytäjän kartanon ylläpitoon uppoaa. ;)

Emil

Pitäisi vaihdattaa jakohihna tulevana kesänä. Netistä löysin Tamperelaisen huoltoliikkeen hinnaston, jonka mukaan jakohihnan vaihto vesipumpun kanssa maksaisi 616euroa. Onkohan tuo hinta linjassa? Kuulostaa melko kalliilta. Eihän Skodaan pitäisi varaosien olla kovin pahan hintaisia.

Onkohan työnä paha homma, taikka ahdas paikka? Pitääkö remmiäkin alkaa itse vaihtamaan, taikka viedä jollekin merkkiin sitoutumattomalle pienemmälle korjaamolle.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Emil

640 euroa remminvaihto Laakkosella, kun puhelimella kyselin. Metro-Autossa kävin paikanpäällä, heitti hatusta että n. 700 euroa, sisältää moniurahihnan. Pohjois-Helsingin auto 540 euroa.

Pitää tosiaan sulatella asiaa, jospa vaihtaisi sittenkin itse.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil - 30.03.12 - klo:17:31
640 euroa remminvaihto Laakkosella, kun puhelimella kyselin. Metro-Autossa kävin paikanpäällä, heitti hatusta että n. 700 euroa, sisältää moniurahihnan. Pohjois-Helsingin auto 540 euroa.

Pitää tosiaan sulatella asiaa, jospa vaihtaisi sittenkin itse.

Virossa taitaa olla aika kohtuulliset hinnat, hyvä vaihtoehto teille etelässä asuville jos vaan on aikaa/intoa pyörähtää naapurissa.

Emil

Niin, sama kai se on, vaihtaako se virolainen sen remmin täällä Suomessa, vai Virossa. En ole kuitenkaan ihan vielä valmis Etelä-Helsinkiin (Tallinnaan) autoani huollettavaksi viemään.  :) Syyt voi olla ontuvia. Yksi niistä on se, että jos jokin menee pieleen, niin minkälaisen vastuun tekijä työstään kantaa? Täällä Suomessa luulisin suurimmalla osalla yrittäjistä olevan ainakin vakuutuksen, joka korvaa jos hihna jonkin ajan kuluttua antautuu, tai hyppää pois paikoiltaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil - 31.03.12 - klo:13:40
Niin, sama kai se on, vaihtaako se virolainen sen remmin täällä Suomessa, vai Virossa. En ole kuitenkaan ihan vielä valmis Etelä-Helsinkiin (Tallinnaan) autoani huollettavaksi viemään.  :) Syyt voi olla ontuvia. Yksi niistä on se, että jos jokin menee pieleen, niin minkälaisen vastuun tekijä työstään kantaa? Täällä Suomessa luulisin suurimmalla osalla yrittäjistä olevan ainakin vakuutuksen, joka korvaa jos hihna jonkin ajan kuluttua antautuu, tai hyppää pois paikoiltaan.

Eiköhän siellä paikallinen merkkiliike vastaa huutoonsa ihan samanlailla kuin täälläkin, ja jos orkkisosat merkkipajalla asennettuna korkkaa ennenaikojaan niin mahtaakohan takuukorjaus onnistua jopa missä tahansa virallisessa huollossa?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.03.12 - klo:20:58
... ja jos orkkisosat merkkipajalla asennettuna korkkaa ennenaikojaan niin mahtaakohan takuukorjaus onnistua jopa missä tahansa virallisessa huollossa?

Takuu korjaus auton tehdastakuun aikana varmaan onnistuu, mutta muuten vaikka asennustakuun saiis on hajallaan olevan auton toimittaminen korjaukseen toki haatavampi tilanne.

Mutta itsekin olen Tallinnassa autoa merkkihuollattanut - jakopään vaihto+normi 90 tkm huolto.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy