Passat 1.4 TSI, dsg vai manuaali?

Aloittaja Ahtovuoto, 25.07.24 - klo:09:28

« edellinen - seuraava »

Ahtovuoto

Vanha bensa Passat 1.8t 3bg alkaa olla aika laittaa vaihtoon.

Olen katellut otsikonmukaisia autoja, ostaako suosiolla manuaali niin ei dsg ongelmia tarvi murehtia? Toisaalta olisi todellakin mukava vihdoin saada automaatti, kun vanha on manuaali.

Vm 15-17 näyttäisivät menevän budjettiin ja alle 200tkm ajetut.

Olisiko antaa kokemuksia/neuvoja?

Iro

Monta murhetta jää manuaalin kanssa kokematta.

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Ahtovuoto

Okei, entä mikä ero 125hp ja 150hp 1.4 moottoreissa? Niissä jotain mitä pitäs tietää?

samza

125/150hp erona että tehokkaammassa on sylinterien lepuutustoiminto act. Potentiaalinen vikaantumiskohde enemmän ajettuna lulisin + jakohihnan vaihto taisi maksaa hieman enemmän näihin. Mitään käytännön kokemusta tuosta 150hp mallista eli ole kyllä.

Meillä rouvalla ajossa jo 4,5 vuotta 2018 mallinen 1125hp manuaali. Ollut kyllä kaikenkaikiaan hyvä peli ja ihan perushuolloilla päästy. Nyt taitaa olla mittarissa jotain 170tkm luokkaa ja jakohihnaremppa teetettiin äskettäin. kulutus pyöriyt siinä 6l pinnassa, talvella weba lisää jonkin verran mutta aika pienellä menee silti
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

petaso

Mulla oli 150 hp malli manuaalina. Ihan pirteä kokoisekseen mutta jotain jäi kaipaamaan jos fiilistä miettii. Mulla auto oli omistuksessa 164tkm-212tkm välillä. Mitään vikaa järjestelmässä ei ollut. Ehkä havaitsin että act tilan vaihtuessa kuului hyvin hento kilahdus ja meno act aktiivisena oli hieman täristävää mutta kun kaasulla pyydettiin lisää menoja niin heti kyllä mentiin koko koneen voimin. Kulutus maantiellä n. 5-6 l ja kaupungissa väh. 8 l.

Ahtovuoto

Tilanne edelleen aiheellinen, mutta kiikarissa vähän enemmän ajetut että saisi kakkosautoksi jonkin suht varman pelin. Eli kannattaisiko jopa act unohtaa jos mittarissa alkaa 250tkm olemaan..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy