Polo R WRC

Aloittaja Nilkki, 08.05.11 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 10.09.13 - klo:10:26
Tuleeko näitä tosiaan vain 3 kpl Suomeen? Volkkarin sivulla konfiguraattorit ja mainokset kuitenkin.

Niitä piti alkujaan tulla vain kolme Suomeen. Ja ne kolme myytiin tuolla 44 tonnilla. Mutta sitten ääni muuttuikin kellossa ja niitä myydäänkin enemmän. Ja myyntihinta putosi 35 tonniin. Täsmälleen samasta autosta siis kyse.

Repe_Ruutikallo

Jossain uutisessa muistelen kerrottavan että tulossa olisi "20 kpl erittäin houkuttelevaan hintaan", tiedä sitten onko muistikuva oikea. Ainakin tuo hinnan kuvaus pitää paikkansa.

ekiX

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 10.09.13 - klo:11:45
Jossain uutisessa muistelen kerrottavan että tulossa olisi "20 kpl erittäin houkuttelevaan hintaan", tiedä sitten onko muistikuva oikea. Ainakin tuo hinnan kuvaus pitää paikkansa.
Pitää paikkansa. 20 lisäyksikköä tuli Suomeen, joista vielä yksi oli tänään varaamatta/myymättä. Nämä ensimmäiset 3 saivat myös autonsa tuohon halvempaan hintaan. Tiedot perustuvat automyyjän kertomukseen.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 10.09.13 - klo:09:44
Tuskinpa koski köyhää. Veikkaan, että noiden kolmen ostajille kymppitonni on taskuraha. Nykyhinnoin kiinnostus tietysti laajenee lähemmäs perusjätkiä.

Tuo vajaa kymppitonni ei varmasti monellekaan suomalaiselle ole taskuraha ja vielä harvemmassa ovat ne, jotka eivät keksisi sille jotain käyttöä. Polo R WRC ei ollut vanhallakaan hinnalla absoluuttisesti järin kallis auto (vaikka toki koko- ja teholuokassaan kohtalaisen hinnakas), joten nuo ovat saattaneet olla ihan ainoaksi autoksi ostettuja pelejä. Ja vaikka olisikin viikonloppuleluksi ostettu, kyllä varakkaampaakin varmasti ketuttaa kun semmoinen 20% auton hinnasta tiputetaankin pois tuosta vain. Jos ei muuten niin vähintään periaatteesta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Onkohan Polo WRC:n kone sama kuin Golf GTI:ssä ? Se tuntuisi järkevältä. Teknisissä tiedoissa kuitenkin sanotaan väännön olevan 350 Nm, mutta vasta 2500 rpm alkaen. Samaten siellä väitetään koneen olevan hihnalla, mitä en usko.

Muistaakseni Golf GTI:n teknisissä tiedoissakin luki alkuun hihna, mutta nyt se on korjattu ketjuksi. Aika huolimatonta tietojen julkaisua maahantuojalla.

T5ID

Autocarissa sanottiin Polo R:n mosan olevan sama kuin uudessa Golf GTI:ssä. Ja se kyllä on hihnakone.

Markku J

OK, mutta ei ole hihnaa GTI Golfissa, vaan ketju. Varman päälle.

http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-golf-7-gti-press-materials/

ConD

ETKA kertoo Polon 2.0 bensakoneen koodiksi CDLJ, joka on hihnakäyttöinen, vanhemman sukupolven 2.0TSI/TFSI kone.

Eli... GTI:n kanssa tuo voi olla sama kone, mutta ei seiskakoppaisen GTI:n. Uuden GTI Golfin kone on useammalla ketjulla varustettu uudemman sukupolven kaksilitrainen parilla tasapainotusakselilla 1.8TSI/TFSI koneen tapaan.

ekiX

Myyjä sanoi koneen olevan VI Gti Golfista lähtöisin. 

Markku J

OK, sittenhän tämä selvisi. Polossa on sitten vanha 2.0 TSI hihnalla, ja ehkä tuo huonompi vääntölukemakin sitten on oikea. Golf VII GTI:ssä ja Ocu RS:ssä taas on uusin EA888 3 gen -kone Audilta, ja ketjuilla.

T5ID

Ja se hihna on Volkkarissa pelkkää plussaa. Kun VAG yrittää tehdä ketjukoneita tai BMW hihnakoneita, on verstaalle aina jonoa. Seppä pysyköön lestissään.

Repe_Ruutikallo

Tasaisen vauhdin taulukon mukaan se viimeinenkin yksilö on nyt sitten myyty, vai mitä?

Repe_Ruutikallo

Edelleen malli on Suomen konfiguraattorissa, vaikka kaikki 20 on aivan varmasti myyty. :-\

Repe_Ruutikallo

Ja yhä on.

Kaipa autoja sitten saa, eihän tätä muuten voi ymmärtää.

Seba

Kuulin tutulta automyyjältä VW Herttoniemestä sellaista juttua, että huomenna perjantaina tulisi ensimmäinen Polo R WRC esille halliin. Ilmeisesti WRC-mestaruuden kunniaksi saivat auton pikapikaa näytille sopivasti.

Mikko

Näin tämmösen 21.10. illansuussa Tuusulanväylällä... vai näinköhän ihan omiani juuri 22 tunnin lentorupeamalta palattuani?

sambolo

Vw airportilla on pihalla seisonu kuukauden päivät semmonen? Vai oliko vaan wannabe wrc teippauksilla? Keulassa kyllä komeili r merkki jos en ihan väärin muista.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Seba

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 31.10.13 - klo:10:17
Vw airportilla on pihalla seisonu kuukauden päivät semmonen? Vai oliko vaan wannabe wrc teippauksilla? Keulassa kyllä komeili r merkki jos en ihan väärin muista.

Todennäköisesti R-line mikä on teipattu WRC-teippisarjalla.

Dumbass

Ainakin Lahdessa on hallissa tuommoinen. Numero 890/2500 muistaakseni...

koppa5

Espoon Volkswagen Centerista löytyy yksi myöskin.
17.. sarjanumeroltaan.

koppa5

Tässä pari kuvaa polosta.
Täyden oloinen on konehuone  ::)
http://aijaa.com/nLC03W
http://aijaa.com/sedJIV

RTWteam

Joensuussa on Polo GT teippailtu WRC-ralliauton näköiseksi. :D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 31.10.13 - klo:17:48
Joensuussa on Polo GT teippailtu WRC-ralliauton näköiseksi. :D

Täällä oli hallissa 1.2TSI samanlaisilla teipeillä :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.10.13 - klo:21:15
Täällä oli hallissa 1.2TSI samanlaisilla teipeillä :P

Ei muuta kuin tuplaräpättimet käyttöön ja kunnon putkenpäät, niin avot. Ja takalaudasta toki mallimerkinnät pois, jotta auton peseminen on helpompaa ::)

Seba


Karvis

Paikallisen mainoksen mukaan myös tämä herkku on mukana demo-tourilla, pitänee huomenna käydä hiukan tarjoilemassa lapikasta sille 8)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.11.13 - klo:11:21
Paikallisen mainoksen mukaan myös tämä herkku on mukana demo-tourilla, pitänee huomenna käydä hiukan tarjoilemassa lapikasta sille 8)

Vaikka koko Suomen kiintiö on myyty loppuun jo viikkoja sitten...?

Enivei, kerrohan sitten fiilikset!

Karvis

Kylläpäs oli kipakan kuuloinen Polo 8)

Välitykset oli varsin lyhyen oloiset ja vaihteita sai latoa sisään reipasta tahtia, kiitos välitysten ja kevyehkön kopan oli motti melkoisen kierrosherkkä. Loskakelin takia ei paljon viitsinyt paikaltaan lähettää, mutta kiihdytykset 60-1xx oli todella kiihkeitä ja kiihtyvyyttä tuntui aina vaan riittävän joka vaihteella.
Alusta oli jämäkkä mutta ei kuitenkaan mikään paukkukova, minusta parempi kuin GTI Polon alusta, loskapatjan ylitykset meni suht eleettömästi ja ajettavuus oli muutenkin kohdallaan. Penkki oli mukava jopa tämmöiselle isommalle kuskille ja se mokkapintainen ratti tuntui todella miellyttävälle, kuinka pitkään sitten pysynee siistin näköisenä ::)
Ã,,änimaailma oli saatu viritettyä oikein mukavaksi, murinaa alakierroksilla ja kunnon ärjymistä punarajan tuntumassa olematta kuitenkaan mitenkään rasittava tasanopeudella ajettaessa.
Ulkonäkö aika sleeper-henkinen varsinkin asiaan perehtymättömälle, tästä kaikki juorumerkit pois ja susi on pukenut lampaan vaatteet yllensä :)

Hintaa on aika reilusti mutta saa sille kyllä vastinettakin aika mukavasti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Repe_Ruutikallo

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.11.13 - klo:17:45
Hintaa on aika reilusti mutta saa sille kyllä vastinettakin aika mukavasti.

No saa. Ranskassa ja Saksassa vain reilu tonni vähemmän kuin meillä. Tässä hintaluokassa ei oikein toista mallia löydy joka näin lähelle pääsisi, halvemmissa kyllä. Ja autoverommehan on näillä päästöillä ko-va.

Ilmeisesti rengasmelu oli suhteellisen siedettävä?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 06.11.13 - klo:19:44
Ilmeisesti rengasmelu oli suhteellisen siedettävä?

Rengasmelu oli siedettävällä tasolla, mutta alla oli Nokian kitkat joten kesällä mölyää varmasti enemmän.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy