vaikea valinta

Aloittaja cossu69, 29.05.11 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 31.05.11 - klo:10:48
mitä tarkoittaa mustaoptiikka
Ainoa eroavaisuus vakioon on kiiltävämustakehyksinen maski kromikehyksisen sijasta (S-linemallissa lisäksi muistaakseni sumuvalojen kehysrinkulat on mustaoptiikkatapauksessa samaa mustaa röpelömuovia kuin itse sumuvalomaskikin eikä kromimuovia kuten "normaalissa" S-linessa).
Mustaoptiikan hinta taitaa olla lisävarusteena aika suolainen muistaakseni. Mustaoptiikkamaskin saa varaosatiskiltä erikseen huomattavasti edullisemmin (~360eur).

EDIT: Mustaoptiikan hinta näytäisi hinnaston mukaan olevan 890eur lisävarusteena. Samaan tulokseen pääsee siis ostamalla tuon mustaoptiikkamaskin jälkikäteen.

cossu69

minkä kokoinen renqas mahtuu pyörimään 19tuuman vanteelle

cossu69

oiskohan tilattava sittenkin 2.0 ja s-line sporttipakettia parempi. huhhuh kohta alkaa tuntua että mopo keulii jo liikaakin.

Ton-1

B8:n S-Line-ulkopaketti on varsin laimea, sinänsä ottaisin tuon 2 litran koneen ja jos jotain S-lneä niin se sisusta on kyllä hieno (toisaalta sporttipaketin penkitkin ovat jo 'riittävät'), ulkokuorta voit maustaa suht' helpolla vielä jälkeenpäinkin ja ehkäpä inan yksilöllisemmällä lopputuloksella.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Ainakin 19" Hollow Spoke -vanteella on käytetty 255/35-19 -rengasta.

Minulla oli A5:ssä 235/40-19, kun pelkäsin uraherkkyyttä.

Flat

Lainaaminkä kokoinen renqas mahtuu pyörimään 19tuuman vanteelle

suosittelen kapeata rengasta, ei vetele ja ääntele 225/40R19

LainaaB8:n S-Line-ulkopaketti on varsin laimea, sinänsä ottaisin tuon 2 litran koneen

samaa mieltä slinestä, 2 lirtasessa saat ne haluamasi sumaritkin kaupan päälle....

Lainaahuhhuh kohta alkaa tuntua että mopo keulii jo liikaakin.

hmmmm, et ole ainoa tapaus jolla on näin käynnyt, etkä viimeinen.....

cossu69

minkähänlainen tommonen matta olisi pestä ja vahaus ei varmaankaan onnistu...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 31.05.11 - klo:12:30
minkähänlainen tommonen matta olisi pestä ja vahaus ei varmaankaan onnistu...
Ei ole kokemusta mutta arvelen että on paljon työläämpi pitää hyvännäköisenä kuin tavallinen maalipinta.

Rooster

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 30.05.11 - klo:14:43
joo sportin kannalla olen minäkin. ainut asia multissa ärsytti viive ja äkäiset liikkeelle lähdöt muuten tosi hyvä.

Totta, sporttilla tai käsivalinnalla viive on samaa luokkaa momenttimuunninautomaattien kanssa. D:llä olen ajellut ja silloin vetää kuin kuminauha. 105kW tdi:llä ei ole pelkoa äkäisistä lähdöist.  Liisaria kun ei oikein voi lastuttaakkaan. Tai voi, mutta ei saa  :P

VAG!

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 31.05.11 - klo:11:40
oiskohan tilattava sittenkin 2.0 ja s-line sporttipakettia parempi

S-Line ulkopaketti on kyllä aika mieto muutos vakioon, joten kannattaa tarkkaan harkita. Audin vanteet ovat todella hinnakkaita, mutta tarvikepuolelta löytyy hyvät valikoimat, joten alkuperäisille vanteille talvikumit ja vähintään 18-tuumaiset tarvikkeet kesäksi alle. Jos autoliike ei suostu vaihtamaan talvinakkeja kesäkumien tilalle, niin rengasliikkeet hyvittävät varsin hyvin käyttämättömistä kesäkumeista, kun ostaa talvirenkaat tilalle.

Jos 1.8:in lastutus on käynyt mielessä, niin todellinen hintaero 2-litraiseen kutistuu selkeästi, kun erotuksesta vähentää lastun ja sumarit. Toisaalta jos lastut eivät tuota ongelmia, niin se 120 hepoinen Business Plus on kyllä hienosti hinnoiteltu/varusteltu ja lastulla siitä voisi saada ihan kohtuulisesti kulkevankin. Plussassahan on vielä metallivärikin, mikä ei ole aivan ilmainen optio Audilla. Ja mustia/valkoisia Audeja on Suomi täynnä.

Jos multietuveto on jossain vaiheessa ollut vaihtoehto, niin Flattia mukaillen pitäisin 2.0 TFSI manuaalietuvetoa myös hyvänä vaihtoehtona. Hinta on lähellä alkuperäisiä vaihtoehtoja ja kulkupuolta löytyy enemmän.

Ja viimeisenä mustana hevosena ottaisin peliin mukaan Skulan "vanhan" ratsun. Ei tuosta enää paljoa nelonen parane ;)

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 31.05.11 - klo:14:44

Ja viimeisenä mustana hevosena ottaisin peliin mukaan Skulan "vanhan" ratsun. Ei tuosta enää paljoa nelonen parane ;)

Ja tuonkin hinta on nyt porattu vajaavetoisen manuaalin tykö  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 31.05.11 - klo:14:44

Näyttää lohkolämppäri ja sisäpistoke puuttuvan  ;).
A4 2.0Tq

Quality

LainaaJa viimeisenä mustana hevosena ottaisin peliin mukaan Skulan "vanhan" ratsun. Ei tuosta enää paljoa nelonen parane

Tuossa menee kyllä mahtava paketti puoli-ilmaiseksi  ::). Ihmettelen, että kannattaa skulan myydä noin halvalla. Ja jos yhtään antaa arvoa sille, että auto lähtee heti ajoon, niin se on siinä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

^ ^ Tuohan on varsinainen puute.  ???

Vähän sama kun nainen ei halunnut ostaa tiettyä pyörää kun siinä oli A-head-tyylinen ohjainkannatin. :D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

qmckone

Lainaus käyttäjältä: skula - 31.05.11 - klo:18:15
Ja tuonkin hinta on nyt porattu vajaavetoisen manuaalin tykö  8)

Kyllä. Eiköhän tuossa paketissa ollut uutena hintalapussa toimituskuluineen lukemana jotain 58 500 â,¬. Siis ennen skulan saamaa alennusta.
A4 2.0Tq

Markku J

Täältäkin puoltoääni skulan auton ostamiselle. Hieno paketti edullisesti. Ja vaikka minulta hollow spoke -setti siihen, niin on upea paketti nipussa !

Skula

Tuolla hinnalla jos menee kaupaksi enpä juuri mitään "säästöä" saa kun veisin sen vaihdossa. Mutta se antaa mahdollisuuden laajentaa "katsottavia vaihtoehtoja"..

Sopivan hullusti sanottu  ;)

Tosiaan jos lasketaan uudesta autosta aikanaan saatu ale + loistava hyvitys vaihdokista silloin, niin tappio on ihan suht OK. Mutta joskus näin on tehtävä. Pakon edessä - tavallaan.

Ranssi

Tällaista Skula:lta tänään aamulla...

Lainaaseuraaja on jo tulos..

...ja illalla näin:

LainaaTuolla hinnalla jos menee kaupaksi enpä juuri mitään "säästöä" saa kun veisin sen vaihdossa. Mutta se antaa mahdollisuuden laajentaa "katsottavia vaihtoehtoja"..

Sopivan hullusti sanottu

Yhdyn tuohon jälkimmäiseen, kun ei oikein ymmärrä :D

cossu69

toi skulan auto liian hyvä ollaakseen totta ei kukaan myy noin halvalla noin kallista autoa....... no asiaan haluan uuden sedanin ja toi väri arveluttaa..... ja minä en osta koskaan yksityiseltä autoa..... on huonoja kokemuksia....

qmckone

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 31.05.11 - klo:23:14
toi skulan auto liian hyvä ollaakseen totta ei kukaan myy noin halvalla noin kallista autoa.......

Jos itse autoa kaupittelisin, niin ehkä käyttäisin jotain muuta kuin skulan sigua.
A4 2.0Tq

Reneto

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 31.05.11 - klo:23:14
ja minä en osta koskaan yksityiseltä autoa..... on huonoja kokemuksia....

Jos rahoitus ym. kuviot ei aiheuta ongelmia, niin eipä noin uuden auton ostaminen yksityiseltä ole mitenkään riskaabelia. Melkein täysi tehtaan takuu, nääs.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

cossu69

se voi olla vaikka kolaroitu tai muuten rikki

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 31.05.11 - klo:18:37
^ ^ Tuohan on varsinainen puute.  ???

Vähän sama kun nainen ei halunnut ostaa tiettyä pyörää kun siinä oli A-head-tyylinen ohjainkannatin. :D

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ja autoihin kun mennään, niin minustakin B8:n S-Line ulkopaketti on liian vaisu hintaansa nähden. Selvästi paremmannäköisen lopputuloksen saa aikaan muuten - kuten esim MarkkuJ:n taannoinen B8 ja muutaman muunkin foorumilaisen B8 on todistanut oikeaksi.
Aika paljon noita B8:ja on liikenteessä nykyisin, mutta täytyy kyllä sanoa että mitä enemmän niitä katselee, niin sitä enemmän niistä pidän - melkein tuntuu että A4 B8 sopivasti varusteltuna ja sopivan värisenä melkeinpä pesee ulkonäössä A5:senkin.
B8 on hemmetin onnistuneesti muotoiltu auto kaikenkaikkiaan!

Minä jättäisin S-Line ulkopaketin pois ja personoisin auton muuten..ja quattrohan se Audin pitää olla, vaikka suht vannoutunut vajaa(taka)vetomies olenkin, mutta kyllä quattrolla selkeät etunsa on ja quattro ja Audi vain kuuluvat yhteen. Valinta olisi ainakin minulle tuhannesti hankalampi jos vajaaveto-Audit olisivat etuvedon sijaan takavetoisia..  ;D

Skula

Ranssi.

Tuolla vielä aiemmin(odottavien jäsenten topikissa) vihjasin että odottelen ehkä jopa kahta autoa. Joten  ::)

Onhan se aivan hirvittävä riski ostaa auto yksityiseltä, varsinkin kun takuuta ei ole enää kuin 22kk täyden 24kk sijaan. Eikä uuteen vastaavaan säästy kuin rapiat 10000-13000 euroa riippuu miten laskee ja sillai.. Sanoisin että vuoden ajelee ilman suurempia hinnanpudotuksia  ;)

Kukaan ei minun autosta maksa 50ke. Kun uuden saa tuohon hintaan jo peruslisävarusteilla tingittynä. Joten oma hinta on ihan nasakahti kohdillaan.

Mutta joo.. It's a free world, vapaasti voi maksaa mopokulimallista saman tai enemmän  ::)

Skula

Anteeksi OT.

Skula

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 31.05.11 - klo:23:41
Jos itse autoa kaupittelisin, niin ehkä käyttäisin jotain muuta kuin skulan sigua.

Ihan niin kuin täältä joku ostais mun auton? Persaukisten puheita vaan - pardon my 'french'.

Ja jos uusi B8 quattro kiinnostaa, siis oikeesti, ni on kyllä harvinaisen tyhymä jos ei ota minuun yhteyttä. On täältä tullut jo pari yhteyden ottoa, mutta suunnilta, jotka ei pidä täällä asiasta suurta meteleiä. Rispekti sinne. Muut spekuloijat jääköön höpöttelemään, tokkopa mitää ostavat kuitenkaan, höpöttävät vaan sillä aikaa kun toiset tekee niitä autokauppoja.

Ja kyllä oma yksilö on naarmuton ja 100% ehjä. Mut sehän ei ollutkaan se pointti miksei tätä voi ostaa. Vaan kun ei uskalleta, ja hatunnosto sinne, siinä tapauksessa siellä on ylimääräistä rahaa jopa enemmän kuin minulla, ja se on aika hyvä juttu se!

Mun auto on jo ns. varattu, mutta vielä on optiot myydä se itse, ja jopa vaihtaa "vaihtokohdetta"..

Anteeksi OT paatos.

Palatkaa 'spekuloimaan' topikin mukaista jorinaa.

cossu69

olen pahoillani. ei ollut tarkoitus loukata skulaa..... olin humalassa.... olen keski-suomesta joten en tule etelä-suomeen autokaupoille...

Skula

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 01.06.11 - klo:12:21
olen pahoillani. ei ollut tarkoitus loukata skulaa..... olin humalassa.... olen keski-suomesta joten en tule etelä-suomeen autokaupoille...

;D

cossu69

mikä ero on helmiäs- ja metallivärillä (phantom musta)

Skula

Vain helmiäisväri helmeilee näin upeasti!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy