Passatin savutus

Aloittaja anttiko80, 19.07.11 - klo:09:05

« edellinen - seuraava »

anttiko80

Pitemmän aikaa tässä seuraillut Passatin käynnistyksen yhteydessä tulevaa savua ja nimenomaan sinistä savua. Savu ei haise palaneelle öljylle, eikä auto kyllä öljyä syökkään normaalia enempää (20tkm vajaa litra). Hehkut vahdoin, mutta ei vaikutusta. Savua tulee tosiaan vain käynnistyksen yhteydessä ja kylmänä ensimmäisen kaasun painalluksen alussa, mutta muutoin ei. Liekkö tämä ominaisuuus? Muuta vikaa/oiretta ei käynnissä tms ole. Joskus, kun on ollut kylmä aamu, alle +5, niin silloin savutusta ei ole aina huomannut.

janir82

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 19.07.11 - klo:09:05
Pitemmän aikaa tässä seuraillut Passatin käynnistyksen yhteydessä tulevaa savua ja nimenomaan sinistä savua. Savu ei haise palaneelle öljylle, eikä auto kyllä öljyä syökkään normaalia enempää (20tkm vajaa litra). Hehkut vahdoin, mutta ei vaikutusta. Savua tulee tosiaan vain käynnistyksen yhteydessä ja kylmänä ensimmäisen kaasun painalluksen alussa, mutta muutoin ei. Liekkö tämä ominaisuuus? Muuta vikaa/oiretta ei käynnissä tms ole. Joskus, kun on ollut kylmä aamu, alle +5, niin silloin savutusta ei ole aina huomannut.

Joskus entisessä autossani sama (volvo v40). Sanoivat että venttiilipinnat ei ihan tiiviit/venttiilin varret tms tiivisteet kuluneet. Näin ollen seistessä öljyä pääsee kertymään/valumaan pakotilaan ja ekalla startilla sitten sinertää... :O

Guest-141421

Minulla on 1.9TDI Touran tehnyt ihan samaa. Sinertävänharmaata pöläyttää aamun/pidemmän seisonnan jälkeen satunnaisesti, lämpimänä ei juurikaan. Ei haise öljylle tai oikeastaan erikoisemmin miltään muultakaan.

Olen lukenut että Forten diesel system conditioner auttaisi, joten eilen moinen purkki tankkiin lorahti. Huollossa sanoivat että pumppusuuttimiin voi kertyä karstaa joka jättää ne hieman "auki" jolloin naftaa pääsee tihkumaan palotilaan, jolloin palaessaan aamulla ne tuprauttaisivat kärynä itsensä ulos. Tiedä sitten...

Raportoin tässä viikon mittaan onko tuo vaikuttanut mihinkään suuntaan. Hetken päästä eka startti yön yli jännittää.

anttiko80

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 19.07.11 - klo:09:36
Minulla on 1.9TDI Touran tehnyt ihan samaa. Sinertävänharmaata pöläyttää aamun/pidemmän seisonnan jälkeen satunnaisesti, lämpimänä ei juurikaan. Ei haise öljylle tai oikeastaan erikoisemmin miltään muultakaan.

Olen lukenut että Forten diesel system conditioner auttaisi, joten eilen moinen purkki tankkiin lorahti. Huollossa sanoivat että pumppusuuttimiin voi kertyä karstaa joka jättää ne hieman "auki" jolloin naftaa pääsee tihkumaan palotilaan, jolloin palaessaan aamulla ne tuprauttaisivat kärynä itsensä ulos. Tiedä sitten...

Raportoin tässä viikon mittaan onko tuo vaikuttanut mihinkään suuntaan. Hetken päästä eka startti yön yli jännittää.

Onko savutuksessa tapahtunut muutoksia?

Vankka

FFP:llä oli kans keskustelua savutuksesta, tosin lähinnä 2.0TDI http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=154279&highlight=

Tuolla oli jollekkin sanottu, että suuttimet saattaa hieman vuotaa riisseliä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Guest-149931

Lainaus käyttäjältä: anttiko80 - 21.08.11 - klo:11:05
Onko savutuksessa tapahtunut muutoksia?
Tehtyjä juttuja:
Hehkutulppien vaihto
Forte diesel fuel system conditioner
Forte motor flush öljynvaihdossa

Pöläyttely on mielestäni vähentynyt huomattavasti, mutta ei kokonaan poistunut. Ts. ei ole enää niitä siniharmaita pilviä minkä läpi peruutella parkista pois, mutta näkee 1-2s käynnistyksen jälkeen että putkesta jotain tulee. Vaan taitaa harvassa olla ne 227tkm ajetut dieselit joista ei mitään muuta kuin ääntä tule pakoputkesta käynnistettäessä.

Tuomo

Itselläni on Passat 1.9tdi vm 2008 (BXE), ja savutuksesta alkoi, lopputulos -> kone rupesi nakuttamaan ja korjaamon tuomio = kone rikki. Myyjäliike nihkeänä korvauksissa, eivät mielellään lähde korvaamaan mitään. Huoltoliike etsii uutta/käytettyä konetta, joten on TOSI kestävä tuo volkkarin kone... katotaan nyt miten tässä käy...  :(

Leroy

^Paljon oli rullattu kun porsi?
Outback

Arcca

^^Täytyis vähän tietää historiaa ennenkun voi tuomita.
Esim onko käytetty aina pumppareille luokiteltua öljyä, vanha paikallaan louskutettu taxi, saanut siipeensä ahtojäähdyttimen jäistä ja sen semmoista...?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tuomo

Kyllähän se vanha taxi on, kilometriä 160tkm mittarissa, itse ajanut tuosta vajaat 10tkm, mutta auto kunnoltaan ostettaessa ok. Savutus tuli mukaan n. 5-6kk oston jälkeen ja melko heti kone laukes. Huollot tehty merkkiliikkeessä, tehdas takuu juuri päättynyt kun ostin.

Killer

Kannattaa ottaa yhteyttä myyjän/marmorin kautta maahantuojaan tai sitten suoraan maahantuojaan
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Tuomo

eipä mitään, huoltoliikkeeltä tulee n. 5000Eur lasku ja pienen osan maksaa myyjäliike. Voi prkl.  No tyhmähän maksaa... ei muuta vissiin voi! Jos ois vara niin auto vaihtuis volvoon!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy