Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

MMV

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.03.13 - klo:13:02
Tavallisella hybridillä kun ei olekaan tarkoitus taittaa matkaa pelkällä sähköllä ja jos oikeasti normaalilla ajotavalla kulutus pyörii samoissa lukemissa tavallisten bensakoneiden lukemissa, niin olisi syytä kalibroida kuljettajan ajotapa tai vapauttaa käsijarru..

Minä olen appiukon Priusilla ajellut sen verran, että väittäisin tietäväni mitä tuollainen hybridi kuluttaa. Kaupungissa se näyttää menevän noin 5 litralla, mutta normaalissa matka-ajossa ei ole käytännön eroa tavalliseen samantehoiseen bensakoneeseen. Molemmat vie sen 6,5-7,5 litraa satkulle.

Peeveli

Minäkin pelkään hybridin osalta, mitä kesäkelit, kesäajan raskaan kaasujalan vauhdittaman liikennerytmin mukana pysyminen etenkin motareilla saa aikaan kulutukselle. Epäilen, että pettymys olisi todella suuri jos joku 7 ja yli menee matka-ajossa. Ja miten sopeutuu D4:sta lussumpaan kulkupuoleen, hirvittää jo etukäteen. En kiistä ettei välillä tule ostokankkunen päälle...

Zaasa

^ Max 3kk ja vaihtuu  :) ;)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: MMV - 03.03.13 - klo:15:40
Minä olen appiukon Priusilla ajellut sen verran, että väittäisin tietäväni mitä tuollainen hybridi kuluttaa. Kaupungissa se näyttää menevän noin 5 litralla, mutta normaalissa matka-ajossa ei ole käytännön eroa tavalliseen samantehoiseen bensakoneeseen. Molemmat vie sen 6,5-7,5 litraa satkulle.

Melko kovia lukemia nuo maantiekulutuksesi. Kyllähän noihin varmaankin pääsee, jos pitää moottoritiellä mittarissa sen 135 km/h ja maantiellä roikkuu jatkuvasti ohituskaistaa hakien.

Meillä Prius on kuluttanut noin 5 litraa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Eipä silti, ajan 2,4-litraisella viitoskoneella varustetulla Volvollakin maantiellä 6,8-7,0 litran kulutuksilla, kun toisille ei tahdo kymppikään riittää. Enkä siltikään ole tientukkona.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 03.03.13 - klo:15:53
^ Max 3kk ja vaihtuu  :) ;)

;) Hybridijetan vois oikeastaan laittaa saman tien tilaukseen. Suorituskyky sentään kivalla tasolla ja ajettavuudessakaan tuskin valittamista...ja tietty sen voipi sitten kierrättää, kun ei silläkään luvattuihin kulutuksiin pääsen ;D

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.03.13 - klo:15:55
Melko kovia lukemia nuo maantiekulutuksesi. Kyllähän noihin varmaankin pääsee, jos pitää moottoritiellä mittarissa sen 135 km/h ja maantiellä roikkuu jatkuvasti ohituskaistaa hakien.

Meillä Prius on kuluttanut noin 5 litraa niin kaupungissa kuin maantielläkin. Eipä silti, ajan 2,4-litraisella viitoskoneella varustetulla Volvollakin maantiellä 6,8-7,0 litran kulutuksilla, kun toisille ei tahdo kymppikään riittää. Enkä siltikään ole tientukkona.

Mulla on vähimmäisnopeus kesärajoituksilla motarilla todellista 135, menee hyvin usein 140 ja risat. Raskas jalka ja raskaat lukemat. Siksi saanen juopon hybridin tai ajotapaa pitäisi muuttaa eli vauhdinnälkää hillitä. Mutta vaikeaa se on. ;D

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.03.13 - klo:15:46
Minäkin pelkään hybridin osalta, mitä kesäkelit, kesäajan raskaan kaasujalan vauhdittaman liikennerytmin mukana pysyminen etenkin motareilla saa aikaan kulutukselle. Epäilen, että pettymys olisi todella suuri jos joku 7 ja yli menee matka-ajossa. Ja miten sopeutuu D4:sta lussumpaan kulkupuoleen, hirvittää jo etukäteen. En kiistä ettei välillä tule ostokankkunen päälle...

Suoraansanottuna minä en ainakaan ymmärrä tätä sun uutta askelta...Vaikutat pirun tarkalta kaverilta jolle on tärkeää mm. auton lämpimyys ja hiljaisuus ja sitä saat Volvossa. Ehkä saat sitä tulevassa Toyotassakin, mene ja tiedä. Toyota Auriksen laatuvaikutelma ja käytetyt materiaalit yms. voi olla ihan hyviä, mutta testien ja lehtijuttujen perusteella ne on tuossa Volvossa melko ensiluokkaiset.

Lehdet ja autotestit kehuu kilvan V40:n alustaa, loistavia valoja, ajettavuutta, lämpimyyttä, erinomaista suuntavakavuutta, loistavaa ergonomiaa ja mainioita penkkejä sekä tehokkaita jarruja, viisisylinterisen koneen tehoa, vääntöä ja soundeja, auton hiljaisuutta, laatuvaikutelmaa ja materiaalien tasoa. Osassa noista asioista Auris voi olla samalla viivalla Volvosi kanssa, mutta tuskin kuitenkaan kovin monessa.

Monet kerrat moitit Avensista monestakin eri asiasta ja olit monesta asiasta sitä mieltä, että ne on euroautoissa paremmin tehty ja toteutettu. En vaan ymmärrä tätä peliliikettä ja eihän se tosiaan minulle tietysti kuulu, mutta ihmettelen vaan. Vieläpä vaihto sellaiseen merkkiin johon et ollut aiemminkaan kovin tyytyväinen. Epäilen vaan, ettei Auris sinua kauaa nappaa ja sinulla tulee melko pian ikävä montaa Volvosi hyvää ja erinomaista puolta ja kohta jo kaduttaa uusi Auris persiisi alla.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.03.13 - klo:15:55

Kokemus väliltä Jkl-Hki-Jkl sekä Jkl-Rauma-Jkl. Minä ajelen yleensä kohtuullisen sivistyneesti (rajoitus +10 km/h mittarinopeutta). Hybridin hyöty lakkaa välittömästi, mikäli maasto ei suosi hybridin akun latausta. Heinola-Hki -väli on erityistä myrkkyä hybridin kulutukselle.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.03.13 - klo:16:04
Mulla on vähimmäisnopeus kesärajoituksilla motarilla todellista 135, menee hyvin usein 140 ja risat. Raskas jalka ja raskaat lukemat. Siksi saanen juopon hybridin tai ajotapaa pitäisi muuttaa eli vauhdinnälkää hillitä. Mutta vaikeaa se on. ;D

Mutta nythän on tietojen mukaan tulossa VW:ltä hybridi-Jetta, joka lienee moottor(e)iltaan huomattavan tehokas. Mikä sitten lienee kulutus?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 03.03.13 - klo:16:07

Lehdet ja autotestit kehuu kilvan V40:n alustaa, loistavia valoja, ajettavuutta, lämpimyyttä, erinomaista suuntavakavuutta, loistavaa ergonomiaa ja mainioita penkkejä sekä tehokkaita jarruja, viisisylinterisen koneen tehoa, vääntöä ja soundeja, auton hiljaisuutta, laatuvaikutelmaa ja materiaalien tasoa. Osassa noista asioista Auris voi olla samalla viivalla Volvosi kanssa, mutta tuskin kuitenkaan kovin monessa.
En usko Auriksella pääsevän lähellekkään V40:n laatua ja laatuvaikutelmaa. Kaupanpäälle pienemmissä Toyotissa saa sirinät ja särinät ympäri autoa,Avensis tässä suhteessa parempi.

Omien Toyotieni kanssa olin eräänkin kerran korjaamolla takuu aikana särinöiden vuoksi,yleensä koelauta,ovet ja takaluukun verhoukset aiheutti kiusallista ääntelyä.Jos nuo ei haittaa niin ei muuta kuin kovaa ajoa  :)

Newman

Eikös Peevelillä ollut tarkoitus vaihtaa samalla ikään kuin halvempaan? Jostain muistan lukeneeni, että kuukausierät pienenisivät tuntuvasti.

Ei kait kukaan oikeasti odota, että Auris hybridi voisi olla - niin hyvä käyttöauto kuin onkin - yhtä mukava, hiljainen, suorituskykyinen ja viimeistelty kuin uusi V40? Kyllä auto vaihtuu ikään kuin luokkaa paria vaatimattomampaan, mutta kysehän on siitä, mitä haluaa. Liekö Peeveli itsekin joskus todennut, että myös itse hybriditekniikka kiehtoo kovasti?

Peeveli

Halvempaa tässä on tarve vaihtaa, liikaa autosta tinkimättä. Auris osoittautui koeajoissa yllättävän hyväksi tasaiseksi kokonaisuudeksi peitoten oman V40:n monissa pikkujutuissa ja vähän isommissakin (parempi reisituki etupenkissä, vielä nopeampi lämpeneminen, jousitusmukavuus poikittaissaumoissa ja takapenkin tilat ja sinne meno). Suorituskyky on ns. riittävä. Mutta, koeajo on aina koeajo ja en tiedä miten se arki sujuu tehokkaamman wääntödieselin jälkeen.

Eniten kiinnostaisi kokemukset hybridisteiltä tosi mäkisen tai vuoristoisen tiestön ajamisessa; loppuuko voima ja veto kesken? Tarkoitus olisi kesälomalla suunnata Keski-ja Etelä-Eurooppaan, Alpeille muun muassa, ja tietysti Saksan baanojen kautta. Mitä lie hybriditojon kulutus vaikkapa 160 lasissa baanalla? Tai alppiteillä?

joukolainen

Ei taida olla paras vaihtoehto Saksan autobaanalle tuo hybridi. ;D
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Uti

Miksi näistä automerkeistä väännetään, jokainenhan voi ostaa sellaisen "Volvon" kuin haluaa tai rahat riittää!

Nimim. Laatuvaikutelma?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.03.13 - klo:15:46

Niin tässä ihan sivustakatsojana ihmettelenkin mihin säästölaskelmaan tukeutuen tuon autonvaihdon olet itsellesi perustellut ? Sen voi helposti sanoa itse kukin että auton vaihtaminen 1/2 v. välein on kaikkea muuta kuin kokonaisvaltaisen säästöprojektin läpivientiä, olkoon se uusi kohde ihan mikä takansa  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 03.03.13 - klo:17:43
Eikös Peevelillä ollut tarkoitus vaihtaa samalla ikään kuin halvempaan? Jostain muistan lukeneeni, että kuukausierät pienenisivät tuntuvasti.

Näinhän Peeveli on kommentoinut, mutta ikävä totuus on se, että puolivuotiaan auton vaihtaminen uuteen, listahinnaltaan hiukan edullisempaan ei säästöjä tuo. Ei voi tuoda, mutta toki kukin meistä laskee laskimella laskunsa kuten haluaa ja autoa saa ja pitääkin vaihtaa just silloin kun siltä tuntuu.

Ok, ehkä hiukan liioittelin. Jos Peeveli pitää tätä Toyotaansa vaikka 4-5 vuotta, niin sitten se saattaa tulla hiukan halvemmaksi kuin V40 olisi tullut.

Cyclic Stig

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.03.13 - klo:23:32
Jos Peeveli pitää tätä Toyotaansa vaikka 4-5 vuotta, niin sitten se saattaa tulla hiukan halvemmaksi kuin V40 olisi tullut.

Mutta kun tuossa on tuo sana 'jos' ...... rahasta tarkka jätkä ei vaihda autoaan puolenvuoden välein, se on vissi juttu se.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 03.03.13 - klo:23:51
rahasta tarkka jätkä ei vaihda autoaan puolenvuoden välein, se on vissi juttu se.

Jos nyt aletaan pilkkua viilaamaan, niin autot ja niiden hintatason hyvin tuntevalle kaverille puolen vuoden vaihtoväli voi olla erittäin edullinenkin vaihtoehto, mutta silloin puhutaan luonnollisesti käytettyjen autojen ostamisesta :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.03.13 - klo:23:57
autot ja niiden hintatason hyvin tuntevalle kaverille puolen vuoden vaihtoväli voi olla erittäin edullinenkin vaihtoehto, mutta silloin puhutaan luonnollisesti käytettyjen autojen ostamisesta :)

Hyvä tarkennus, käytetyillä se kannattavuus voi tosiaan muuttua jopa positiivisen puolelle, toki vaatii jatkuvaa seurantaa ja harrastuneisuutta, kommentissani tarkoitin uusien autojen ostamista liukuhihna-tahtia.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 04.03.13 - klo:00:01
Hyvä tarkennus, käytetyillä se kannattavuus voi tosiaan muuttua jopa positiivisen puolelle, toki vaatii jatkuvaa seurantaa ja harrastuneisuutta, kommentissani tarkoitin uusien autojen ostamista liukuhihna-tahtia.

Juu näínhän se on, minä olen tyhmä ja te viisaampia. Te tiedätte tilanteeni paremmin kuin minä. Hienoa.

Mitäs minä täällä edes jauhan mitään, varsinkaan vääräuskoisten merkistä.

mabe

Tavallaan kyllä ymmärrän mitä tässä haetaan.

Jos on kallis (about koko auton arvon) rahoitus ja työpaikka on keikkumassa, tililtä on lähdössä joka kuukausi X euroa. Halutaan käyttää vähemmän rahaa kuussa niin jotainhan on tehtävä. 

Vaikka kuinka järkevää on pitää autoa pitkään, jotta arvonalenema on suhteessa kilometreihin järkevä, niin kädestä suuhun ajattelulla homma vaan menee niin, että tilille tulee vaikka 2000e. Auton rahoitukseen kuluu 900e. Vaihdat auton halvempaan (uuteenkin) ja rahoituskulu jatkossa on 700e niin kas, kulut on pudonneet 200e.

Turpaan on tullut arvonalenemissa jne jo paljon, mutta juuri nyt kuussa jää käteen 200e enemmän pelirahaa.

Jos tilanne on se, ettei luota oman talouden tasapainoon pitemmällä kantimella tuon 900e menoerän autoiluun hukkaamisen vertaa, niin kannattaahan se pudottaa kulurakennetta.

Autokuume on autokuume, käytetyn kanssa tulisi ajan kanssa varmasti homma paremmin hanskaan, mutta sekin että vaihtaa hieman halvempaan kotteroon pudottaa varmasti yleistä autoiluun kuluvaa rahakasaa.

Ja ei se Auris pahan näköinen peli ole. Hybridi varsin mielenkiintoinen ja sentään modernimpi peli kuin paukkuvalla jakoketjulla varustettu ahdettu ompelukone.

P.Alikka

^tuossahan tuo jo sanottiin. Tämmöistä se on elämä meillä "osari-Keijoilla". Vaikea tuota on varmaan ymmärtää jos autot vaihdellaan pankkitililtä suoraan löytyvällä pääomalla. Ja vaikka tuo Auris nyt ei mikään VAGgilainen olekaan, niin kyllä sillä ne päivittäiset ajot hoitaa  ;) On hyvän näköinen (omaan silmään), olettettavasti luotettava, taloudellinen ja ajettavuudelta hyvä.

Se kauanko Peeveli tuota jaksaa pitää, onkin toinen juttu  :D Toivotaan tuolle(kin) nyt pitkää ikää, yritä vaan Peeveli sitten asennoitua tähän hiukan erilailla. Unohda maksimaalinen suorityskyvyn tavoittelu, aseta vaikka mahdollisimman alhainen kulutus päämääräksi. Siinä on tavoiteltavaa ja kukkarokin tykkää.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.03.13 - klo:07:51
Juu näínhän se on, minä olen tyhmä ja te viisaampia. Te tiedätte tilanteeni paremmin kuin minä. Hienoa.

Pyydän anteeksi jos kommenttini sai sinut tuntemaan noin, luulenpa että tässä on huomattavissa eroja ideologioiden toteutuksissa, olen se minäkin joskus omannut satkun (markoissa) lainaa autosta samalla kun taskut olleet muuten tyhjät, vaikka minut voidaan jonkun mittapuun mukaan tulkita edelleen persaukiseksi niin enää en elämänlaatuani riskeeraa autokaupoilla - minun täytyy pystyä pitämään hankkiman auton itselläni myös jonkun notkelman tapahtuessa.

Jos sinulla vaihtuu pelkästään työ ( mutta n. sama palkka jatkuu) niin tuossa tilanteessa (itse) en lähtisi ollenkaan hötkyilemään, toki jos aiempi valintasi on kääntynyt sinulle epämiellyttäväksi niin siitähän täytyy päästä eteenpäin.

Toivon että jossain kohtaa saa speksit niin selviksi itsellesi ja toteutat sen onnistuneesti ja näinollen saisit vapautettua rahaa elämänlaatuusi muutoin.

Itse tein audiani hakiessani speksit täysin selviksi, olen huomannut makuni ( myös kuten sinulla  8)  ?) sen verran vaativaksi että minun ei oikeasti kannata säästää jossain kohtaa tonnia tai kahta koska se tulisi jatkossa aiheuttaamaan 5-10 te:n kulut aikaistuneella vaihtorumpalla, niinpä ajelin nätisti täysin toimivalla 10 v. vanhalla Mazdallani sen 18 kuukautta minkä tämän 99% mätsin omaavan auton etsiminen otti. Enkä koe jäänneeni mistään paitsi.

Eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihtoa ajatella siitä syystä että auto ei olisi minulle sopiva tai mieleinen. Muita syitä tosin voi(si) olla.

On toki meille 'vähävaraisemmille' tärkeetä että autokauppa käy ja sen ylläpitämiseksi on hyvä että edes jotkut voivat ostaa uusia autoja.

Filixon

Nimimerkki Peeveli on tämän areenan kiintotähtiä. En milloinkaan jätä lukematta hänen kirjoituksiaan. Toivon, että hän jatkaa analyysejaan myös Auris hybridistä ja saamme siten hyödyllistä tietoa hänen käyttökokemuksistaan.

Peevelin loppuarvio hänen omistamastaan Volvosta on pätevä ja objektiivinen. Jokainen kyseistä mallia harkitseva autonostaja voi punnita todettujen plussien ja miinusten perusteella omia tarpeitaan ja vaatimuksiaan.

Peeveli on niin vaativa autonkäyttäjä, että on kunniaksi niille merkeille ja malleille, jotka hän on kelpuuttanut omistukseensa. Kun yhteinen taival päättyy, se ei merkitse sitä, että valinta olisi ollut huono. Utelias ja kokeileva mieli vain tarvitsee uusia virikkeitä. Ja niitähän on tarjolla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 04.03.13 - klo:07:51

Ei minun mielestäni pidä loukkaantua, jos joku sanoo, että puolivuotiaan auton vaihtaminen uuteen ei tuo säästöjä. Se kun on ikävä fakta. Vaikka osarilla ostaisi.

Mä en pidä autojen säännöllistä vaihtamista mitenkään tyhmänä liikkeenä. Voi rahansa käyttää paljon tyhmempäänkin, vaikka viinaan, tupakkaan ja uhkapeleihin. Jos se autojen vaihtaminen on se oma juttu, niin sittenhän se sitä on ja sillä selvä. Ja jos talous on siinä kunnossa, että sitä voi harrastaa, niin vielä parempi.

Ja olisi oikeasti hieno juttu, jos jaksaisit Hybiridistä kertoa kuulumisia. Jätät vain noi hartaat vaginistit huomioimatta. Sä kun olet niitä harvoja uusien autojen ostajia, jotka kertovat rehelliset mielipiteet omista hankinnoista.

Make49

Täysin samaa mieltä Filixonin ja Kukkasen kanssa, jatka vain autotestejäsi niitä on mukava lukea. Meitä on paljon jotka haluaisimme vaihtaa autoja vajaan vuoden välein mutta harvalla on siihen mahdollisuuksia, kokeilun halua kyllä riittäisi.

Tonto

Peevelille tiedoksi että uusimmassa Autobildissä hybrid Auris sai 5 tähteä ja autoa kehuttiin kovasti hyväksi peliksi  :)

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 04.03.13 - klo:10:29
Täysin samaa mieltä Filixonin ja Kukkasen kanssa, jatka vain autotestejäsi niitä on mukava lukea. Meitä on paljon jotka haluaisimme vaihtaa autoja vajaan vuoden välein mutta harvalla on siihen mahdollisuuksia, kokeilun halua kyllä riittäisi.
Peevelin kokemukset ja kertomukset uusista autoistaan +ja- on ollut foorumin parasta antia. Oma blogi pystyyn ja sponsori tarrat auton kylkeen,mainostajia varmasti löytyisi  :)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.03.13 - klo:13:42
Peevelin kokemukset ja kertomukset uusista autoistaan +ja- on ollut foorumin parasta antia. Oma blogi pystyyn ja sponsori tarrat auton kylkeen,mainostajia varmasti löytyisi  :)

Peeveli voisi jopa koostaa tämän foorumin kirjoituksistaan â€" vaatimuksistaan, kokemuksistaan, toiveistaan, pettymyksistään, uteliaisuudestaan, sinnikkyydestään, täydellisyyden tavoittelustaan jne. â€" kirjan, jolla voisi olla sopivasti markkinoituna hyvät menestymisen mahdollisuudet autokansan lukemistona.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy