Transporter T4 Eberspächer kello pimeänä.

Aloittaja hanex, 17.03.25 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

hanex

Tuollaista otsikon mukaista ongelmaa olen yrittänyt tuossa vastahankitussa autossa hieman tutkia. Kello siis pimeänä, mitattu kellolta ettei sinne tule 12volttia. Tuon kytkennät nyt hieman epäselviä kun ei oikein meinaa löytyä edes sulakkeita. Akun vieressä on kyllä 3 sulaketta erikseen, mutta ei ne oikein näytä asiaan välttämättä liittyvän. Akun vieressä on myös tuo jokin Eberin ohjausboksi. Siitä lähtee 5 kaapelia. 3 näyttäisi menevän auton sisälle ja kaksi sitten Eberin vermeisiinpäin, suoraan ei tuohon tule akulta ainakaan tältä auton konepellin alla olevalta mitään virtoja. Kuskin penkin allakinhan on akku, mutta ei suoranaisesti näy sielläkään tuohon liittyvää.

Mistähän kannattaisi jatkaa tutkimista? Nuo kolme piuhaa menee tuolta läpiviennistä suoraan sinne auton sulaketaulun taakseni niin ei näe oikein mihin ne sieltä jatkavat. Sen verran näkee, että ellon kaapeli taitanee tulla ihan suoraan tuolta läpiviennistä kojelaudalle kellolle, sikäli mikäli siellä ei jotain väliliitosta ole.

o.b.

Ei siellä kuskin penkin alla satu olemaan toista akkua?

hanex

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 17.03.25 - klo:17:34Ei siellä kuskin penkin alla satu olemaan toista akkua?

Kyllähän siellä akku on, ei vain Eberiin liittyvää oikein sieltäkään löydy.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: hanex - 18.03.25 - klo:10:03Kyllähän siellä akku on, ei vain Eberiin liittyvää oikein sieltäkään löydy.
Se penkin alla oleva akku on noissa yleensä lisälämmitintä varten. Katso, onko akku kunnossa ja että se latautuu samalla kun auto on käynnissä.

hanex

Kello lähtee nyt päälle ku oikea sulake löytyi. Mutta itse lämmitin ei oikein pelaa. Nakuttaa ja humisee hetken mutta sammuttaa sitten itsensä. Myöskään sisäpuhallin ei käynnisty. Mitähän sitten. Vikakoodeja ei kellolle tule.

Jultsu

Tarvii varmaan ranettaa oma adapteri jotta saa vcds-piuhan kiinni siihen eberin kellolle tulevaan k-linja-karvaan kiinni jotta pääsee jostain venäläiseltä sivulta ladatulla edithillä (eberin oma diagnostiikkasofta) lukemaan koodit. Tuosta on jo 10 vuotta kun itse tein tuon, en tiedä onko nykyään jotain muitakin softia jolla pääsisi lukemaan.
Eihän tuossa tietysti montaa eri vikaa voi olla, joko siellä on palopesässä vikaa (ei liekkiä), polttoaineen saannissa vikaa tai sitten vesipumpussa vikaa (tällöin tietysti pitäisi vähän edes puskea savua ulos ennenkuin tuo sammuttaisi itsensä ylikuumenemisen takia)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: hanex - 23.03.25 - klo:20:06Kello lähtee nyt päälle ku oikea sulake löytyi. Mutta itse lämmitin ei oikein pelaa. Nakuttaa ja humisee hetken mutta sammuttaa sitten itsensä. Myöskään sisäpuhallin ei käynnisty. Mitähän sitten. Vikakoodeja ei kellolle tule.

Eberi testerillä pitäis katsoo koodit. kandee kokeilla tekeekö samaa kun auto on käynnissä, jännite on isompi silloin. ja se penkinalus akku katsoa kans täyteen. näis on kyl kytkentöjä joka lähtöön että riippuen mistä ottaa sen sähkön eberille,
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy