Shell aloittaa jälleen palvelutankkaukset asemillaan

Aloittaja RTWteam, 20.09.11 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

RTWteam

Hieman ohi otsikon..

Nyt saa palvelua Shell-asemilla.
Energiayhtiö St1 on tuonut ainutlaatuisen palvelutankkauskonseptin vahvistuneeseen keltaiseen jakeluasemaverkostoonsa. Ensimmäiset koulutetut palvelumestarit aloittivat asiakkaiden henkilökohtaisen palvelun 16:lla pääkaupunkiseudun Shell-asemalla maanantaina.

Ensimmäiset Shell Palvelutankkaus -asemat 19.9.2011:
Espoo: Haukilahti, Suomenoja, Vallikallio
Helsinki: Etelä-Haaga, Herttoniemi, Itäkeskus, Konala, Kruununhaka, Käpylä, Lauttasaari, Myllypuro, Pukinmäki, Tullinpuomi
Vantaa: Ala-Tikkurila, Mikkola, Ruskeasanta

Lähde: autotoday.fi Lue koko juttu -> http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107768

Laittakaahan kokemuksia kuinka toimii tuo systeemi..  :)

lortti

Kävin äsken Käpylän Shellillä tarkistamassa paineet niin siellä kaveri tuli heti jeesaamaan letkujen kanssa. Eli peukku ylöspäin!

Karvis

Tänne Rovaniemelle näyttivät myös hakevan jannuja letkunjatkoksi, konsepti siis tullenee myös tänne pohjoiseen :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

nemos

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 20.09.11 - klo:15:08
Nyt saa palvelua Shell-asemilla.

Aika rohkea veto Anttoselta tuoda sama konsepti sekä Shellille että St1:lle. Lieneekö tuota jo joillakin asemilla testattu? Minä en ainakaan maksa senttiäkään siitä, että joku tankkaa autoni ja tyrkyttää lasinpesunestettä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Tikka

Lainaus käyttäjältä: nemos - 20.09.11 - klo:18:45
Minä en ainakaan maksa senttiäkään siitä, että joku tankkaa autoni ja tyrkyttää lasinpesunestettä.
Tätä juuri olen miettinytkin. Kuinkahan pitkään tällaisia palveluja saa, sillä en usko tuon olevan kannattavaa. Minäkään en maksaisi noista palveluista ylimääräistä.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.04.10 - klo:13:01
Mistäköhän tuo kehitys johtuu?

Varsinkin Vag-kuskit ovat niitä, joilla pitäisi olla vähiten varaa itkeä palvelun perään!

Huoltojen Longlife-ideologia on pahinta myrkkyä huoltoasemille. Wanhoina hyvinä aikoina Volkkarikin piti viedä 2000 tkm välein rasvattavaksi. Lisäksi joka toisella rasvauskäynnillä putsattiin katkojan kärjet ja säädettiin venttiilien välykset!

Nyt sitten Longlife-pellet kehuvat kymmeniin tuhansiin venyvien huoltovälien kanssa ja asioivat vain lasipalatsien marmoritiskeillä. Ovat olevinaan niin hienoja ihmisiä, ettei elämänmakuinen Teboilin baari kelpaa, vaan on päästävä lasipalatsin nahkasohvalle juomaan lattea. Samat pellet sitten itkevät, kuinka huoltoasemilla ei ole asentajia odottamassa tehdäkseen sitä kerran 100 tkm:ssä sattuvaa pyyhkimensulan vaihtoa tienpäällä.  :'(

Vanhoina hyvinä aikoina volkkari vaati rasvausta parin miljoonan kilometrin välein ?...ei huono. ;D

Mitä taas tuohon uuteen konseptiin tulee että joku tulee auttamaan letkujen ja tankkauksen kanssa, niin sanoisin että siinä uusavuttomien osaamattomuus maksatetaan niillä jotka apua eivät halua. Koska se palvelu ei ole ilmaista..!! >:(

chr

Lainaus käyttäjältä: nemos - 20.09.11 - klo:18:45
Aika rohkea veto Anttoselta tuoda sama konsepti sekä Shellille että St1:lle. Lieneekö tuota jo joillakin asemilla testattu? Minä en ainakaan maksa senttiäkään siitä, että joku tankkaa autoni ja tyrkyttää lasinpesunestettä.

Minusta tuo on hieno juttu, että tässäkin maassa saa palvelua jos sitä haluaa. Tietysti perinteisesti pitää saada tehdä "minä itte", mutta tuo on a) mukavaa b) työllistävää.

XUE

vähän off topic
mutta kuluttuja polttoaineen myynnin osuus monen öljy-yhtiön myynnistä on
"yllättävän" pieni, siis volyymista.

Erään ison toimijan liikevaihdossa huoltoasemien polttoaine myynti
näyttelee luokkaa 15-20% kokonaisuudesta. B2B myynti on 70-80%.

Erään ison kotimaisen jakelijan kokonaismyynnistä polttoaineiden merkitys
katemielessä lähes nolla, täysin olematon verrattuna elintarvikemyyntiin.

Yksin ns bunkeri myynti (laivat) on huomattavasti suurempaa kuin kuluttujamyynti.
Kun Helsingiin saapuu isompi rahtialus,sen täysi "tankkaus" voi olla yhtä paljon
kuin keskisuuri huoltoasema myy vuodessa!

Polttoöljyä menee litra/tonnimääräisesti huomattivia määriä mm.
tehtaisiin, taloyhtiöhin ja omakotitaloihin.

Kaikki on siis suhteellista
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

lortti

On tuo nyt mun mielestä ihan jees että töistä tullessa vesisateessa kovat kaulassa ja kulmahousut jalassa huoltiskalta löytyy apua vaikkapa just noitten paskaisten ilmaletkujen kanssa saatikka jos räntäsateessa pitäis laittaa pissapojan nestettä. Kysymys nyt ei ole siitä eikö nuo asiat onnistuisi itseltäkin mutta ei sitä nyt perhana aina jaksa kaikkea itse tehdä.

Siksihän sitä töissä käydään että on varaa maksaa pikkupalvelusta vaikka sitten sentti lisää bensan hinnassa.

Kyllä minulle ainakin jäi tämänpäiväisestä palvelusta hyvä mieli eikä "**tutus" että tämäkin maksettiin nyt sitten bensan hinnassa.

jf

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 20.09.11 - klo:19:20
Mitä taas tuohon uuteen konseptiin tulee että joku tulee auttamaan letkujen ja tankkauksen kanssa, niin sanoisin että siinä uusavuttomien osaamattomuus maksatetaan niillä jotka apua eivät halua. Koska se palvelu ei ole ilmaista..!! >:(
Aijjaa... Luulin, että savolaiskollegakin oli töissä asiakaspalveluammatissa, mutta taas kerran näkee miten olen tuon taksihomman ymmärtänyt väärin. Ã,,lkää siis käyttäkö niitä takseja, kun sekin palvelu on tarkoitettu vain uusavuttomille ajotaidottomille.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: lortti - 20.09.11 - klo:21:28
Kysymys nyt ei ole siitä eikö nuo asiat onnistuisi itseltäkin mutta ei sitä nyt perhana aina jaksa kaikkea itse tehdä.

Nauratti (tahattomasti), kun katsoin sun avataria.

Onhan meillä sitten vielä avuttomat naiset (miehet/isät eivät ole opettaneet tankkaamaan) ja vanhukset, joiden uskoisin olevan iloisia tällaisesta palvelusta.

makkis

Jaa, minä taas maksaisin mielelläni palvelusta. Minua ahdistaa räplätä automaattien kanssa pakkasessa ja siksi asioin aina "lämpimillä" asemilla. Jos joku juoksisi noillakin hoitamaan tankkauksen ja hoitamaan rahastuksen ikkunaa raottamalla, maksaisin mieluusti vaikkapa 10% ekstraa tankillisesta.

lortti

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 20.09.11 - klo:22:02
Nauratti (tahattomasti), kun katsoin sun avataria.

Hyvä, sittenhän se on onnistunut. Tjoo, asia kunnossa.  ;)

RTWteam

Minun mielestä tämä on loistava juttu. Jos ja kun nämä kaverit saavat tästä työpaikan! Vielä tämä on varmasti kokeilu asteella mutta toivon tämän jäävän pysyväksi jutuksi. Mutta pahoin epäilen ettei jää..

Quality

Perinteistä lasien pesua kaipaan eniten, se on ehdottomasti inhottavin homma tankkauksen yhteydessä, kun niitä kunnollisia pesimiä ja pesukelpoista vettä ei tahdo olla koskaan saatavilla. Tankkaus kestää ne samat ikävystyttävät minuutit, teki sen kuka tahansa, joten se on yksi ja sama. Taas tuon ilmanpaineiden tarkastuksen ottaisin mieluiten palveluna, pysyisivät nuo letkut ja muut laitteet siistimpinä, kun henkilökuntakin joutuisi niitä käsittelemään. Itsepalveluvälineet ovat yleensä karmeassa kunnossa. Pissapojan täytän aina kotona, joten siihen en apua tarvitse.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.09.11 - klo:21:54
Aijjaa... Luulin, että savolaiskollegakin oli töissä asiakaspalveluammatissa, mutta taas kerran näkee miten olen tuon taksihomman ymmärtänyt väärin. Ã,,lkää siis käyttäkö niitä takseja, kun sekin palvelu on tarkoitettu vain uusavuttomille ajotaidottomille.
Sikäli vertaus karahti pahasti kiville, että taksi on palveluammatti jota ei voida ulkoistaa asiakkaan tekemäksi. Huoltoasemalla on asia toisin....

Jos joku kerran haluaa letkuapinan läsnäolosta maksaa lisähintaa niin ei siinä ole mitään vikaa. Itse en sellaista palvelua tarvitse enkä halua. Ei tässä sen kummemmasta ole kyse.

XUE

itse suosin mahdollisimman paljon Pakilan Tebolia, sieltä saa jopa korjauspalveluita!

Toinen pakko myöntää, Seo Pukinmäki kylmäaseman hinnat ovat
seudun edullisimpia.

Quality

LainaaSeo Pukinmäki kylmäaseman hinnat ovat seudun edullisimpia.

Siellä oli vielä ihan äskettäin aivan karmeat, vanhat ja ränsistyneet bensamittarit, jollaisia en ole nähnyt enää vuosiin edes maaseudulla.

Itse suosin Suutarilan kylmä-Neste Oil Expressiä. Edullinen sekin.

Mutta nuo perinteiset huoltopalvelut ovat tosiaan varsinainen katoava luonnonvara! Joskus ammoin kävin Pakilan TB:llä ja olen käyttänyt myös Malmin TB:tä, jossa vielä löytyy kunnon huoltomonttu ja -mies. - Todelliset huoltamopalvelut kunniaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

Muistan kun 80-luvulla oli huoltoasemilla tankkaajat ja lasinpesijät. Oli se hirveätä, kun meni tankille, niin ensimmäisena poika tulee pesemään juuri pesusta tulleen autosi laseja. Sitten se alkaa tankkaamaan uutta kallista autoasi, vetelee bensaletkulla pitkin kylkiä, kolistelee pumpun rautaosalla maalipintaa ja sitten kruunaa palvelun lopuksi lorauttamalla muutaman desin polttoainetta autosi maalipinnalle. Kerran yksi tankkasi pyörääni. Korkissa oli ura, jonka päälle laitettiin salpa (honda 750 -81) poika ei kiertänyt korkkia tarpeeksi kiinni ja ura jäi vinoon, ja hän hakkasi salpaa väkisin kiinnni, seurauksena kolot korkkiin ja salpaan. Onneksi nyt saa itse tankata autonsa. Ei koskaan enää palvelua.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: skriko - 20.09.11 - klo:23:06
Muistan kun 80-luvulla oli huoltoasemilla tankkaajat ja lasinpesijät. Oli se hirveätä, kun meni tankille, niin ensimmäisena poika tulee pesemään juuri pesusta tulleen autosi laseja.

Ja vielä ikävämpi tilanne on se, että joku ryhtyy liippaamaan pilarin vierestä kuraa ja hiekkaa keskelle lasia > hienot naarmut näkökenttään. Jipii mutta ei kiitos.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

savolaiskollega

Palvelevat huoltoasemat on vähän sama kuin kylä-tai lähikaupat ja myymäläautot : niiden aika on ohi. Tuollaisia yksittäisiä 'projekteja' voi toki joillekin asemille tulla mutta ei sen enempää. Kuten sanonta kuuluu : turha enää rypistellä kun paska on jo housussa...jos oisitte siitä lähikaupasta ostaneet aikanaan muutakin kuin sen unohtuneen hiivan, teillä voisi edelleen olla lähikauppa ! 8)

Karvis

Keskustelu palveluasemista pilkottu omaksi aiheeksi kun näyttää herättävän keskustelua melko runsaasti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MasTurbo

Voi se kulkineeni tankata, ilmaseks. Penniäkään en maksa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

JMTK

Sotkamossa Shell lopetti kokonaan toimintansa.
http://www.sotkamolehti.fi/Uutiset/1194697274864/artikkeli/numerot+alas+ja+ovet+kiinni.html   
Tänne jäi enään yksi bensa-asema Neste ja pari kylmäasemaa St1 ja teboil. >:(

M0gstis

Ihan mielenkiintoinen kokeilu ja varmaan itsekkin palveluja käytän kunhan vaan kohdalle sattuu. Mutta epäilen että näillä asemilla joilla on apupoikia on myös kalliimmat hinnat kuin naapuriasemalla jolla niitä ei ole. Jostainhan se niidenkin palkka on otetava...

Marko

Tankkaan itse omat autoni,siihen en ainakaan toistaiseksi halua ketään muuta koheltamaan ;D
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Markku

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 21.09.11 - klo:01:33
Ihan mielenkiintoinen kokeilu ja varmaan itsekkin palveluja käytän kunhan vaan kohdalle sattuu. Mutta epäilen että näillä asemilla joilla on apupoikia on myös kalliimmat hinnat kuin naapuriasemalla jolla niitä ei ole. Jostainhan se niidenkin palkka on otetava...
Kuopiossa Leväsen Shellillä on perinteisesti ollut kaupungin korkeimmat hinnat muutenkin. Monesti olen ihmetellytkin että kuka siellä tankkaa kun vajaan kilometrin päässä hinnat tippuu reilusti.
Jos joku tuosta työpaikan saa niin ihan ok homma.
Itse olen tässä asiassa aina tasapuolinen: ostan aina sieltä missä on halvinta.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Kapa

Suomalainen jonottaa elämässään vapaaehtoisesti lukemattomia aikoja, mutta mistään se ei ole muuten valmis maksamaan. Aika ei ilmeisesti ole arvokasta, mieluummin perä perää seistään kun sillä ajalla voisi tehdä muutakin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.09.11 - klo:21:17
Suomalainen jonottaa elämässään vapaaehtoisesti lukemattomia aikoja, mutta mistään se ei ole muuten valmis maksamaan. Aika ei ilmeisesti ole arvokasta, mieluummin perä perää seistään kun sillä ajalla voisi tehdä muutakin.

Minä ainakin pesen autoni ja vaihdan renkaat itse nimenomaan sen takia, että se on kaiken kaikkiaan helpointa ja nopeinta niin. Ilman jonotusta.
Volvo XC60 T8 Inscription

XUE

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.09.11 - klo:21:17

hehh, se on muuten juuri näin  ;D ja sitten vielä ajetaan toiselle puolelle lääniä
hakemaan se saludo -paketti kun sai niin halvalla, mitä nyt että bensaa ja omaa
aikaa paloi ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy