Audi A6 C7 kokemukset

Aloittaja nemos, 17.07.11 - klo:21:26

« edellinen - seuraava »

Bandit7

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 28.02.12 - klo:21:17
Ei niinkään signaalin puhtaudesta vaan tuosta vakioäänentoistosta kysymys - Audiworldin A6 C7-palstalla kaveri tuuletti onnistumistaan hifin parantelusta, 250 taalaa ja 4 h työ ja ero kuin yöllä ja päivällä!

En tuota juttua ole lukenut, mutta veikkaan että lähtökohtana on ollut A6:n vakioäänentoisto. Suomen maahantuoja on tilannut kaikki uudet A6 mallit jo vakiona paremmalla ASS (heh heh) systeemillä, missä mm on erillinen subbari. ,,äntä voisi kuvailla hyvin tasapainoiseksi. Basso ei ylety mahdottoman alas, mutta sen toisto on tasainen ja pehmeä eli ei korosta liikaa jotain tiettyä taajuusaluetta kuten yleensä halvoilla subbareilla on tapana. Taloudessa on myös F11 hifipaketilla (1500, ekstraa) eikä tuo mielestäni häviä sille yhtään.

Eli ihan heti en lähtisi suomesta ostetun A6:n kajareita vaihtamaan.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: nemos - 28.02.12 - klo:21:43
Minulle siis vaihdettiin polttoainepumpun ohjainkortti radion rätinän takia. Rätinä esiintyi vain auton käydessä tietyillä kanavilla.

Oliko tuosta johtuva ääni sellaista "sirinää" ja kuului vain joiltakin tietyiltä kanavilta?
Poistiko ohjainkortin vaihto tuon ongelman? 

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.02.12 - klo:20:50
Audi Gmbh:n hallituksen jäseneltä kuulin, että olisi ihan ominaisuus. Mutta sen verran heikko on minulla saksankieli, että en ole ihan varma, että ymmärsin oikein. Käy varoiksi huollossa.

Täytyypä kysellä samalla tuosta vaihteistosta, kun säädätän pyöränkulmat kohdalleen.
Tuo säätö kyllä menee takuuseen.
Itse en ole muita Audeja kokeillut tuolla laatikolla, niin en osaa sanoa esiintyykö sitä muissa malleissa.
Täytyy kokeilla joskus, kun osuu sopiva tilaisuus kohdalle.

iluvilu

Lainaus käyttäjältä: Bandit7 - 29.02.12 - klo:02:57
En tuota juttua ole lukenut, mutta veikkaan että lähtökohtana on ollut A6:n vakioäänentoisto. Suomen maahantuoja on tilannut kaikki uudet A6 mallit jo vakiona paremmalla ASS (heh heh) systeemillä, missä mm on erillinen subbari. ,,äntä voisi kuvailla hyvin tasapainoiseksi. Basso ei ylety mahdottoman alas, mutta sen toisto on tasainen ja pehmeä eli ei korosta liikaa jotain tiettyä taajuusaluetta kuten yleensä halvoilla subbareilla on tapana. Taloudessa on myös F11 hifipaketilla (1500, ekstraa) eikä tuo mielestäni häviä sille yhtään.

Meilläkin talous jossa Bemarissa Hifi prof ja minun korva kyllä liputtaa sen psta koeajamaani A6sen ASS verrattuna! Tuo mainittu virittely tehty AudiUSA Premium Plus malliin jossa Navi + ym sälää ja mainittu myös hentoinen subbari, joten lienee juuri tuo SoundSystem ?, täällä ketju http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2822634

siellä seikkaperäiset ohjeet ja kuviakin joista voi todeta että tavaratilaa joutuu uhraamaan
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

nemos

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 29.02.12 - klo:07:43
Oliko tuosta johtuva ääni sellaista "sirinää" ja kuului vain joiltakin tietyiltä kanavilta?
Poistiko ohjainkortin vaihto tuon ongelman? 

Rätinää aivan kuin huonosti kuuluvalla kanavalla. Paikka missä ajoi ja auton suunta vaikuttivat rätinään, joten aluksi vikaa etsittiin antennista/-vahvistimista/-johdoista. Kuului vain tietyillä kanavilla, YLEn kanavat ja muutamat muut kuuluivat aina rätisemättä. Ko. kortista oli syksyllä tullut revisioitu versio, joten jotakin häikkää alkuperäisessä versiossa oli ollut.
Volvo XC60 T8 Inscription

mho0

Tuotahan pitää kokeilla.
Mites se aktivoidaan?

Lainaus käyttäjältä: Bandit7 - 29.02.12 - klo:02:41
Asiasta viidenteen, manuskasta löytyy sellainen kiva kohta kuin audi launch control. Ei tunnu 150kw quatrossa toimivan. Onkohan tuo vain biturbon herkku vai onko kukaan muu saanut tuota pelaamaan?
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

SKU

Veikkaisin että seuraavalla prosessilla: ESP off, jarru pohjaan, lämä tiskiin, ratista kiinni...ja sitten jarru irti ja menoksi  ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Qrainderi

Mites 2.0TFSI vrt. 2.0TDI? Itse vasta TDIn koeajanut. Speksit vaikuttais aika samalta, kuten myös hinta. Itse ajelen about 25-30tkm vuodessa. Periaatteessa tällä hetkellä taitaa jo about 20k ajelulla jos vertaa A6n Yhdistetyllä kulutuksella niin dieseli tulla halvemmaksi.

Mutta onko moottoreissa jotain ominaisuuksia miksi toinen olisi parempi? Taitaa bensakone ainakin lämmetä talvella  :)
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

ZigZag

Sain eilen lauantaina BiTurbon ajoon ja ajattelin summata tässä ensimmäisten 600 kilsan kokemukset ja havainnot. Ihan hyvin on tullut siis kahdessa päivässä kilometrejä, mutta näistä siis 450 km jo pelkästä auton hakureissusta.

Auto tuntuu oikeastaan juuri siltä kuin odotin. Hiljainen ja laadukkaan oloinen, ei siis nitinöitä eikä natinoita. Tuohon hiljaisuuteen tuo ainoan poikkeuksen moottorin ääni, joka kuulostaa hyvältä oikeastaan koko ajan. Kun valitsee valikosta moottorin ääneksi Dynamic, niin murinaa todella riittää, eikä se ole mielestäni millään tavoin edes teennäisen oloista. Olin itse asiassa yllättynyt siitä, että moottorin äänet ovat (tarvittaessa) jopa näin kovat, mutta yllätys on pelkästään positiivinen. Myös ilman dynamicin valintaa, moottorin ääni kuuluu kivasti kiihdytyksissä.

Ja sitten se tän auton juttu eli moottori. Joudun palaamaan tähän vielä uudelleen sen jälkeen kun sisäänajo on suoritettu (varmaan ensi viikon lopulla), mutta seuraavassa muutama havainto sisäänajovaiheelta. Ensinnäkin voimaa on todella kivasti, vaikka olenkin kierrättänyt vain noin 3000 kierroksen kieppeille. Auto lähtee oikeastaan kaikista järjellisistä nopeuksista todella rivakasti. Se suurin juttu on tuo voimantuoton räjähtävyys: tää todellakin potkaisee (siis vaikka olen ajellut ”pintakaasulla”). Jos 535d:ssä kiihtyvyys tuntui riuhtaisulta, niin tässä tämä tuntuu potkaisulta, eli tämä A6 tuntuu villimmältä. Kuvalisin Audin osalta tunnetta viiveettömäksi turbopotkuksi… Jos edelleen koetan kuvailla moottorin luonnetta, niin itse en koe sitä oikeastaan sivistyneeksi vaan mieluummin rajuksi ;D. Toivottavasti tämä kuva vielä vahvistuu, kun pääsee kunnolla ylittämään tuon 3000 kiekkaa (eli ettei kaikki ”kiva” tapahdu 3000 kierroksen alapuolella).

Negatiivisena puolena on kyllä mainittava tuo Bosen audiojärjestelmä. Se ei mielestäni pääse lähellekään BMW:n Hifi Proffaa, joka on hinnaltaan samaa tasoa. Ko. Bemun audio hoiti ”hommansa” huomattavasti vaivattomammin ja paremmalla äänenlaadulla. Erityisesti alapäässä oli enemmän potkua kuin tässä Bosessa. Itse asiassa aloin jo ajattelemaan, että onko toi subbari lainkaan päällä, kun maantienopeuksissa matalia taajuuksia oli jopa hieman hankalaa kuulla tai tuntea (ja tarkistin ja oli...). Tätä ongelmaa siis Bemussa ei ollut.

Olin niin täpinöissäni siinä luovutustilaisuudessa, että en ottanut kuvia kuin ainoastaan konepellin alta (ainoa paikka, mistä löytää tekstin BiTurbo). Palaan näihin viimeistään silloin, kun saan kesärenkaat alle. Musta nämä 17 tuumaiset on auttamattomasti liian pienen näköiset.

Tässä siis ekat havainnot, palaan asiaan tuonnempana…
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

ZigZag

Niin ja vielä sellainen lisäys, että keskikulutus oli paluumatkalla (pääosin maantieajoa) 5,7 l/100 km. Ja vaihteisto heittää 8:n vaihteen vasta noin satasen nopeudessa, vaihdon jälkeen moottorissa kierroksia 1200.

Markku J

Kiva kuulla positiiviset kokemukset Biturbosta. Bosesta kommentoin sen verran, että itse olin aluksi siihen aika pettynyt, ja piti alkaa oikein tutkia, onko siinä subbaria lainkaan. Keskialue oli puuroinen ja puheäänen toisto sen myötä aika puuroinen. Mutta jotenkin minusta tuntui, että se hieman parani "sisäänajon" myötä. Joistain kaiuttimista sanotaan, että nekin vaativat sisäänajoa, mekaanisia vehkeitä kun ovat. Tiedä häntä sitten, paraniko ääni oikeasti, vai totuinko siihen vaan. Ei se kuitenkaan ole edes Audin pienempien mallien B&O:n veroinen. Olisko siihen tietoisesti jätetty myös hajurakoa huippukalliiseen Bang & Olufseniin...

Tuota mahtavaa voimalinjaa käy kateeksi - ehkä joskus vielä sellaisen hankin itsekin.

Pekka T

ZigZag:lle onnittelut, voimaa varmasti piisaa.
Meidän tuleva 150 kW:nen on mopo tuon rinnalla, mutta innolla sitä kuitenkin tässä odotellaan.

Markku J:llä on kokemuksia ilmajousituksesta, joten mitenkä se toimi 19" vanteiden kanssa?
Kuumeisesti ebaysta olen vanteita etsinyt (oem), mutta paras tarjonta löytyy 20":sta, mukaavuuden kannalta mielummin kuitenkin  ne 19":set.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Todella hienosti toimi ilmajousitus 19" setin kanssa. Ei ollut ainakaan minkäänlaista ylikovaa tuntumaa. 18" on liian pienen näköinen. Pari kaveriakin tuota kokeili ja olivat yllättyneitä, miten hienosti ilmajousitus otti kuopat ja isommat epätasaisuudet. Teräviä kuoppia se ei tasoita, mutta hiukan laakeammat todella hienosti. Aika optimikoko on tuo 19" minusta A6/A7:aan. Ja kun tiedätte minun olevan "vanhan koulukunnan" miehiä, niin 19" on turvallinen valinta. 20" voisi mennä hiukan yli, ainakin testit ovat raportoineet sitä alustan pilaajaksi A7:n kohdalla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 04.03.12 - klo:18:57
Musta nämä 17 tuumaiset on auttamattomasti liian pienen näköiset.

Varmasti ovat aika pallukat auton muuhun olemukseen nähden. Aika yllättää, että 17" kuitenkin mahtuu alle. V6 Superbissa 17-tuumaiset mahtuu just ja just, mutta tuo yberkutonen on vielä painavampi ja merkittävästi suorituskykyisempi, joten hiukan ihmetyttää. Ehkä Audissa on vain tehokkaammat (tai enemmän) männät jarruissa tai jotain.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 04.03.12 - klo:18:57
Olin niin täpinöissäni siinä luovutustilaisuudessa, että en ottanut kuvia kuin ainoastaan konepellin alta (ainoa paikka, mistä löytää tekstin BiTurbo). Palaan näihin viimeistään silloin, kun saan kesärenkaat alle. Musta nämä 17 tuumaiset on auttamattomasti liian pienen näköiset.

Onneksi olkoon hienosta pelistä  ;). Mukavaa että edes jollakin auto "potkii". Kohta laitetaan kesärenkaat alle, joten etköhän nyt tämän about kuukauden noilla 17 tuumaisilla kehtaa ajella. Kesärenkaiden koko sitten mieltymysten mukaan. Kuten Markku tuossa kertoo niin 19" ainakin ilmajousitetun kanssa toimi. Jos paljon tulee maantieajoa, niin se lienee maksimikoko ja itsellekin tulossa 18 tuumaiset, kun ajelen jonkun verran moottoritiellä ja ne lienevät sopivammat sinne.

Melko hiljaista ollutkin tässä topicissa.

Itsellä nyt 2 kk ja 5500 km takana. Auto on pelittänyt kaikin puolin hyvin, mutta jotenkin olisin odottanut selkeämpää eroa edelliseen. Eli vaikka fiilistä on ripaus enemmän, niin täytyy todeta että ei se vanha ajettavuudeltaan huono ollut, vaikka siihen tuli muuten jo kyllästyttyäkin. Täytyy katsoa kuinka positiivisesti kesärenkaat matalampine profiileineen vaikuttavat ajettavuuteen.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 04.03.12 - klo:19:01
Niin ja vielä sellainen lisäys, että keskikulutus oli paluumatkalla (pääosin maantieajoa) 5,7 l/100 km. Ja vaihteisto heittää 8:n vaihteen vasta noin satasen nopeudessa, vaihdon jälkeen moottorissa kierroksia 1200.

Millaiset renkaat nyt alla?

VAG!

Huomasin tänään kadun varressa kutosen missä oli peilit käännetty kasaan. Mitkä mustat lätkät peilien koteloiden sisäreunoissa on? Se musta lätkä on siis peilin kuoren ulkopuolella ja osoittaa kohti sivulasia. Joku kaistavaroitin?

Tässä näkyy hyvin:

ZigZag

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 04.03.12 - klo:20:40
Onneksi olkoon hienosta pelistä  ;). Mukavaa että edes jollakin auto "potkii". Kohta laitetaan kesärenkaat alle, joten etköhän nyt tämän about kuukauden noilla 17 tuumaisilla kehtaa ajella. Kesärenkaiden koko sitten mieltymysten mukaan. Kuten Markku tuossa kertoo niin 19" ainakin ilmajousitetun kanssa toimi. Jos paljon tulee maantieajoa, niin se lienee maksimikoko ja itsellekin tulossa 18 tuumaiset, kun ajelen jonkun verran moottoritiellä ja ne lienevät sopivammat sinne.

Kiitokset! Kesäksi on sitten tulossa 19" alle... Mulla oli Bemarissa 20" runflatit, joita pidin hiukan äänekkäinä ja sen vuoksi nyt mennään sitten 19 tuumaisilla.

ZigZag

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 04.03.12 - klo:20:43
Millaiset renkaat nyt alla?

Nokian 17 tuumaiset Hakkapeliitta R kitkat.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.03.12 - klo:20:47
Huomasin tänään kadun varressa kutosen missä oli peilit käännetty kasaan. Mitkä mustat lätkät peilien koteloiden sisäreunoissa on? Se musta lätkä on siis peilin kuoren ulkopuolella ja osoittaa kohti sivulasia. Joku kaistavaroitin?

Side Assistin merkkivalot.

jusape

Mahtavalta kuulostaa tuo ZigZagin peli, onnittelut paikallaan. Tuo maantiekulutuskin on ihan järjettömän pientä noille tehoille.

Itsellä meni tuossa Lapin lomalla 10tkm puhki. Nyt on jo haudattu alun ylikriittisyys ja keskittynyt nauttimaan hyvistä puolista. Ajettavuus on kyllä parasta a-luokkaa eikä minkäänlaista laatuvirhettä havaittavissa. Itselle tämä on lähinnä työkalu, ja hinta/laatuun erittäin tyytyväinen. Kesänkin menen 17" kiekoilla, päätin että en tähän lähde investoimaan kun pitoaika ei liene yhtä kesää enempää. Vanhuus tulee... tai sitten ehkä väsynyt rengasrulettiin.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.03.12 - klo:22:18
Nyt on jo haudattu alun ylikriittisyys ja keskittynyt nauttimaan hyvistä puolista. Ajettavuus on kyllä parasta a-luokkaa eikä minkäänlaista laatuvirhettä havaittavissa. Itselle tämä on lähinnä työkalu, ja hinta/laatuun erittäin tyytyväinen. Kesänkin menen 17" kiekoilla, päätin että en tähän lähde investoimaan kun pitoaika ei liene yhtä kesää enempää. Vanhuus tulee... tai sitten ehkä väsynyt rengasrulettiin.

Ahaa, eli se kriittisyys alkaa vähenemään tuossa 10 tkm paikkeilla  ;). Mutta Q5 Faceliftiä odotellessa sitten vaan!!??

SKU

ZigZag, onnittelut autosta, on kyllä todella hieno.

Samaa mietin kuin jusape, kulutus on todella järjettömän pieni noille tehoille. Markkua lainatakseni, "tuota mahtavaa voimalinjaa käy kateeksi", ja siis positiivisessa mielessä. Voi kun sellaisen itselleen joskus saisi hommattua. Tosin Suomessa rajoitukset rajoittaa rajoittamatonta nautiskelua  ;)

Vanteista/renkaista, olen itse kallistumassa myös 19" kokoon kesärenkaissa. Investointi ei ole kuitenkaan ihan järjettömän suuri, ja jos tuo nyt liian kovalta tuntuu tai muuten vetelee, niin ainahan voi pienempiin vaihtaa.  

Edit. Ja sattuipa eilen "hupaisa" tapahtuma...vaihdettiin vaimon kanssa lennosta kuskia, kun päätin käydä ruokakaupassa sillä aikaa kun vaimo hakee tytön harrastuksista. No, nopea kuskinvaihto ja minä menen kauppaan ja vaimo jatkaa autolla matkaa (kone kävi siis koko ajan). Vähän ajan päästä soi puhelin... vaimohan siellä soittaa ja sanoo, että katsopas taskuusi. No, minä työnnän kädet taskuun ja löydän auton avaimet. Onneksi matka ei ollut pitkä ja auto jäi vaan liikuntapuiston parkkikselle, eikä keskelle liikenteeseen. Ei muuta kun taksilla perässä... Hyvä opetus ja hieman nauratti  ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

ZigZag

Kiitokset. Tohon kulutukseen saadaan varmasti "korjaus", kunhan sisäänajo on suoritettu... Työmatka-ajossa näytti aamun keskikulus ajotietokoneen mukaan 6,8 l/100 km (maantietä 70 % ja kaupunkiajoa 30%).

jusape

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 05.03.12 - klo:08:17
Ahaa, eli se kriittisyys alkaa vähenemään tuossa 10 tkm paikkeilla  ;). Mutta Q5 Faceliftiä odotellessa sitten vaan!!??

Välillä kun hyppää Poloon, niin tuntuu Audi vielä entistäkin kivemmalta; eilen Audilla 700km, tänään Pololla 600km... vaikka Polon moottori edelleen aiheuttaa hymyä.

Enkä minä Q5 fl:ää sen kummemmin odota, katsotaan tuonnempana.

Hyvin muuten meni pohjoisen lomareissu täpötäydellä autolla ja liiankin täydellä kattoboksilla, ei kyllä lastia auto paljon huomaa. Tuntuu erittäin mukavalta alusta röykyissäkin. Ainoa miinus tietysti, perän niiaaminen kun ei ole sitä ilmaperää kuten MB/BMW -akselilla.

Quattroll nyt

Noita pyöränkulmia ja ratin asentoa yritettiin säätää nelipyöräsuuntauksessa!
Eipä tuo oikein mielestäni onnistunut. Ratti on edelleenkin vähän vinossa tuon säädön jälkeen!
Onko täällä tietoa noista arvoista, mitkä on hyväksi todettu. Olisi sitten säädöt edes siellä päin miten oikeesti
kuuluu olla. Tehtaan toleranssit antaa melko ison vaihteluvälin.
Vaatiiko muutosta, kun on 18" pyörät ja matalampi alusta?
Kiitokset.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 05.03.12 - klo:09:46
Kiitokset. Tohon kulutukseen saadaan varmasti "korjaus", kunhan sisäänajo on suoritettu... Työmatka-ajossa näytti aamun keskikulus ajotietokoneen mukaan 6,8 l/100 km (maantietä 70 % ja kaupunkiajoa 30%).

Joo, onnittelut täältäkin uudelle autolle ja omistajalle!
Varsin kulkuherkkä laite. Vetää varmasti virmettä naamalle, kun sisäänajot ohi.
Kuluttaa maantiellä aika nuukasti ollakseen noinkin tehokas neliveto, mutta sehän ei ole pahasta.
Onko lisälämmitintä?

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: nemos - 29.02.12 - klo:17:13
Rätinää aivan kuin huonosti kuuluvalla kanavalla. Paikka missä ajoi ja auton suunta vaikuttivat rätinään, joten aluksi vikaa etsittiin antennista/-vahvistimista/-johdoista. Kuului vain tietyillä kanavilla, YLEn kanavat ja muutamat muut kuuluivat aina rätisemättä. Ko. kortista oli syksyllä tullut revisioitu versio, joten jotakin häikkää alkuperäisessä versiossa oli ollut.

Tuo häiriö ilmenee selvemmin ajettaessa maantiellä. Ilmeisemmin omassa on samaa vikaa.
Audin A6 äänivermeitä en kyllä pidä kovin hyvinä auton muuhun laatuun verrattuna.
Mersussa vakiona parempi radio ja äänellisesti tasapainoisempi.
Myöskin Bmw:n vastaavia pidän parempina.
Bassot kuuluvat kohtuullisesti, ei mene jumputtavaksi puuroksi heti.

ZigZag

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 07.03.12 - klo:09:55
Joo, onnittelut täältäkin uudelle autolle ja omistajalle!
Varsin kulkuherkkä laite. Vetää varmasti virmettä naamalle, kun sisäänajot ohi.
Kuluttaa maantiellä aika nuukasti ollakseen noinkin tehokas neliveto, mutta sehän ei ole pahasta.
Onko lisälämmitintä?

Lisälämmitintä ei ole. Mulla on auto lämpimässä tallissa kotona ja työpaikalla. Tänään aamulla kesti 15 asteen pakkasessa 10 minuuttia maantieajossa moottorin saavuttaa tuo normilämpötila (4 lediä/90 astetta), toki lähtö oli +15 asteisesta tallista. Tuntuu olevan lämpeäminen yhtä nopeaa kuin F11 535 d:llä (jossa ei myöskään ollut lisälämmitintä).

Virne on naamalla jo nyt, vaikka varovaisesti olen ajellut ;D

AP

Tuli tuossa Q-Tourilla kokeiltua A6 avant 3.0tdi (150kw). Moottori sinänsä ihan ihan jees, mitään riemunkiljahduksia suorituskyky ei aiheuttanut. Positiivinen kuva autosta jäi kyllä muuten. Ilmajousitus ja nahkainen sportsisusta tekevät tuosta varsin miellyttävän matkakumppanin.

Iso plussa tuli siitä, että auto ei vaikuttanut yhtään niin suurelta mitä ulkomitat antaisivat ymmärtää. Itse pidän jo omaa B8 nelosta maksimikokoisena itselle, mutta tuo ei tuntunut yhtään sen isommalta. Herätti kyllä omistamisenhalua 8) Vielä kun koneena olisi tuo TdiBt, niin ai että...

Sama kompakti tunnelma oli myös ajamassani A7 mallissa. Siinä oli 3.0tfsi, mutta varsinkin tämä kone tuntui pieneltä pettymykseltä, etenkin ohituskiihtyvyyden osalta, paikaltaan tuo kirmasi ihan kivasti liikkeelle..
A4 2.0TdiQ avant 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy