Octavia workshop manual, onko kokemuksia?

Aloittaja tumppi, 09.06.11 - klo:01:18

« edellinen - seuraava »

tumppi

Tällaseen törmäsin...
http://cgi.ebay.co.uk/SKODA-OCTAVIA-SERVICE-REPAIR-WORKSHOP-MANUAL-2010-/220755672829

Tuosta löytyis kohtalaisen paljon perusdataa, kytkentäkaaviot, osat jne, jopa jotain runkonumerollakin voi hakea. Hintakaan ei ole kummoinen...

Onko kokemuksia, miten hyvin pitää paikkansa, tai onko hyödyllinen?

Flat

Kannattaa hankkia ilman muuta mikäli meinaa osia irroitella autostaan. Ei tule irroitettaessa hajoitettua mitään kun osaa oiken irroittaa oikeasta paikasta.

powerboy

Tossa elsawinissä on pirun hyvät step by step ohjeet! Ja vaikka ei sen suurempaa tarvisi purkaa niin kaikkea perus nippeli/huolto tietoutta löytyy!

mm. tietyille alustanumeroille olevia takuuhuolto asioita ym ym

Oman auton olen purkanut tuon softan avustuksella!!
Jarruraidoista ne kuskit tuntee ;)
impedanz.org

ptbr

Meni vanha halpaan :-(

tsiih

Pikku waretuksellakin tuo löytyy, kaikille vag-merkeille. Halpahan tuokin on, muttei sen laillisempi  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 09.06.11 - klo:01:18
Hintakaan ei ole kummoinen...

Laitoin tämän joskus kirjainmerkkeihin, kun samaa softaa etsin:

http://www.rapidmanuals.co.uk/

On selkeästi halvempi kuin tuo eBay, jos laskee postikuluineen. En ole mitään tuolta tilannut, joten siitä puolesta ei ole kokemusta.

powerboy

Jarruraidoista ne kuskit tuntee ;)
impedanz.org

vasara

Lainaus käyttäjältä: tumppi - 09.06.11 - klo:01:18
Tällaseen törmäsin...
http://cgi.ebay.co.uk/SKODA-OCTAVIA-SERVICE-REPAIR-WORKSHOP-MANUAL-2010-/220755672829

Tuosta löytyis kohtalaisen paljon perusdataa, kytkentäkaaviot, osat jne, jopa jotain runkonumerollakin voi hakea. Hintakaan ei ole kummoinen...

Onko kokemuksia, miten hyvin pitää paikkansa, tai onko hyödyllinen?
Itellä on tuo sama ElsaWin.. mutta myyjä ebayssa oli eri. Minusta hyödyllinen, varsinkin jos meinaa vähänkin jotain projektia tehdä. Piraattitavaraa, joten siksi kyseenalaista, mutta satunnaiseen selailuun on originaalit liian kalliita.

tumppi

Aika näkyvästi mainostavat piraatteja... Ilmeisesti valvonta on mitä on..

Sinällään moraalin kannalta ovelampi dilemma... Antaako parikymmentä puntaa mahdollisesti brittiläiselle rikollisuudelle vai pari dollaria wareserverin ylläpitäjälle vuosimaksua, vaiko olla ilman tuota tietoa puhtain mielin.. Ku tietää oman tuurin näiden kiinijäämisten kanssa, niin ei taida jäädä montaa vaihtoehtoa...

tsiih

Multa saa ihan ilmaiseksi. Elsan siis.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Emil

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.06.11 - klo:21:26
Laitoin tämän joskus kirjainmerkkeihin, kun samaa softaa etsin:

http://www.rapidmanuals.co.uk/

On selkeästi halvempi kuin tuo eBay, jos laskee postikuluineen. En ole mitään tuolta tilannut, joten siitä puolesta ei ole kokemusta.

Tilaus lähti juuri. Jännä nähä mitä tapahtuu seuraavaksi.  ;)
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Juhaa

Lainaus käyttäjältä: Emil - 14.09.11 - klo:10:07
Tilaus lähti juuri. Jännä nähä mitä tapahtuu seuraavaksi.  ;)

No ei ole hinnalla pilattu kokeilu, etenkin jos maksoit paypalin kautta, niin ei riskejä. Onhan visakin tietty aika riskitön, mutta isompi riski kuin paypalissa...

Emil

Ei antaneet mahdollisuutta maksaa Paypal:in kautta, kun on kyse kansainvälisestä kaupasta. Saisi kai tuommoisen asian ilmoittaa jo kohdassa jossa mainostetaan Paypal:in käyvän maksun välittäjäksi. Jokin "AlertPay" toimi tällä kertaa maksun välittäjänä. Vaikutti kolmannelta osapuolelta.

Ostos ei paljoa maksa, se on totta. Suurempi vaiva on se, jos joku alkaa käyttelemään jatkossa mun "korttia" omiin ostoksiinsa.  ;) Riski kai on pieni, mutta mistä sitä tietää näistä bittinikkareista, että mitä keksivät milloinkin.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Emil

Nyt on kulunut viikko tilauksen tekemisestä, ja vieläkin on tilauksen käsittely kesken. Parhaalla tahdollakaan ei voi nopeaksi toimintaa kehua. Vaikka joskushan uuden asiakkaan ensimmäinen tilaus kestää siksi, että kauppias haluaa rahan näkyvän tilillään, ennenkuin lähettää mitään. Kyselin juuri mitä tilaukselle kuuluu. Jännä nähdä mitä ja koska vastaavat.

Emil

Vastaus tulikin nopeasti. Heillä on ollut viivästyksiä johtuen uusista nettisivuista ja tilausjärjestelmästä johtuen. Ovat kuitekin saaneet maksuni, ja tuote on lähetetty. Lupasivat, että viidessä päivässä pitäisi olla mulla. Ja jos ei ole, niin lähettävät uuden pyydettäessä.

Emil

Tänään tipahti romput laskuluukusta eteisen lattialle. Kaksi valkeaa levykettä, joista toista tarjosin koneelle. Haiskahti sen verran Elsalle, ja asennusohjeet sen verran monimutkaiset ja laajat, että asetin levykkeet takaisin pahvikuoreensa. Pitää perehtyä asiaan uudelleen paremmalla ajalla. Nyt vaan ihmettelen, että miten joku ilkeää perustaa nettikaupan tämmöistä touhua varten. Vaikka myyjä kai tämmöisestä touhusta rangaistuksen saa, ei ostaja? Eikö ihmiset ymmärrä ajatusta tekijänoikeuksista? Edes nykyajan markkinatalouskaan ei puhu sen puolesta, että kaiken pitäisi olla yhteistä, niin mistä tämmöinen touhu juontaa juurensa.

tsiih

Sitä myydään mille markkinoita on... ja sinä vielä maksoit niistä??

Napakettu

Tässä olisi myös ihan kattava maksullinen sivusto, ei mielestäni mikään mahdottoman hintainen.
http://www.partslink24.com/

Tosin tarkemmin katsottuani hintahan oli rapiat 24â,¬ kuussa :) Onneksi työn puolesta käyttö on huomattavasti halvempaa.

Emil

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 30.09.11 - klo:14:00
Sitä myydään mille markkinoita on... ja sinä vielä maksoit niistä??

Miksi et kertonut, että kyseessä on huijaus, joka toteutetaan kaiken lisäksi varastamalla muilta?

Kai sen tiedät, että varastaminen, ja varastetun tavaran välittäminen on rikos?

tsiih

Toki tiedän. Myös tietoinen varastetun tavaran ostaminen lienee rangaistavaa...

Emil

Varastetun tavaran ostaminen on rangaistavaa, jos ostaja tietää tavaran olevan varastettua. Mutta jos ostaa "hyvässä uskossa" tietämättä tavaran olevan olevan varastettua, niin on ainakin vahvemmalla pohjalla kuin hän, joka keskustelupalstoilla tarjoaa varastamaansa tuotetta.

Kyllähän netissä toimivalla kaupalla pitää olla luvat myydä tätä ostamaani tuotetta. Pitäähän?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Emil - 30.09.11 - klo:20:58
Miksi et kertonut, että kyseessä on huijaus, joka toteutetaan kaiken lisäksi varastamalla muilta?

Kai sen tiedät, että varastaminen, ja varastetun tavaran välittäminen on rikos?

Mitä sitten luulit saavasi, aluperäisen ohjelman liki ilmaiseksi? Kyllähän tässäkin ketjussa on mainittu useaan kertaan että kyseessä on ehta piraattituote.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Emil

Varmaan nähdään tämä ketju sitten eri tavoilla. Voisiko johtua eri merkkisistä näytöistä? Mulla on Acer.

Ei tässä ketjussa, eikä nettikaupassakaan missään sanota, että tämän nettikaupan tuotteet ovat laittomia. Kun sama kauppa lisäksi myy ohjelmistoja useaan eri merkkiin, niin luulin heidän myyvän eri tuotetta, kuin Elsa. Ja kun kyseessä on sähköinen tuote, niin hintakin on luottamusta herättävä esim. painettuun kirjaan verrattuna.

No, jotain loppukoodia tämä nyt pyytelee, eikä mukana tullut koodi toimi. Tässä vaiheessa näyttää vielä siltä, että kuudella punnalla sai 30 päivää käyttöaikaa. Saa nähdä muuttuuko käyttöoikeus, kun ohjelma saadaan loppuun asennettua. Vai pitääkö jatkossa maksaa jokaisesta 30 päivän käyttöjaksosta kuusi puntaa.

Lisäys klo. 10.24: Eikun joo, kun nyt lukee nimin. "Kukkanen" kirjoituksen tässä valossa, niin siitä olisi kaiketi voinut päätellä, että myös rapidmanuals myy laitonta tavaraa. Mutta oikeasti ja vilpittömästi olin ostamassa jotain täysin eri tuotetta. Jotain nykypäivän versiota "Haynes":ista. Nyt voisin tuntea itseni typeräksi, mutta enpä silti tunne.  ;D

tsiih

Ne mallikuvat, mitä sivustolla on ( yksi on audista, toinen mersusta) ovat ihan saman näköisiä kuin alkuperäiset ohjelmat elsa ja star.
Lisäksi etusivun ensimmäisellä rivillä sanotaan "Our Mechanic Workshop Manuals are the same ones used by all worldwide dealers."
Näistä heräävät minun epäilykseni. Ja hinta on ihan älyttömän halpa ollakseen laillinen.

Emil

Enpä ole ollut tekemisissä Mersun enkä Audin alkuperäisten ohjelmien kanssa. Silloin kun minä kävin koulut, asiat opiskeltiin kirjoista, ja sytytyksen ajoituslamppu, jossa oli kosketuskulmamittari, oli huipputekninen laite. Hetkeä aiemmin oli siirretty sytytystulpan kunnostuslaite eläkkeelle.  ;D

No, kaiken lisäksi tämä hieno ohjelmani ei edes toimi. Kaupustelija lopetti sähköposteihin vastaamisen alkuviikosta. Silloin tiedustelin sitä loppukoodia, kun ohjeiden mukana tullut ei toimi. Huijari syytteli minua väärästä asentamisesta, ja että Vista:lle pitää kertoa, että nyt ollaan asentamassa XP:lle tarkoitettua ohjelmistoa. No, mutta kun kaikki toimii siihen asti kunnes pitää antaa "lopullinen koodi". Olen toiminut tarkalleen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti, ja kokeillut asentaa ohjelmiston useaankin kertaan. Samalla lopputuloksella.

En ole asiantuntija tietokoneiden kanssa, mutta huijaukselta tämä alkaa vaikuttamaan.

tsiih

Ei välttämäti ole huijaus siltä kantilta koska Elsa vaatii kikkailuja asentuakseen Vistaan. En muista enää suoraan minkälaisia koska itse asensin sen jo kaksi vuotta sitten. Voin illalla vähän katsella omia asennusohjeitani kotikoneelta josko voisin asiassa auttaa jotenkin.

Emil

Huijarikauppias kertoi, että ohjelma ei toimi 64bittisessä Vistassa ollenkaan. Se olikin se viimeisin ja ainoa neuvo minkä antoi, ennenkuin lakkasi vastailemasta sähköposteihin. Minen tiedä paljonko on bittejä, enkä tiedä mistä se tarkastetaankaan, mutta muistelen niitä olevan 32.

Homma eteni siihen, että pyysin apuja maksun välittäneeltä taholta. Rahat takaisin, periaatteesta. Samalla kyseenalaistetaan se, että saako tätä versiota myydä netissä 6 punnan hintaan.

Nyt sitten odotellaan englantilaisen bittinikkarin hyökkäystä mun tietokoneelle. Nahkaliiveihin pukeutuneita "perintätoimiston" ulosottomiehiä ei toivottavasti ole ainakaan tämän takia tulossa.  ;D

Ainiin, klo 11.02: Tämä maksun välittänyt "Payalert" ilmoittaa heiltä apuja pyydettäessä, että asian käsittelyyn saattaa mennä kuukausikin. Nyt sitten ootellaan. Paypal muistaakseni oli melko nopea sillä kerralla, kun heidän kauttansa rahojani pyytelin takaisin.

Emil

Asia eteni niin, että Alertpay lupasi palauttaa rahat. Selittelee nyt kuitenkin takaisinmaksun viivästymisen syyksi teknisiä ongelmia, etteivät pysty luottokortille rahaa palauttamaan. En muista onko Paypal:in kanssa ollut tämmöisiä ongelmia, vai onko sielläkin palautetut rahat jätetty Paypal-tilille makaamaan tulevia hankintoja odottelemaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Emil - 28.10.11 - klo:12:21
Asia eteni niin, että Alertpay lupasi palauttaa rahat. Selittelee nyt kuitenkin takaisinmaksun viivästymisen syyksi teknisiä ongelmia, etteivät pysty luottokortille rahaa palauttamaan.

Jos olet maksanut ostoksen luottokortilla, eli vaikka ihan oikealla Visalla, ei millään Electronilla tai Debitillä, niin kannattaa aina hoitaa kaikki ongelmatilanteet suoraan luottokortin myöntäjän kanssa. Eli pankkisi tai Luottokunnan kanssa. He sitten perivät omia kanaviansa pitkin rahat, mutta hyvittävät rahat takaisin sinun kortillesi välittömästi. Jos siis kyseessä on selkeä moka tai huijaus myyjän puolelta.

Itse olen viimeisen 15 vuoden aikana kaksi kertaa joutunut ilmoittamaan Luottokunnalle "epäonnistuneesta" kaupasta ja molemmilla kerroilla Luottokunnan palvelu oli erittäin asiallista ja sain rahani takaisin kivuttomasti.

Emil

Oikea Visa tämä munkin muovilätkä on. Ja nyt pitäisi täyttää valituskaavake, ja toimittaa kuitteineen ja asiakirjoineen kortin myöntäjälle. Melko työlästä hommaa, 7.11 euron takia. Olisi ollut helpompaa jos tuo Alertpay olisi hoitanut hommansa tyylikkäästi.

Joku kertoi: "Jos joku sanoo, että kyse ei ole rahasta, vaan periaatteesta, niin silloin nimenomaan on kyse rahasta!"   ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy