Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Hoppu - 26.02.12 - klo:22:25
Jos näiden kahden väliltä tekisin valintaa, niin paperitietojen perusteella Yaris tuntuisi silti houkuttelevalta paketilta, uudenlaisen tekniikkansa vuoksi. 
Ja ainakin tuon päästölukeman nojalla voisi olettaa, että Yaris kuluttaa huomattavasti Poloa vähemmän (siis prosenteissa, litramääräisesti kumpaakaan tuskin voi bensarosvoksi haukkua). Lisäksi vielä tämä uusi Yaris näyttää omaan silmääni paremmalta kuin vähän tylsyyteen asti tavallinen Polo.

Ei tuo pahan oloinen paketti ole, ei ollenkaan. Dieseliä ei taida saada kuin manuaalina joka on pieni puute kun VAG työntää DSG:tä joka paikkaan.

P.Alikka

Ei helvatta, Startissa sanottiin, että Avensiksen ostajat on 50 vuotiaita tai vanhempia eläkeläisiä... Tässä ollaan 20 vuotta liiana aikaisin lyöty nimi tilauskirjaan!!!  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Henri S

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 10.03.12 - klo:14:05
Ei helvatta, Startissa sanottiin, että Avensiksen ostajat on 50 vuotiaita tai vanhempia eläkeläisiä... Tässä ollaan 20 vuotta liiana aikaisin lyöty nimi tilauskirjaan!!!  ;D
Silloin kun ostin Avensiksen  niin olin vähän yli 20v, minä se vasta liian aikaisin ostin, kun olin reilusti alle 50v
Hohhoijaa!

Rice

Tänään kun kävin Toyota liikkeessä Yarista katsomassa niin laskin 37-vuotiaana asiakkaiden keski-ikää reilusti. Pitäisköhän harkita jotain ns nuorekkaampaa merkkiä. Tosin kyllä vaimo pitää Ocuakin pappa autona.
Opel Astra
Volvo V60

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Rice - 10.03.12 - klo:16:04
Tänään kun kävin Toyota liikkeessä Yarista katsomassa niin laskin 37-vuotiaana asiakkaiden keski-ikää reilusti. Pitäisköhän harkita jotain ns nuorekkaampaa merkkiä. Tosin kyllä vaimo pitää Ocuakin pappa autona.

Ihme ettei Tojota tuo nuorisomerkkiään eli Scionia meille eurooppalaisille. Laskisi taatusti Tojota-kauppojen ja Lexus-loungejen asiakkaiden keski-ikää.

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.03.12 - klo:09:12
Ihme ettei Tojota tuo nuorisomerkkiään eli Scionia meille eurooppalaisille. Laskisi taatusti Tojota-kauppojen ja Lexus-loungejen asiakkaiden keski-ikää.

Sekin voisi auttaa, että opeteltaisiin palvelemaan niitä nuorempiakin asiakkaita, eikä jo myyjien toimesta pidettäisi potentiaalisen asiakkaan ikärajana 50+... Terveiset vaan Tammer-autoon!!

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 12.03.12 - klo:10:15
Sekin voisi auttaa, että opeteltaisiin palvelemaan niitä nuorempiakin asiakkaita, eikä jo myyjien toimesta pidettäisi potentiaalisen asiakkaan ikärajana 50+... Terveiset vaan Tammer-autoon!!

Itsellä on ikää kolmisenkymmentä vuotta. Viime autonvaihtokierroksella sain parissa liikkeessä niin ylimielisen oloista palvelua, ettei tarvitse koskaan enään liikkeissä asioida. Paikallisen BMW:n jälleenmyyjän katse nenänvartta pitkin oli myös pari viikkoa sitten kokemisen arvoinen. Eipä se silti itseltä ole pois, jos kaupanteko ei kiinnosta.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.03.12 - klo:10:26
Itsellä on ikää kolmisenkymmentä vuotta. Viime autonvaihtokierroksella sain parissa liikkeessä niin ylimielisen oloista palvelua, ettei tarvitse koskaan enään liikkeissä asioida. Paikallisen BMW:n jälleenmyyjän katse nenänvartta pitkin oli myös pari viikkoa sitten kokemisen arvoinen. Eipä se silti itseltä ole pois, jos kaupanteko ei kiinnosta.

Sama homma, ihmettelen vaan vieläkin sitä myyjien asennoitumista. Ihmetystä lisää vielä se, että luuleeko myyjät tosissaan, että ihmiset viitsii raijata koko perheen 1,5 vuotiasta muksua myöten ihan vaan renkaita potkimaan? Omasta puolestani voin sanoa, että en todellakaan! Jos muksukin on mukana, niin kyllä silloin ollaan ihan oikeasti tarpeesta siellä kaupassa...

Newman

Nonni.

Toyota GT 86 -urheiluauto maksaa Tekniikan Maailman verkkosivujen mukaan 46 624 euroa, ja tulee kesällä Suomeen. Onko uutuus sitten kohtuuhintainen kuten alunperin piti, riippuu tietenkin siitä, onko ollut elämässään tyhmä / laiska / ahne / röyhkeä vaiko peräti rehellinen sekä ahkera. Minun tapauksessani hinta taitaa karata liian kauaksi niin kuin jo aiemmin pelkäsin.  :'(

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Newman - 28.03.12 - klo:12:50
Nonni.

Toyota GT 86 -urheiluauto maksaa Tekniikan Maailman verkkosivujen mukaan 46 624 euroa, ja tulee kesällä Suomeen. Onko uutuus sitten kohtuuhintainen kuten alunperin piti, riippuu tietenkin siitä, onko ollut elämässään tyhmä / laiska / ahne / röyhkeä vaiko peräti rehellinen sekä ahkera. Minun tapauksessani hinta taitaa karata liian kauaksi niin kuin jo aiemmin pelkäsin.  :'(

Kaikki riippuu siitä mikä on ns.urheiluauto.

Newman

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 28.03.12 - klo:21:19
Kaikki riippuu siitä mikä on ns.urheiluauto.
Riippuu ja riippuu. Ainahan kaikki riippuu siitä, tästä, tuosta ja milloin mistäkin. Kommenttisi ei oikein avautunut.

Kyllä tuo GT 86 täyttää niin sanotun urheiluauton määritykset mielestäni ihan asiallisesti. Se on vaan sellainen bulkkisportti, jossa ei ole mitään "hienoa" ollen pikemminkin semmoinen back to basics -tyyppinen peli. Sellaisena minä sen näen, vaikka en ole vielä päässyt koeajolle.

Tsuku

On se aika suolainen... Jos ois alkanu kolmosella niin ois voinu harkita uutena. Noh, Toyotan ehkä uskaltanee ostaa käytettynä takuuajan jälkeenkin. :)

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Newman - 28.03.12 - klo:12:50
Toyota GT 86 -urheiluauto maksaa Tekniikan Maailman verkkosivujen mukaan 46 624 euroa, ja tulee kesällä Suomeen. Onko uutuus sitten kohtuuhintainen kuten alunperin piti, riippuu tietenkin siitä, onko ollut elämässään tyhmä / laiska / ahne / röyhkeä vaiko peräti rehellinen sekä ahkera.

No jos lähin vertailukohde on Porsche Cayman, niin siihen verrattuna hinta on kohtuullinen. Eikä edes Golf GTI Edition 35:stakaan taida saada paljoa halvemmalla.

Koeajolla pitänee kuitenkin käydä, vaikka tuota uutta hachirokua ei tulisi koskaan ostettuakaan.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tsuku - 29.03.12 - klo:12:24
On se aika suolainen... Jos ois alkanu kolmosella niin ois voinu harkita uutena. Noh, Toyotan ehkä uskaltanee ostaa käytettynä takuuajan jälkeenkin. :)

Tojotan hintakehityksen tuntien käytettyjen hinnat vasta suolaisia ovatkin.  :-\

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Newman - 29.03.12 - klo:08:23
Riippuu ja riippuu. Ainahan kaikki riippuu siitä, tästä, tuosta ja milloin mistäkin. Kommenttisi ei oikein avautunut.

Kyllä tuo GT 86 täyttää niin sanotun urheiluauton määritykset mielestäni ihan asiallisesti. Se on vaan sellainen bulkkisportti, jossa ei ole mitään "hienoa" ollen pikemminkin semmoinen back to basics -tyyppinen peli. Sellaisena minä sen näen, vaikka en ole vielä päässyt koeajolle.

No itse olen kyllä sitä mieltä, että aika väljää on urheiluauton määritelmä jos tuo sen täyttää. Automaattina 8,2 sekkaa 0-100 km/h ja huiput 210. Ihan vaan esimerkkinä perheauto octavia 1,8 tsi dsg : 7,8 sekkaa ja reilut 220 km/h.....että se siitä urheilullisuudesta.  ;)

Emil Eagle

^ Käytit juuri Octavia-kortin  ;D

Plarasin sitä TM-autohinnastoa, ja lähin vertailukelpoinen kilpailija taitaisi olla BMW 125i. Takaveto, ajajan auton olemus ja hinnat samoilla tienoilla.
Kiitokset mukavasta foorumista.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 29.03.12 - klo:13:50
^ Käytit juuri Octavia-kortin  ;D

Tosi on. Astra tavallisella mehumaijalla ja 20 heppaa vähemmällä ei kulje yhtä hyvin.....valitettavasti..... ;D

heifetz

Takavetoinen, kevyt ja matalan painopisteen omaava GT86 ei ole ihan ole verrattavissa Octaviaan. Vai pystytkö Octavialla driftaamaan kuivalla asfaltilla liikenneympyrässä?
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.12 - klo:13:32
No itse olen kyllä sitä mieltä, että aika väljää on urheiluauton määritelmä jos tuo sen täyttää. Automaattina 8,2 sekkaa 0-100 km/h ja huiput 210. Ihan vaan esimerkkinä perheauto octavia 1,8 tsi dsg : 7,8 sekkaa ja reilut 220 km/h.....että se siitä urheilullisuudesta.  ;)

Urheilullisuus on paljon muutakin kuin suoraan kiihdyttäminen.

Esim. Mazda MX-5 ei ole suoritusarvoiltaan mitenkään erityinen, mutta ajo-ominaisuudet ovat jotain muuta kuin perus perhepulkissa. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun jossakin moottoriradalla 300 hevosvoimaisilla saksalaisvaunuilla ajavat ovat hätää kärsimässä kun Mäxä paukuttaa kovempia kierrosaikoja 115 hevosvoimallaan..

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.12 - klo:13:32
No itse olen kyllä sitä mieltä, että aika väljää on urheiluauton määritelmä jos tuo sen täyttää.

Aika tarkkaan siis samanlainen urheiluauto kuin minulla oli 20 v. sitten, eli Mazda 626 Sport Saloon:in suorituskyky ( mutta siitä ajosta ja varsinkaan rataolosuhteissa en sitten sanokaan mitään ...  :P )
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Newman

Urlaub: Juuri tuosta on kysymys. Valitettavasti kaikki eivät suostu ymmärtämään, että suoritusarvot ovat joskus ihan toisarvoisia seikkoja. Mukava olisi tuollaisella päästellä radalla kesäisin (aina kun lapsettaa).

Edelleenkin jo matala painopiste, keveys, takaveto, optimaalinen painojakauma, mahdollisimman vähän turhaa elektroniikkaa, kuulemma hyvin viritetty ja damperoimaton ohjaus, karu japsimainen ulkoasu jne. vetoavat minuun. Ja GT 86 lienee tarkoitettu alustaksi, jota voi laittaa/laitattaa/viritellä mielensä mukaan. Se on tekijöidensä mukaan sellaiseksi suunniteltu. Eli päänavaus viripajoille sun muille.

Eikä sitä paitsi Tojon / Subarun tekniikka herätä minussa mitään muuta kuin luottamusta, jota muista nykyromuista saa hakea!

Tosin jaksan ihmetellä sitä, että tarvitseeko muun muassa se Oktavia tuoda esille joka välissä? Luulisi hulluimmankin jo kyllästyvän pikku hiljaa.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 29.03.12 - klo:12:25
No jos lähin vertailukohde on Porsche Cayman, niin siihen verrattuna hinta on kohtuullinen. Eikä edes Golf GTI Edition 35:stakaan taida saada paljoa halvemmalla.

Koeajolla pitänee kuitenkin käydä, vaikka tuota uutta hachirokua ei tulisi koskaan ostettuakaan.
Golf GTI ei todennäköisesti ole radalla yhtä hauska ja leikkisä ajettava. Tottahan toki hinta on kohtuullinen, mutta onko se sitä minulle, ei niinkään. Ei ainakaan siten, että talouteen tulisi kolmas auto. Sitä ei kestäisi lompakko, saati sitten vaimo.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Newman - 29.03.12 - klo:14:44

Edelleenkin jo matala painopiste, keveys, takaveto, optimaalinen painojakauma, mahdollisimman vähän turhaa elektroniikkaa, kuulemma hyvin viritetty ja damperoimaton ohjaus, karu japsimainen ulkoasu jne.

Nam, nam, nam, nam, nam, nam, nam ja nam.

Koeajoja odotellessa.  8)

Oktaavista sen verran että itse vetäsen oktaavia alempaata.  :P ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

savolaiskollega

Ehkä ainakin se liikenneympyrässä driftaaminen olisi syytä jättää pois....liikenne ei ole wannabe-vatasia varten......ja ymmärränhän minä toki sen, että nyt tojopettereitä harmittaa kun paljastui minkälaisia mopoja urheiluauton nimellä myydään..... ;D Kyllä minua ainakin hävettäisi jos joku skeida vetäisi urheiluautoa alta lipan motarin ohituskaistalla......sori. ;)

Newman

^ Kuka ihme se puhui liikenneympyrässä driftaamisesta? Itse ainakin unelmoin siitä, että omistaisin joskus auton, jolla voisi viettää muutamia ratapäiviä vuodessa kavereiden kanssa. Tässä ei käsittääkseni ole mitään pahaa tai edes arveluttavaa.

Ymmärrän, että tarkoituksesi lienee provoilla, mutta vastaisuudessa voisit tehdä sen jotenkin kiinnostavammin.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.12 - klo:15:02
Ehkä ainakin se liikenneympyrässä driftaaminen olisi syytä jättää pois....liikenne ei ole wannabe-vatasia varten......ja ymmärränhän minä toki sen, että nyt tojopettereitä harmittaa kun paljastui minkälaisia mopoja urheiluauton nimellä myydään..... ;D Kyllä minua ainakin hävettäisi jos joku skeida vetäisi urheiluautoa alta lipan motarin ohituskaistalla......sori. ;)

Ehkei Tojohojossa ole kyse superautosta, jos edes urheiluautosta.

Harmi kun tuollaiselle autotyypille ei ole oikein omaa nimeään. Esimerkiksi roadster on varsin hyvä nimike tietyntyyppisille avoautoille, eikä se nimitys pidä sisällään mitään erityistä suorituskykyä. Toki roadstereita on erittäin tehokkaitakin.

Newman

Olennaisinta koko hommassa on se, ettei autoilun tarvitse olla aina niin helvetin vakavaa. Varmaankin sinne formula ykkösten ja Skodien väliin mahtuu paljon muutakin, josta ei tarvitse olla kiinnostunut, jos ei kiinnosta.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.12 - klo:15:02
Kyllä minua ainakin hävettäisi jos joku skeida vetäisi urheiluautoa alta lipan motarin ohituskaistalla......sori. ;)

Minua hävettäisi huomattavasti enemmän jos joutuisin ajamaan skeidalla.......sori. ;)

Mitähän Subarun vastaavan mallin hinnaksi tulee? Kalliimpi varmaankin?

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Newman - 29.03.12 - klo:15:04
^ Kuka ihme se puhui liikenneympyrässä driftaamisesta?

Nimimerkki heifetz tuolla vähän ylempänä. Hänkään toki tuskin tarkoitti, että liikenneympyrässä pitäisi driftailla, mutta sen mahdollisuus kertoo auton ajodynamiikasta jo jonkin verran.

Mitä termistöön tulee, niin omasta mielestäni sports coupé sopii GT-86:een ihan hyvin. Tuota termiä "sports" kun käytetään varsin löyhästi edes jollain tapaa urheilullisten autojen yhteydessä (esim. Sciroccosta puhutaan monesti sports coupéna ja EVO testasi BMW 320d M-Sportin nimittäen sitä "sports saloon":iksi) ja coupé kuvaa korimallia osuvasti. Suomeksi voitaisiin vuorostaan puhua urheilullisesta autosta urheiluauton sijaan.

LainaaOlennaisinta koko hommassa on se, ettei autoilun tarvitse olla aina niin helvetin vakavaa.

Tämä tosiaan tiivistää koko GT-86:n idean erittäin hyvin. Harmi, että hinta tosiaan vetää vähän vakavaksi.

Edit: Merkkinokittelun voisi jättää minusta alkuunsa. Kyllähän sitä voidaan vähätellä Porsche Caymaniakin, kun nokivasara A4 3.0 TDI pysyy sen vauhdissa 0-100 km/h kisassa (5,8 s Porsche (manuaali), 5,9 s Audi). Mihinkään järkevään se kuitenkaan tuskin johtaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Newman - 29.03.12 - klo:15:04
^ Kuka ihme se puhui liikenneympyrässä driftaamisesta? Itse ainakin unelmoin siitä, että omistaisin joskus auton, jolla voisi viettää muutamia ratapäiviä vuodessa kavereiden kanssa. Tässä ei käsittääkseni ole mitään pahaa tai edes arveluttavaa.

Ymmärrän, että tarkoituksesi lienee provoilla, mutta vastaisuudessa voisit tehdä sen jotenkin kiinnostavammin.

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 29.03.12 - klo:14:03
Takavetoinen, kevyt ja matalan painopisteen omaava GT86 ei ole ihan ole verrattavissa Octaviaan. Vai pystytkö Octavialla driftaamaan kuivalla asfaltilla liikenneympyrässä?

Sinäkö sen määrittelet miten provoillaan kiinnostavammin ? :) Sitäpaitsi radalla ajo onkin sitten ihan kokonaan toinen, ja nimenomaan suositeltava juttu, verrattuna siihen että tullaan leikkimään yleiseen liikenteeseen. Niitä on nähty yks jos toinenkin....

Tämä vaan osoittaa sen että aikuiset (tai ainakin oletan niin) vetävät yllättävän paljon hernettä nenään näiden helvetin peltipurkkien takia. Ei kannata.... ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy