quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Tos®

Varmaa ainakin on; mikä tekniikka ei mene pois päältä  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

sollila

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.10.10 - klo:16:19
Varmaa ainakin on; mikä tekniikka ei mene pois päältä  ;D
Quattro...
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006

VAG!

aa

sollila

Taitaapi Haldex kypsyä ennen Quattroa kovassa rynkytyksessä...

VAG!

aa

sollila

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.10.10 - klo:21:26
Lankesit virittämääni besserwisseransaan :D

Quattrossa kun voi olla myös Haldex ;)

No niimpäs tein... tyhmä minä... :) Ois pitäny sanoa että Torsen...

veekoo

Tämäkin on jo vanha virsi mutta oikein hyvä sellainen, se selventää tuota haldex-torsen vastakkain asettelua...ja oli jonkin aikaa pannassakin tuolla juutupissa.
Hitler kuulee, ettei S3 olekaan aito quattro

Tuuliviiri

Mukavan sopuisaa menoa.  ::) Toisaalta sovussa on hyvä elää.  ;)

olympiavolkkari

Hah-haa, hyvä parodia tuo edelläoleva. Vielä kun tekstityksessä olisi siinä kohdassa kun nainen lohduttaa itkevää, että sulla on 3B-Passatissa torsen.

Tuuliviiri

LainaaVielä kun tekstityksessä olisi siinä kohdassa kun nainen lohduttaa itkevää, että sulla on 3B-Passatissa torsen.

Selkeä edistysaskel, jos Passatissakin siirrytään Haldexin käytöstä Torseniin. Jos näin on, niin kruunutasauspyörästöstä tulee jatkossa joksikin aikaa Audin yksinoikeus.  ::)

olympiavolkkari

Niin siis Passatissahan on ollut Haldex jo vuodesta 2005, eli siitä lähtien kun tämä nykyinen 3C tuli markkinoille. 3B/3BG oli se "oikea" Passat Audi-tekniikalla.

Tuuliviiri

Touaregissä se tulee olemaan, mutta kuis on "uuden" (pikemminkin faceliftattu) Passatin laita. Jokos siihen tulee Torsen nelivetojärjestelmän syömähampaaksi?

Oispa mukavaa, kun alkaisi hiljalleen valua koeajoraportteja kruunutasauspyörästöstä. Selkeä parannusko?

Ktk

Ei tuu Torsenia.

Tuuliviiri

LainaaEi tuu Torsenia.
:o Tavallaan ymmärrän, sillä muuten Passat olisi alkanut kilpailla jopa Audin ostajien kanssa, mutta hieman hullulta tuntuu, kun samaa tekniikkaa laitetaan kuitenkin Touaregiin. Reviirisotaako?

Ktk

Mä kyl epäilen että johtuupi teknisistä syistä pitkälti. Passatin pohjalevy kun on poikittaiselle koneelle ja haldexille tehty.

rob-s

Taitaa myös tuo Haldex olla edullisempaa tekniikkaa kuin Torsen..ainakin Haldex käytetään edullisemmissa autoissa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

PTG

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 04.11.10 - klo:17:17
  :o Tavallaan ymmärrän, sillä muuten Passat olisi alkanut kilpailla jopa Audin ostajien kanssa, mutta hieman hullulta tuntuu, kun samaa tekniikkaa laitetaan kuitenkin Touaregiin. Reviirisotaako?

Jaa olisikos tuo nyt noiden möhköjen (Touareg-Cayenne-Q7) osalta enemmänkin paluu yhteisille linjoille/samanlaisiin rakenteisiin kuin mikään reviirisota 8)

Niin tai näin, en ainakaan vetäisi tuon kolmikon nelivetojärjestelmien muutoksista "leiristä" toiseen mitään johtopäätöksiä linjoille A4-Pasuuna-jne ::) Halpuuskin taitaa olla enemmän suhteessa käyttötarkoitukseen kuin pirssin hintaan ;D

Tuuliviiri

LainaaTaitaa myös tuo Haldex olla edullisempaa tekniikkaa kuin Torsen..ainakin Haldex käytetään edullisemmissa autoissa.

Tuon olen minäkin jostakin lukenut. Torsen ei ole mitenkään halpa nelivetojärjestelmä. Tekninen, nhieno ja kallis.  ::)

LainaaMä kyl epäilen että johtuupi teknisistä syistä pitkälti. Passatin pohjalevy kun on poikittaiselle koneelle ja haldexille tehty.

Ja tuokin näkökulma varmaankin totta. Hinta+tekninen toteutus= Passatiin haldex.

Olen muuten huomannut, että quattroiluun siirtymisen jälkeen melkeinpä ahdistuu ajatuksesta, että siirtyisi johonkin toiseen "leiriin". Aikaisemmin olin moraalittomampi.  :-X

veekoo

Sananpartta lainaten: "kel quattro on, se onnen kätkeköön" :D

Tuuliviiri

LainaaSananpartta lainaten: "kel quattro on, se onnen kätkeköön"

Mutta keulassa oleva pieni logo paljastaa totuuden. Tai sitten rivakat lähdöt talviliukkailla esim. liikennevaloista. Kaikkea ei voi siis kätkeä. Ja mitä olen itse tehnyt arkielämässä, mutta en täällä palstalla, olen ollut hiljaa, kun työkaverit ovat valitelleet kurjia ajokelejä.  ;)

sollila

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 08.11.10 - klo:08:59
Mutta keulassa oleva pieni logo paljastaa totuuden. Tai sitten rivakat lähdöt talviliukkailla esim. liikennevaloista. Kaikkea ei voi siis kätkeä. Ja mitä olen itse tehnyt arkielämässä, mutta en täällä palstalla, olen ollut hiljaa, kun työkaverit ovat valitelleet kurjia ajokelejä.  ;)

Aina kuitenkin pitäisi muistaa että ei ole kurjia kelejä, on vain vääriä välineitä.  :D

lq

Aamuinen työmatka oli silkkaa kauhua.  ;D

Vein A3:en 30tkm huoltoon ja sijaisautoksi napsahti juhlava Toyota Yaris. Hienoinen kylttyyrishokki painaa motarilla lumipöperössä tommosella kipolla. Niitä kaikkia kahdeksaakymmentä km:ää tunnissa, minkä uskalsin.

sollila

Lainaus käyttäjältä: *haisuli* - 08.11.10 - klo:10:27
vajaavetoiset autot siirrettävä kesäautoiksi  ;)

Kannatetaan!  ;D

VWonderman

Näyttää siltä että q-miehet ja naiset on heränny kesäuniltaan. ::)

Jokos on quattro-sukset ja -pulkat otettu säilöstä pois? :D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Vmatti

2-pyöräset ajettu talviunille ja nyt sitten valmistaudutaan vuorostaan q-hauskanpitoon  ::)
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Vmatti - 08.11.10 - klo:17:17
2-pyöräset ajettu talviunille ja nyt sitten valmistaudutaan vuorostaan q-hauskanpitoon  ::)

Oikein. Se kun näytti etenevän tarvittaessa myös yhdelle pyörällä  :P

Ktk

Jaahans. Huomenna näyttäisi olevan mukava ajokeli TDI-etuveto-Multitronicille.

Voi p*rkele.

olympiavolkkari

Pääkaupunkiseudulla? Eiköhän taas ole suolattu niin, että kaduille tuskin lunta kertyy. Vai tuultako meinaat?

ile

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 08.11.10 - klo:21:30
Pääkaupunkiseudulla? Eiköhän taas ole suolattu niin, että kaduille tuskin lunta kertyy. Vai tuultako meinaat?

No - kaipa huomenna 6-8mm vauhti tyyliin 6h Forecan täsmäsään mukaan luulisi jossain näkyvän. Täytynee jo etukäteen laskeskella, että josko vaimolle voi heittää siinä 21:00, että täytyypä käydä vielä Makuunissa ;)

Tässä myhäillyt Tuuliviirin ongoing-fiilistelyä, mutta kyllä se jo tämän päivän kelillä pistää hymyilyttämään. Pakko siis itsekin hehkutella, että kyllä tuo T-3 tuntuukin pirun mukavalle. Pienellä liukkaudella espin kanssakin yliohjautuu juuri nätisti hieman hakiessa ja näilläkin käsillä kuitenkin tuntuu olevan kuitenkin täysin hanskassa. Manuna voi mutuna olla hieman enemmän fiilistä tällä kevyellä kokemuksella, kun edellisistä peleistä 2/3 oli automaattilaatikolla olevia q/4mot-pelejä.

Marapetsu

Aina sitä oppii autosta uutta.Tänään tuli ESP nappia testattua ja ei ennen ole älynnyt painaa tarpeeksi pitkään jolloin näyttöön tulee ilmoitus kokonaan ajonvakautuksen pois päältä oleva tila.
Marapetsu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy