Audi A7

Aloittaja Flat, 08.12.09 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

Guuga

Lainaus käyttäjältä: nemos - 16.04.11 - klo:11:29
Kromirinkulalliset säleikönpalat saa tietysti marmoritiskiltä, mutta mitä reikien täytteeksi? Ehkä jossakin vaiheessa tulee jokin tuningpaja-ratkaisu ongelmaan. Ainakaan A6:ssa (eri muoto näissäkin paloissa kuin A7:ssä) palojen irrotus ei tosin vaikuttanut aivan yhtä yksinkertaiselta kuin Flatin ohjeessa A5-kromirinkuloiden sovittamisesta A4:ään.

Allekirjoittaneella ei ollut CC:ssä sumuvaloja ja kieltämättä sumuvaloilla se nokka on paremman näköinen.

Ratkaisu oli hyvin yksinkertainen eli jenkeistä romuttamolta nuo "sumuvaloversioon" kuuluvat muovilevyt ja saksasta taakse ruuvattavat sumuvalot. Aivan samalta näyttää myös tuo A7:n rakenne. Ainakin A5:ssa identtinen rakenne ja Passat CC:n kanssa identtiset sumuvalot tuon peitelevyn takana.

Mitään johtoja tai siten oikeasti toimivia sumuvaloja ei ole, mutta rehellisesti sanottuna eihän niillä sumuvaloilla ole todellista valaisukäyttöä. Kokonaisprojektin hinta oli muistaakseni 120 euroa.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Markku J

Noiden rinkuloiden sisällä on jonkinlaiset tummahkon linssin näköiset jutut (=vakionopeudensäätimen tutka-anturit), jotka pitäisi nekin varmaan yrittää löytää jostain kolariautosta.

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.04.11 - klo:13:53
Noiden rinkuloiden sisällä on jonkinlaiset tummahkon linssin näköiset jutut (=vakionopeudensäätimen tutka-anturit), jotka pitäisi nekin varmaan yrittää löytää jostain kolariautosta.

Tumma tai kirkas lasin tai pleksinpala sinne levyn taakse kiinni peittämään reikä niin hyvältä näyttää. Kunnon tee-se-itse tuunausta melkein 100 kiloeuron autoon :)
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

nemos

Löytyisiköhän Latelta numeroa noille paloille A7:ään ja A6:een, niin olisi helpompi kysyä hintaa?
Volvo XC60 T8 Inscription

Late

Lainaus käyttäjältä: nemos - 17.04.11 - klo:14:35
Löytyisiköhän Latelta numeroa noille paloille A7:ään ja A6:een, niin olisi helpompi kysyä hintaa?

Suluissa mallit joissa samat osat!

Tässä nyt vähän osia lueteltu:

4G8 807 681 A 9B9 "ritilä vasen adaptive cruise control" satini musta (A7)
4G8 807 682 A 9B9 "ritilä oikea adaptive cruise control" satini musta (A7)

4G0 907 561 "vasen pää tunnistin Control unit with software for distance regulation and radar sensor" (A6, A7)
4G0 907 541 "oikea orja tunnistin Control unit with software for distance regulation and radar sensor" (A6, A7)

4G0 907 107 B "ohjainyksikkö adaptive cruise control"  (A6, A7 ja A8)

Ktk

A7 Sportback - Mallivuoden 2012 muutokset
Värimuutokset
Uudet värit :
2Y2Y Jäätikönvalkoinen, metalliväri

Varustemuutoksia

Uudet vakiovarusteet :
Efficiency-tila drive select -järjestelmään
LED-valot rekisterikilvelle

Uudet lisävarusteet :
5MT Tammipuu- somistelista = ”yacht look”
4ZM Musta optiikka -paketti
9WQ RSE-valmius
3NJ 5-paikkaisuus

rob-s

LainaaLED-valot rekisterikilvelle

Oho..ensi vuosimallista lähtien ei tarvitse enää itse vaihtaa:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Oman, vanhanmallisen, luovutus on 29.4. - ja hehkulankapolttimoilla - toisin, kuin eräät saksalaiset premium -merkit.

Flat

LainaaOman, vanhanmallisen, luovutus on 29.4. - ja hehkulankapolttimoilla

Kas pääset hehkulanka-ajelulle vielä ennen vappua !  Kenties varmaan tuunaat autosi perän osalta vm -12 malliseksi ? Onhan se hämärässä paljon hienomman näköinen, meinaan ne led valot kilvissä.

rob-s

LainaaOman, vanhanmallisen, luovutus on 29.4. - ja hehkulankapolttimoilla - toisin, kuin eräät saksalaiset premium -merkit.

Eiköhän vaihdeta siihen led -rekkarivalot sulle!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Minulla on hyllyssä aikanaan A4:ään ostamani rekkari -LEDit - josko ne kävisi seiskaankin ?

Onneksi ei tullut 2012 varusteiksi mitään raflaavaa. Valkoinen metalliväri voi kylläkin olla hieno, jos on esim. sinnepäin, kuin Lexuksen jäätikönvalkoinen helmiäisväri, joka on lähes 3 -ulotteinen.

5 -paikkaisuutta en halua, eikä taida takaistuimen RSE -viihdevalmius vielä ehtiä tämän auton aikana olla tärkeä. Mikä lienee tuo efficiency -asetus - jos on jotain eco -hömppää, niin ei kiinnosta. Jos "poweria", niin kiinnostaisi.

"Yacht look" on omalla, erikoisella tavallaan hieno. Sen olisin voinut ottaakin. Black optic ehkä, mutta on ollut ylihintainen mielestäni, kun vaan mustasta maalista puhutaan.

Ktk

Tuo uusi valkoinen on se A4:ään jo jonkin aikaa sitten tullut sävy, ei oo semmonen pähee voimakas helmiäinen niinku vaikka siinä Lexuksessa.

Markku J

OK, sitten ei harmita sekään. Lexuksessa tuo helmiäissävy on nimittäin todella hieno. Siinä ikäänkuin näkee helmiäishileisen lakan läpi maalipintaan - eräänlaista syvyysvaikutelmaa siis. Se on hieno.

Markku J

Jokos pizza_delivery'llä on A7 ajossa, kun minunkin paljon myöhäisempi tilaukseni on jo ainakin satamaan kotiutunut ? Vai onko Tanskan kiintiöissä pitempi toimitusaika ? Minullehan toimitus luvattiin alunperin "about" juhannukseksi, ja auto tulikin maahan jo 14.4. yllättäen. Mistä ei myyjä tietenkään minulle mitään kertonut tyypilliseen Audicenter -palvelutapaan nojaten.

al

Totaalisen off topic, mutta tekstin luettavuuden takia on pakko linkittää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Viivamerkit

pizza_delivery

MARKKU J Bemari lähtikin just aamulla uuteen kotiin, joten lähes autottomana on kiva odotella A7:aa.

Audi A7 tulee ensiviikolla talouteen 29.4  ;) ja kuten Markullakin Bemari lähtee.
ja yläättäen A7 rantautui tanskaan 14.4

Tilasin Suomesta Manuaalin Suomeksi autoon.  65,....eikä siihen kuulu MMI Navi manuaali.... suolasta..

Vielä on auki minkä kokoinen MMI näyttö tulossa kun myyjä sano, että MMI touchissa ja MMI navigationissa on eri näytöt.  Audin sivuilla ei näyttäisi olevan eroa.  A6 asia kyllä on näin. ???

Adams

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 18.04.11 - klo:20:10
Tuo uusi valkoinen on se A4:ään jo jonkin aikaa sitten tullut sävy, ei oo semmonen pähee voimakas helmiäinen niinku vaikka siinä Lexuksessa.

Audin Lexusta vastaava yleisesti käytössä oleva helmiäsvalkoinen on Suzuka Grau. Exclusivena saa sitten tietysti ihan minkä värin haluaa...

Suzuka Grau:

pizza_delivery

Jos nyt en ole aivan väärässä, meidän A7 väri (quartz grey) on tämä

Markku J

Se onkin jännä sattuma, että meillä on pizza_deliveryn kanssa ihan samat päivät seiskojen maahantulolla ja myös luovutuksessa. Tänään pitää mennä viemään 19" 10-spoke -setti Audicenteriin autoa odottamaan.

Late

Ettei vaan sitten olisi myös peräkkäiset rekisteri numerot ;)
Kun niitäkin nähnyt liikenteessä. Varsinkin jos samasta liikkeestä ostettu ;)

Markku J

Minäkin olen nähnyt mm. entisen Passattini kanssa identtisen näköisen auton, jossa rekkari oli peräkkäinen numero. Piti liikennevaloissa oikein hieraista silmiä, kun tuon näki. Nyt meillä pizza_deliveryn kanssa taitaa vaan olla eri maiden kilvet, jos olen oikein ymmärtänyt "kohtalotoverin" asuinpaikan.

pizza_delivery

Juu ei Suomen kilvillä olla ajettu melkein 30 vuoteen  ;D
Ja vissiin samat vanteetkin Markku Jlle tulossa kun tänne  ;)
Vieläkin on auki tuliko siihen Bose äänisysteemi...kun hinta oli halvempi kun mitä laskin...tai sitten vaan antanut vähän alennusta... ???

Markku J

Autokuume tiivistyy...

Maksoin A7:n äsken nettipankista, ja rekkarikin on tiedossa - MKK-618, mikä itselleni kuulostaa ihan mukavalta tunnukselta.

Luovutus perjantaina klo 15:30.

jni

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.04.11 - klo:20:40
Autokuume tiivistyy...

Maksoin A7:n äsken nettipankista, ja rekkarikin on tiedossa - MKK-618, mikä itselleni kuulostaa ihan mukavalta tunnukselta.

Onnea. Tunnus MKK- on tosiaankin mukava ;D

(Tulisi vain se oma auto jo pois Hangosta)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Flat

LainaaMaksoin A7:n äsken nettipankista, ja rekkarikin on tiedossa - MKK-618, mikä itselleni kuulostaa ihan mukavalta tunnukselta.

hmmm, ihan periaatteesta, miksi maksoit etukäteen ? Yleensähän raha vaihtaa omistajaa kun tavarakin....

LainaaMKK-618, mikä itselleni kuulostaa ihan mukavalta tunnukselta.

onhan se parannus edellisen audiin, eikös se ollut jokin YÖK?

Markku J

Maksan mieluiten mukavimmalla tavalla. En jaksa hakea pankista pankkivekseliä tms. paperia. Nettipankki on kätevin, mutta vaatii parin päivän ennakon, että suoritus näkyy autoa hakiessa.

Edit: edellisten Audieni rekkarit olivat YHH-903 (ei kiva, negatiivishenkinen) ja XVA-848 (ihan OK)

Flat

Itse olen käyttänyt nettipankkia myös, mutta olen maksanut aina vasta samana päivänä kuin olen saanut auton. Jotain muminaa
olen joskus kUullut myyjän puolelta, mutta eipä tuo ole koskaan ollut ongelmaksi....

Ktk

Ei maksun tarvitse näkyä autoliikkeen tilillä autoa hakiessa. Arkistointitunnuksella oleva itse tulostettu kuitti tai pankista saatu kuitti riittää. Auton voi maksaa vaikka autoliikkeessä tietokoneelta.

K70

Ja vielä kun on suhteet myyjään kunnossa, niin voi maksaa jälkikäteen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.04.11 - klo:20:40
Autokuume tiivistyy...Maksoin A7:n äsken nettipankista, ja rekkarikin on tiedossa - MKK-618, mikä itselleni kuulostaa ihan mukavalta tunnukselta.

Itse muistan kaikkien menneiden autojen rekkarini, Markulle se lienee silkka mahdottomuus?  :D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy