Takakamera läppä ei sulkeudu/ osanumero vm. 2015

Aloittaja Ile_S, 03.12.23 - klo:10:35

« edellinen - seuraava »

Ile_S

Moro!

Peruutuskamera on reistannut jo viime talvena niin, että ei sulje läppää. Kamera siis toimii, mutta läppä menee kiinni vain satunnaisesti. Kun laitat uudestaan pakin päälle, käyttää läpän ensin kiinni ja avaa sitten uudestaan. Kesällä pääsääntöisesti toimii mutta syksyllä alkoi taas temppuilla. Perjantaina huollon yhteydessä Volkkarilla voideltiin toistamiseen, tällä kertaa oli painettu silikonia niin että sitä valui pitkin linssiäkin, mutta ei mitään vaikutusta kun ollut vähän aikaa pakkasessa. Huollossa totesivat että jos voitelu ei nytkään auta, niin sitten uusi yksikkö 900e + työt päälle.
 Ensimmäinen kysymys, pystyykö korjaamaan/kalibroimaan mitenkään? Vika tuntuu olevan kiusallisen pienestä kiinni, mutta ei ole käsitystä miten tuo toimii, pitääkö liikkeen mennä johonkin anturille asti vai miten tietää että luukku on auki? Kuskin peili toimii vähän samalla tavalla, tiivisteet voideltunakin useimmiten jää puoleenväliin liikettä (jos ei anna kädellä vauhtia) ja sitten kun peilit pitäisi kääntää takaisin auki, auto käyttää peilin ylhäällä ja kääntää takaisin alas...
 Toinen kysymys, jos tilaa Euroopasta osan edullisemmin, onko tästä vuosimallien kesken kuinka paljon eri versioita? Osaako joku kertoa että 2015 Highlinessa on juuri se ja se osanumero? Entä jos vaihtaa vastaavan osan, vaatiiko silti jonkun koodauksen, vai toimiiko ilman että käyttää johdon päässä?

Kiitos etukäteen!

- Ilkka

jugih

Komponenttisuojausta kamerassa ei ole, joten sen puolesta ei tarvitse käyttää piuhan päässä.

Toki jos sulla on high kamera niin high menee heittämällä ja low niin low.

Torissa ollut jonkin aikaa jo myytävänä kamera. Siitä tinkaamaan:

https://www.tori.fi/vi/119973837.htm
Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

Ile_S

Lainaus käyttäjältä: jugih - 03.12.23 - klo:11:10Komponenttisuojausta kamerassa ei ole, joten sen puolesta ei tarvitse käyttää piuhan päässä.

Toki jos sulla on high kamera niin high menee heittämällä ja low niin low.

Torissa ollut jonkin aikaa jo myytävänä kamera. Siitä tinkaamaan:

https://www.tori.fi/vi/119973837.htm

Kiitos vinkistä!

- Ilkka

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: jugih - 03.12.23 - klo:11:10Komponenttisuojausta kamerassa ei ole, joten sen puolesta ei tarvitse käyttää piuhan päässä.

Toki jos sulla on high kamera niin high menee heittämällä ja low niin low.

Torissa ollut jonkin aikaa jo myytävänä kamera. Siitä tinkaamaan:

https://www.tori.fi/vi/119973837.htm
Nyt täytyy muistaa että high kamera vaatii mallikohtaiset parametrit toimiakseen. Eli jos täysin uusi tai otettu toisesta autosta niin varmista että saman mallisesta autosta otettu. Toki sen voi parametroida myös jalkeenpäin. Low malli on plug n' play.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

o.b.

Läppäkamera vaan pöydälle ja palasiksi. Putsauksen ja rasvauksen jälkeen luulisi toimivan. Ulkopuolelta öljyä ruikkimalla ei saa mitenkään skeidoja pois mekanismista.

Jos oma uskallus ei riitä kameran purkamiseen, niin minä voin yrittää. Minulta löytyy myös ei kamerallinen läppä tilalle siksi aikaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy