Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Pitää lisätä tänne myös myyntitilastojen kärkimerkki. Omat kokemukset aikoinaan omistamistani Tojoista olivat positiiviset 90-luvun alkupuolella. Viattomia kilsoja, hyvä palvelu liikkeissä jne, ja itse tuotteessa oli siihen aikaan normaaliautojen kärkeä edustavat bensakoneet.

Koska VW:n laatupuutteet ja ennen kaikkea osaamaton ja haluton merkkihuolto-organisaatio ovat alkaneet nyppimään julmetusti, on etuvetoisista Toyota eräs mahdollinen auto seuraavaksi Honda Accordin lisäksi. Avensis se eniten houkuttaa tasaisuudellaan, ja ei ollut viime talven koeajossanikaan mikään huono esitys. Koeajoin viime lauantaina Aven uudelleen 1,8 Multidrive S:llä, ja heti perään myös uudelleen uuden Priuksen. Nyt kävikin yllättäen niin, että molemmat tuntuivat omalla tavallaan miellyttäviltä peleiltä. Noista Prius yllätti sikäli, että ajofiilis jäi nyt erittäin positiiviseksi kun vertaa alkusyksyn koeajoon. Ystävällinen myyjä näytti kaikki nippelit ja mm. tuulilasiin heijastuvan hud-näytön salat, ja kun autolla oli ajettu jo enemmän niin konekin oli pirteämpi. Kyllä tuolla ajaa ihan mukavasti pitkääkin maantiesiivua ja moottoritietä, ja keskikulutus oli koeajollani 4,4 litraa. Ei paha. Ave on toki vielä isomman tuntuinen ja toki tilavampi, vaan Priuksessa alkoi kiehtoakin se erilaisuus ja modernius. Valkoinen väri sopisi molempiin mukavasti, makuuni siis. Jotenkin on tunne, että noilla ei tarvitsisi soitella koko ajan merkkikorjaamolle varaamaan aikaa takuuvikojen korjauksiin, ja jos jotain sattuisikin olemaan niin hommat hoituisi. Eihän noista molemmat toki nykyiselle kärrylle esim. tehokkuudessa ja kiihtyvyydessä pärjää, mutta ehtiihän noillakin saamaan sakot tai kortinkin hyllylle jos haluaa -eli normaaliin ajoon täysin pirteitä pelejä eikä jalkoihin jää.

Katsotaan mitä tapahtuu jatkossa...

skula

Tekisi mieli linkittää UVW sivulta eräs kommenttisi tältä(??) päivältä..

Toyotasta kun kysyttiin..

Ã,,lä unta näe ;D

No ei se mitn. Koskaan ei tiedä kruisaako skula ensi vuosikymmenellä Avensiksella.. Hiukka kyllä herättää pahaa oloa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.12.09 - klo:13:07

Ã,,lä unta näe ;D

No ei se mitn. Koskaan ei tiedä kruisaako skula ensi vuosikymmenellä Avensiksella.. Hiukka kyllä herättää pahaa oloa.

Kysyjä arvuutteli Corollaa, joka ei ole itselleni vaihtoehto.

Minulla taas pahaa oloa ja raivoa herättää nykyisen merkin oksettava takuukorjauspolitiikka ja laatupuutteet.

skula

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.12.09 - klo:13:19
Lainaus käyttäjältä: skula - 09.12.09 - klo:13:07

Ã,,lä unta näe ;D

Kysyjä arvuutteli Corollaa, joka ei ole itselleni vaihtoehto.

Minulla taas pahaa oloa ja raivoa herättää nykyisen merkin oksettava takuukorjauspolitiikka ja laatupuutteet.

Toistaiseksi itse olen tyytyväinen siihen että satsasin klonkswaageniin penarin verran rahaa.. Ei ole laatuongelmia, ja huollosakin saa parhaan palvelun jota liike tarjoaa, ilmeisesti siksi kun on kuitenkin merkin parasta antia alla.(jos phaetonit ja tuaregit unohdetaan)

k4ne

Meillä rouvan henkilökohtainen ajokki (’98 Fiesta Zetec) alkaa olla kypsä vaihtoon. Kilometrejä ei kyllä kovinkaan pahasti, mutta tehostamaton ohjaus rupeaa kuulemma olemaan jo sietokyvyn rajalla, ellei jo ylikin. Loppukesästä satuttiin kulkemaan paikallisen Toyota-diilerin ohi ja bongattiin pihasta esittely-Urban Cruiser, joten eikun avaimet ja baanalle. Rouva ihastui laakista auton ajettavuuteen ja käsiteltävyyteen. Parkkiruutuunkin mentiin perä edellä heittämällä, vaikka Golffilla moinen temppu ei toistaiseksi ole onnistunut. Takaisin liikkeessä oltiin, että jos jotain tarjousta vähän kehään, mutta myöjä oli niin kiireinen puhelimessa, että piti luovuttaa ja poistua paikalta. Tasaisin väliajoin rouva kyllä muistaa muistuttaa autoista keskustellessamme, että ihana oli se UC ja hyvät varusteet! Mutta silti pitäis ehkä olla kaupassa halua kaupantekoon.    

tn62634

TM:n jossain vertailussa se Urban Cruiser ei kovin mairittelevia arvosteluja saanut. Tosin testeillä nyt yleensäkään ei merkitystä ole.

Toyotissa on vikana erityisesti se, että kaikki muoviosat ovat materiaaliltaan ja tunnultaan mitä ovat.

k4ne

Eikähän se pärjännyt oikein ensinkään uusimmissa Euro NCAP -törmäystesteissä, joten ehkäpä minulta jotenkin unohtuu tuo testiuutinen näkysälle...

Kynäkauppias

Tuo urpan ruiseri on kyllä hirveä kapistus. Jos skodassa on rengasmelua, niin tuossa on vielä kaikki hälyäänet päälle. Ajettavuus oli kesäkelilläkin kieli keskellä suuta - tyyliä, tuolla on talvella varmaan aika pelottavaa painaa menemään. Ja sisusta on tosiaan sitä mitä tn62634 jo totesi.
Tuleva vulvumies.

tommyt

1000 km takana 1.4 D4D Corollalla ja ei yhtään hassumpi. Muovi ei ole sen ihmeellisempää kuin Octavia I:ssä tai Opel Zafirassa joten kelpaa mulle. Ratti on nahkaa ja sitähän autossa tulee pääasiassa hiplattua, välillä myös vaihdekepin nuppiakin. Kulutus on kohtuullista ja lämpöä riittää pakkasellakin kun on webasto kauko-ohjaimella. Ohjaus voisi olla parempi moottoritieajossa mutta työmatkat sujuvat ja mutkatiellä ei ole ongelmia. Ja kerrankin tämän hintaluokan autossa on sellaiset stereot/kaiuttimet vakiona että niistä kuuleekin jotain. Toista se oli noissa edellisissä ajoneuvoissa. Auton tilaus vähän arvelutti mutta näin jälkeenpäin ei ole kaduttanut yhtään, varsinkin kun pääsi Opelista eroon. ;)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

tommyt

Toyotan takuuhuoltokin on nyt testattu. Corollan jarrut vinkuivat kuin noitapillit ja työkaveritkin virnuilivat. No huollossa osasivat heti vaihtaa uudet "pohjolan" jarrupalat ja vikinä on poissa eli homma toimii. Tosin ihmettelen ettei niitä paloja osata vaihtaa jo ennen luovutusta. Varmaan vinkuivat jo silloinkin ja on yleisesti tiedostettu ongelma.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

zoned

Ekaa viestiä pukkaa, kun nyt kerran Toyota-aihekin on tänne avattu.

Alla siis on Avensis-farkku 2,2 litran 180 heppaisella dieselillä ja Premium-varustelulla. Kilometrejä takana reilut kymppitonni ja toistaiseksi ei ole ollut minkäänlaisia teknisiä probleemia. Diesel pelittää hyvin myös paukkupakkasilla ja tuottaa jopa lämpöä sisälle saakka (kunhan Eberspächerin iskee tulille  ;)). Keskikulutus ollut n. 6,7l/100km eli 0,8l tehtaan ilmoittamasta yläkanttiin.

Uvw:ssa oli joskus kovaa ihmettelyä siitä, että joku viitsii toipotasta maksaa yli 40 tonnia, mutta itse olen ollut ihan tyytyväinen premium-paketin varusteisiin eikä tunnu siltä, että rahat olisivat menneet kankkulan kaivoon. Eniten olen tykkäillyt parkkikamerasta, penkkien muistilla varustetuista sähkösäädöistä ja avaimettomasta sisäänkäynti & käynnistys-toiminnosta. Nuo ainakin pitää seuraavastakin vaunusta löytyä. Panoraamalasikatto on "ihan kiva" ja tuo kyllä avaruutta mutta ei ole mikään välttämättömyys. Tehdasnavi on myös kätevä ja mahdollisesti sellainen varuste, joka pitää jatkossakin olla. Nyt tuntuisi hankalalta ruveta kikkailemaan erillisen navigaattorin telineiden ja johtojen kanssa. Liikennekameroita ei tosin saanut suoraan ladattua järjestelmään vaan ne piti sinne ohjelmoida erikseen.

Parannettavaa tojolla on vielä ainakin seuraavissa asioissa:
- kuskin penkin reisituki edelleen riittämätön vaikka parannusta edelliseen nykyisissä sähköpenkeissä jo on, silti jää kauaksi Audin tai BMW:n sporttipenkeistä.
- ratin etäisyyssäätö riittämätön
- tuulilasinpesuneste ruiskitaan enemmän konepellille kuin tuulilasille, en tiedä onko tämä "ominaisuus" vai vika
- kauppakassinpidikkeet takakontissa liian alhaalla

Ainoa varsinainen nitinän aihe on keskikonsolista silloin tällöin kantautuva nitinä, joka on selkeästi paikallistettavissa keskitupakkaroskiksen tienoille.

Kokonaisuutena olen Avensikseen ollut tyytyväinen. Matka-ajoon ohjaustuntuma on riittävän hyvä ja moottorista löytyy tarvittaessa potkua. Toivottavasti seuraavissa uudistuksissa nyt tajuaisivat pistää ne penkit ja ratin säädettävyydet kuntoon.

edit. Saman muuten olen huomannut mitä tommyt:kin tuossa eli jarrut tuntuvat vinkuvan aika pahan kuuloisesti välillä. Täytyypä mainita asiasta seuraavassa(ensimmäisessä) huollossa että laittaisivat palat vaihtoon.
XC60

Arcca

Lainaus käyttäjältä: zoned - 26.12.09 - klo:20:07

- kuskin penkin reisituki edelleen riittämätön vaikka parannusta edelliseen nykyisissä sähköpenkeissä jo on, silti jää kauaksi Audin tai BMW:n sporttipenkeistä.

Itsellä jäi tuon takia viime talvena kaupankäynti kesken Avesta. Yhden auton olen kerran joutunut vaihtamaan pois huonon penkin takia enkä uskaltanut ottaa riskiä, kallista puuhaa.

- tuulilasinpesuneste ruiskitaan enemmän konepellille kuin tuulilasille, en tiedä onko tämä "ominaisuus" vai vika

Voisi ehkä kannattaa katsoa pissapojan suutinta tarkemmin josko sen pystyy helposti säätämään. 3bg pasuunasta kerran takuuna tuon säädätin ylöspäin. Myöhemmin huomasin että sitä olisi pystynyt säätämään itsekin noin 2 sekunnin toimenpiteenä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

Zoned: autosi kuva profiilissasi vaikuttaa todella hienolta; onko se valkoinen vai hopea? Ja isot vanteet; mikä vannemalli ja koko kyseessä? Itse himoitsen seuraavaksi autoksi top 3-kärjessä Avea, en kusekaan enää vageihin päin. Katsotaan keväällä mitä kolopallolle tapahtuu.

Kynäkauppias

No mutta Peeveli? Mistäs on Vag-viha peräisin?
Tuleva vulvumies.

VW-man

No Peevelin VAG-viha on samasta asiasta peräsin kuin mulla..Eli on sortunut Meksikossa kasattuun VW-tuotteeseen ja vikoja ja puuteita&huomautettavaa sekä korjattavaa on tullut vastaan. Minulla on ollut jopa useampi Meksikon VW alla peräjälkeen ja kaikissa on ollut suht paljon korjattavaa takuun pikkiin ja taas ne Golfit jotka on olleet aitoja sakemanneja on pelanneet mulla vuosikausia lähes ilman mitään ongelmia. Eli itse olen ainakin useamman auton kokemuksella sitä mieltä, että Meksikosta ei tule niin laaudukasta tavaraan kuin saksan tehtailta. Myös vanhemmillani on samansuuntaisia kokemuksia.

zoned

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.12.09 - klo:20:46
Itsellä jäi tuon takia viime talvena kaupankäynti kesken Avesta. Yhden auton olen kerran joutunut vaihtamaan pois huonon penkin takia enkä uskaltanut ottaa riskiä, kallista puuhaa.

Peruspenkeissä tosiaan säädöt ovat puutteelliset, mutta sähköisissä sitä penkin etureunaa saa jo nostettua sen verran, että reisitukeakin löytyy. Ongelmaksi tulee meikäläisen mittasuhteilla, että kun penkin säädöt ovat kunnossa, niin silloin taas ratin säädöt eivät riitä tuomaan sitä tarpeeksi lähelle, jolloin ajoasentoa ei millään saa täysin optimaaliseksi. On se kuitenkin sillä tasolla, että muutaman sadan kilometrin lenkin pystyy heittämään ilman puutumista. Tässä kohdassa selvästi eniten petraamista Tojotalla.

LainaaZoned: autosi kuva profiilissasi vaikuttaa todella hienolta; onko se valkoinen vai hopea? Ja isot vanteet; mikä vannemalli ja koko kyseessä? Itse himoitsen seuraavaksi autoksi top 3-kärjessä Avea, en kusekaan enää vageihin päin. Katsotaan keväällä mitä kolopallolle tapahtuu.

Kiitosta vain. Auton väri on "pure white" ja vanteina 17 tuuman Alutec Sharkit. Tuolla tuumakoolla rengasmelu pysyy kohtuullisen hiljaisena.

Laitoin joskus tuon profiilikuvan uvw:henkin, eli se kuva isompana on tässä:
XC60

Jyri

Todella hieno kuva, tuollaisia voisi esitellä tuolla autokuvia osiossa

tn62634

Alla siis on Avensis-farkku 2,2 litran 180 heppaisella dieselillä ja Premium-varustelulla. Kilometrejä takana reilut kymppitonni ja toistaiseksi ei ole ollut minkäänlaisia teknisiä probleemia.

Eikös se olisi jo omituista, jos uudessa autossa noin lyhyellä ajomatkalla olisi teknisiä murheita ollut, erityisesti Toyotasssa?

Peeveli

Upea auto Zoned!  8) Tuohon vielä kromipaketti (ovien alalistat, etusäleikön kehykset ja takaluukun lista) niin olisi vaikkapa minunkin vehje. Ave on kyllä sen verran itseäni miellyttävä peli että voi hyvinkin olla alla ensi kesään mennessä.

Jyri

Itse taasen vierastan kromia ja erityisen pahalta se näyttää minun silmiin valkoisessa autossa.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 27.12.09 - klo:15:41
Itse taasen vierastan kromia ja erityisen pahalta se näyttää minun silmiin valkoisessa autossa.

Makuasia.

Jyri

Kyllä, ja juuri sen takia niistä voi kiistellä ;)

zoned

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.09 - klo:15:04
Eikös se olisi jo omituista, jos uudessa autossa noin lyhyellä ajomatkalla olisi teknisiä murheita ollut, erityisesti Toyotasssa?

Olisihan se perin outoa, mutta pikkuviat kuitenkin usein ilmenevät ensimmäisten kilometrien aikana jos niitä on tullakseen. Tässä tapauksessa ainakin tämä kappale tuntuu olevan ihan priimatavaraa vaikka Enklannissa onkin tehty.  ;)

LainaaTuohon vielä kromipaketti (ovien alalistat, etusäleikön kehykset ja takaluukun lista) niin olisi vaikkapa minunkin vehje. Ave on kyllä sen verran itseäni miellyttävä peli että voi hyvinkin olla alla ensi kesään mennessä.

Kromipakettia harkitsin, mutta päädyin sitten ottamaan vaan tuonne takaluukkuun kromilistan. Ainakaan kuvissa eivät ne kromit muualla näyttäneet kovin kummoisilta, takaluukku taas mielestäni tarvitsi jotain pientä lisäkiiltoa.
XC60

Peeveli

Olen tässä päätymässä vakavasti uuteen Aveen. Kunhan saan ensi viikolla korjautettua (toivon mukaan) narinat ja ovisovitukset niin lähden vaihdattelemaan Avensikseen. Mielessä eniten 1,8 bensa omalla ajomäärälläni, sen sijaan kaksi asiaa mietityttää: ottaakko manuaali vai multidrive S ja sedan vai farkku. Väri on jo valmiiksi pohdittu eli valkoinen, samoin Sol riittää itselleni pakkitutkalla varustettuna. Sedan näyttää lexusmaiselta ja riittäisi meille kahdelle hengelle kun ei isoja lootia tms tartte kuljetella. Farkku toisaalta on halutumpi käytettynä ja hieman isomman näköinen. Sedan ei likaa peräikkunaa mistä plussa omassa maussani. Pohditaan pohditaan...

Hege

Mielipiteitä nyt on yhtä paljon ku persereikiä, mutta kyllä omaan silmään Lexukset ovat ulkonäöllisesti ihan eri planeetalta kuin mikään Toyota, mukaanlukien uusi Avensis. Ottaen huomioon että japanilaiset eivät koskaan ole osanneet muotoilla autoja, niin Lexuksissa on jo paljon yritystä. Mutta ei herneitä kellekään, edelleen painotetaan kommenttini ensimmäistä lausetta. ;)

Quality

LainaaOttaen huomioon että japanilaiset eivät koskaan ole osanneet muotoilla autoja, niin Lexuksissa on jo paljon yritystä.

Sinä sen sanoit ;)
Mutta sen verran lisää off topiccia, että Hondalla on ajoittain ollut aika maukkaan näköisiä kulkineita, vaikka välillä on taas menty metsään... (en uskalla tähän sen enempää lipsua aiheesta).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Onpas tosi hieno tuo zoned'in Ave ! Upea kuva, jossa auto on todella edukseen. En yhtään ihmettele Peevelin halua kokeilla tuota. Laatu on varmasti kohdallaan Toyotalla, ja uusi Ave on aika makea tuote.

Farkku ehkä vielä hienompi kuin sedan, mutta farkun kanssa sisämelua tulee varmaan hiukan lisää. Jälleenmyynnissä farkku on varmaan hiukan helpompi. Samaa pähkäilin Audin kanssa, mutta päädyin kuitenkin sedaniin, kun pidin sen muodoista enemmän. Enkä tarvitse farkkua. Valitse siis, Peeveli, enemmän tunteella tuo korimalli. Itsehän siitä nautit, eikä seuraava omistaja !

makkis

Eilen muuten oli Motorvisionissa koeajettu se joku sporttileksus, jossa on aika miehekäs vapari V8 ja tehty kilpailemaan suoraan M3:n ja C63AMG:n kanssa. Pöllön näköinen mutikka tuo auto on, mutta liuhakkaan se radalla kulki ja vilpittömiä kehuja sai monista asioista, ennenkaikkea salamannopeasta 8-lovisesta automaagista. Negatiivista palautetta tuli oikeastaan vain lukkoperän puutteesta (mikähän ihmeen lapsus leksuksella kun lukon jättäneet pois?!?!).

Maallikon silmin hassusti se vaappui ja keinui tuossa ratakokeessa, mutta ei kierrosaika jäänyt paljoakaan saksalaisista kilpailijoistaan ja varmasti, jos tuo lukko olisi löytynyt, niin M3 ja C63AMG olisi ottaneet pataan etotojotalta.

(Leksus ei liene iso rikos tässä topiksissa)

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.12.09 - klo:20:54
Eilen muuten oli Motorvisionissa koeajettu se joku sporttileksus, jossa on aika miehekäs vapari V8 ja tehty kilpailemaan suoraan M3:n ja C63AMG:n kanssa. Pöllön näköinen mutikka tuo auto on, mutta liuhakkaan se radalla kulki ja vilpittömiä kehuja sai monista asioista, ennenkaikkea salamannopeasta 8-lovisesta automaagista. Negatiivista palautetta tuli oikeastaan vain lukkoperän puutteesta (mikähän ihmeen lapsus leksuksella kun lukon jättäneet pois?!?!).

Maallikon silmin hassusti se vaappui ja keinui tuossa ratakokeessa, mutta ei kierrosaika jäänyt paljoakaan saksalaisista kilpailijoistaan ja varmasti, jos tuo lukko olisi löytynyt, niin M3 ja C63AMG olisi ottaneet pataan etotojotalta.

(Leksus ei liene iso rikos tässä topiksissa)

Ja toi automaagi tais olla kaksoiskytkentä_sellainen...eiks ollukki?
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

makkis

Joo, näin ymmärsin, että joku DSG/PDK-yms. vastine.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy