Lämmityslaitteensäädin

Aloittaja zamik, 20.12.25 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

zamik

Nyt sit tänään huomasin sellaisen et kun on autolla niin puhaltimennopeuden valot mykkänä ja tuntuu toimivan kyllä. Sit kun säätää itse puihallinnopeutta valot tulee. Mistähän voisi ruveta tutkailee vikaa?

https://ibb.co/3yx5GDzC
https://ibb.co/sp5WPZQv

Octavia 3 vm.2017

Karhua

Minulla -15 mallin Passatissa tuo oli ominaisuus, auto asennolla ei näyttänyt puhallinvoimakkuutta mutta kun käänsi nopeusasetusta niin muuttui manuaaliohjaukselle jolloin puhallinnopeus näkyi. Tuohon löytyi koodausmahdollisuus joka myös tehtiin, eli nyt näyttää puhallinnopeuden myös automaattiasetuksella.

Voisko tuossa olla sama

zamik

Mulla kuitenkin palanut nuo puhaltimen nopeuden valot aikasemmin ja nyt näköjään sammunut.

zamik

Auttaskohan se kalibrointi tms....ja mites se tehdään. Autossa on avaimeton käynnistys

petrisa

Mulla on vm-17, muttei vielä FL, niin siinä ei puhaltimen nopeuden ilmaisin ledit pala, jos lämmityslaite on automaatilla. Heti, kun koskee käsin puhaltimen säätimeen, niin ledit syttyvät. Samalla tosin automaattiasennon ledi tietenkin sammuu.

En tiedä onko sillä edes merkitystä, että palaako ledit vai eivät, kun automaattiasento pitää sen nopeuden minkä päättää. Samahan koskee myös puhalluksen suuntausta. Et tiedä mistään mihin automaatti suuntaa puhallusta, mutta käsin voit valita suuntaukset.

zamik

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 28.12.25 - klo:10:26Mulla on vm-17, muttei vielä FL, niin siinä ei puhaltimen nopeuden ilmaisin ledit pala, jos lämmityslaite on automaatilla. Heti, kun koskee käsin puhaltimen säätimeen, niin ledit syttyvät. Samalla tosin automaattiasennon ledi tietenkin sammuu.

En tiedä onko sillä edes merkitystä, että palaako ledit vai eivät, kun automaattiasento pitää sen nopeuden minkä päättää. Samahan koskee myös puhalluksen suuntausta. Et tiedä mistään mihin automaatti suuntaa puhallusta, mutta käsin voit valita suuntaukset.

Autossa kuitenkin palanut ne puhalluksen nopeuden valot myös autollakin, mutta nyt ovat pimeät

petrisa

Tämä puhaltimen nopeuden säätimen ledien toiminta on kyllä arvoitus. Toimii välillä miten sattuu.

Itse käytän lämmitys-ilmastoinnista automaattiasentoa vain kesäisin. Muuna aikana säädän käsin, jolloin puhallus on ylös ja jaloille sekä puhallus nopeus yleensä 3.

Kuten aiemmin totesin oma autoni ei automaattiasennolla näytä mihin suunnattu ja millä nopeudella kulloinkin toimitaan. Manuaaliasennnolla näkyy aina suuntaus säätimissä ledit ja pääsääntöisesti puhallusnopeuden ledit palavat. Niin...eli pääsääntöisesti, sillä joskus käynnistyksen jälkeen nuo puhallus nopeuden ledit eivät palakaan vaan vasta sitten, kun käy säätimestä pyöräyttämässä.

Sama omituisuus jatkuu myös webastoa käytettäessä. Esilämmityksen ollessa vielä päällä, niin toisinaan puhaltimen ledit palavat asennolla 3 tai sitten eivät pala. Puhallus on kyllä toiminnassa myös tuossa jälkimmäisessä tapauksessa.

En tiedä miksi nämä puhaltimen nopeuden osoittamat ledit joskus palavat ja joskus eivät. Aina toki, kun käsin käy kokeilemassa, niin heti jäävät sitten palamaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy