Webasto

Aloittaja Pastori2, 12.08.11 - klo:07:40

« edellinen - seuraava »

Telehell

Akku täyteen ladattu ja weba jatkaa outoa käytöstään. Osaako kukaan sanoa, että mistä johtuu webaston palaminen niin sanotusti humputtamalla? Eli paloääni ei ole tasainen.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 18.01.16 - klo:06:22
Akku täyteen ladattu ja weba jatkaa outoa käytöstään. Osaako kukaan sanoa, että mistä johtuu webaston palaminen niin sanotusti humputtamalla? Eli paloääni ei ole tasainen.

Paskan möivät?

Service manual troubleshooting "Heater has intermittend combustion" kohdat 5, 10, 12

5 - Metering pump:

Test continuity from connector X1, Pin 5 to connector X7 (blue)
Test continuity from connector X7 (brown) against earth
Test resistance of the metering pump at +20 °C = 5.2 ohms +- 5 % as described in section 8.6.2.2
Measure delivery rate with Webasto Thermo Test PC Diagnosis as described in section 8.6.2.2
- Petrol:   34 to 42 ml in 180 sec. at 7 Hz.
- Diesel:   36 to 44 ml in 180 sec. at 7 Hz.
Test connection of fuel line on connection piece as described in section 8.6.2.1


10 - Combustion air fan:

Test operation of fan motor
with Webasto Thermo Test PC Diagnosis component test
Checking of CO2 setting as described in section 6.2.2

12 - Fuel connection:

Fuel visible in line?
Air Bubbles in fuel line?
If there is, then change connection or routing of line!
Check connection in vehicle fuel system (also see section 8.6.2.1).
Ensure sufficient fuel in vehicle tank (no reserve), fuel extraction installation correct, inspect fuel lines for leaks, kinks or clogging.
Remove the heater and carry out troubleshooting in the workshop.

Höylä

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 18.01.16 - klo:06:22
Akku täyteen ladattu ja weba jatkaa outoa käytöstään. Osaako kukaan sanoa, että mistä johtuu webaston palaminen niin sanotusti humputtamalla? Eli paloääni ei ole tasainen.

Paloilmapuhallin, pakoputki, polttoaineen syöttö. Todennäköisesti joku noista ei toimi oikein ja palotapahtuma ei ole optimaalinen. Ilmeisesti lähtee kuitenkin tulille aina? Myös likainen poltin voi aiheuttaa tuon.

Telehell

Joo ei lähteny tänä aamuna tilille vasta kuin varmaan neljännellä yrittämällä ja sama nyt äsken.

Paskan möivät juu. Veikkaan tuota puhallinta. Täytyy käyttää vcdssän päässä.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Telehell

#454
Erikoiseksi menee. Poistelin päivällä liudan vikakoodeja, suurinosa herjasi matalaa jännitettä -> akku. Webaston vikakoodeissa oli myös . Tuon jälkeen alkoi taas webasto toimimaan normaalisti. Tänään käytin webastoa ajon aikana varmaan pari tuntia yhteen putkeen. Nyt paloäänikin on ns. normaali eikä savuta lainkaan... Katsellaan taas aamulla.

Vikakoodeista löytyi mm. seuraavaa:

Address 08: Auto HVAC       Labels: 3C0-907-044.lbl
Control Module Part Number: 3C0 907 044 AG    HW: 3C0 907 044 AG
  Component and/or Version: ClimatronicPQ46 050 0505
           Software Coding:
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
                      VCID: 66ED613A515E170EEB-8032
2 Faults Found:

01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 210
                    Mileage: 225276 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.01.17
                    Time: 12:48:20

01273 - Fresh Air Blower (V2)
            010 - Open or Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00111010
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 210
                    Mileage: 225276 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.01.17
                    Time: 15:51:58

Address 18: Aux. Heat       Labels: 1K0-815-007.clb
Control Module Part Number: 5K0 963 272 E
  Component and/or Version: Standheizer     043 4709
           Software Coding: 0031012
            Work Shop Code: WSC 16258 000 1048576
                      VCID: 3245CD6AAD16BBAEB7-8066
2 Faults Found:

01407 - Flame Extinguished
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 210
                    Mileage: 225276 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.01.18
                    Time: 06:08:56

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: -2.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 12.50 V

01406 - No Flame
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 14
                    Reset counter: 172
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        Start
                    Temperature: 29.0°C
                    Temperature: -48.0°C
                    Voltage: 10.48 V

VCDS testin webasto käy toimivasti lävitse.

Edit: Itseasiassa nuo kaksi ensimmäistä vikakoodia liittyy tuohon akun irroitukseen. Toiseksi viimeinen on tältä aamulta. Viimeisestä en tiedä milloin on tullut, mutta jännite on aika alhainen.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Höylä

Jännitevahtia voi laskea vcds:llä.

Tos®

Pystyyköhän Webaston puhelinpurkin (Thermo call 3) jännitevahtia rukkaamaan?
Ennen akun vaihtoa se päästi akun tyhjäksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Telehell

Akkujen jännitteet mittasin:

- Webaston akku 12,12v
- Käynnistysakku 12,4v

Ajosta aikaa noin tunti, webaston käytöstä aikaa n.30min.

Aamulla sai taas sahata varmaan 5 kertaa webastoa käyntiin ennenkuin otti tulille. Ihme kun ei mene lukkoon?? Mikä logiikka tuossa lukkoon menemisessä on?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Tos®

Eikö se webaston akku ole tyhjä, kun noin nuuka jännite
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Telehell

No laskennallisesti pitäisi olla n.50% varaustilassa, en oikein ole varma miten se tuo pakkanen vaikuttaa. Eli jos se nyt antaa volttien perusteella 50% varaustilan ja -25 pakkasella voi sanoa akun antokyvyn puolittuvan, niin onko se sitten oikeasti 25% varaustilassa. Viikonloppuna tuli tuo siis ladattua täyteen.

Lähinnä mieleen tulee, että onko tuo auton käynnistysakku sittenkin loppu, kun latausjännitettähän alkaa siirtyä webaston akkuun vasta sitten kun on auton käynnistysakku "täynnä". Täytyy mitata huomenna latausjännitteet.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

E-mies

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 18.01.16 - klo:06:22
Akku täyteen ladattu ja weba jatkaa outoa käytöstään. Osaako kukaan sanoa, että mistä johtuu webaston palaminen niin sanotusti humputtamalla? Eli paloääni ei ole tasainen.

Humppahavaintoja täälläkin. Mitä kylmempi keli sitä enemmän humputtaa. Pikkupakkasilla palaa tasaisesti mutta kylmällä humppaa, varsinkin kun käy puoliteholla.

JoLah

Ja ongelmat alkoivat tänä talvena. Lämppäri ei meinaa lähteä päälle -30 vaikka talvilaatua? Mutta auto lähtee? Lämmittimen polttoainepumpun pieni välys ei kestä "talvilaatua" jonka samepiste on -25 jossa on siis BioVernoa by UPM. Auto ei vielä välitä parafiinistä, koska se on vielä pienikiteistä.

Aito talvilaatu alkaa samentumasn -29 jolloin parafiini ei haittaa lämppäriä.

Tätä kuraa joka samettuu -25 myy St1, ABC Smart diesel ja Shell. Se webasto humppaa koska pumppu jäykistyy alhaisen samepisteen takia (ja biovernon takia).

Ratkaisu: Teboil ja Neste diesel jonka samepiste on -29. Tietenkin ensin parafiini pois linjasta vaikka paineilmalla.

Huomioitavaa: St1 ei enää ilmoita astelukuja tankkausasemalla. Lukee vain talvilaatu
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

E-mies

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 19.01.16 - klo:21:33
Tätä kuraa joka samettuu -25 myy St1, ABC Smart diesel ja Shell. Se webasto humppaa koska pumppu jäykistyy alhaisen samepisteen takia (ja biovernon takia).

Ratkaisu: Teboil ja Neste diesel jonka samepiste on -29. Tietenkin ensin parafiini pois linjasta vaikka paineilmalla.

Huomioitavaa: St1 ei enää ilmoita astelukuja tankkausasemalla. Lukee vain talvilaatu

Tankissa arctic diesel -40/-44. Tällä pelaa paremmin kuin Prodeiselillä -37

lassez

TT-V kysymys viisaammilta. Osaako joku sanoa käykö TT-V (Range roveriin tehty) kiinni passattiin? Olis tommonen ylimääränen nurkissa ja passatissa taas ilmeisesti lämpötila-anturi rikki.

repomies

#464
Lainaus käyttäjältä: lassez - 19.01.16 - klo:23:14
TT-V kysymys viisaammilta. Osaako joku sanoa käykö TT-V (Range roveriin tehty) kiinni passattiin? Olis tommonen ylimääränen nurkissa ja passatissa taas ilmeisesti lämpötila-anturi rikki.

Ei helvetissä käy. Itse asiassa, sikäli kun tiedän, niin tuollaista uudehkoa roverin TT-V:tä et saa käyntiin millään muulla kuin Rangella itsellään. Vaikka laittaisit sen Thermotest softaan kiinni, niin diagnostiikat on ainoa mitkä pelaa wbus-pinnin kautta, poltin ei käynnisty thermotestilla. Tai no, tuo onkin 2005-2007, hyvällä tuurilla toimahtaa. tuo kannattaisi kokeilla / kokeiluttaa thermotestin perässä. Jos se sillä starttaa, niin sitten sen saa danhagilla tai remucilla tai vastaavalla kännykkästartilla käyntiin. Passatin CAN-kommunikaatio ei sitä tule käynnistämään, se lienee aika selvä juttu.

Jos haluat saada tuon varmasti käyntiin sun täytyy sniffata CAN-liikennettä niin että laitos on kiinni Rangessa, ja tuottaa vastaava CAN-kommunikaatio tyyliin mikrokontrollerilla. Projektiosiosta löytyy ketju josta voi katsoa vähän osviittaa, jos haluaa harrastella ja sattuu omistamaan Rangen. Ei maksa vaivaa, jos minulta kysytään.

Telehell

Mietinkin tuota polttoaineasiaa. Tankkasin Nesteeltä ensimmäisen kerran kun webasto jätti käynnistymättä. Toisella kerralla tankkasin St1'upmdieseliä' ja sama homma jatkuu.

Tämö selittäisi sen, miksi weba toimii auton lämmittyä. Uskaltaako webastolle juottaa jäänestoa, jos seuraavaan tankilliseen laittaisi?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

lassez

Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.01.16 - klo:06:20
Ei helvetissä käy.
Okei ei siis käy kokonaisena. Tossa omaa webastoa tutkin taas tänää VCDS avulla, ja pistin merkille saman kuin aikaisemmin. Ulkona ~20 astetta pakkasta mutta G18 sensori näyttää 82C.

Tällaista näytti kun menin autoon.

Muuttelin hieman webaston lämpötila arvoja ja sain sen Start ja sen jälkeen kuvassa näkyvään Part Throttle tilaan. Testailut jäi kesken kun dieselvalo syttyi.

Tämän jälkeen jäin autoon odottelemaan 20min, jolloin G62 lämpötila alkoi laskea normaalisti, mutta G18 lmpötila laski todella hitaasti laskun pysähtyessä 85 kohdille. Ilmeisesti tästä voisi siis päätellä vian olevan tuossa G18 anturissa? Eli mites tästä eteenpäin? Mistä noita antureita saa ja missä se sijaitsee? Onko tuota anturia mahdollista ottaa tuosta Range roverin webastosta? Ja lisäksi onko tuossa Range Roverin Webastossa tekniikka sama kuin volkkarin? Eli palopesät ja pumput käy mutta sähköiset osat eivät?

repomies

Ainoa Rangen webasto joka on käynyt käsieni läpi, oli mallia jossa ei ole polttoaineputkessa solenoidia. Siis vain kaksi piuhaa siinä. Jos se on kuten oletan, eli solenoidi puuttuu, niin polttoainepumppukin on kai eri. Ref: service manual.

Eli poltin ei käy ristiin, todennäköisesti. Tarkista polttimelle menevien piuhojen määrä. Hehkutulppa voisi olla mahdollista ottaa uusiokäyttöön jos osaa kolvata sen kunnolla passatin webastoon. Mahdollisesti puhallinkin, joskaan sitä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi. Vesipumppu todennäköisesti toimii, liitin voi olla eri. Lämpötila-anturi voisi hyvinkin olla samanlainen, saattaa joutua taas kolvaamaan jos liittimet on eri. Varmasti anturin saa pois, mutta voihan se vaurioitua jos ei ole varovainen. Antureita voi kysellä joko marmorilta tai webastohuolloista.

Ja aina kun ottaa TT-V:n autosta esiin, palopesä on hyvä puhdistaa..

lassez

Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.01.16 - klo:18:44
Ainoa Rangen webasto joka on käynyt käsieni läpi, oli mallia jossa ei ole polttoaineputkessa solenoidia. Siis vain kaksi piuhaa siinä. Jos se on kuten oletan, eli solenoidi puuttuu, niin polttoainepumppukin on kai eri. Ref: service manual.

Eli poltin ei käy ristiin, todennäköisesti. Tarkista polttimelle menevien piuhojen määrä. Hehkutulppa voisi olla mahdollista ottaa uusiokäyttöön jos osaa kolvata sen kunnolla passatin webastoon. Mahdollisesti puhallinkin, joskaan sitä ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi. Vesipumppu todennäköisesti toimii, liitin voi olla eri. Lämpötila-anturi voisi hyvinkin olla samanlainen, saattaa joutua taas kolvaamaan jos liittimet on eri. Varmasti anturin saa pois, mutta voihan se vaurioitua jos ei ole varovainen. Antureita voi kysellä joko marmorilta tai webastohuolloista.

Ja aina kun ottaa TT-V:n autosta esiin, palopesä on hyvä puhdistaa..
Kiitokset Repomiehelle tiedoista. Täytyy tässä ensi viikon aikana varata aikaa, ottaa webasto irti ja vertailla/tutkia. Pohdin vain että voiko lämpöanturi vika olla itse sensorissa, ohjainkortissa vai missä lie.. Netissä ei vastaavia tapauksia ainakaan TT-V:n osalta ole osunut silmään englanniksi/suomeksi.

oh6jwe

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 19.01.16 - klo:21:33
Ja ongelmat alkoivat tänä talvena. Lämppäri ei meinaa lähteä päälle -30 vaikka talvilaatua? Mutta auto lähtee? Lämmittimen polttoainepumpun pieni välys ei kestä "talvilaatua" jonka samepiste on -25 jossa on siis BioVernoa by UPM. Auto ei vielä välitä parafiinistä, koska se on vielä pienikiteistä.

Aito talvilaatu alkaa samentumasn -29 jolloin parafiini ei haittaa lämppäriä.

Tätä kuraa joka samettuu -25 myy St1, ABC Smart diesel ja Shell. Se webasto humppaa koska pumppu jäykistyy alhaisen samepisteen takia (ja biovernon takia).

Ratkaisu: Teboil ja Neste diesel jonka samepiste on -29. Tietenkin ensin parafiini pois linjasta vaikka paineilmalla.

Huomioitavaa: St1 ei enää ilmoita astelukuja tankkausasemalla. Lukee vain talvilaatu

Itsekin ihmettelin miksi eber alkoi nikottelemaan :( Pari viestiä generoinkin jo aiheesta... V¤tuttaa kun lämmitin tarvitsee lämmittimen toimiakseen...

repomies

Lainaus käyttäjältä: oh6jwe - 21.01.16 - klo:14:47
Itsekin ihmettelin miksi eber alkoi nikottelemaan :( Pari viestiä generoinkin jo aiheesta... V¤tuttaa kun lämmitin tarvitsee lämmittimen toimiakseen...

Arctic fuel heateria voi kokeilla webaston kanssa. Noitahan on pienikokoisiakin.

Telehell

Neste Pro Diesel samepiste -32, sillä jo rupeaa pärjäämään.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

Lainaus käyttäjältä: lassez - 21.01.16 - klo:14:19
Kiitokset Repomiehelle tiedoista. Täytyy tässä ensi viikon aikana varata aikaa, ottaa webasto irti ja vertailla/tutkia. Pohdin vain että voiko lämpöanturi vika olla itse sensorissa, ohjainkortissa vai missä lie.. Netissä ei vastaavia tapauksia ainakaan TT-V:n osalta ole osunut silmään englanniksi/suomeksi.

Veikkaan että anturi on ihan itsessään kaput. G1 on NTC ja G2 on PTC. Vastusarvot on selitetty service manualissa ja anturit voi mitata yleismittarilla, kunhan pystyy saamaan ne huoneenlämpöisiksi. G1 2000-4000 ohmia G2 0-250. Kun antureille näyttää fööniä, G1 arvo pitää laskea. G2 arvo pitää nousta.

Periaatteessa vastaavia NTC ja PTC vastuksia voi löytää vaikka ebaysta ja kolvata kiinni, mutta fiksuinta on ostaa just sopiva vaikka sitten marmorilta.

Telehell

http://www.hollenautosahko.fi/shop/product_catalog.php?c=88

Tuolta saa kyselyllä kaikenlaista varaosaa webastoihin. Joensuussa ainakin on ihan webastohuolto, joka myy myös varaosina lämpöantureita ja johtosarjoja.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Telehell

Eilen oli -22c ja pistin auton kylmiltään käyntiin. Heti kun auto käynnistyi lähti webastokin käyntiin. Kävin tunnin ajelulla ja webasto oli päällä kokoajan. Ennen ajelua tankkasin Nesteen Prodieseliä tankin täyteen ja laitoin vielä Diesel100 jäänestoa pari desiä. Vanhaa kamaa oli tankissa 15litraa.

Tänä aamuna pakkasta -31c, webasto ei lähtenyt tulille ja auto kylmäkäynnistyksellä käyntiin. Eeheh.

Missä sijaitsee passatissa webaston polttoainesuodatin?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

repomies

#475
Lainaus käyttäjältä: Telehell - 22.01.16 - klo:06:26
Missä sijaitsee passatissa webaston polttoainesuodatin?

Tokkopa sellaista on, ellei sitten ole yksi metalliverkko siinä polttimen polttoaineputken päässä webastossa, mihin tökätään polttoaineletku. Pienin reikä polttoainelinjassa on polttimen keskellä oleva syöttöputki, joka noin keskimäärin on aikas lämmin paikka.

Täällä oli aamulla -26C ja hyvin lähti. Akun apuna on laturi ja auto on myös roikassa eli jännite on weban hehkutuksen aikana kohdillaan. Tunnustan myös tankkaavani Pro-dieseliä jos sillä nyt mitään väliä on, en usko että tällaisella -26C kelillä on vielä väliä. Kyllä se on se kokonaisuus joka sen tekee, että lähteekö webasto tulille vai ei.

Polttoainelinjan voi tietenkin uusia, isompaan. Uuden ja varmasti toimivan DP-41 polttoainepumpun saa vissiin alta satasella laivattuna suomeen. Webaston hehkutusta voi aavistuksen parantaa laittamalla weballe paksummat virtajohdot ja paremman maadoituksen, sekä pitämällä huolta akun jännitteestä.

Hieman outo huomio muuten, laitoin eilen piruuttani sisäilmakierron pakotetusti päälle ennen kuin sammutin auton, ajatuksena että lämpeneekö paremmin webaston kanssa näin. Mullahan on tuo climan paneeli webastonapilla eli weba ohjailee puhallusta ja lämpötilaa, niitä ei tarvitse säädellä. Olin kuvitellut että weba laittaisi sisäilmakierron käyttöön lämmitettäessä, mutta eipä se taidakaan tehdä niin. Oli meinaan selvästi lämpimämpi tuo auto kuin yleensä kunnon pakkasaamuina. Onko muilla vastaavia havaintoja? Vähän pöljältä tuntuu että tuota sisäilmakiertoa pitäisi muistaa vekslata, mutta kai siinä oma logiikkansa on ikkunoiden huurtumista ajatellen.

duke7

Olen jälkiasenteisen weban kanssa kokeillut tuota sisäilmakiertoa ja ei havaittavaa vaikutusta ole. Tosin auton käynnistyksen yhteydessä siinä napissa ei enää pala valo joten jääneekö se edes oikeasti päälle.

repomies

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 22.01.16 - klo:08:47
Olen jälkiasenteisen weban kanssa kokeillut tuota sisäilmakiertoa ja ei havaittavaa vaikutusta ole. Tosin auton käynnistyksen yhteydessä siinä napissa ei enää pala valo joten jääneekö se edes oikeasti päälle.

Jää, ainakin minulla paloi sisäilmakierron valo kun istahdin autoon. Tehdasweban kanssa näin. Se valo sitten kyllä vaihtui sisäilmakierron automaattiasentoon heti kun auton starttasi, syystä tai toisesta.

hece

Lainaus käyttäjältä: repomies - 22.01.16 - klo:08:06
Täällä oli aamulla -26C ja hyvin lähti. Akun apuna on laturi ja auto on myös roikassa eli jännite on weban hehkutuksen aikana kohdillaan. Tunnustan myös tankkaavani Pro-dieseliä jos sillä nyt mitään väliä on, en usko että tällaisella -26C kelillä on vielä väliä. Kyllä se on se kokonaisuus joka sen tekee, että lähteekö webasto tulille vai ei.
Väliä vai ei, kaksi kertaa kahdesta ei -28C lämpötilassa lähtenyt reilun vuoden vanha eberi käyntiin, akku syksyllä vaihdettu ja latailtu säännöllisesti. Talvilaatuista Pro-dieseliä tankki täynnä. -27 tänään lähti kun oli myös ylläpitolaturi kiinni. -25 taitaa olla kylmin missä tuo on akkuvirroin startannut.

Telehell

Itsellä joutuu climasta laittamaan sisäilmankierron aina eriksen päälle jotta se olisi päällä myös ajastetussa käynnistyksessä.

Taas tänään weba toimii normaalisti kun auto lämpeni.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy