Ja taas laukes pumppusuutin

Aloittaja JeeJee, 13.06.11 - klo:14:53

« edellinen - seuraava »

JeeJee

No niin onkohan edellisestä aikaa jonkin verran yli kuukausi, Kun olinmme perheeni kanssa matkalla pohjoiseen kun 100km jälkeen se tapahtui jälleen...3. pumppusuutin meni kesken ajon, varoittamatta ollenkaan.. Arvatkaa vaan olikos vaikeaa olla hajoittamatta koko autoa..Saat... kun otti aivoon oikein kunnolla.. no mitäs siinä hinuri paikalle ja perhe ja matkatavarat taksiin ja mentiin kotio.. auto paikalliselle Laakoselle(Kajaani) ja sieltä mukava ilmoitus että huolto jono 2 viikkoa...  Nyt vihdoin varmistu se että pasuuna lähtee markkinoille..En uskalla enään pitää noin epäluotettavaa autoa..
Ja seuraavaksi otetaan varmoja vinkkejä siitä mikäs olisi luotettavampi merkki (sama kokoluokka ja diesel)
P.S taksi suhari sanoi mersussa olleen samoja vikoja..Siisi uudessa e-sarjassa 220 mallissa...

jjj84

Tyyppivika, kaikki nuo siemensin suuttimet laukeavat. Osanumero on nykyään uusi, eli jälkeenpäin asennetut pitäisi olla toimintavarmoja, elleivät jopa vanhatkin "uudet" jälkiasennetut.

Ja ei se auto epäluotettava ole, kaikki suuttimet uusiin niin ei tarvitse pelätä. Köyhästä se voi tuntua pahalta, mutta sitten kannattaa siirtyä toyotan leiriin... Ai niin, hajoaa ne suuttimet toyotaltakin :) Mersun suutinviat taisi olla alkupään ongelmia, lienee jo korjattu asia.

anttiko80

Missä vuosimallissa noita siemenssin suuttimia on? Itsellä 1.9 -08, olikohan BXE koneella, niin onko odotettavissa samoja ongelmia?

Kapa

Ja kun pumppusuuttimet saatiin kestäviksi, niin valmistus lopetettiin!

JeeJee

Mulla on 2007 ja olikohan BKP moottorilla... Niin ja ei sillä että köyhäolisin mut luulisi nyt kestävän... Ja ennemmin ajelen vaikka epäluotettavalla Vw kun siirryn Toyotaan... Mutta aika kattava korjaus lista täähän mennessä Turbo + 3 pumppusuutinta..ja seuraavaksi varmaankin laukeaa siirtopumppu...

downtime

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 13.06.11 - klo:15:22
Ai niin, hajoaa ne suuttimet toyotaltakin :)

Ai hajoaako? Missä, milloin, miten????

jni

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 14.06.11 - klo:07:01
Mulla on 2007 ja olikohan BKP moottorilla... Niin ja ei sillä että köyhäolisin mut luulisi nyt kestävän... Ja ennemmin ajelen vaikka epäluotettavalla Vw kun siirryn Toyotaan... Mutta aika kattava korjaus lista täähän mennessä Turbo + 3 pumppusuutinta..ja seuraavaksi varmaankin laukeaa siirtopumppu...

Tai sitten se neljäs pumppusuutin?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jjj84

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 14.06.11 - klo:07:01

Ai, siirtopumppu ei ole vielä hajonnut? :) Se viimeinen suutin kannattaisi vaihtaa nyt samalla, tulee vain halvemmaksi kun työmäärä on pienempi (kuin vaihdattaa se kuukauden päästä).

En minä toyotasta enempää tiedä, mutta tutulla laukesi toitsun vm. 06 2 litraisesta 125hp dieselmoottorista suutin. Eli ei se japanin tekniikka ole ylivoimaisesti parempaa.

1.9tdi koneissa ei ole siemenssin suuttimia.

JeeJee

Noniin nyt on sitten kaikki 4 uusia... laskusta en vielä tiedä kun menee kuulemma takuukäsittelyyn ja se 4 suutin oli ehjä kun vaihdettiin..Saa nähdä sit kuukauden päästä millaisella laskulla laakkonen muistaa... Elikkä täähän mennessä on mennyt rahaa 2  pumppusuuttimiin ja turboon 2250â,¬ ja plus vielä varmaankin 800-1000â,¬ kun laskun saan selville...ja tietenkin vielä lisäksi hinauskulut + taksi jotka kuitenkin ovat menneet Pohjolan maksuun... Elikkä aika paljon mennyt  parissa vuodessa remonttiin...

skiman

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 14.06.11 - klo:12:58
Noniin nyt on sitten kaikki 4 uusia... laskusta en vielä tiedä kun menee kuulemma takuukäsittelyyn ja se 4 suutin oli ehjä kun vaihdettiin..Saa nähdä sit kuukauden päästä millaisella laskulla laakkonen muistaa... Elikkä täähän mennessä on mennyt rahaa 2  pumppusuuttimiin ja turboon 2250â,¬ ja plus vielä varmaankin 800-1000â,¬ kun laskun saan selville...ja tietenkin vielä lisäksi hinauskulut + taksi jotka kuitenkin ovat menneet Pohjolan maksuun... Elikkä aika paljon mennyt  parissa vuodessa remonttiin...

Mikäs malli on kyseessä?

JeeJee

Passat 2.0 tDi 140 hv vm 2007 moottori malli BKP aj.213 t km

vanhempi

Toverilla on Audi A4 2,0 Tdi Q -08 jättäny viimeisen vuoden aikana 3 kertaa suuttimen takia tielle, kasvattaa kyllä siittimen otsaan! Eikä ole rallattu kun vähän yli satku.

duke7

Mulla meni BKP:stä ensimmäinen jossain 80 tkm kohdalla.
Huollossa olivat kanssani samaa mieltä siitä, että nämä pitäisi vaihtaa sarjana heti kun ensimmäinen laukeaa. Tehdas ei vaan tule kuluissa vastaan ennen kuin osa on rikki..
Olen yrittänyt tähän jotain ratkaisua miettiä koska hermot ei kestä enää kolmea tiellejäämistä suuttimien takia. Onko kukaan saanut järkevää pakettitarjouksia useamman suuttimen vaihdosta?

JeeJee

Ei ainakaan paikallienen Laakkonen (Kajaani) ole tarjonnut... Saa nyt nähdä miten käy kun vaihdatin viimeisen ehjän samalla kun 3 pumppusuutin meni.. Sanoivat että jos ei vW tule vastaan niin he tulevat ainakin työn osuudessa... Mutta asia selviää vasta kuukaudenpäästä kun takuu käsitteliä oli lomalla...(sai korotonta maksu aikaa kk). Ja muuten eivät vielä Laakkosella sanoneet tyyppiviaksi...

jjj84

Eikös JeeJee:n passatissa ole dpf? jos on niin eikös sekin ala olemaan täynnä, eli olisi myös aika vaihtaa se?

jf

Toyolla (LC 120 173hv:n eka vm) ja marsulla (E nykyinen malli eka revisio) ero vain on siinä, että suuttimet on maksettu tehtaan/maahantuojan toimesta eli ei ole ollut asiakkaan ongelma. Nämä siis tapauksia, mihin olen itse törmännyt. Marsu vielä taisi myöntää viiden vuoden takuun noille pamahtaville suuttimille...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JeeJee

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 14.06.11 - klo:15:29
Eikös JeeJee:n passatissa ole dpf? jos on niin eikös sekin ala olemaan täynnä, eli olisi myös aika vaihtaa se?
hyvä huomio... Muuten tietääkös kukaan löytyykös tieto tuosta DPF.stä tyyppi tarrasta..vai mistäs tietää onkos autossa kyseinen DPF.ä.. Itse en ole vaivautunut kyseistä suodatinta edes huomioimaan kun aina on ollut muuta murhetta..

Parru

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 15.06.11 - klo:07:10
hyvä huomio... Muuten tietääkös kukaan löytyykös tieto tuosta DPF.stä tyyppi tarrasta..vai mistäs tietää onkos autossa kyseinen DPF.ä.. Itse en ole vaivautunut kyseistä suodatinta edes huomioimaan kun aina on ollut muuta murhetta..

Mulla palaa hetken sellainen oranssi "DPF" merkkivalo kun laittaa virrat päälle. Toiseksi polton aikana auto käy karkeammin tyhjäkäyntiä ja polton jälkeen voi välillä haista. Ei sitä muuten huomaa.

JeeJee

Lainaus käyttäjältä: Parru - 15.06.11 - klo:11:56
Mulla palaa hetken sellainen oranssi "DPF" merkkivalo kun laittaa virrat päälle. Toiseksi polton aikana auto käy karkeammin tyhjäkäyntiä ja polton jälkeen voi välillä haista. Ei sitä muuten huomaa.
Oukei..Nyt onkin sitten yksi murhe vähemmän..Minun autossani ei tuota olekkaan... Se onkin ranskasta itse haettu..

pasaatikuski

Eilen jätti pumppari passatti välille ilman ennakkovaroitusta "engine failure workshop" komeili vain mittaristossa ja oli siellä varmaan jokin vilkkuva dollarinkuvakin :) Viimeksi ennen joulua 2010 ei lähteny aamulla käyntiin ja vikana oli tukkeutunut pumppusuutin, epäilen samaa vikaa jälleen...Seuraava auto on Toyota, vaikka ne rumia onkin ja hyvin varusteltua diisseliä on tosi vaikee löytää; vuosi sitten tuli tämä passatti laitettua, joten ihan lähiaikoina ei ole mahollisuuksia auton vaihtoon.

Lainaus käyttäjältä: JeeJee - 13.06.11 - klo:14:53
No niin onkohan edellisestä aikaa jonkin verran yli kuukausi, Kun olinmme perheeni kanssa matkalla pohjoiseen kun 100km jälkeen se tapahtui jälleen...3. pumppusuutin meni kesken ajon, varoittamatta ollenkaan.. Arvatkaa vaan olikos vaikeaa olla hajoittamatta koko autoa..Saat... kun otti aivoon oikein kunnolla.. no mitäs siinä hinuri paikalle ja perhe ja matkatavarat taksiin ja mentiin kotio.. auto paikalliselle Laakoselle(Kajaani) ja sieltä mukava ilmoitus että huolto jono 2 viikkoa...  Nyt vihdoin varmistu se että pasuuna lähtee markkinoille..En uskalla enään pitää noin epäluotettavaa autoa..
Ja seuraavaksi otetaan varmoja vinkkejä siitä mikäs olisi luotettavampi merkki (sama kokoluokka ja diesel)
P.S taksi suhari sanoi mersussa olleen samoja vikoja..Siisi uudessa e-sarjassa 220 mallissa...
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

jjj84

Tukkoon ne eivät mene, vaan piezo-sähköinen elementti sanoo sopimuksensa irti... 2 mennyt, 2 tulossa :)

eGetin

Ei ne toitsun dieselit yhtään sen luotettavampia ole :) Googlella löydät ihania ja ennen kaikkea kalliita vikoja lisää. Passatista vain pumppusuuttimet kerrasta kaikki uusiksi niin olet siitäkin tyyppiviasta päässyt eroon.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:19:43
Passatista vain pumppusuuttimet kerrasta kaikki uusiksi niin olet siitäkin tyyppiviasta päässyt eroon.

Selvästi rahamiehen puhetta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.06.11 - klo:20:18
Selvästi rahamiehen puhetta ::)

Ajeleeko jotkut muutki ku rahamiehet Passateilla?  :o

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 19.06.11 - klo:20:23
Ei ainakaan pitäisi....mitähän noi pumppusuuttimet maksaa per kpl?
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

Karvis

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 19.06.11 - klo:20:23

Saattaapa ajaakkin, tuollainen remontti jossa huitaistaan kaikki pumppusuuttimet uusiksi kustantanee ~3-4kâ,¬ur...uskoisin sen kirpaisevan kenen tahansa normi palkansaajan kukkarossa ::)

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.06.11 - klo:20:26
Saattaapa ajaakkin, tuollainen remontti jossa huitaistaan kaikki pumppusuuttimet uusiksi kustantanee ~3-4kâ,¬ur...uskoisin sen kirpaisevan kenen tahansa normi palkansaajan kukkarossa ::)
Ennemmin tai myöhemmin ne suuttimet kuitenkin sinne joutuu vaihtamaan 170hv TDI:ssä :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:20:29
Ennemmin tai myöhemmin ne suuttimet kuitenkin sinne joutuu vaihtamaan 170hv TDI:ssä :)

Niin varmasti, mutta niiden rikkinäisten uusimiseen taitaa maahantuojakin osallistua kun ehjät joutuu maksamaan itse.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.06.11 - klo:20:31
Niin varmasti, mutta niiden rikkinäisten uusimiseen taitaa maahantuojakin osallistua kun ehjät joutuu maksamaan itse.
Siinä tapauksessa ei joo omasta pussista kaikkea tarvitse vaihtaa, ellei sitten halua maksaa vähän touhutonneja siitä hyvästä ettei neljää kertaa tien penkkaan joudu :P Ihan kuin muistelin vain ettei kaikille noita hyvityksiä herunut.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.06.11 - klo:20:33
Siinä tapauksessa ei joo omasta pussista kaikkea tarvitse vaihtaa, ellei sitten halua maksaa vähän touhutonneja siitä hyvästä ettei neljää kertaa tien penkkaan joudu :P Ihan kuin muistelin vain ettei kaikille noita hyvityksiä herunut.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Kun ne kerran kaikki menee jokatapauksessa, kalliimaksi tule hommata vuokra-autoja ja korjausaikoja kaverille ku vaihtaa ne kaikki kerralla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy