Volkswagen gti Edition 30 yskii tyhjäkäynnillä

Aloittaja Ryysy, 19.03.24 - klo:08:47

« edellinen - seuraava »

Ryysy

Morjens, mulla on tosiaan tollanen 07 Edition 30 Gti golffi ja se on nyt alkanu yskimään tyhjäkäynnillä. Oon lukenu useemman keskustelun täältä ja muilta palstoilta ja en enään yhtään keksi että mikä tossa voi olla, PCV venttiilin vaihoin eilen, yskiminen loppu hetkeks sitku lähin testaamaan auto toimi paljon paremmin mutta kun pysähdyin taas yskiminen jatkui. Puolat ja tulpat vaihdettu koska niiden vaihdosta oli aikaa ja oletin vian olevan tässä samalla huuhdeltu koneläpi pullollisella koneen pesuainetta. Vikakoodina antaa suurimman osan ajasta 2 sylinterin missfire (en muista koodia, voin katsoa kun pääsen kotiin) mutta nyt alkanut tulemaan myös 1,3 ja 4 sylintereiltä missfire koodia. Itse epäilen tällä hetkellä suuttimia tai bensa pumppua, onko fiksummilla ideaa mikä tässä voi olla vikana. Kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa?

Superkossu

Onko miten karstaiset imuventtiilit? Perus ongelma näissä fsi koneissa.
Audi A3 8PA 1.4TFSI

tex-

VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Daatta

^Kyllä nämä TFSI-koneet (BYD) on jo suorasytkällä. Ehkä vähän kaukaa haettu että kaikki puolat olisivat rikki samanaikaisesti. Ja puolathan tähän tosiaan on vaihdettu.

Tuo generaatio ei ole mitenkään ongelmaton, mutta varmaankin karsoittumisesta kannattaa aloittaa. Siitä puristuspainemittausten kautta sitten syvemmälle moottoritekniikan saloihin. Ei välttämättä "italian tuning" enää riitä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy