Railpaine ongelma MK5 GTI

Aloittaja eetuy, 29.04.25 - klo:19:45

« edellinen - seuraava »

eetuy

Apua / vinkkiä kaipaisin mk5 gti golf railpaine ongelmaan. Rail paineet eivät nouse juuri yli 100bar vaikka ECU pyytää 150bar (autossa custom softa + isommat sisuskalut pumpussa) Onko mitään muutakautta mistä railpaine voisi päästä vuotamaan kuin prv mikä vaihdettu ja pitäisi olla 200bar vakion ollessa kai 160bar luokkaa. Ei vuoda bensaa railista / ei haise konehuone bensalle.
lpfp paineet pysyvät yli5bar kokoajan mutta railpaine ei.
Muut muutokset :
K04 ahdin,tehokkaampi lpfp (bartek),S3 suuttimet (tarvikkeet)
Railpaine anturi 200bar / 3bar map

Jultsu

Oletko vaihtanut autoon siis erilaisen paineanturin? Mikä mittausskaala siinä alkuperäisessä oli? Onko moottorinohjaimen kartoille korjattu tuon uuden anturin skaala? Jos vanha anturi oli 100bar ja se mittasi 100bar niin se antoi täyden 5 volttia eteenpäin eculle, ja nyt jos uusi 200bar anturi mittaa saman 100bar niin se antaakin vain 2.5 volttia eculle ja ecu luulee että paineet on vain 50bar.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

eetuy

Railpain anturi ja MAP anturi + suuttimet on otettu huomioon kartassa. Mikä myös kielii liian alhaisesta rail paineesta on pitkät ruiskutus ajat yli 11ms kuormalla. Kiihdyttäessä huomaa myös korkeammilla kierroksilla että puutuu (menee ymmärtääkseni laihalle jonka ecu huomaa) menee myös vikatilaan jolloin kaasupedaali ei reagoi juuri ollenkaan. Minulla OBDeleven käytössä jolla olen koittanut päästä tästä jyvälle. Jos oletettaisiin että polttoainepumpuissa / antureissa ei ole vikaa, niin missä vika jos ei paineet pysy ? Vielä lisäyksenä että lähtee käyntiin ihan normaalisti joka kertoisi sitä että railissa ei vuotoa / ei vuotavaa suutinta.
Rail prv venttiili on mallia audi RS4 jonka aukeamispaine pitäisi olla 200bar, voiko olla että olen ylikiristänyt tämän ja sentakia vuotaa ? Onko mitään näppärää keinoa kuinka tarkistaa prv vuoto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy