Octavian värit

Aloittaja tn62634, 09.12.09 - klo:22:29

« edellinen - seuraava »

tn62634

Mitä mieltä olette Octavian nykyisestä värikartastosta? Sitä on kehuttu monessa yhteydessä, mutta on siellä vähemmänkin hienoja. Esim. minua ei sytytä yhtään viime vuosien hittivärinä toiminut mitäänsanomaton likaisenharmaa Capuccino Beige muutaman muun ohella. Sääli, että sitä metallinpunaista ei enää ole saatavilla. Jos pelkästään haluaisin itseäni miellyttää, ostaisin metallimustan.

TSo

Olen samaa mieltä, ei ole silmää miellyttäviä värivaihtoehtoja omasta mielestäni kuin osapuilleen kolme. Audin puolella esim. A4:n väreistä löytyisi mahdollisuuksia ainakin pari kertaa enemmän, ja vitosbemarin kohdalla voisin harkita viidestätoista tarjolla olevasta väristä yli kymmentä.

Noista Octavian väreistä puuttuu kokonaan räväkämmät vaihtoehdot, metalliväreissä on vain hailakoita vaaleita tai konservatiiviset musta ja tummanharmaa. No okei, Storm Blue sentään löytyy.

Rajoitetusti tarjolla olleen Cayenne Redin tyyppisiä väriläiskiä saisi olla tarjolla jokunen lisää, ja samoin tummempia metallivärejä. Tiedä sitten onko laajasta värikartasta kuitenkin sen verran kuluja, ettei valikoimaa kannata liikaa laajentaa. Näkyy tuo kauppansa tekevän nykyisilläkin väreillä.

Guido

No jaa, jos kohta Octavian värivalikoima onkin aika niukka niin valinnanvaraa on kuitenkin ruhtinaallisesti Golf Variantiin verrattuna, jossa mun silmää miellyttäviä värivaihtoehtoja on tasan kaksi (Candy White & Silver Leaf), joista kumpaakaan ei ole turhalla käytännöllisyydellä pilattu. Octavian värikartasta olisin löytänyt sentään puolen tusinaa vaihtoehtoa, joista valita.

Ja mitäs vikaa Cappuccino Beigessä on, miellyttää ainakin mun silmää ja se lienee näin omistajan näkökulmasta tärkeintä?

Puuhis

Oman tulossa olevan Ocun väri on Rosso Brunello. Värin valinta oli "helppoa", koska valittavana oli kolme väriä. Tämä johtuen siitä, että valitsin autoni maahantuojan etukäteen tilaamista kolmesta autosta (HB 1.8 TSI DSG Eleg.). Muut värivaihtoehdot olisivat olleet Cappucino Beige ja Aqua Blue ja nämä olivat liian vaaleita/haaleita omaan makuun.
Jos olisin valinnut ennakkokaavailuissa olleen mustan olisi autoa pitänyt kuulemma odotella helmi/maaliskuulle (tilattu 8.10.). Nyt siis auto on jo autokaupan pihassa ja käyttöönotto tammikuun alussa.
Rosso Brunelloa en ollut Ocussa ennen tilausta nähnyt edes livenä. Ainoastaan muutaman Superb:n kyseisellä värillä.
Kaivoin tuossa Ocun esitteen esiin ja onhan nuo värivaihtoehdot aika konservatiivisia. Ei pahemmin räiskyviä ilopillereitä joukossa, kuten esim. keltaista.
Passat Variant -18,
Ex-VAG:t Yeti 4x4 -12, Ocu II -10 ja Bora

Guido

Lainaus käyttäjältä: Puuhis - 10.12.09 - klo:09:10
Ei pahemmin räiskyviä ilopillereitä joukossa, kuten esim. keltaista.

RS:ää olen nähnyt paljonkin keltaisena, mutta kyseessä on ko. mallin spesiaaliväri.

villel

Turhan paljon on noita hailakoita vaaleita värejä ja liian vähän tummia. Vaaleista valkoinen ja hopea ovat ihan tyylikkäitä, mutta näitä vaaleita vihreitä ja sinisiä en voisi edes harkita.

Omaa tulevaa Ocua tilatessa oli juttua, että grafiitinharmaakin poistuisi valikoimasta. Itse valitsin kahden hopean värisen yksilön jälkeen mustan, lähinnä vaihtelun vuoksi. Punaisia ja hopeanharmaita autojahan liikenteessä riittää.
Octavia Combi 4X4 2.0TDI Elegance 2010, Transporter T5 1.9TDI 2004

betamax

Itse en edes vilkaissut värivalikoimaa kun oman facelift RS:n tilasin, olin päättänyt jo edellisen mustan autoni aikana että seuraava on valkoinen :D Eikä ole ainakaan vielä kaduttanut.

Jostain kuulin että Skodalle ois tullu joku uus harmaa väri?

Kynäkauppias

Hyvät värit kun musta löytyi.  ;D Joskin valkoinenkin oli harkinnassa.
Tuleva vulvumies.

LateJ

Omaa Ocua tilatessani korpesi, kun Octavian värivalikoimasta puuttuu kirkkaat värit kokonaan. Kuten ketjussa on jo todettukin, niin perusvärien ja mustan lisäksi löytyy ääretön määrä erilaisia hailuja metalliharmaita, mutta esim. RS:n Race Bluen tyyliset kirkkaammat metallisävyt puuttuvat kokonaan. Storm Blue taitaa olla lähinnä sitä, mitä toivoisin, mutta sekin on luonnossa (toisin kuin esim. Skodan sivujen kuvissa) kovin tumma.

Jos Race Bluen saisi perus-Octaviaan, niin ajelisin tällä hetkellä sellaisella Arctic Greenin sijaan.

Antti

Edellinen Golf:ini oli Black Magic värillä eli musta metallimaali.
Kunnon vahassa ja puunattuna kerrassaan UPEA väri.

Mutta vaikka auto tuleekin pestyä pari kertaa viikossa
on tuo musta aika armoton väri lian lisäksi naarmuille ja kivenhakkaamat
suorastaan pomppaa silmille. Toisaalta se motivoi pitämään kärryä puhtaana ja
siistinä.

Mutta tällaisena työssään omaa autoa käyttävänä oppii arvostamaan
tylsän harmaata väriä.. varsinkin näin rapakaudella. Ja tuo nykyinen Ocu
onkin juuri sillä tylsimmistä tylsimmällä harmaalla metallilla maalattu.

Huoh..

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Jyri

Alkuperäiseen kysykseen vastatakseni, minulle värikartta kelpaa kunhan seiltä löytyy musta ;)
Mutta kyllä minä silti kaipaisin pirteämpiä värejä mukaan, en tajua miksi noita pirteämpiä tarjotaan vain erikoismallien väreinä, on aika tylsää jos jonkin mallin väikartta koostuu perusväreistä musta, valkoinen ja kenties sininen ja punainen ja loput on sitten eri harmaan/beigen sävyjä, pirun tylsää.

Cosmo

Meille on tilauksessa Octavia (27.7.2010) Satin Grey (joka on kyllä aika sinertävä IMO) mutta nyt rouva ja itsekkin, vähän mietityttää väri, senhän ehtii todellakin vaihtaa.

Onko kellään sattumalta Capuccino Beigenä Octaviaa? Jos voisit laittaa kuvan tänne?

Värit kun vertailee netissä ja Skodan sivuillakin (Octavia vs. Superb, värikoodi 4K4K) näyttävät erillaisilta. Ei silti, liikeessä pitää vielä käydä mutta saisi jo vähän ideaa asiasta.

Škoda Octavia Combi 1.2TSI DSG Elegance Capuccino Beige 2011

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Cosmo - 14.08.10 - klo:12:45Onko kellään sattumalta Capuccino Beigenä Octaviaa? Jos voisit laittaa kuvan tänne?
UVW:n puolelta löytyy ainakin: http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=6485

Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JakeManse

Lainaus käyttäjältä: Cosmo - 14.08.10 - klo:12:45
Onko kellään sattumalta Capuccino Beigenä Octaviaa? Jos voisit laittaa kuvan tänne?

Tässä kuva huhtikuulta heti luovutuksen jälkeen. Väri näyttää hiukan harhaanjohtavalta, koska auto on osittain varjoissa ja osittain auringonpaisteessa...

[ylläpito on poistanut liitteen]

njs

Lainaus käyttäjältä: Cosmo - 14.08.10 - klo:12:45

Jos HB kiinnostaa niin saan omani maanantaina, voin sitten laittaa kuvia.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Janus

Cosmo: Mulla on tuo Satin Grey. On omasta mielestäni aika mukavasti erottuva ja värikäs vaihtoehto. En missään nimessä itse vaihtaisi beigeen...Tuosta väristä ei sa ollenkaan oikeaa kuvaa autoliikkeen likaisten autojen rivistä. Se myös vaihtelee mukavasti sävyä valoisuuden mukaan. Jos ei halua ihan tummaa, mutta kuitenkin ilmettä, niin tuo on hyvä vaihtoehto.

Cosmo

Itse alunperin päädyin nimenomaan satin greyn koska, harmaa on "tylsä" ja valkoisen eri variaatiot eivät octavian farkkuun sovi imo. Mutta rouva rupesi puhumaan tuosta ja rupesin uudelleen katsoaan asiaa, toisaalta tuo capuccino tuo vähän jonkinsortin arvokkuutta. Naapurilla on VW Jetta ja se on kyllä todella hyvän näköinen, tosin VW:n väri lienee sitten Silver leaf (7B7B) kun on vähän tunnelmaltaan kultaan vivahtavampi.

Nyt vasta huomasin että jollain naapurilla on taloyhtiön parkkipaikalla Octavia farkku satin grey ja vielä löytyi scouttina Anthracite Grey.

Jumppanen

Itse päädyin mustaan Ocu Comiin koska Octavian värikartta oli valintahetkellä aika niukka. Nyt valinta olisi Rosso Brunello
Edellinen auto oli myös musta,seuraavassa väri vaihtuu!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Reo - 14.08.10 - klo:18:56
Nyt valinta olisi Rosso Brunello

Rosso Brunello näyttää hyvälle puhtaana ja aurinkoisella kelillä, pilvinen päivä jo riittää muuttamaan värin varsin mitäänsanomattomaksi. En ottaisi omaani...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ouzi

Satin grey ja aqua blue näyttää melko samoilta esitteessä. Olen nähnyt liikkeen pihassa jomman kumman, mutta en osaa sanoa kumpi se oli. Mulle tulossa ekaa kertaa musta auto eli magic black. Kävin pihalla kuolaamassa niin näyttävän näköinen värihän se on.  :) No eipä ollut väri vaihtoehtoja kun pitää auto saada nopeasti alle  ;)

Emil

Mun mielestä tämä Rosso Brunello on hieno väri. Puhtaana tosiaan loistava. Naapuritkin ovat ihastelleet.  ;) Paloauton punaisena olisin jättänyt tämän auton ostamatta. Harmaat ei kiinnosta, kun on niitä jo muutamia ollut. Valkoinen olisi myös ihan hyvä vaihtoehto, jos valitsemaan pääsisi.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

AquaBlue

Octavian värikartta on tosiaankin aika vaisu.

Vaimo ei halunnut mustaa eikä valkoista, joten värin kanssa piti hieman miettiä. Octavian esitteestä katselin vihreää väriä kivana hopeisten kattokatteiden ja sunset tummennusten kanssa. Tilaussopimuksen kirjoituspäivänä huomasin liikkeen pihassa aquablue värisen Octavian ja heti piti vaihtaa auton väri vihreästä tuohon.

Satin grey on hieno väri ja voin suositella sitä. Olen pari kertaa itsekin ollut lähellä ottaa yhteyttä automyyjään, että jos mahdollista, niin vaihdetaan väri, mutta pysytään tuossa värissä.
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

trukkeli

Myös minun mielestä Suomessa Octavian värivalikoima on varsin masentava.
Tsekin Skoda-auton konfiguraattorissa Octavia Eleganceen  on yli 40 väriä valittavana.

http://cc.skoda-auto.com/cze/Pages/Step1.aspx 

ef0p

Todellakin melko rouheita värejä saatavana sielä. Itselle oikein mieluinen joku turkoosiin taipuva....

Fabiaan suomessa saatavana sentään jotain pirteämpiäkin värejä....

Jostain luin, että suomessa tumman harmaa on korvannut punaisen suosituimpana värinä uudessa autossa...

Reneto

Lainaus käyttäjältä: ef0p - 17.08.10 - klo:21:23

Jostain luin, että suomessa tumman harmaa on korvannut punaisen suosituimpana värinä uudessa autossa...

Katajainen kansa, jonka itsesäälin määrää ei mittaa järki eikä kärki määrää...
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Cosmo

Vaihdettiin sitten väri Capuccino beigeen, jotenkin se sopii paremmin. Tosin se sitten alkaa kaipaamaan paremman näköisiä vanteita...  ::) rahanmenoa..

JoJio

Jos itellä ois octaaviaan rahat, niin värivalinta ei ois todellakaan helppoa.. Omasta mielestä melkein kaikki värit käyvät tavallaan octaaviaan.. Mutta loppujen lopuks menis varmaan 5väri vaihtoehtoon.. perusvärit kaikki cappucino beige tai sitten artic greeni johtuen vecculin nykyisestä väristä...

ATM

Tsekin konfiguraattorissa oli myös helmiäisvalkoinen. Sellaiseen pintaan saisi vahaamalla syvyyttä aivan eri malliin kuin perus Candy Whitessa. Siihen mustat pilarinkuoret ja korinvärinen maskin kromikehys... Omia pilarinkuoria odotellaan vieläkin vaikka tilauksesta on jo reilu viikko. Ja tietysti EtaBeta Tettsut White Ceramic Inoxit alle ja madallusjouset. Hmmm... Mistäs täällä saisi helmiäisvalkoisen?

Fleet Colours

Kiviharju

Ikäväkyllä taitaa tulla Lexus kaupoille asiaa, jos täällä haluaa helmiäisvalkoisen autoon ;). Se tuli ainakin ensimmäisenä mieleen.
Audi A4 Allroad quattro -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy