Octavia polttaa sulaketta

Aloittaja Temppu85, 02.04.25 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Temppu85

Moro!
Octavia 1.6 fsi 2006 polttaa korkeapainepumpun sulakkeen heti kun kytkee pumpun pistokkeen kiinni. Korkeapainepumppu vaihdettu juuri ja tankin pumppu myös. Vanhalla kpp:lla teki samaa eli poltti sulakkeen nro 23 konehuoneen rasiasta. Katsastuksessa jäi päästöistä kiinni ja vikakoodit on tosiaan P2295 korkeapainepumppu short to ground. Olen perannut lähes kaikki johtosarjat autosta läpi enkä löytänyt mitään oikosulkuun viittaavaa.
Voiko rele olla viallinen vaikka naksuu kun irrallaan testasin? Googlettanut kyllästymiseen asti kyseistä ongelmaa eikä mistään tahdo löytyä apuja.

Jacce75

Laitatko auton rekkarin mulle niin voisin vilkasta hieman kytkentäkaavioita.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

Jacce75

Korkeapainepumpun paineensäätimen virransyöttö on juurikin tällä sulakkeella nro 23 suojattu. Se on ainoa toimilaite tuon sulakkeen alla.
Moottoritilassa vasemmalla puolella jossain runkoaisan kohdalla on musta 14-napainen liitin. Tuon liittimen pinnissä numero 5 on puna-vihreä johto joka on kyseisen paineensäätimen virransyöttö. Kannattaa kaivaa tuo liitin esille ja tarkistaa onko se jommalla kummalla puolella maissa. Mikäli oikosulkua ei ole, on moottorin ecu viallinen.

Olisin mieluusti laittanut tänne kuvia skemoista mutta kun tämän foorumialustan toiminnot on hieman rajoittuneita niin en saa valitettavasti niitä laitettua tänne.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

Temppu85

Kiitos paljon! Täytyypä tarkistella vielä johtoja vaikka juurikin tuosta liittimestä jo katselin mittailin yms.
Jos haluat niin voit laittaa kuvia vaikka mun sähköpostiin jos niistä olisi apua. Joonas.temonen@joteworks.com

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy