Vahaus (marketti- ja halpisvahat)

Aloittaja Cyclic Stig, 13.08.11 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 08.10.11 - klo:11:47

Jokatapauksessa tuo värivaha on nyt se number one - vaha
mulle. Sen verran hyvä kiilto ja lisäksi tuo kiveniskemien häivyttämisasia lisänä päälle. Kesto on kysymysmerkki. Jos se
osoittautuu huonoksi, säilyy tuo vaha silti edelleen hyllyssäni edellä mainituista syistä ns. kesävahana. Talveksi sitten
sitä Korrekkia.

Sitä värivahaa kannattaa laittaa runsaasti ja "töpöttäen" pahimpiin kiveniskemä-alueille, jotta se täyttää ne kolot kunnolla.

Ok, kiitos neuvoista.

Oletko sattumoisin kokeillut niin, että "paikkaa" kiveniskemät ensin tuolla värivahalla mutta vetää sen päälle vielä normivahan, esim. käyttämäsi Korrekin? Ajattelin, että pysyisikö tällä tavalla iskemät piilossa pidempään kun värivahakerroksen "suojana" olisi toinen vahakerros?

Itselläni on ollut Turtlen tuotteista Nanotech-vahaa (hyvä ja kestävä mutta aika työläs) sekä Ptfe-vahaa (kohtuullinen kesto ja kiilto, helpompi kuin edell.) muttei koskaan värivahoja. Herätti kyllä mielenkiinnon, pitänee testata.

Flat

LainaaNo, Jetta tuli pestyä ja Car-S vahat lykätty auton niskaan normaalin joutuisasti. Aurinko paistoi pilvien lomasta ja kun vaha alkoi vaalentua maalipinnassa mietin, että johan tuota joutaa alkaa kiillotella. Tästä se tuska sitten alkoi, sillä vaha tuntui olevan maalipinnassa kiinni kuin se kuuluisa pas** junttilan tuvan seinässä. Siis ihan tajuton homma oli saada vaha irti maalipinnasta ja sain hinkata räteillä kaksin käsin, että jotenkuten edes lähti irti.

Lopputulos ei ollut kovin kummoinen, ero entiseen (pari kk sitten vahattuun maalipintaan) ei oikein näkynyt mitenkään. Turha homma, mutta tulipahan tehtyä. Ja sainpahan tuon armottoman hinkkaamisen ansiosta kunnon hiet pintaan! Summa summarum, en kyllä suosittele Car-S vahaa, miten lie on voitu valita testivoittajaksi..?

Kuivahtikohan vaha hieman likaa ? Itse panostin kanssa loppukeästä car-s vahaan. Helppo levittää, kiilto hyvä ja vieläkin hyvä pinta.
Kosteus helmeillee vieläkin pinnalla ikäänkuin  juurivahatussa autossa. Hyvä ostos, kannatti panostaa kerrankin laatuvahaan.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 08.10.11 - klo:18:14
Ok, kiitos neuvoista.

Oletko sattumoisin kokeillut niin, että "paikkaa" kiveniskemät ensin tuolla värivahalla mutta vetää sen päälle vielä normivahan, esim. käyttämäsi Korrekin? Ajattelin, että pysyisikö tällä tavalla iskemät piilossa pidempään kun värivahakerroksen "suojana" olisi toinen vahakerros?

En ole vielä kokeillut. Oman amatööriteorian mukaan siinä mentäisiin ojasta allikkoon. Eli jos siihen
päälle vedetään vielä ns. valkopohjainen vaha niin, silloin niihin kuoppiin ja kuoppien reunoille menee myös tätä vahaa
enemmän tai vähemmän. Kuoppiin menneet valkoiset jämät jäävät sinne ja kuivuvat kiillotuksesta huolimatta.
lopputulos sama kuin haulikolla olisi ammuttu peltiin:)

Tämä tosin oli teoria, todellisuus voi olla sitten jotain muuta - toivottavasti parempi :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 08.10.11 - klo:19:17
Oman amatööriteorian mukaan siinä mentäisiin ojasta allikkoon.
Juu no mun teoria/ajatus tuossa edellä tuskin oli ainakaan yhtään vähemmän "amatöörimäinen" :D. Lähinnä meinasin sitä, että värivahan iskemiä peittävä vaikutus säilyisi pidempään... Ja toisaalta silloin tuota värivahaa ei tarvitsisi levittää niin usein. Tosin ei kait siitä haittaakaan ole..  ::)

Paljonko pyydät siitä korjauspuikosta? ;D Vaikka väri ei ihan mätsäisikän niin itse voisin kokeilla sitä silti edellä mainitsemaani isoon "vekkiin" oikeassa kyljessä/ takalokarissa. Josko sen saisi peittoon/ suojatuksi, pieni sävyerokaan ei haittaisi. Nyt siinä paistaa valkoinen pohjaväri ja jopa vähän peltiä. Oranssikin olisi silti parempi.

Daworder

kun värivahaus on tehty niin sitä kun alkaa vahaamaan uudestaan puhdistavalla vahalla esim. autoglymin punasella, niin teettää hiukan enempi hommaa kun sitä värivahaa tuppaa sit irtoon.
eli jos vahan vetää vielä värivahauksen lisäksi niin puhdistava vaha vie tuon värivahan mukanaan.
Autoglymin kultainen pysyy kyllä pinnalla joka siis nestemäinen ja levitettävä (ei hankaamalla)tuolla vois saada sen värivahan suojattua.

Jos haluat naarmusta eroon niin onnistuu tolla Meguiars Scratch X Naarmujen poistajalla.(myös ag tai muiden merkkien naarmun poistajakin tod. näkösesti toimii mutta en uskalla suositella kuin tätä jota olen ite testannut) tuon päälle heität sitten vielä värivahan niin eron huomaat varmasti.
tätä konstia koitettu kun eräs pahasti naarmuisen auton omistaja meinasi viedä autonsa maalattavaksi, mutta komiahan siittä tuli ilman maaliakin

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 08.10.11 - klo:23:30
kun värivahaus on tehty niin sitä kun alkaa vahaamaan uudestaan puhdistavalla vahalla esim. autoglymin punasella, niin teettää hiukan enempi hommaa kun sitä värivahaa tuppaa sit irtoon.
eli jos vahan vetää vielä värivahauksen lisäksi niin puhdistava vaha vie tuon värivahan mukanaan.
No ei kait kukaan meistä markettivahojen käyttäjistäkään niin hullu ole, että vetää päällimmäiseksi jotain puhdistavaa vahaa aka. "kliineriä". Suojaavaa vahaa tuohon värivahan päälle aprikoin, jos se nyt jäi epäselväksi. ::)

Muutenkin varsinkin Megut kuulunevat ainakin hintansa puolesta jonnekin muualle kuin tähän "halpis&marketti"-topikkiin. Ammattireiskoille on oma keskustelunsa kun siellä tavisvahan mainitseminen aiheutti aiemmin joidenkin toimesta lähinnä vittuilua ja väheksyntää. Joten pidetään tämäkin edelleen otsikon mukaisessa aiheessa ettei se sama meininki eksy tännekin.

Daworder

noh, koitin vaan jeesii naarmun kanssa, enkä nyt tähän hätään osaa sanoo suosituksii muista naarmupoisto litkuista. Kaippa niit halvempii löytyy paljonkin kun marketissa pyörähtää, mutta eipä toikaan nyt maksa ku alle 20e putelo.

Cyclic Stig

^Jees, toki.  :)

Jos siis meinaat minun mainitsemaani naarmua johon tuota väripuikkoa aiemmin kyselin niin se ei ole "naarmu" vaan kiven tekemä "kolo" (itseasiassa kaksi). Muutama vko sitten kuorma-auton lavalta tielle pomppasi irtokivi (ei ihan pieni) ja pomppi sitten jotenkin autoni kylkeä pitkin jättäen syvät jäljet maalipintaan. Toinen niistä pahempi, pituus about 1,5-2cm ja pohjamaali paistaa komeasti, jopa kirkas pelti pieniltä osin. Lommoa ei näyttäisi olevan mutta jälki on syvä ja leveä, ei siis naarmu.Uskallan väittää, että asia ei ole korjattavissa millään vahalla, kliinerillä tai muulla vastaavalla vaan oikeasti sen peittämiseksi tarvitsisi paikkamaalauksen. Mutta Tuota väripuikkoa voisin kokeilla mikäli sellaisen käsiini saisin.

snoogie

^ Vaikka ei nyt sinällään vahoihin liity, oletko Cyclic Stig kysellyt merkkiliikkeestä noihin pikkukoloihin tarkoitettua korjauspuikkoa? Ainakin parille edelliselle vwlle tuollaisen kävin hakemassa, pitäisi ainakin väri täsmätä kun autokin on uusi. on siis periaatteessa kynsilakkapullon näköinen maaliputkilo, mukana tulee myös lakka. Oletan että Audikin noita tarjoaa.

rob-s

LainaaLommoa ei näyttäisi olevan mutta jälki on syvä ja leveä, ei siis naarmu.Uskallan väittää, että asia ei ole korjattavissa millään vahalla, kliinerillä tai muulla vastaavalla vaan oikeasti sen peittämiseksi tarvitsisi paikkamaalauksen.

Paitsi tietenkin tv mainoksen puikolla:) Kyllä marmoritiskiltä kannattaa ostaa se maalikynä/lakka setti n. 10e:lla ja sillä paikkailla noita jälkiä. Itse olen työstänyt niitä maaleja ihan pienellä pensselillä eikä sillä kynsilakkasiveltimellä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pomo

Kyllä tuolla Biltheman testivoittajalla saa oikein hyvän myös vanhasta autosta, kunhan väri ei ole juuri se entinen punainen, nykyinen vaalean punainen. Ei siihen auto Swisswax eikä mikään muukaan. Marketti kliinerillä ja vahalla saa varmasti myös oikein hyvän. Itse olen vahaillut nyt yhden kerran kalliimmalla (39e) muuten halvoilla tuotteilla. Suurin ero mitä huomasin, oli ainoastaan se, että kalliimpi lähti helpommin muoveista ja haisi paremmalle. Eihän toki se hintaero (33 e) minun taloutta kaada, mutta kannattaako maksaa lähes turhasta? Se on jokaisen omavalinta.

Myös perheen 2 auto (14 v vanha) kiiltää oikein mukavasti ja vähintäänkin riittävästi marketti tuotteillakin! Ja sitä autoa ei muuten ole paljon vahattu...

Ja kyllä se vaan niin on, että kuvasta on oikeasti hankala sanoa, kiiltääkö auto vai ei. Mutta jos tosiaan on olemassa tuote, josta tuossakin puhuttiin, joka maksaa 35 e, helppo levittää, auto kuivuu itsestään, kestää vuoden ja lika ei tartu niin olen kyllä kovasti kiinnostunut tuollaisesta tuotteesta!

Pekezi

Käytössä:   Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 4x4 -16
                 Skoda Octavia Combi 2.0 Tdi 4x4 -17
Ex:            Seat Leon FR 2.0 Tdi 184 hp 2013
                 Skoda Superb Combi 2.0 Tdi 2013
                 Seat Ibiza 1.2 Tsi Itech 2014
                 Skoda Octavia Elegance 1.6 TDi 2012

re2

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.10.11 - klo:09:17
Kyllä marmoritiskiltä kannattaa ostaa se maalikynä/lakka setti n. 10e:lla ja sillä paikkailla noita jälkiä.

Tälle +1. Minun mielestäni tämä kuuluu ns. pakollisiin perusvarusteisiin jokaisen uuden tai uudehkon henkilöauton omistajalle. Värisävy on aina "spot-on" ja ei vie ketään konkurssiin. Pieniä kiveniskemiä tulee aina enemmän tai vähemmän, jotka monesti ulottuvat pohjamaalin läpikin ja niihin ei pelkkä värivaha oikein riitä. Sopiva pisara maalia täyttää ainakin suurinpiirtein sen aiheutuneen kolon ja antaa pitkäkestoisemman ja paremman suojan korroosiota vastaan.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 08.10.11 - klo:22:33
Paljonko pyydät siitä korjauspuikosta? ;D Vaikka väri ei ihan mätsäisikän niin itse voisin kokeilla sitä silti edellä mainitsemaani isoon "vekkiin" oikeassa kyljessä/ takalokarissa. Josko sen saisi peittoon/ suojatuksi, pieni sävyerokaan ei haittaisi. Nyt siinä paistaa valkoinen pohjaväri ja jopa vähän peltiä. Oranssikin olisi silti parempi.

Lainata sitä puikkoa kyllä voin sulle, jos nyt välttämättä haluat sitä kokeilla. Epäilen kyllä vahvasti, että lopputulos ei ole tyydyttävä.
Nuo sun vekit on sen verran isoja, että vaatii kyllä sen paikkamaalauksen. Löytyy multa se paikkamaalaussettikin.
Voin myös sitä lainata, jos haet ja palautat sen sitten sovitusti.

Cyclic Stig

Kiitokset kaikille neuvoista & vinkeistä. Olen kyllä jostakin aiemmin lukenut noista "paikkamaaliseteistä" mutta eipä tullut nyt asia mieleen. Täytynee jossain vaiheessa (viimeistään silloin kun kyseiset jäljet alkavat ketuttaa itseä liikaa ;D) käväistä marmorilla kysymässä josko suostuisivat minulle sieltä yhden myymään.

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 09.10.11 - klo:14:00
Lainata sitä puikkoa kyllä voin sulle, jos nyt välttämättä haluat sitä kokeilla. Epäilen kyllä vahvasti, että lopputulos ei ole tyydyttävä.
Nuo sun vekit on sen verran isoja, että vaatii kyllä sen paikkamaalauksen. Löytyy multa se paikkamaalaussettikin.
Voin myös sitä lainata, jos haet ja palautat sen sitten sovitusti.
Jos olet sitä mieltä, ettei se vahapuikko auta (minullahan sellaisesta ei ole mitään kokemusta) niin turhaapa se sitten on. Tuon paikkamaalaussetin taidan hankkia itselleni, ei ole suuri investointi (tuskin edes Audin hinnoilla) ja sitä voi tarvita jatkossakin. Tosin vähän silläkin touhuaminen pelottaa kun ei ole kokemusta. Ettei vaan tule sutattua sen kanssa ja pilattua maalipintaa entistä enemmän. ::)

tsiih

Pyydä jotakuta kynsilakkaa käyttävää apuun  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Mikko

Hammastikku tai ohuin askartelukaupasta löytyvä pensseli on noissa kiveniskemien paikkaamisissa aika kova juttu. Ja kannattaa harjoitella aluksi johonkin toiseen mahdollisimman näkymättömään kiveniskemään. Itsellä harjoitus tosin onnistui täydellisesti ja se ensimmäinen tosipaikka ei niin hyvin, mutta kumpaakaan jälkeä ei löydä jos ei osaa katsoa.

Daworder

maalamossa oli 60e kun korjautti kiveniskemät nokkapellistä ja eroja ei huomannut.

Eli jos arveluttaa itse alkaa paikkaileen niin puhelin soiton päästä sais tietoo teidän paikallisista hinnoista.
allekirjoittaneena voin kertoa, että "kunnolla tehty korjaus on monin verroin halvempaa kuin halvalla tehty korjaus"

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Daworder - 09.10.11 - klo:19:40
maalamossa oli 60e kun korjautti kiveniskemät nokkapellistä ja eroja ei huomannut.

Eli jos arveluttaa itse alkaa paikkaileen niin puhelin soiton päästä sais tietoo teidän paikallisista hinnoista.
allekirjoittaneena voin kertoa, että "kunnolla tehty korjaus on monin verroin halvempaa kuin halvalla tehty korjaus"

Samaa mieltä. Jos ne vekit ovat kuitenkin senttimetreissä mitattavissa niin silloin kyllä lähtisin itse
tätä ongelmaa "purkamaan" ammattilaisten kautta. 

Cyclic Stig

Tuossa olet varmaankin tismalleen oikeassa. Toisaalta toistaiseksi nuo "vekit" eivät niin paljoa harmita, että heti olisi ne saatava paikattua. Heti tultuaan häiritsi, mutta vaikka ne tietty aina siinä huomaakin niin harmitus vähenee ajan myötä...

Tuttuni, joka hommasi Colliniteä tarjosi sitä minullekin kokeiltavaksi. Enpä taida kehdata, Biltsun Superi toimii sen verran hyvin. Mitä sitä vaihtamaan ;D.

rob-s

Lainaakäväistä marmorilla kysymässä josko suostuisivat minulle sieltä yhden myymään.

Eiköhän suostuvat:) Kannattaa itse asiassa soittaa sinulle sopivaan AC:iin (tms) ja varmistaa että heillä on sinun autosi väri tai että he tilaavat sen sinulle. Siten ei tule hukkareissua
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Mikko

Minä kun kyselin niin ensimmäisessä paikassa hinta oli tuo 60 euroa per kiveniskemä. Toisaalla lupasivat 300 eurolla käydä kaikki reiät läpi. No ehkä kyselemällä olisi voinut löytää vähän halvemman. Säästin ja tein itse, kärsivällisellä ja varovaisella otteella onnistuu kyllä, mutta kuten jo sanoin helpottaa jos harjoittelee alkuun ei niin näkyvään paikkaan.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 10.10.11 - klo:00:02
Kannattaa itse asiassa soittaa sinulle sopivaan AC:iin (tms) ja varmistaa että heillä on sinun autosi väri tai että he tilaavat sen sinulle. Siten ei tule hukkareissua

+1
Just noin. Laakkosella meni tilaukseen. Pulju on kävelylenkkini varrella, joten ei haitannut.

Daworder

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 10.10.11 - klo:00:19
Minä kun kyselin niin ensimmäisessä paikassa hinta oli tuo 60 euroa per kiveniskemä. Toisaalla lupasivat 300 eurolla käydä kaikki reiät läpi. No ehkä kyselemällä olisi voinut löytää vähän halvemman. Säästin ja tein itse, kärsivällisellä ja varovaisella otteella onnistuu kyllä, mutta kuten jo sanoin helpottaa jos harjoittelee alkuun ei niin näkyvään paikkaan.

no johan on hinnat O.o
Onko kyseessä Pääkaupunki seutua?

mulla on pitkä painaumanaarmu (n10cm) taka kaaren yläpuolella, painunutkin about 1-2mm ei mahdoton mut häirittee sitte ku alkaa aurinko paisteleen.
Apukuskin puolella kyljessä pieni kosketus jälki ja peilaamalla huomaa pienen painauman, muutoin vain lakka vaurio.. Kai noita saa peiteltyy jollain aineilla kesällä sitten.

Pertsa

Jotenkin tuntuu että noiden kiveniskemien korjauttaminen jossain ammattilaisella ei liene pidemmän päälle kovin "kannattavaa". Niitä tulee väkisinkin koko ajan lisää. Todella haastavaa sitä on yrittää virheettömänä pitää. Jossain vaiheessa, jos auto pidempään pitää voi olla keula vähän karun näköinen. Silloin voinee maalauttaa koko konepelli/puskurin uusiksi.
Itse olen myös paikkaillut niitä aina kaikista autoista tuolla "kynsilakkapullolla". Itse asiassa parempi vaihtoehto mielestäni on ostaa ko paikkamaali spraypullossa (niitäkin saa marmorilta). Spraymaali on ohuempaa ja levittyy tasaisemmin kuin se kynsilakkapullon paksumpi maali. Itse sumutan tuota maalia purkin kanteen ja siitä pienellä askartelusiveltimellä kiveniskemään.

Kapa

LainaaItse olen myös paikkaillut niitä aina kaikista autoista tuolla "kynsilakkapullolla". Itse asiassa parempi vaihtoehto mielestäni on ostaa ko paikkamaali spraypullossa (niitäkin saa marmorilta).
Näin Pertsa on ja maaleja saat sävy sävyyn jokaisesta firmasta, jotka auton maalauksen kanssa ovat tekemisissä! Kaikkea haalistuneesta uuden kirkkaaseen.

Zaasa

RS sai tänään ekan vahakerroksen pintaan. Motonetista AutoGlym vahaa uusille autoille, siskonmiehen vinkkaamana. Vahauksen suoritin ulkona pesun jälkeen,7astetta oli lämmintä.Tallikin olisi ollut käytettävissä mutta tykkään että tilaa on ympärillä riittävästi.

Kerran harjattoman konepesun yhteydessä tuli vaha,ei taida olla hyötyä?

En ole ollut kovin innokas vahailija,nykyistä aion vahailla tiuhempaan.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 23.10.11 - klo:19:22
Kerran harjattoman konepesun yhteydessä tuli vaha,ei taida olla hyötyä?

Juu kyllähän nuo aikamoisia "pikavahoja" taitaa olla. Aikanaan kun edellisiä autoja vielä konepesuissakin käytin (talvisaikaan) niin en huomannut noista olevan oikein mitään hyötyä. Otin sittemmin pesun yleensä ilman vahaa.

Jos on laiska vahaamaan niin nykyisinhän on saatavana kyllä ihan "oikeitakin" pikavahoja. Eli pestylle, märälle pinnalle ruiskutettavia + pinnan kuivaus perään. Sonaxin pikavahaa on ainakin Autobildissä kehuttu, löytyy muistaakseni esim. Prismojen hyllystä.

Sonaxin pikavaha voitti vertailutestin

Otto

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.10.11 - klo:18:23
Kuivahtikohan vaha hieman likaa ? Itse panostin kanssa loppukeästä car-s vahaan. Helppo levittää, kiilto hyvä ja vieläkin hyvä pinta.
Kosteus helmeillee vieläkin pinnalla ikäänkuin  juurivahatussa autossa. Hyvä ostos, kannatti panostaa kerrankin laatuvahaan.
Tuli itsekin kokeiltua muutama viikko sitten tuota car-s vahaa ja yllätyin positiivisesti. Hoidin vahauksen autotallissa +17 asteen lämpötilassa ja ainakin siellä vaha oli helppokäyttöistä. Vahan sai levittää koko autoon rauhassa ja sitten hinkata pois. Vaha irtosi todella helposti ja pinnasta tuli kiiltävä. Samaten lika ei tunnu tarttuvan kylkiin ja pesu on helppoa. Ainoastaan kestosta ei vielä ole ehtinyt kertyä kokemusta.

Aiemmin on tullut käytettyä Korrekin ja Autoglymin tuotteita joihin olen ollut tyytyväinen, mutta ei tuo car-s vahakaan niille häviä. Vielä kun huomioidaan, että se maksaa Prismassa alle 5â,¬ purkki, niin on hinta-laatusuhde kohdillaan.

samiko

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 24.10.11 - klo:16:07
Jos on laiska vahaamaan niin nykyisinhän on saatavana kyllä ihan "oikeitakin" pikavahoja. Eli pestylle, märälle pinnalle ruiskutettavia + pinnan kuivaus perään. Sonaxin pikavahaa on ainakin Autobildissä kehuttu, löytyy muistaakseni esim. Prismojen hyllystä.

Testasin tuota Sonaxin pikavahaa hyvin vahatulle (puhtaalle) pinnalle ja hyvältä aineelta vaikutti. Pinta tulee olla tosin hyvä. Pitää hyvin "isoa" vahausta yllä ja ajattelin suihkauttaa tätä aina pesyn yhteydessä.
Skoda Fabia RS Combi
Chevrolet Camaro Z28 A4 1995

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy