Ex. BMW 330dA E93 Cabrio

Aloittaja Ranssi, 25.09.11 - klo:20:52

« edellinen - seuraava »

Ranssi

Pitkään jatkunut autokuumeilu sai päätymään oheisen kulkupelin hankintaan, mikä tiesi päätöstä VAG-leireilylle suhteellisen monen Skodan jälkeen.

Auto on vuosimallia 2008, ja sillä on ajettu n. 90 tkm. Taustaltaan se on ns. Suomi-auto, ja olen sen toinen omistaja.

Auton väri: A53 - Platinum Bronze

Vakiovarusteiden lisäksi autossa on seuraavat lisävarusteet:

Nahka Walknappa Schwarz LRSW
Tuulisuoja
Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
Jalopuukoristelistat (Poplar grain)
Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen
Comfort -paketti
  - Autom. himmentyvä taustapeili
  - Etukyynärnoja
  - Säilytystilapaketti
  - Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) taakse
  - Ilmastointiautomatiikka
  - Vakionopeussäädin jarrutoiminnolla
  - Ulko- ja sisävalopaketti
  - Radio BMW Professional
  - Läpilastaus mahdollisuus suksipussilla

Ensivaikutelmat autosta ovat olleet positiiviset. Katto ylhäällä auto ei juuri eroa vastaavasta Coupesta, vaikka suurempi omamassa hiukan tuntuukin. Cabrion alusta on mukavuuspainotteinen, mikä takaa miellyttävän pehmeän kyydin. Moottorissa on sopivasti puhtia, ja nätisti ajellen kulutus saattaa ajotietokoneen mukaan asettua parhaimmillaan alle kuuden litran satasella. Tavaratila on riittävä viikonloppumatkalle, joskaan ylimääräistä tilaa ei jää.

Markku J

Onnittelut upean Bemarin hankinnasta ! Hieno moottori ja onhan tuo cabrio aivan mahtava auto taas ensi keväänä. Talvikin varmaan menee ihan ok tuon kanssa.

clima

Onnittelut uudesta kulkineesta, hyvältä näyttää! Avoauto on itselläkin ollut jo pidempään haaveissa. Ehkä sitten joskus kun muksut ovat kasvaneet.
Ensi viikoksi on luvattu vielä ihan kivaa keliä.  ;)

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 25.09.11 - klo:20:52
Pitkään jatkunut autokuumeilu sai päätymään oheisen kulkupelin hankintaan, mikä tiesi päätöstä VAG-leireilylle suhteellisen monen Skodan jälkeen.

Skodasta tuohon  ;D  Onnittelut hienosta autosta.

Pekka T

Onnea uudelle avoilijalle, eikä sitä avoilua mihinkään ensi vuoteen tarvitse odottaa, onhan näitä kelejä vielä näin syksylläkin.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ranssi

Kiitoksia kaikille!

Yllättävän hyvin tuollaisessa vähän reilu +10 C syyskelissä tarkenee ajella ilmastoinnin puhaltaessa lämmintä, mikä onkin oiva tapa hyödyntää moottorissa syntyvä hukkalämpö. Penkinlämmittimet voi tarvittaessa ottaa avuksi :)

Kärki

Onnittelut hienosta Bemarista!

Tapasin ajella cabriolla aina sinne lähes nollan tuntumaan, enkä kyllä sitä mitenkään erityisen epämiellyttävänä kokenut. Lämppäri puhaltaa hyvin ja onhan se myös pukeutumiskysymys. Eräs mieleenpainuneimpia avoautoilukokemuksiani on eräs noin 150km maantiesiivu loka-marraskuun taitteen kirkkaassa myöhäisillassa pikkupakkasessa tähtitaivaan alla. Pipo vaan päähän, sormikkaat käteen ja kaulahuivi kaulaan - kokemus oli hieno ja kaikkea muuta kuin epämiellyttävä :)
Avoautot on tehty ajettavaksi katto alhaalla - joten ajakaa niillä myös katto alhaalla :)

Ranssi

Kiitoksia!

Menneenä viikonloppuna tuli kurvailtua ihan mukavasti katto auki. Reitti kulki mm. Kuninkaantietä pitkin Salosta Helsinkiin. Kyseinen baana on erinomainen rauhalliseen etenemiseen, ja maisemat ovat matkan varrella miellyttävät. Avoilu tuntuu olevan oiva tapa viettää myös kaunista syyspäivää.

Viikonloppuna autoa tutkaillessa takakontista löytyi merkillinen nappula, joka osoittautui sähköisesti taittuvan vetokoukun käyttöpainikkeeksi. Koukku oli minulle täysi yllätys, sillä sitä ei oltu mainittu autoa myyneen liikkeen varusteluettelossa. Kuulan kunnosta päätelleen ei autoa ole kovin paljon vetotehtävillä rasitettu. Ohjekirjan mukaan vetokoukun yhteydessä autot varustetaan kantavammalla taka-akselilla ja tehokkaammalla moottorin jäähdytysjärjestelmällä, joten mitoitukset lienee laadittu raskasta käyttöä ajatellen. Asuntovaunu cabrion perässä tuntuu aika erikoiselta yhdistelmältä.

Ranssi

Kyllä ketuttaa, kun joku oli katsonut oikeudekseen irroittaa autosta molempien ajovalojen pesurien kannet ja itse pesurit. Kansien häviäminen on erityisen ärsyttävää, sillä ne pitää maalata korinväriin. Näin ollen kustannuksia kertyy 300 euroa täysin turhasta.

RoccoScientist

Lisäksi niitä kansia ei tietenkään saada täysin samansävyisiksi korin kanssa... Noh, toivottavasti olen väärässä. Raivostuttavaa perseilyä tuollainen ilkivalta joka tapauksessa on. Onnittelut muuten komeasta pelistä, en ollut aikaisemmin noteerannut lainkaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 20.01.12 - klo:11:26
Kyllä ketuttaa, kun joku oli katsonut oikeudekseen irroittaa autosta molempien ajovalojen pesurien kannet ja itse pesurit. Kansien häviäminen on erityisen ärsyttävää, sillä ne pitää maalata korinväriin. Näin ollen kustannuksia kertyy 300 euroa täysin turhasta.

Autosi ulkokuvista päätellen kannet on upotettu siihen puskuriin, onko siis puskurin maalipinta vaurioitunut siitä ympäriltä? Toivottavasti uusien kansien maalaus onnistuu, ettei jää paha maku suuhun!

Ranssi

Tekijä oli tehnyt varsin siistiä työtä eli puskuria ei tarvinnut onneksi maalata. Tästä päätellen kyseessä on varkaus, eikä vahingoittamistarkoitus.

Kiitokset RoccoScientisille onnitteluista. Kesään on vielä pitkä aika... Ihmeen hyvin tuolla katolla on pärjännyt talvessa. Pakkasilla kuuluu kyllä erityisesti kylmänä joitakin natinoita, mutta lämpöä ainakin piisaa.

Markku J

Ikävä kuulla tuo varkausjuttu.

Mitä muuten pidät tuosta autosta ajettavuuden suhteen ja erityisesti moottorin osalta ? Olen itse aika otettu tuon x30d -koneen ominaisuuksista, kun se jaksoi niin pontevasti viedä jopa X5:a ja tarjosi kiihdytyksissä mukavan miehekkäät murinat. Noita ääniä kaipasin A7:n V6 TDI:n kanssa.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.01.12 - klo:20:14
Ikävä kuulla tuo varkausjuttu.

Mitä muuten pidät tuosta autosta ajettavuuden suhteen ja erityisesti moottorin osalta ? Olen itse aika otettu tuon x30d -koneen ominaisuuksista, kun se jaksoi niin pontevasti viedä jopa X5:a ja tarjosi kiihdytyksissä mukavan miehekkäät murinat. Noita ääniä kaipasin A7:n V6 TDI:n kanssa.

Ajettavuuteen liittyen minulla ei ole suurempaa huomauttamista. Pidän autossa sen alustan mukavuuspainotteisuudesta, mitä on ymmärtääkseni valmistajan taholta tavoiteltukin tämän cabrion kohdalla. Moottori on verrattain pienikulutuksinen ja tarjoaa niin sanotusti hyvät kyydit todellakin varsin miehekkäiden äänten saattelemana. Vaihteiston ohjauksessa on pientä epäloogisuutta, mutta ei suurempaa huomauttamista ole siitäkään eli kokonaisuutena varsin mukava peli soveltuen passelisti cruisailuun mukavuutensa ansiosta.

pomo

Kyllä avoautoilla voi vähän pitemmällekin syksyyn. Itselläkin on tarkoitus koittaa lähivuosina vaihtaa tuo kakkosauto avoautoon tai johonkin muuhun kivaan laitteeseen. Noin uutta ei valitettavasti taida olla rahaa laittaa, mutta BMW on yksi varteenotettava vaihtoehko, koska VAG-avoautot ei oikein iske, tai sitten ne on liian uusia ja maksaa siksi liikaa. Kovakattoinen oli varmasti ympärivuotiseen käyttöön kovasana!

Antinontoxic

Onnittelut hienosta autosta  :)

Noita kansia pitäisi saada marmoritiskiltä myös valmiiksi maalattuna. Hintaerosta ei ole kokemusta, että kannattaako maalata itse, vai ostaa valmiiksi maalattuna.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Antinontoxic - 22.01.12 - klo:17:57
Onnittelut hienosta autosta  :)

Noita kansia pitäisi saada marmoritiskiltä myös valmiiksi maalattuna. Hintaerosta ei ole kokemusta, että kannattaako maalata itse, vai ostaa valmiiksi maalattuna.

Kiitosta vaan.

Laakkosella maalauksen perusmaksu on 50 euroa, johon sain neuvoteltua mahtumaan nämä molemmat kannet. Osat ja työ sen sijaan olivat sen verran tyyriitä, että loppulaskuksi muodostui kolmisen sataa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.01.12 - klo:11:13
Kiitosta vaan.

Laakkosella maalauksen perusmaksu on 50 euroa, johon sain neuvoteltua mahtumaan nämä molemmat kannet. Osat ja työ sen sijaan olivat sen verran tyyriitä, että loppulaskuksi muodostui kolmisen sataa.

Vakuutusyhtiö osallistunee hiukan kuitenkin kustannuksiin?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.01.12 - klo:22:03
Vakuutusyhtiö osallistunee hiukan kuitenkin kustannuksiin?

Minun vakuutukseni omavastuu on tällaisissa tapauksissa 500 euroa eli puhtaasti omaan piikkiin menivät nuo kolmesataa euroa. Onneksi haitta itse autolle oli hyvin pieni, sillä olen kuullut mm. tapauksista, jossa auton kylki on naarmutettu koko matkalta eli maalattavaa tulee koko laidan matkalta.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: pomo - 22.01.12 - klo:17:31
Kyllä avoautoilla voi vähän pitemmällekin syksyyn. Itselläkin on tarkoitus koittaa lähivuosina vaihtaa tuo kakkosauto avoautoon tai johonkin muuhun kivaan laitteeseen. Noin uutta ei valitettavasti taida olla rahaa laittaa, mutta BMW on yksi varteenotettava vaihtoehko, koska VAG-avoautot ei oikein iske, tai sitten ne on liian uusia ja maksaa siksi liikaa. Kovakattoinen oli varmasti ympärivuotiseen käyttöön kovasana!

Toistan itseäni - mutta teen sen silti  :)
Minä ajoin cabriolla katto alhaalla käytännössä lähes koko sen ajan vuodesta kun lämpötila on plussan puolella - ei siinä mitään ihmeempiä ongelmia ollut. Tietenkin nollan tuntumassa moottoritienopeuksissa kannatti pitää jokin päähine päässä jne, mutta toisaalta tunnelmaan sopiva pukeutuminen kuuluu ja sopii avoautoiluun kuin nenä päähän ja tosiasiassa siis vain lisää ajamisen fiilistä.

Kovakatto on tietysti jossain määrin hyvä juttu talvikäytössä, mutta kuten olen parissakin eri keskustelussa kertonut, en laittanut omaan cabrioon siihen kuulunutta kovaa kattoa kertaakaan paikoilleen talvea varten, vaan "rätillä" mentiin ympäri vuoden. Ei sen kanssa mitään erityisempää ongelmaa ollut puhtaanapidonkaan kannalta. Ainoa asia mitä rätin ympärivuotinen käyttö edellyttää, on käsinpesumahdollisuus. Katto kyllä kestää myös konepesun harjoillakin, se ei ole ongelma - mutta pikapesujen pesuaineet eivät ole katolle hyväksi. Sekin tosin lähinnä sen takia, että kattojen kyllästysaineet eivät oikein tahdo kestää niitä pesuaineita, josta taas seuraa se että pesun jälkeen katon joutuu käsittelemään uudelleen kyllästysaineella. Kun pesut pystyy tekemään itse, ei "rätin" kanssa ollut mitään sen erityisempää ongelmaa talvikäytössäkään.

Joten: Jokainen, joka avoautosta haaveilee, ryhtykää tuumasta toimeen - se on yksi niistä asioista, jonka soisin jokaisen autoista innostuneen ihmisen saavan kerran elämässään kokea!

Ranssi

Luontoäiti teki "tepposet" ja perhekoko kasvaa myöhemmin kesällä 50%, joten haikein mielin Bemari lähti myyntiin.

Tänään tuli ajeltua avausajelut katto alhaalla ja olihan se vaan nautinnollista auringon paistaessa. Ei voi kuin suositella mahd. mukaan!

Tässä vielä linkki ilmoitukseen:

http://www.nettiauto.com/bmw/330/4667101

eGetin

Kyyyyllä tuonne nyt pari lastenistuinta saa takapenkille ;D

Kärki

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.03.12 - klo:10:22
Kyyyyllä tuonne nyt pari lastenistuinta saa takapenkille ;D

Samaa mieltä!

Kokemusta lapsiperheen elämästä autojen osalta löytyy CLK:n, E92 coupen sekä kahden 911:sta verran - sillä kompetenssilla uskallan sanoa että tuota hienoa BMW Cabriota ei lapsen tulon takia tarvitse vaihtoon laittaa.. ELLEI sitten varta vasten halua puolisolle autonvaihtoa perustella järkisyin..  ;) ;D

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 24.03.12 - klo:11:11
Kokemusta lapsiperheen elämästä autojen osalta löytyy CLK:n, E92 coupen sekä kahden 911:sta verran - sillä kompetenssilla uskallan sanoa että tuota hienoa BMW Cabriota ei lapsen tulon takia tarvitse vaihtoon laittaa.. ELLEI sitten varta vasten halua puolisolle autonvaihtoa perustella järkisyin..  ;) ;D

Tuo jälkimmäinen oli hyvin sanotttu. Logiikka ei vaan tässä tapauksessa valitettavasti toimi, sillä tunne puhuu cabrion ja järki käytännöllisemmän kulkupelin puolesta, eikä toisinpäin :)

Siirrymme taloudessa yhden auton käyttöön, eikä E93 oikein ainoaksi autoksi sovellu esim. anoppilareissuille, vaikka en siis kompetenssiasi hetkeäkään epäile.

Ranssi

Auto on myyty, uutta tilalle

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy